Zou ik voor de zekerheid wel doen, is toch niet zo moeilijk?quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:50 schreef AchmedJan het volgende:
MOET JE BREAK EVEN WEL OF NIET LEREN VOOR HET EXAMEN?
staat het in syllabus ?quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:50 schreef AchmedJan het volgende:
Je kon ook je caps weg-editen. En geen idee.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:50 schreef AchmedJan het volgende:
edit sorry caps
Door het handmatig te typen op GR leer je die begrippen veel sneller. Heb je misschien je GR uiteindelijk toch niet nodig.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:38 schreef Frappeltje het volgende:
[..]
Pffft, zoveel ga ik echt niet typen. Ik doe gewoon de begrippen op pagina 1, dan vind ik t wel best.
Meer bestedingen is vrijwel gelijk aan meer consumptieve uitgavenquote:Op donderdag 26 mei 2011 22:55 schreef AchmedJan het volgende:
De conjunctuurontwikkeling in Nederland kan worden beschreven aan de hand van conjunctuurindicatoren.
Conjunctuurindicatoren zijn bijvoorbeeld het bruto binnenlands product (bbp) en de werkgelegenheid: uit een toename van de groei van het bbp en de werkgelegenheid, kan afgeleid worden dat de conjunctuur herstelt. Sommigen zien ook het saldo van de overheidsbegroting als een conjunctuurindicator.
Noem een andere conjunctuurindicator. Licht toe hoe uit de ontwikkeling van de genoemde indicator een herstel van de conjunctuur kan worden afgelezen.
Voorbeelden van een juist antwoord zijn:
Bezettingsgraad. Een voorbeeld van een juiste toelichting is: Een toelichting waaruit blijkt dat er bij conjunctureel herstel sprake is van groeiende productie zodat een groter deel van de productiecapaciteit wordt benut.
Consumptie. Een voorbeeld van een juiste toelichting is: Een toelichting waaruit blijkt dat er bij conjunctureel herstel sprake is van een toenemend consumentenvertrouwen zodat de consumptieve uitgaven toenemen.
Prijsniveau. Een voorbeeld van een juiste toelichting is: Een toelichting waaruit blijkt dat er bij conjunctureel herstel sprake is van toenemende bestedingen zodat de kans op prijsstijging toeneemt.
Ik dacht bestedingen, als de bestedingen toenemen kan dat toch de conjunctuur herstellen?
oh zie t idd, thxquote:Op donderdag 26 mei 2011 22:57 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Bestedingen is vrijwel gelijk aan consumptie
Moeten we dat ook al kennen?quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:57 schreef Ezell het volgende:
Wat zijn voorraadgrootheid en stroomgrootheid?
voorraadgrootheidquote:Op donderdag 26 mei 2011 22:57 schreef Ezell het volgende:
Wat zijn voorraadgrootheid en stroomgrootheid?
nog nooit gehad? :Squote:Op donderdag 26 mei 2011 22:58 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
voorraadgrootheid
is een grootheid waarvan de omvang op een bepaald moment vaststaat, in tegenstelling tot een stroomgrootheid waarvan de omvang gedurende een bepaalde periode wordt gevormd.
(http://www.encyclo.nl/begrip/Voorraadgrootheid)
Dat had ik zelf ook al gevonden. Maar het is niet duidelijk genoeg. Wat zijn de opbrengsten van een bedrijf? Stroom- of vooraadgrootheden? En is de post 'machines' een stroom- of voorraadgrootheid?quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:58 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
voorraadgrootheid
is een grootheid waarvan de omvang op een bepaald moment vaststaat, in tegenstelling tot een stroomgrootheid waarvan de omvang gedurende een bepaalde periode wordt gevormd.
(http://www.encyclo.nl/begrip/Voorraadgrootheid)
Ik blijf waarschijnlijk weer tot vijf.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:04 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik denk dat ik vanavond weer de hele nacht opblijf om samenvattingen te lezen, net zoals bij geschiedenis. Who's in?
Het secundaire inkomen is het primaire inkomen verminderd met inkomstenbelasting en sociale premies en vermeerderd met sociale uitkeringen en subsidies/toeslagen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:06 schreef biwinning het volgende:
wat houden secundaire inkomens ook alweer in?
ik heb het ergens tussen gezet, maar k kan niet vinden waar..quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:06 schreef biwinning het volgende:
Het secundaire inkomen is het primaire inkomen verminderd met inkomstenbelasting en sociale premies en vermeerderd met sociale uitkeringen en subsidies/toeslagen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:06 schreef biwinning het volgende:
Na het pilot examen mag je ook zelfstandig vliegen, bij een normaal examen niet.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:12 schreef tipsyyy het volgende:
misschien stomme vraag maar wat is het verschil met een normaal examen en pilot examen?
Volgens mij is poilot een test die ze bij een beperkte groep examenkandidaten uitvoeren voor toekomstige examens (nieuwe methoden).quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:12 schreef tipsyyy het volgende:
misschien stomme vraag maar wat is het verschil met een normaal examen en pilot examen?
goeie en nou serieus?quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:14 schreef MetBas het volgende:
[..]
Na het pilot examen mag je ook zelfstandig vliegen, bij een normaal examen niet.
quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:14 schreef MetBas het volgende:
[..]
Na het pilot examen mag je ook zelfstandig vliegen, bij een normaal examen niet.
dank uquote:Op donderdag 26 mei 2011 23:14 schreef blaffende_visjes het volgende:
[..]
Volgens mij is poilot een test die ze bij een beperkte groep examenkandidaten uitvoeren voor toekomstige examens (nieuwe methoden).
Maar weet iemand nog hoe je het basisjaar verplaatst bij indexcijfers?
Dit ja. De examenstof is iets anders dan wat de mensen met het gewone examen moeten kennen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:14 schreef blaffende_visjes het volgende:
[..]
Volgens mij is poilot een test die ze bij een beperkte groep examenkandidaten uitvoeren voor toekomstige examens (nieuwe methoden).
quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:14 schreef MetBas het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:14 schreef Moffol het volgende:
[..]
Het secundaire inkomen is het primaire inkomen verminderd met inkomstenbelasting en sociale premies en vermeerderd met sociale uitkeringen en subsidies/toeslagen.
Sociale uitkeringen en subsidies/toeslagen zijn overdrachtsinkomens. Overdrachtsinkomens zijn inkomens waar geen direct aantoonbare prestatie tegenover staat.
Het secundaire inkomen wordt ook wel het besteedbare inkomen genoemd.
Aantal Poolse vriendinnen die ik heb gehad:quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:16 schreef blaffende_visjes het volgende:
Weet iemand nog hoe je het basisjaar verplaatst bij indexcijfers?
quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:04 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik denk dat ik vanavond weer de hele nacht opblijf om samenvattingen te lezen, net zoals bij geschiedenis. Who's in?
Heb je een account nodig en je moet dokken. Nty.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:31 schreef MacorgaZ het volgende:
Kom op man, gewoon Google en dan vanaf de officiele TI-site downloaden.
Denk t niet, morgen pas om half 2, dus kan ook om 7 uur me wekker zetten, kan ik nog bijna 6 uur leren..quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:04 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
pilot examens zijn moeilijke kutte examens waar je een 1 voor haalt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:14 schreef blaffende_visjes het volgende:
[..]
Heb jij ook het pilot examen met economie?quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:35 schreef xfleuurr het volgende:
[..]
pilot examens zijn moeilijke kutte examens waar je een 1 voor haalt.
Ik moet mn boeken morgen inleveren. Heb om 10:45 afgesproken bij de Appie. Dus dat wordt niet leren morgen, hooguit mn aantekeningen doornemen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:35 schreef AchmedJan het volgende:
[..]
Denk t niet, morgen pas om half 2, dus kan ook om 7 uur me wekker zetten, kan ik nog bijna 6 uur leren..
Morgen al? Hoe moeten leerlingen dan leren voor hun herkansing?quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:41 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik moet mn boeken morgen inleveren. Heb om 10:45 afgesproken bij de Appie. Dus dat wordt niet leren morgen, hooguit mn aantekeningen doornemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |