Ik heb The Kite Runner en the Great Gatsby in het Nederlands gelezen, en Macbeth met Nederlandse ondertiteling.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:22 schreef yosander het volgende:
[..]
Oja! 'Macbeth' hebben wij vorig jaar ook nog klassikaal behandeld. Heb 't boekje nog steeds in m'n kluisje liggen, samen met 'The Kite Runner'.
Vavoquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:21 schreef Joosterd het volgende:
Engels mondeling over boeken 5,5 ( geen 1 gelezen)
Nederlands mondeling over boeken 7,5 ( geen 1 gelezen)
Dit jaar op de Vavo geen tijd gehad om te lezen als je havo 4 en 5 doet in 1 jaar. Dus maar gegokt op het lezen van samenvattingen.
Ik heb niets voor niets een 7,5 voor Nederlands mondelingquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:22 schreef JustRocking het volgende:
Engels had ik niets voor gelezen. Maar de leraar is al 3 jaar mn mentor, dus ja.
Dan krijg je geen onvoldoende.
quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:23 schreef ThaTim het volgende:
Ik dacht met The Kite Runner dat Hassan de terrorist werd
vond m'n leraar niet zo leuk
Wettelijk is het voor vwo toch verplicht om minimaal 12 boeken te lezen/analyseren?quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:22 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Voor Nederlands 13 of 14 boeken geloof ik... hoorde dat dat er op andere scholen 5 waren__! Voor Frans en Engels hadden we verplichte boekenlijsten, dat was een beetje jammer. Had graag zelf iets gekozen. Voor Duits heb ik vier of vijf boeken gelezen... wel twee stiekem in het Nederlands
Haha, die film was echt slecht. Keken wij ook nog in de klasquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb The Kite Runner en the Great Gatsby in het Nederlands gelezen, en Macbeth met Nederlandse ondertiteling.
Dunnoquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:23 schreef yosander het volgende:
[..]
Wettelijk is het voor vwo toch verplicht om minimaal 12 boeken te lezen/analyseren?
ik had de film wel eens gezien, maar vond 'm niet zo interessantquote:
Ow, als ik mn diploma maar toegekend krijg dan.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:23 schreef yosander het volgende:
[..]
Wettelijk is het voor vwo toch verplicht om minimaal 12 boeken te lezen/analyseren?
Kite Runner is een bazenfilm. Vooral die scene waarin dat jochie verkracht wordtquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:24 schreef ThaTim het volgende:
[..]
ik had de film wel eens gezien, maar vond 'm niet zo interessant
Zei m'n docent toen ik op het mondeling zei dat ik de huidige manier van literatuuronderwijs ouderwets en te geforceerd vond (moest een vragenformulier invullen met o.a. vragen over de lessen etc.). Toen was de toon van het mondeling ook meteen gezetquote:
Nog best een epische film ja. Die scene was wel ietwat apartquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:25 schreef strontboer het volgende:
[..]
Kite Runner is een bazenfilm. Vooral die scene waarin dat jochie verkracht wordt
karel en de elegastquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:26 schreef koekjestrommel1 het volgende:
1. Max Havelaar Multatuli 1860
2. Extase Couperus 1892
3. Titaantjes, de Uitvreter Nescio 1918
4. Kaas Elschot 1933
5. Oeroeg Hella Haasse 1948
6. Het behouden Huis Hermans 1952
7. Ik Jan Cremer Jan Cremer 1964
8. Dubbelspel Frank Martinus Arion 1973
9. De Aanslag Harry Mulisch 1982
10. Hersenschimmen J. Bernlef 1984
11. De hemel van Hollywood Leon de Winter 1997
12. Siegfried Harry Mulisch 2001
13. Sonny Boy Annejet van der Zijl 2004
14. De overgave Japin 2007
15. Karel en de Elegast - 1500
Niet zeuren, ik heb vandaag ook 3 woordenboeken + 2 atlassen + hele tasinhoud meegesjouwd naar huis.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:26 schreef JustRocking het volgende:
Maar nu ga ik mn boeken maar eens bij elkaar zoeken. Morgen moet ik al mn boeken inleveren op school. Hels veel en zwaar. Wordt een flinke sporttas vol denk ik.
Ik heb toen de film gekeken voor CKV wereldliteratuur. Kutvakquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:26 schreef yosander het volgende:
[..]
Nog best een epische film ja. Die scene was wel ietwat apart.
Ksst. Al mn school boeken hea. Dus dat is minimaal een meter aan boeken. 4-6 vwoquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
Niet zeuren, ik heb vandaag ook 3 woordenboeken + 2 atlassen + hele tasinhoud meegesjouwd naar huis.
CKVquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:27 schreef strontboer het volgende:
[..]
Ik heb toen de film gekeken voor CKV wereldliteratuur. Kutvak
Wat wil je leren? Het is enkel snappen....quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:26 schreef JustRocking het volgende:
Biologie leren komt morgenochtend wel.
Plaats eens je lijstje.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:27 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Ik heb tenminste niet standaard boeken gekozen
Dat vak was verplicht bij ons.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:27 schreef yosander het volgende:
[..]
CKV. Kun je nog beter uit je neus gaan vreten
![]()
Ik vind het ideaal alles in 1 jaar doen op de drukte na dan:quote:
Plannen heet dat, mijn jongen. Een week voordat de CE's beginnen kluis opruimen en per vak mee naar huis nemen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:27 schreef JustRocking het volgende:
[..]
Ksst. Al mn school boeken hea. Dus dat is minimaal een meter aan boeken. 4-6 vwo
Ik ga hem even zoeken.quote:
Weten hoe afweer werkt enzo. Is 2 jaar terug...quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:27 schreef strontboer het volgende:
[..]
Wat wil je leren? Het is enkel snappen....
Op volgorde van hoe leuk ik ze vond.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:28 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Ik ga hem even zoeken.
Jij hebt wel een leuke lijst trouwens
Literatuur als één vak hadden wij ook. Schijnt dat er echt maar een handvol scholen is die dat (nog) hebben.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:25 schreef Dastan het volgende:
Wij hadden literatuur als apart vak. Dus Engels, Nederlands, Frans en Duits bij elkaar.
In totaal elf boeken.
Ik zou nu wel een bazen-CKV-certificaat moeten hebben, maar die moet ik nog steeds krijgen van m'n docentquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:27 schreef yosander het volgende:
[..]
CKV. Kun je nog beter uit je neus gaan vreten
![]()
Plannen? Wat is dat?quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
Plannen heet dat, mijn jongen. Een week voordat de CE's beginnen kluis opruimen en per vak mee naar huis nemen.
Ik had KCV gekozenquote:
Binas tabel 84quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:28 schreef JustRocking het volgende:
[..]
Weten hoe afweer werkt enzo. Is 2 jaar terug...
WTF gast?quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:27 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Ik vind het ideaal alles in 1 jaar doen op de drukte na dan:
- 4 Biologie praktijk onderzoeken buiten de les om.
- Profielwerkstuk
- Presentatie Profielwerkstuk
- Nederlands 8 boekverslagen + mondeling
- Gewoon Engels mondeling
- Engels 3 boekverslagen + mondeling
- Engels 4 SO's
- Geschiedenis 10 praktische opdrachten
- Maatschappijleer 3 praktische opdrachten ( Allemaal activiteiten)
- Wiskunde 4 praktijk opdrachten.
- Ongeveer 30 SE's van alle vakken samen. ( Elke maandag 1 of 2 toetsen)
+ Nu de Examens die redelijk goed gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |