Ik raad je aan volwassen te worden en je minder te laten leiden door angst. De kans dat je morgen doorgaat aan onweer is nog hoger...quote:Op zondag 29 mei 2011 21:41 schreef Tinkepink het volgende:
Weet niet zo goed wat ik aan moet met de oproep geen rauwe tomaten meer te eten![]()
Volgens mij heb ik de afgelopen dagen zeker een kilo op
De meeste groenten die hier in de winkel liggen zijn ook hier in de kassen gekweekt. Daar is niets mis mee.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:41 schreef Tinkepink het volgende:
Weet niet zo goed wat ik aan moet met de oproep geen rauwe tomaten meer te eten![]()
Volgens mij heb ik de afgelopen dagen zeker een kilo op
Als je in DLD woont, zoals Tinkepink en ik, wordt dat al ietsje minder vanzelfsprekend hoorquote:Op maandag 30 mei 2011 13:04 schreef Gia het volgende:
De meeste groenten die hier in de winkel liggen zijn ook hier in de kassen gekweekt. Daar is niets mis mee.
Gisteren ongeveer een hele komkommer op. Niks aan het handje. Op de verpakking staat ook bij herkomst: "Holland".
Ik snap het niet: ze claimen Spanje als herkomst, niks aan de hand daar. Ze claimen Nederland als herkomst, niets aan het handje hier. Het enige waar doden en zieken plaatvinden zijn in Duitsland of in Denemarken bij mensen die uit Duitsland kwamen...quote:Op maandag 30 mei 2011 12:03 schreef RM-rf het volgende:
Overigens, het RKI, de duiste instantie die verantworodelijk is voor de officiele controle over deze ziekte heeft gisteren nog een officiele telling van bevestigde stervensgevallen gepubliceerd (all duitse ziekenhuizen zijn verplicht EHEC-infecties bij hen te melden).
Het RKI bevestigd dat er 3 bevestigde stervensgevallen zijn, en 329 bevestigde infecties..
Alle mediaberichten over 10 doden en meerdere duizenden zieken zijn vooral een beetje 'opgeklopte' berichten.
waarbij bv heel makkelijk alle 'verdachte' ziektegevallen opgeteld worden als 'erkende EHEC-doden'...
zeker als dit bv bejaarde vrouwen boven de 80 zijn, is het verdomd lastig vast te stellen of een EHEC/HUS-infectie werkelijk de oorzaak van hun overlijden is, op die leeftijd kan ook een simpele darminfectie of diaree icm met uitdroging iemands overlijden veroorzaken, als deze een zwakke gezondheid hebben.
De besmetting heeft waarschijnlijk plaatsgehad tijdens transport of opslag. Niet bij de kweker(s). En dan maakt het dus niet uit waar ze vandaan komen, ergens onderweg is die besmetting gebeurd.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:22 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik snap het niet: ze claimen Spanje als herkomst, niks aan de hand daar. Ze claimen Nederland als herkomst, niets aan het handje hier. Het enige waar doden en zieken plaatvinden zijn in Duitsland of in Denemarken bij mensen die uit Duitsland kwamen...
quote:Op maandag 30 mei 2011 15:38 schreef SemperSenseo het volgende:
En weet je wat ik ook zo raar vind? Het zijn grotendeels vrouwen die ziek worden!
http://www.hln.be/hln/nl/(...)onder-controle.dhtml
quote:Op maandag 30 mei 2011 13:44 schreef Killaht het volgende:
Wat doen die Duitsers vrouwen toch met die komkommers?
Als jij als Spaanse komkommerverpakker naar de WC gaat, je handen niet wast, en vervolgens lekker komkommers voor de Duitse markt gaat inpakken, zonder je stront-tengels in je eigen mond te steken, zal jij er ook niet ziek van worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:22 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik snap het niet: ze claimen Spanje als herkomst, niks aan de hand daar. Ze claimen Nederland als herkomst, niets aan het handje hier. Het enige waar doden en zieken plaatvinden zijn in Duitsland of in Denemarken bij mensen die uit Duitsland kwamen...
Dan zouden er niet honderden mensen ziek zijn geworden.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:10 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als jij als Spaanse komkommerverpakker naar de WC gaat, je handen niet wast, en vervolgens lekker komkommers voor de Duitse markt gaat inpakken, zonder je stront-tengels in je eigen mond te steken, zal jij er ook niet ziek van worden.
Het was een heel ijverige, hardwerkende komkommerverpakkerquote:Op maandag 30 mei 2011 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan zouden er niet honderden mensen ziek zijn geworden.
bestaan ze nog kwekers die een bloedhekel hebben aan een soort mens en dus na 60 jaar eindelijk de daders terugpakken ???quote:Op maandag 30 mei 2011 16:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het was een heel ijverige, hardwerkende komkommerverpakker
nee nee stront is de oorzaak van alle ellende niet gifquote:Op maandag 30 mei 2011 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Vriend van mij vertelde me jaaaren geleden eens dat ie een baantje had gehad in Griekenland, hij waste komkommers, ze waren blauw van het gif wat er op gespoten was en dat moest er af.
Als dit met deze kommers gebeurd is, met verontreinigd water zou het een verklaring zijn.
Daar zat ik ook al aan te denken. Spanje staat bekend om het hoge gifgebruik en als ik denk aan de lozingen van varkensstront in sommige riviertjesquote:Op maandag 30 mei 2011 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Vriend van mij vertelde me jaaaren geleden eens dat ie een baantje had gehad in Griekenland, hij waste komkommers, ze waren blauw van het gif wat er op gespoten was en dat moest er af.
Als dit met deze kommers gebeurd is, met verontreinigd water zou het een verklaring zijn.
Dat zeg ik, verontreinigd water.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
nee nee stront is de oorzaak van alle ellende niet gif
persoonlijk denk ik dat de oorzaak in verontreinigd duits water zit, en die duiters maar hun groente goed spoelen en toch ziek wordenquote:
Wat ben jij raarquote:Op maandag 30 mei 2011 17:11 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
persoonlijk denk ik dat de oorzaak in verontreinigd duits water zit, en die duiters maar hun groente goed spoelen en toch ziek worden![]()
trouwens mooi lesje voor de komkommer kwekers in nederland , ze kunnen jullie zo kapotmaken
hebben die duitsers al eerder gedaan met tomaten
alsof er geen boeren zijn die alleen maar exporteren.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:20 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij ooit een vakantiebaan bij een teler hebt gehad, maar zó goed scheiden ze nou ook weer niet de productie voor buitenlands verkoop en voor de interne markt. En hoe vaak kunnen werknemers niet een zakje groenten meenemen?
E-coli bacteriën, waar dit er ook 1 van is, komen voor in de (dikke) darm van mensen, en zijn daar zelfs onmisbaar. Het probleem is dat diezelfde bacterie in de maag niet zo gezond is. Bij een maag perforatie is dit (1 van) de bacteriën die buikvlies-ontsteking kunnen veroorzaken bijvoorbeeld. Ander neefjes van de E-coli bacterie kunnen bijvoorbeeld dysenterie veroorzaken.quote:
Iknvermoed via bio industrie mest - hij is nogal resistent.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:29 schreef fruityloop het volgende:
[..]
E-coli bacteriën, waar dit er ook 1 van is, komen voor in de (dikke) darm van mensen, en zijn daar zelfs onmisbaar. Het probleem is dat diezelfde bacterie in de maag niet zo gezond is. Bij een maag perforatie is dit (1 van) de bacteriën die buikvlies-ontsteking kunnen veroorzaken bijvoorbeeld. Ander neefjes van de E-coli bacterie kunnen bijvoorbeeld dysenterie veroorzaken.
Die E-coli variant is dus in het water gekomen, ik vermoed door een riool-overstort die door hevige regenval in werking is getreden, en dat vervolgens dat besmette oppervlaktewater is gebruikt bij het schoonmaken van die komkommers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |