Heeft het huis vloerverwarming? En waarom per sé parket?quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:35 schreef mrMrk het volgende:
Vrienden van K&W. Ik kom er meteen voor uit. Ik ben jaloers op jullie. Na een jaar lurken weet ik wat jullie kunnen. Werkelijk alles. Met tandenstokers een kozijn vervangen. Van medisch gips en hoestdrank een meterkast maken. Van... Afijn. Hulde.
Nu is het echter mijn beurt! In de zomer/herfst krijgen mijn vriendinnetje en ik de sleutels van ons jaren '30 heldenhuis. Qua constructie en afwerking heel redelijk, maar op details nog veel te winnen.
Zo ligt er in de woonkamer een "prachtige"... natuurstenen vloer. Yippie. Liever leg ik er een houten lamelparket (Frans eiken?) in of over. Daarom de volgende vragen, K&W-koningen:
A) Kan dat lamelparket gewoon over de natuurstenen vloer?
Daar kan ik je weer niet echt mee helpen, maar wat donkere teak-meubels op ee wat lichtere vloer zal vast niet misstaan. O ja, en t.z.t. wel een fotoverslag maken natuurlijk!quote:B) En wie van jullie heeft ervaring met of kent mooie voorbeelden voor het combineren van een houten vloer met teak houten meubelen? Want dergelijke meubelen vinden we schitterend. Maar ik vrees dat het geheel wat flets, eentonig en eenkleurig wordt..... Google biedt weinig raad.
Ik ben benieuwd!
Neen, heeft het niet. We zouden de natuurstenenvloer alleen laten liggen omdat het veel minder werk is...?quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Heeft het huis vloerverwarming? En waarom per sé parket?
quote:Op maandag 30 mei 2011 17:11 schreef koffielepel het volgende:
We hebben de kleur zo naturel mogelijk geprobeerd te houden maar door het oliën wordt het toch altijd iets donkerder.
Je mag de naam van het bedrijf waar je de vloer gekocht hebt ook gewoon hier posten hoor.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:14 schreef Eevie_ het volgende:
@ Kaasplankje, ik heb onlangs een massief eikenhouten vloer gekocht, b-kwaliteit maar zeker niet slecht, 55 m2 voor 1300 euro incl. ondervloer. Wel in het oosten van het land, maar misschien toch iets voor jou. Als iedere euro telt is het misschien geen gek idee om een ritje te maken.
Wou je een PM sturen, maar heb geen idee hoe dat moet...
Hebben die dezelfde kleur?quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:00 schreef RoaRRR het volgende:
De camera zit nog in een doos ( net verhuisd) dus ff een foto gejat van de site van de maker![]()
De Klepbank van oude kaasplanken
[ afbeelding ]
En ons tv-meubel
[ afbeelding ]
Als een mod problemen met de naam op de foto heeft ivm spam ofzo mag de foto verwijdert worden en zal ik er zelf een maken
In dat geval....quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je mag de naam van het bedrijf waar je de vloer gekocht hebt ook gewoon hier posten hoor.![]()
Enne het is misschien niet dat iedere Euro telt, maar ons verbouwingsbudget is niet toereikend genoeg om alles wat opgeknapt moet worden te dekken, mijn doel is zover mogelijk komen.
Oké die site had ik al gezien. Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje dubieus vind dat ze iedere maand pretenderen een "nu of nooit fabrieksleegverkoop" te houden vanwege een op handen zijnde verhuizing. Of verhuizen ze soms 12x per jaar?quote:Op maandag 20 juni 2011 14:11 schreef Eevie_ het volgende:
In dat geval....
Het was bij Bebo parket, volgens mij in Vriezenveen. Op hun site lijkt het alsof ze eenmalig partijen verkopen, maar de data veranderen gewoon steeds.
Ik ben er twee keer geweest, twee keer was het druk en hadden ze allerlei soorten vloeren. Zoals gezegd, mijn vloer is massief eikenhout en ivm het uitladen van de bus heb ik iedere plank in mijn handen gehad en er zitten slechts een paar 'lelijke' planken tussen. De planken hebben wel veel tekening, maar persoonlijk vind ik dat juist mooi.
Zoals ik al zei, 1300 euro voor 55m2 incl. lijm, krammen (heten die zo?) en ondervloer. Ik vond het het ritje naar het oosten van het land wel waard!
Nee de kleuren verschillen. Komt omdat de bank gemaakt is van oude kaasplanken en het meubel van steigerhout.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:43 schreef Messina het volgende:
[..]
Hebben die dezelfde kleur?
Die onderste vind ik echt supermooi
Zulke dingen verkopen ze o.a. hier: http://www.jankos.nl/quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:32 schreef koffielepel het volgende:
Mag ik vragen waar je dat huisnummer bordje vandaan hebt?
Die zijn goed verkrijgbaar hoor, ik weet in Rotterdam een winkel waar je ieder soort bordje kan kopen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:32 schreef koffielepel het volgende:
Mag ik vragen waar je dat huisnummer bordje vandaan hebt?
Na zelf allerlei informatie verzameld te hebben over Eiken vloeren, vraag ik me af waarom je het liefst een massief houten vloer wilt hebben en geen multiplank (let op er zit wel degelijk kwaliteitsverschil tussen lamelparket en multiplank met multiplex onderlaag)? Wanneer je de vloer op wilt schuren kun je toch nooit verder schuren dan de messing en groef en dat is ook de dikte van de toplaag als je een goede multiplank vloer hebt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:46 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi mooi mooi, even een tvp.
Ik ben gek op houten vloeren en medio september verhuizen ik en mijn vriendinnetje naar een nieuw appartement. We zijn van plan in bijna het hele appartement een eiken vloer te leggen.
-woonkamer
-hal
-slaapkamer 1 en 2
-keuken
Met een totale oppervlakte van +/- 75 m2
Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar massieve vloerdelen, zwevend gelegd, voor de prijs maakt het niet uit. Een multiplank/lamelparket vloer ligt wel wat strakker; minder werking en minder naden dus maar ik neem dat toch voor lief denk ik.
Vandaag zijn we bij een 2e winkel geweest in W'veen en afgelopen dinsdag bij de 1e in Zoetermeer. Veel informatie ingewonnen en een hoop wijzer geworden.
Budgettechnisch zitten we vrij krap dus we gaan waarschijnlijk voor een zogeheten "molenvloer" ofwel kwaliteit "Rustiek C". Bijbehorende kwasten en knoesten nemen we voor lief.
We zijn van plan nu na stevig beraad een vloer te kopen van ongeschuurde en ongestopte delen uit de aanbieding, en deze zelf van een hardwaxfinish te voorzien teneinde wat Euro's te besparen.
Mijn vader is een reeds gepensioneerde timmerman en gaat ons helpen met het stoppen, schuren, waxen en leggen van de vloer.
Het budget voor de vloer is max. 4000.- maar iedere 100.- Euro die ik er op kan besparen kunnen we weer steken in andere klussen die nog in de woning moeten gebeuren.
Even met de natte vinger uitgerekend en aan de hand van de offertes hebben we een vloer:
-gestopt, geschuurd, gewaxed/geölied inclusief plinten in dezelfde finish voor 4000.- (zelf ophalen en leggen)
-zelf gestopt, geschuurd, gewaxed/geölied en zelf plinten gezaagd van vloerdelen en zelf opgehaald en gelegd voor 3000.- Euro
Dit inclusief verplicht geluiddempend onderfolie ivm onderburen.
Wat jij noemt wordt inderdaad ook multiplank genoemd maar is wat ik lamelparket noem. Dit is inderdaad minder van kwaliteit dan massief of de multiplank met een berken multiplex onderlaag.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 08:21 schreef kaasplankje het volgende:
Multiplank is voor zover ik gezien heb 4mm eiken toplaag verlijmt op 2 haaks op elkaar liggende lagen goedkoop vurenhout. Totale dikte 18-20mm. Het is net zo duur als massief eiken, dit komt door de intensievere bewerking van de plank. Massief werkt meer dan multiplank.
Dus multiplank geeft een vrijwel naadloze vloer terwijl massief toch een klein beetje blijft werken en dus kleine kiertjes geeft. Ook kan je multiplank over een grotere kamerbreedte zwevend leggen.
Ik heb met een beetje werking geen problemen. Ik heb liever een massieve vloer.
Valt wel mee hoor, wij hebben nu ook een houten vloer van massief vuren in het huis waar ik nu nog woon. De vloer heb ik gemaakt van oud dakbeschot van planken met groef en messing en 10cm werkende breedte. Die had ik op de sloop gekocht. De vloer is behandeld met lijnolie, wat geen drol kost. Dit is ook een tijdelijk huurhuis, vandaar dat ik er een goedkoop alternatief voor nam.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:32 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wat jij noemt wordt inderdaad ook multiplank genoemd maar is wat ik lamelparket noem. Dit is inderdaad minder van kwaliteit dan massief of de multiplank met een berken multiplex onderlaag.
De multiplank die ik bedoel met multiplex onderlaag en zoals wij hebben 5mm toplaag heeft alleen voordelen tov massief.
Met enige werking heb ik ook geen problemen. Maar houd er rekening mee dat bij een kamer breder dan 4m dat er kieren kunnen onstaan van meer dan 1cm. Als daar vuil inkomt en de vloer daarna weer dichtkrimpt kun je wel met problemen komen zitten.
Als je de kieren geen probleem vind is het prima natuurlijk. Maar ik wilde de info die ik heb vergaard in de loop der tijd delen. Misschien heeft iemand anders er nog wat aan in de toekomst. Al is er nog wel een kleine opmerking op zijn plaats denk ik voor je huidige vloer. Aangezien deze gemaakt is van oud dakbeschot zal de werking hiervan al veel minder zijn. Jong hout (waar vloeren tegenwoordig van gemaakt worden) werkt veel meer dan oud hout.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, wij hebben nu ook een houten vloer van massief vuren in het huis waar ik nu nog woon. De vloer heb ik gemaakt van oud dakbeschot van planken met groef en messing en 10cm werkende breedte. Die had ik op de sloop gekocht. De vloer is behandeld met lijnolie, wat geen drol kost. Dit is ook een tijdelijk huurhuis, vandaar dat ik er een goedkoop alternatief voor nam.
Deze kamer is 5x6 meter en momenteel hebben we waterschade door de hevige regenval van vandaag. Toen ik thuiskwam stond er een aantal vierkante meters vloer onder water. Dit is overigens niet de 1e keer dus geen verrassing. Het huis + tuin liggen heel laag en fungeert als een soort opvangbak.
De vloer heeft flinke kieren in de winter als de verwarming hoog staat maar ik stoor me er niet aan.
Voor wat betreft de waterschade geen gevolgen voor de vloer, ik heb een paar planken weggehaald en kan zo alles wegpompen. Leuk is het niet natuurlijk maar de vloer kan er in principe wel tegen.
Hmm, kan ze online nergens meer vinden. PM een mailadres en ik stuur de bestanden!quote:Op donderdag 14 juli 2011 08:50 schreef wgp7 het volgende:
@mrMrk
Dat plaatje spreekt mij ook errug aan. Waar komt dat vandaan? Ben wel benieuwd naar de rest van het voorbeeldhuisje ;-)
Das ist jah ein tolles Flühr! Moet ook mooi staan met massief onbewerkt eiken (mijn huidige voorkeur). Ik ga even in al je posts en topics opzoeken wat het materiaal precies is.quote:
foto's!quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:46 schreef RoaRRR het volgende:
Vloer bij ons ligt erin en is geoilied!
Geen tijd meer gehad om fotos te maken voordat we op vakantie gingen. Volgens dus nog!
Is het een soort whitewash, wat je erop hebt zitten?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:46 schreef RoaRRR het volgende:
De vloer is wit geolied en bevalt prima zo.
Dus er komt geen andere kleur meer op. wel zal ie iets donkerder worden na elke olie beurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |