abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:37:12 #276
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_97378606
Met het verschil dat Mladic niet vluchtte maar aan het chillen was bij familie, onder de bescherming van de Serviërs.
AFC AJAX
pi_97378762
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:37 schreef msnk het volgende:
Met het verschil dat Mladic niet vluchtte maar aan het chillen was bij familie, onder de bescherming van de Serviërs.
Ja, lijkt op Bin Laden enigszins. Je verwacht hem in en barak in de bossen of een grot in de bergen, maar nee.

Het stoorde mij ook dat gejank van die Dutchbatters. Oh ja er waren ook nog de echte slachtoffers. Deed me denken aan die schietpartij in Baflo waarbij een agent om kwam. Toen ging het op de persconferentie ook over de overleden agent en over de impact op het korps en aan het einde wist men ook nog te melden dat er een meisje vermoord was.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:44:06 #278
297335 ElectraPlectra
I am Electra Plectra.
pi_97378856
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

En alle Amerikanen die tegen oorlog zijn, zoals Kennedy en John Lennon worden vakkundig door de CIA uit de weg geruimd.
Euh? :?
Chill Out by The KLF and Adventures Beyond The Ultraworld by The Orb, on an early summer night, alone, stoned. Best experience ever.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:57:12 #279
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97379338
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zag gisteren de NOS erover, en ik kan nou niet echt onder de indruk zijn van hoe hoog de onschuldspresumptie in het vaandel staat. Ook niet bij Rutte en Rosenthal. Wel grappig was dat ze zeiden dat het belangrijk was om te laten zien dat mensen niet met dit soort misdaden wegkwamen, vooral in het licht van hun onvoorwaardelijke steun aan Israël.

Bovendien was het weer één grote Pontius Pilatusshow van natte handjes, met Mladic als de absolute schurk kon Nederland er natuurlijk niks aan doen. OK, er lag ook nog een beetje schuld bij de VN, maar niet bij Nederland uiteraard. Het gaat immers om het verzachten van het trauma van Dutchbatters, en o ja, dan waren er ook nog de slachtoffers zelf.

Het lijkt mij sterk dat Mladic niet verantwoordelijk is voor deze moordpartij, al staat de aard van de verantwoordelijkheid natuurlijk wel ter discussie. En er zijn zoveel leugens verspreid en geslikt over voormalig Joegoslavië, dat zelfs dat niet met absolute zekerheid te zeggen is. Dit NATO-hof is er om die leugens tot historische werkelijkheid te verheffen, en dat zou dan de bombardementen op burgerdoelen rechtvaardigen die Servië zo stuk hebben gemaakt dat het wel keurig in de pas moet lopen om geld voor herstel te krijgen.

Deze zaak zal wel sterk zijn, dus nu hoeft niet het halve proces achter gesloten deuren, met getuigen die door de aanklager amnestie zijn verleend voor massamoord, marteling en verkrachting en een Amerikaans paspoort hebben gekregen, en straffeloos meineed mogen plegen, terwijl de verdachte zelf wezenlijke getuigen niet mag oproepen. Ook hij zal wel bedolven worden onder stapels dossiers, die vooral laten zien wat voor verschrikkelijke dingen gebeurd zijn wanneer ze kloppen, of ze zijn schuld bewijzen is minder relevant, die staat immers al vast. Maar als ze daarin inderdaad een sterke zaak hebben, zal hij niet vergiftigd raken net voordat hij aan zijn verdediging mag beginnen terwijl het verhaal van de aanklager bijzonder zwak is gebleken.

En de NOS, die staat er bij en kijkt ernaar, met de camera voor het gerechtsgebouw het verhaal van de aanklager te reproduceren. Die schakelen bij het NATO-tribunaal altijd over naar de koninginnedag-modus, lekker verslag doen van chauvinistische gezelligheid en constateren dat dit een parel is voor het internationale strafrecht.
Jammer he, dat ie daadwerkelijk schuldig is... Dat maakt het een stuk moeilijker om te bitchen over het tribunaal, al doe je alsnog een goede poging.
pi_97379495
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:57 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Jammer he, dat ie daadwerkelijk schuldig is...
Waar baseer jij dat eigenlijk op?
quote:
Dat maakt het een stuk moeilijker om te bitchen over het tribunaal, al doe je alsnog een goede poging.
Als het recht en de media de hoer van de transatlantische belangen spelen dan mag ik daar over bitchen. Dat er dan een schurk in de gevangenis belandt is hooguit een prettige bijkomstigheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_97379873
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb anders heel andere reacties gehoord, dit was slechts een klein stapje. het zal nog zeker 12-15 jaar gaan duren vvordat Servie een serieuze kandidaat zal zijn. Ze zitten momenteel niet echt te wachten op de zoveelste oost Europese bananenrepubliek, daar is al leergeld voor betaald.
Het is gewoon één van de voorwaardes, maar zeker niet de enige.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 13:26:50 #282
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97380441
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waar baseer jij dat eigenlijk op?

Op het feit dat hij bevelhebber was tijdens het bloedbad in Srebrenica, de vele getuigenverklaringen die hem bevelen hebben horen geven tot verkrachting, moord en etnische zuiveringen. Op het feit dat een van die commandogroepen onder zijn direct bevel viel. Maar bovenal natuurlijk op het feit dat hij in Srebrenica ter plekke was, vlak voor de genocide nog rondgelopen heeft en zijn leger vervolgens zeer gestructureerd aan een massaslachting begon, onmogelijk zonder zijn medeweten.
quote:
Als het recht en de media de hoer van de transatlantische belangen spelen dan mag ik daar over bitchen. Dat er dan een schurk in de gevangenis belandt is hooguit een prettige bijkomstigheid.
Dat een schurk in de gevangenis belandt is een historische zege voor het internationaal recht. De transatlantische belangen vallen in dit geval samen met rechtvaardigheid. Dat er elders in de wereld ook onrecht plaatsvindt doet daar niets aan af.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:39:15 #283
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_97383232
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:26 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Op het feit dat hij bevelhebber was tijdens het bloedbad in Srebrenica, de vele getuigenverklaringen die hem bevelen hebben horen geven tot verkrachting, moord en etnische zuiveringen. Op het feit dat een van die commandogroepen onder zijn direct bevel viel. Maar bovenal natuurlijk op het feit dat hij in Srebrenica ter plekke was, vlak voor de genocide nog rondgelopen heeft en zijn leger vervolgens zeer gestructureerd aan een massaslachting begon, onmogelijk zonder zijn medeweten.
Tjah, hij kreeg z'n orders ook van Radovan Karadžić.
Meen ook dat hij Radovan Karadžić heeft gewaarschuwd voor wat hij van plan was (en dat dit op een genocide uit ging lopen)..
Zeg hiermee niet dat hij niet de verantwoordelijk heeft voor die daden, maar om ze nu alleen aan hem toe te dichten..
Maar goed, we hadden daar nooit heen moeten gaan op deze manier/ met deze insteek.
quote:
[..]

Dat een schurk in de gevangenis belandt is een historische zege voor het internationaal recht. De transatlantische belangen vallen in dit geval samen met rechtvaardigheid. Dat er elders in de wereld ook onrecht plaatsvindt doet daar niets aan af.
De achterliggende gedachte is misselijkmakend.
Die gast heeft 16 jaar vrij rondgelopen, nu hebben ze hem nodig dus geven ze hem alsnog aan :')
pi_97383367
Foto van de man op nu.nl:

grotere pic: http://i51.tinypic.com/2ahrv9z.jpg

[ Bericht 25% gewijzigd door vanhal op 27-05-2011 15:02:38 ]
  vrijdag 27 mei 2011 @ 15:20:33 #285
324665 meth77
to do or not to do
pi_97385120
Mladic heeft gewoon zin in een mooi verzorgingstehuis en heeft zelf geen pensioen genoeg.

Daarnaast zal hij wel een leuke beloning hebben gehad voor zijn familie
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:17:04 #286
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_97389839
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb anders heel andere reacties gehoord, dit was slechts een klein stapje. het zal nog zeker 12-15 jaar gaan duren vvordat Servie een serieuze kandidaat zal zijn. Ze zitten momenteel niet echt te wachten op de zoveelste oost Europese bananenrepubliek, daar is al leergeld voor betaald.
Servië wil al langer toetreden, maar de EU heeft natuurlijk helemaal niets aan zo'n landje. Maar ze mogen ook niet zomaar weigeren dus het bekende lijstje met eisen werd die richting op gestuurd. Het allergrootste obstakel was dat Europa minimaal Karadžić en Mladic wilde hebben, dan zouden ze pas echt serieus worden genomen tot eventuele deelname. Vandaar de reactie van de Europarlementariër dat er nu wel degelijk serieus met Servië moet worden gesproken. Beloofd is beloofd.
Dit, dus.
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 04:31:21 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_97411854
nu ja strategisch is het ook niet echt handig om zo'n blok onafhankelijke landjes middenin de EU te hebben ... lijkt mij onvermijdelijk dat ze er allemaal bijkomen uiteindelijk

either way
mooie vangst ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 09:34:00 #288
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97412768
Ik vroeg me echt even af of het wel dezelfde man is. Zoek de verschillen:

Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_97413112
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:37 schreef msnk het volgende:
Terecht. Volkshelden moet je beschermen als natie zijnde.
pi_97413185
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Terecht. Volkshelden moet je beschermen als natie zijnde.
Ah dus jij ziet een etnische zuivering in Nederland op moslims dus ook wel zitten?
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_97413225
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:14 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Ah dus jij ziet een etnische zuivering in Nederland op moslims dus ook wel zitten?
Is Mladic een Nederlander?

Mladic en de zijnen werden geterroriseerd door een bepaalde groep mensen. I.p.v. zich te laten doen, te heulen met die mensen of de boel verder uit de hand te laten lopen, heeft Mladic er voor gekozen om zich niet te laten kennen en die mensen een koekje van eigen deeg te geven.
pi_97413484
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Is Mladic een Nederlander?

Mladic en de zijnen werden geterroriseerd door een bepaalde groep mensen. I.p.v. zich te laten doen, te heulen met die mensen of de boel verder uit de hand te laten lopen, heeft Mladic er voor gekozen om zich niet te laten kennen en die mensen een koekje van eigen deeg te geven.
Is genocide goedpraten niet strafbaar in Nederland?

Noem jij het uitmoorden van mensen (een hele enclave) op basis van religie door Groot-Servië geilers een koekje van eigen deeg? Zag je die angst in die ogen van die jongens en vrouwen?

Ben jij een mens?
pi_97413735
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:38 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Is genocide goedpraten niet strafbaar in Nederland?

Noem jij het uitmoorden van mensen (een hele enclave) op basis van religie door Groot-Servië geilers een koekje van eigen deeg? Zag je die angst in die ogen van die jongens en vrouwen?

Ben jij een mens?
En dat zegt iemand met de username 'De Nuance'? De angst in de ogen van jongens en vrouwen? Waar doel je op? De angst waarmee de Serviërs jaren hebben moeten leven omdat ze werden geterroriseerd door deze groep 'mensen'?
pi_97413830
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 10:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

En dat zegt iemand met de username 'De Nuance'? De angst in de ogen van jongens en vrouwen? Waar doel je op? De angst waarmee de Serviërs jaren hebben moeten leven omdat ze werden geterroriseerd door deze groep 'mensen'?
Veel nuanceerder over dit onderwerp kun je niet zijn: ik denk dat rr is serieus iets mis in jouw bovenkamer.

Genocide kan nooit en te nimmer goed worden gepraat. Het ging hier om een groep bange mensen die hun toevlucht zochten in een VN kamp omdat ze bang waren. Vervolgens werden ze opgejaagd en vermoord door een zieke geest.

Het kan best zo zijn dat er daarvoor over en weer geweld is geweest, die je, als je geen ziek gewetenloos mens bent , allemaal afzonderlijk moet afkeuren. Een verband leggen hier tussen om hele groepen mensen te ontmenselijken , dat is waar de ellende begint.

Echter praat NOOIT een genocide goed, nooit.
pi_97413875
Ik was al benieuwd hoe lang het zou duren voor Mladic' genocide goedgepraat zou worden door hem als heldhaftige strijder tegen terroristische moslims te zien. :')

En dan nog. Het was oorlog en je kan hoogstens zeggen dat waar twee vechten ook twee schuld hebben. Maar genocide goedpraten als zijnde zelfverdediging, dat is gewoon ziek. :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2011 11:04:55 ]
pi_97414003
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 09:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik vroeg me echt even af of het wel dezelfde man is. Zoek de verschillen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hij is mager en kaal geworden. Zelfde man.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_97414051
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:00 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Veel nuanceerder over dit onderwerp kun je niet zijn: ik denk dat rr is serieus iets mis in jouw bovenkamer.

Genocide kan nooit en te nimmer goed worden gepraat. Het ging hier om een groep bange mensen die hun toevlucht zochten in een VN kamp omdat ze bang waren. Vervolgens werden ze opgejaagd en vermoord door een zieke geest.

Het kan best zo zijn dat er daarvoor over en weer geweld is geweest, die je, als je geen ziek gewetenloos mens bent , allemaal afzonderlijk moet afkeuren. Een verband leggen hier tussen om hele groepen mensen te ontmenselijken , dat is waar de ellende begint.

Echter praat NOOIT een genocide goed, nooit.
Je begint al direct op de man te spelen? Dat zijn doorgaans niet de sterkste argumenten om een discussie te winnen.

Het gaat hier om een groep mensen die jaren lang heeft lopen terroriseren, toen wat tegenstand kregen en daarna het vuile werk op wilden laten knappen door de achterlijke en naïeve NAVO.
pi_97414179
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gaat hier om een groep mensen die jaren lang heeft lopen terroriseren, toen wat tegenstand kregen en daarna het vuile werk op wilden laten knappen door de achterlijke en naïeve NAVO.
Wie was die groep dan? Alle moslims in Srebrenica? Alle bosnische moslims misschien zelfs? Geen enkele van hen was onschuldig, allemaal stuk voor stuk hadden ze zulke gruwelijke terroristische daden gepleegd dat de doodstraf gepast was? :?
pi_97414205
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Wie was die groep dan? Alle moslims in Srebrenica? Alle bosnische moslims misschien zelfs? Geen enkele van hen was onschuldig, allemaal stuk voor stuk hadden ze zulke gruwelijke terroristische daden gepleegd dat de doodstraf gepast was? :?
In dit soort tijden heb je geen tijd om uit te zoeken wie wat heeft gedaan. In 1941 schoten Nederlandse verzetshelden ook gewoon op alles wat Duits sprak en werd niet uitgezocht wie waar verantwoordelijk voor was.

Wat Mladic al zei: de geschiedenis zal hem in de toekomst gelijk geven.
pi_97414325
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

In dit soort tijden heb je geen tijd om uit te zoeken wie wat heeft gedaan. In 1941 schoten Nederlandse verzetshelden ook gewoon op alles wat Duits sprak en werd niet uitgezocht wie waar verantwoordelijk voor was.

Wat Mladic al zei: de geschiedenis zal hem in de toekomst gelijk geven.
Ach, kom op, je kunt beter trollen, ik weet het, ik heb je beter zien trollen. Dit is meer zoiets van: ' o, kijk daar heb je een massamoordenaar die moslims heeft vermoord, iedereen vindt het een klootzak, laat ik zeggen dat het een held is.' Mja, het is wel te verwachten van je, maar kwaliteitsgetroll is het niet. Een beetje goede troll zorgt ervoor dat hij serieus genomen wordt. Deze bagger van jou is komisch, maar meer niet.

Probeer het nog eens!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')