Je mag idd verschillende wensen hebben en daarover praten. PRATEN dus. Niet op de een of andere manier jouw wil doordrukken en dat deed hij in dit geval wel. Of jij daardoor overstag zou gaan zoals mijn nichtje, doet niets af aan het feit dat ze gestopt is omdat ze zich gedwongen voelde (voor het bewaren van de lieve vrede, en na bijna 4 maanden gezeur.)quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:07 schreef Taurus het volgende:
[..]
Zij wilden verschillende dingen: hij wilde niet dat zij ging werken, en zij wilde dat wel. Daar moet je over praten, maar ik zie nog steeds niet 1 schuldige hierin. Je mag toch verschillende wensen hebben? Zij heeft toegegeven, het is niet zo gek dat hij zijn eigen 'schuld' hierin dan niet ziet.
Ik denk dat het heel erg aan de situatie ligt en dat die individueel beoordeeld zou moeten worden en niet automatisch weggezet moet worden als: Hij is niet schuldig of hij is wel schuldig.quote:Het is je goed recht je verkracht te voelen, daar zeg ik niets over. En zoals jij het omschrijft zou dat ook voor die man duidelijk moeten zijn, ja. Als ik echter met een man naar bed ga puur omdat ik niet durf te zeggen dat ik niet wil kan ik het hem niet kwalijk nemen dat hij het met me doet. Dan kan ik mij 'vekracht' voelen, maar hij is niet schuldig vind ik. En ik kan mij voorstellen dat, gezien mijn seksuele voorkeuren, ik heel duidelijk naar mannen moet zijn als ik het niet wil. En dat is meer dan alleen 'nee' zeggen, in mijn geval.
Sommige mensen zullen zich eerder gedwongen voelen dan anderen ja, maar wat nou als iemand zich al zo snel gedwongen voelt dat de ander zich helemaal niet bewust is van zijn dwingen? Dan kun je toch moeilijk over misbruik praten? Als ik een duw krijg en er is niets met me aan de hand maar ik ga zeggen 'ja maar ik ben ubergevoelig, ik heb hier mentaal waarschijnlijk nog dertig jaar last van' vind ik het niet zo raar dat dat niet serieus genomen wordt. Ik bedoel maar te zeggen dat de een inderdaad gevoeliger is dan de ander, maar dat dat niet wil zeggen dat het dan ook maar zo moet zijn dat het vermeende misbruik bij de ubergevoelige persoon erger is.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:29 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Je mag idd verschillende wensen hebben en daarover praten. PRATEN dus. Niet op de een of andere manier jouw wil doordrukken en dat deed hij in dit geval wel. Of jij daardoor overstag zou gaan zoals mijn nichtje, doet niets af aan het feit dat ze gestopt is omdat ze zich gedwongen voelde (voor het bewaren van de lieve vrede, en na bijna 4 maanden gezeur.)
Mensen zijn verschillend, voelen dit soort dingen verschillend en gaan er verschillend mee om. Dat is iets dat je niet kunt ontkennen. Sommige mensen zullen zich eerder 'gedwongen' voelen dan anderen.
Stel dat dit om seks zou gaan, zouden de meeste vrouwen hier ws geen aangifte van doen, maar ik denk wel dat je dit kan zien als misbruik.
[..]
Ik denk dat het heel erg aan de situatie ligt en dat die individueel beoordeeld zou moeten worden en niet automatisch weggezet moet worden als: Hij is niet schuldig of hij is wel schuldig.
Als een man weet dat een vrouw moeite heeft met seks door misbruik in haar jeugd bv en hij blijft aandringen waardoor zij maar toegeeft uiteindelijk, vind ik dat wel degelijk fout van hem.
Als zij meestal uiteindelijk heel veel zin krijgt en deze ene keer niet en dan toch meedoet omdat hij het wil, vind ik dat niet echt. Maar dat zijn persoonlijke dingen en daarover kun je dus niet een alles-in-een oordeel vellen.
Precies. Maar bij mij zit je dus ook fout als je op een uitnodiging gaat wachten. Ik doe het alleen onder dwang.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:05 schreef Northside het volgende:
Als ik het vorige topic nog eens nalees denk ik dat het veiliger is als mannen alleen nog maar seks op expliciete uitnodiging van een vrouw hebben. Als je zelf initiatief neemt zit je al snel fout merk ik, al is het maar omdat je teleurgesteld bent als je afgewezen wordt (want dwang!).
Gezond verstand zou ook al helpen hoor.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:05 schreef Northside het volgende:
Als ik het vorige topic nog eens nalees denk ik dat het veiliger is als mannen alleen nog maar seks op expliciete uitnodiging van een vrouw hebben. Als je zelf initiatief neemt zit je al snel fout merk ik, al is het maar omdat je teleurgesteld bent als je afgewezen wordt (want dwang!).
Uhuh... ik mag niet mokken bij een afwijzing, want dan oefen ik dwang uit en balanceer ik op het randje van verkrachting. Gezond verstand hoor.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:15 schreef Grijsmuisje het volgende:
Gezond verstand zou ook al helpen hoor.
Dat kan lastig zijn.
Ik volg het topic ook en wat imo users als Weltschmerz, Northside en Taurus niet verweten mag worden is een gebrek aan gezond verstand. Au contraire zelfs, zaken liggen soms genuanceerd/gecompliceerd.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:15 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
Gezond verstand zou ook al helpen hoor.
Dat kan lastig zijn.
dat is niet wat ik zeg, dus ik ga me daarin niet verdedigen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:17 schreef Northside het volgende:
[..]
Uhuh... ik mag niet mokken bij een afwijzing, want dan oefen ik dwang uit en balanceer ik op het randje van verkrachting. Gezond verstand hoor.
Het was geen aanval, ik was alleen wat geïrriteerd omdat ik het gevoel heb aangevallen te worden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:30 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik volg het topic ook en wat imo users als Weltschmerz, Northside en Taurus niet verweten mag worden is een gebrek aan gezond verstand. Au contraire zelfs, zaken liggen soms genuanceerd/gecompliceerd.
Weet ik, ik val jou ook niet aan hoor. Maar als je het vorige topic nog eens naleest in zijn geheel hou je er als man vooral een gevoel van verwarring aan over. Bij de een moet je aandringen, bij de ander mag je absoluut niet aandringen, nee is nee, nee is ja, nee is soms. En we hebben het hier wel over verkrachting he. Dat is niet alleen voor vrouwen ingrijpend, als je als man zo'n aanklacht naar je hoofd krijgt is het ook gedaan met je.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:37 schreef Grijsmuisje het volgende:
dat is niet wat ik zeg, dus ik ga me daarin niet verdedigen.
Ik ben heel erg bezig met nuance, over het algemeen zal een vrouw zich niet gauw verkracht voelen als een man wat aandringt, alleen zal die grens anders liggen bij verschillende vrouwen en dat kan als man lastig zijn, ook in een relatie.
Je hebt aan de andere kant ook aandringen en aandringen, dat is ook iets wat je moet beseffen.
Ik noem iets niet gauw verkrachting of aanranding, maar ik vind wel dat je psychologische dwang ook serieus moet nemen. Dat maakt het wel heel erg lastig, want dat is helemaal niet zwart wit.
Juist.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Weet ik, ik val jou ook niet aan hoor. Maar als je het vorige topic nog eens naleest in zijn geheel hou je er als man vooral een gevoel van verwarring aan over. Bij de een moet je aandringen, bij de ander mag je absoluut niet aandringen, nee is nee, nee is ja, nee is soms. En we hebben het hier wel over verkrachting he. Dat is niet alleen voor vrouwen ingrijpend, als je als man zo'n aanklacht naar je hoofd krijgt is het ook gedaan met je.
Daarom vind ik het een beetje storend dat er mensen zijn die de schuld eenzijdig bij mannen neerleggen. 'Als het fout gaat is de man te ver gegaan'. Zo simpel is het gewoon niet.
ik vind het ook verwarrend hoor, van beide kanten. Als vrouw is het lastig dat je dus duidelijk bij sommige mannen niet genoeg hebt aan een simpel nee, wat problemen kan opleveren.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Weet ik, ik val jou ook niet aan hoor. Maar als je het vorige topic nog eens naleest in zijn geheel hou je er als man vooral een gevoel van verwarring aan over. Bij de een moet je aandringen, bij de ander mag je absoluut niet aandringen, nee is nee, nee is ja, nee is soms. En we hebben het hier wel over verkrachting he. Dat is niet alleen voor vrouwen ingrijpend, als je als man zo'n aanklacht naar je hoofd krijgt is het ook gedaan met je.
Daarom vind ik het een beetje storend dat er mensen zijn die de schuld eenzijdig bij mannen neerleggen. 'Als het fout gaat is de man te ver gegaan'. Zo simpel is het gewoon niet.
Nou, ik ben in zulke gevallen heel duidelijk hoor. Dat kun je niet verkeerd interpreteren - zoalls ik alz ei kun je in iemands toon en gezichtsuitdrukking echt wel zien of ze het meent of niet. Als je dan toch doorzet is het wel degelijk de schuld van de man.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Niet iedereen reageert in dat soort gevallen zoals jij. Lees anders het topic nog even.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:04 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nou, ik ben in zulke gevallen heel duidelijk hoor. Dat kun je niet verkeerd interpreteren - zoalls ik alz ei kun je in iemands toon en gezichtsuitdrukking echt wel zien of ze het meent of niet. Als je dan toch doorzet is het wel degelijk de schuld van de man.
Ja, natuurlijk, je hebt zwart en je hebt wit en die gevallen zal iedereen ook wel herkennen. Maar het grote grjize gebied daartussen? Als iemand toestemt in seks omdat de partner anders dagen loopt te pruilen? Dan lees je hier als man opeens dat je dan eigenlijk heel fout bezig bent. Hoe moet ik dat herkennen? En zo zijn er wel meer twijfelgevallen waarbij ik in ieder geval van mening ben dat het niet eenzijdig bij de man gelegd kan worden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:04 schreef Ripley het volgende:
Nou, ik ben in zulke gevallen heel duidelijk hoor. Dat kun je niet verkeerd interpreteren - zoalls ik alz ei kun je in iemands toon en gezichtsuitdrukking echt wel zien of ze het meent of niet. Als je dan toch doorzet is het wel degelijk de schuld van de man.
Als de vrouw zich verkracht voelt, ja.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:18 schreef HipHopDesk het volgende:
Stel je voor dat een man een vrouw seksueel verkracht. Terwijl ze bezig zijn blijkt de vrouw het leuk te vinden.
Is dat verkrachting?
Ach natuurlijk niet! Dan is het toch seks met wederzijdse instemming geworden? Het is toch achterlijk als je je daarna 'verkracht' voelt met alle narigheid die daar normaalgesproken bij hoort als je net plezierige seks hebt gehad?quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:20 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Als de vrouw zich verkracht voelt, ja.
nou, dat heeft denk ik eigenlijk niks met seks te maken, maar alles met macht. wanneer iemand zulk gedrag vertoont om zijn of haar zin te krijgen is dat wederom gewoon fout.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:17 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, je hebt zwart en je hebt wit en die gevallen zal iedereen ook wel herkennen. Maar het grote grjize gebied daartussen? Als iemand toestemt in seks omdat de partner anders dagen loopt te pruilen? Dan lees je hier als man opeens dat je dan eigenlijk heel fout bezig bent. Hoe moet ik dat herkennen? En zo zijn er wel meer twijfelgevallen waarbij ik in ieder geval van mening ben dat het niet eenzijdig bij de man gelegd kan worden.
draai het dan eens om, zoals in een ander topic hier. kunnen mannen verkracht worden? volgens jouw redenatie niet. hij krijgt tenslotte een stijve en komt zelfs klaar --> geen verkrachting.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:21 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ach natuurlijk niet! Dan is het toch seks met wederzijdse instemming geworden? Het is toch achterlijk als je je daarna 'verkracht' voelt met alle narigheid die daar normaalgesproken bij hoort als je net plezierige seks hebt gehad?![]()
Overigens is dit geen vrijbrief om te proberen of ze het tijdens de seks leuk gaat vinden, maar ik ga er even vanuit dat mannen dit zelf ook wel kunnen bedenken.
Ik zei dat ze het leuk vind.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:25 schreef simmu het volgende:
[..]
dat wil nog helemaal niet zeggen dat ze het dan leuk vindt.
Er stond: 'tijdens de seks blijkt de vrouw het leuk te vinden'. Dat is iets anders dan dat de vrouw het nog steeds niet leuk vindt, maar wel klaar komt. Jij komt dus met een totaal ander voorbeeld.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:25 schreef simmu het volgende:
[..]
draai het dan eens om, zoals in een ander topic hier. kunnen mannen verkracht worden? volgens jouw redenatie niet. hij krijgt tenslotte een stijve en komt zelfs klaar --> geen verkrachting.
zo ook kan een vrouw best nat worden tijdens een verkrachting. dat wil nog helemaal niet zeggen dat ze het dan leuk vindt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |