Ik zie dat ik hier nog geen update had gezet (van 13 januari):
Nou ik ben een heel stuk wijzer. Niet blijer overigens

De Duitse arts zag op de foto meteen wat er mis is.
Ik blijk een aangeboren heupafwijking te hebben:
hip impingement. Waar normaal gesproken de kop van je heup als het ware "op een steeltje" zit, zit bij mij een kam, een soort botrand (foto van internet geplukt):
![Heup1.jpg]()
Die rode dingen zitten er dus bij mij, die horen daar niet, het moet een holle lijn zijn, zeg maar. En ja, inderdaad, je raadt het vast al: ik heb dat aan beide kanten

Die botrand schuurt tegen de kom van mijn heup aan en daardoor is er slijtage ontstaan. Op die rand zit ook nog een slijmbeurs, en die is ontstoken (ik heb het nu alleen over links).
Ik heb nu een prik gehad in de slijmbeurs, die wordt maandag en woensdag herhaald en vrijdag krijg ik dan nog een prik in mijn heupgewricht zelf. Als die prikken effect hebben, krijg ik daarna een prik met gelvloeistof. Die laatste is vrij duur en daarom wil de dokter eerst testen of die andere prikken effect hebben. Hebben ze dat niet, dan heeft die gelprik ook geen zin.
Heeft de gelprik geen zin, dan gaan we richting nieuwe heup. Hij vermeldde wel dat ze dat het liefst pas doen als ik echt niet meer kan lopen en aan een rolstoel toe ben

Daarbij vergeten ze geloof ik voor het gemak maar even hoe dat dan zit met werken en zo

Ik ben dus echt niet van plan om nog een aantal jaren zo door te sukkelen met pijn en beperkingen

quote:
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 08:50 schreef Rewimo het volgende:Zo ik ben effe ingestort hoor

Klotezooi.
Ik heb nog een prik gekregen en als er binnen twee of drie weken geen effect is moet mijn slijmbeurs verwijderd worden.
Allemaal leuk en aardig, het zal misschien wel schelen in de pijn maar het lost natuurlijk niet mijn hoofdprobleem op.
En omdat ik in de auto in tranen uitbarstte ben ik maar naar huis gereden en heeft qltel me ziek gemeld. Ik zie het nu even helemaal niet meer zitten.
quote:
Op woensdag 18 januari 2012 09:35 schreef Rewimo het volgende:Die slijmbeurs is een extraatje ja. Die is ontstoken (al heel lang natuurlijk achteraf) en die zorgt voor pijn van mijn heup tot boven mijn enkel. Dat komt doordat daar een stel lange spieren overheen loopt.
En dan heb ik ook nog pijn aan de binnenkant van mijn been, vanuit mijn lies. Die komt door de artrose, heeft de arts uitgelegd. Als ze dus die slijmbeurs weghalen zou ik van de pijn aan de buitenkant van mijn been af kunnen komen. Maar ja, dat is maar een deel van het probleem en niet de hoofdoorzaak.
Waarop je dan weer het verhaal krijgt dat je wel erg jong bent voor een nieuwe heup, blabla

Nieuwe ontwikkelingen dus. Komende vrijdag weer een afspraak met de orthopeed. Ben benieuwd.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">
http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!