Die CSI-aflevering ging over E. coli.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:35 schreef Pietverdriet het volgende:
was er niet een aflevering van CSI waar er mensen stierven aan deze bacterie? Of was het House? Bleek een afwateringskanaal te zijn wat verse koemest op een tuinderij vloeide.
Het is gewoon een van de EColi, en een van de gevaarlijkste.quote:
Is er al onderzoek geweest dan? Wassen werkt lang niet tegen alles.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:01 schreef Rewimo het volgende:
Je mag ze wel eten, maar je moet ze goed schoonmaken.
Of schillen
Je woont toch niet zo noordelijk, of wel? Lokale producten zullen waarschijnlijk niet al te veel risico opleveren.
Dus goede hygiëne in acht nemen, dan beperk je de risico's.quote:Eine Schutzimpfung gibt es nicht; eine Therapie mit Antibiotika ist problematisch. Der Grund: Die Bakterien schütten für den menschlichen Körper gefährliche Gifte aus. Die Verwendung einiger Antibiotika kann diese Toxin-Ausschüttung im Körper anstoßen. Durch Hygiene lässt sich das Risiko einer Ehec-Infektion aber deutlich einschränken.
Nach dem Tier- und Bodenkontakt sollten die Finger nicht in den Mund gesteckt werden. Rohes Fleisch und leicht verderbliche Lebensmittel sollten stets bei Kühlschranktemperatur aufbewahrt werden. Beim Kochen sollten Lebensmittel durchgegart werden, um Bakterien abzutöten (mindestens zehn Minuten auf 70 Grad). Die Hände sollten zwischenzeitlich und regelmäßig gewaschen werden. Bretter, Geschirr und Besteck müssen gründlich gespült werden. Auf rohe Milch sollte man verzichten.
Ik vind het allemaal maar raar, volgens de berichten zouden de ziekenhuizen in Duitsland inmiddels vol liggen vanwege wat komkommers uit Spanje. Maar in Spanje hebben ze nergens last van! Kom op zeg!quote:Op zondag 29 mei 2011 22:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Vraag me uberhaupt af of ze de onstekingshaard al ontdekt hebben? Blijf het een wat vaag traject vinden, hoe ze dit oppakken bij de overheid.
quote:Op zondag 29 mei 2011 21:41 schreef Tinkepink het volgende:
Weet niet zo goed wat ik aan moet met de oproep geen rauwe tomaten meer te eten![]()
Volgens mij heb ik de afgelopen dagen zeker een kilo op
Dus als je volgende week niets krijgt zit het wel goed.quote:Symptoms of the diseases caused by EHEC include abdominal cramps and diarrhoea that may in some cases progress to bloody diarrhoea (haemorrhagic colitis). Fever and vomiting may also occur. The incubation period can range from three to eight days, with a median of three to four days. Most patients recover within 10 days, but in a small proportion of patients (particularly young children and the elderly), the infection may lead to a life-threatening disease, such as haemolytic uraemic syndrome (HUS).
http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs125/en/
Nogmaals:quote:Op zondag 29 mei 2011 22:14 schreef Rewimo het volgende:
Hier staat een stuk over de herkomst van de komkommers, uit Der Spiegel. Het is nog onduidelijk waar de besmetting heeft plaatsgevonden. Hetzij in een magazijn van een groothandel (niet waarschijnlijk, omdat daar normaal gesproken geen dierlijke mest rondzwerft), hetzij toen een partij komkommers van een vrachtwagen is gevallen, hetzij in Spanje zelf bij de producent (maar is daar niet aangetoond - aldus de teler - hmmm...)
quote:Op zondag 29 mei 2011 22:07 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal maar raar, volgens de berichten zouden de ziekenhuizen in Duitsland inmiddels vol liggen vanwege wat komkommers uit Spanje. Maar in Spanje hebben ze nergens last van! Kom op zeg!
Het is niet raar dat producten van een enkele teler allemaal voor export bestemd zijn.quote:
Ik weet niet of jij ooit een vakantiebaan bij een teler hebt gehad, maar zó goed scheiden ze nou ook weer niet de productie voor buitenlands verkoop en voor de interne markt. En hoe vaak kunnen werknemers niet een zakje groenten meenemen?quote:Op zondag 29 mei 2011 22:16 schreef waht het volgende:
[..]
Het is niet raar dat producten van een enkele teler allemaal voor export bestemd zijn.
Er is aangetoond dat de bacterie van Spaanse komkommers afkomstig is. Ik weet niet waarom jij daaraan twijfelt?quote:
Dat wordt ook niet betwijfeld, de vraag is waar ze besmet zijn.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Er is aangetoond dat de bacterie van Spaanse komkommers afkomstig is. Ik weet niet waarom jij daaraan twijfelt?
quote:Op zondag 29 mei 2011 22:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat wordt ook niet betwijfeld, de vraag is waar ze besmet zijn.
quote:Zwei spanische Gurkenlieferanten stehen im Zentrum einer europaweiten Untersuchung wegen des gefährlichen Darmkeims Ehec. Jetzt haben Behörden die Betriebe geschlossen - doch auch Gemüsehändler aus den Niederlanden und Dänemark stehen unter Verdacht.
Dat heet deductief denken.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Er is aangetoond dat de bacterie van Spaanse komkommers afkomstig is. Ik weet niet waarom jij daaraan twijfelt?
Heb nooit zo'n bijbaan gehad nee. Maar als alle producten toch verscheept worden hoeven ze dus niet gescheiden te worden.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:20 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij ooit een vakantiebaan bij een teler hebt gehad, maar zó goed scheiden ze nou ook weer niet de productie voor buitenlands verkoop en voor de interne markt. En hoe vaak kunnen werknemers niet een zakje groenten meenemen?
Okee, laat ik het het wat duidelijker uitleggen: het kweken en opgroeien op het land of in de kassen wordt gewoon doorelkaar gedaan. Op de lopende band vind dan vervolgens de selectie plaats door automaten en visueel door mensen (grootte, vorm, kleur, etc.). De beste kwaliteit, klasse I+ gaat in kratten bestemd voor het buitenland, klasse I, II of lager voor het binnenland. Maar wat ik al zei, als werknemer mocht ik af-en-toe wel'ns een kratje van de beste kwaliteit meenemen. Tevens, er is ook geen totaal geisoleerde opslag en transport.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:26 schreef waht het volgende:
[..]
Heb nooit zo'n bijbaan gehad nee. Maar als alle producten toch verscheept worden hoeven ze dus niet gescheiden te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |