abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 mei 2011 @ 12:22:09 #26
33189 RM-rf
1/998001
pi_97415813
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:16 schreef Arcee het volgende:

[..]

Uit voorzorg gewoon géén komkommers eten, zou ik zeggen. Alsof 't een noodzaak is om ze te eten. :{
of gewoon goed wassen en schillen voldoet ook al...
zeker voor mannen, die horen al helemaal niet tot de risicogroep (ziekte komt vooral bij vrouwen voor)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_97415852
Wat ik wel vreemd vind is dat er tot nu toe alleen vrouwelijke dodelijke slachtoffers zijn. Sinds wanneer hebben bacterieen een sexe-voorkeur? Is bekend wat de leeftijd + sexe is van de mensen die met deze bacterie in het ziekenhuis liggen? Ik ben gek op rauwkost, maar ik ga toch echt even aan de gekookte groenten nu...
  zaterdag 28 mei 2011 @ 12:28:38 #28
33189 RM-rf
1/998001
pi_97415980
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:23 schreef taroticka het volgende:
Wat ik wel vreemd vind is dat er tot nu toe alleen vrouwelijke dodelijke slachtoffers zijn. Sinds wanneer hebben bacterieen een sexe-voorkeur?
Al sinds het moment dat vrouwen duidelijk andere biologie hebben in hun lichaam..
er zijn een hoop bacteriele infecties die bij vrouwen wél, heftiger, óf juist minder optreden dan bij mannen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_97416673
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

of gewoon goed wassen en schillen voldoet ook al...
zeker voor mannen, die horen al helemaal niet tot de risicogroep (ziekte komt vooral bij vrouwen voor)
Is dit niet omdat de vrouwen meestal het eten klaar maken dus daardoor besmet raken?
pi_97420254
9 doden inmiddels
quote:
NEGENDE DUITSE DODE DOOR DARMBACTERIE

In Duitsland zijn drie mensen overleden na besmetting met de EHEC-bacterie. Een 38-jarige en een 84-jarige vrouw bezweken aan de infectie in een ziekenhuis in Kiel en in een universiteitskliniek in Hamburg overleed een 87-jarige vrouw.

Negen doden
Inmiddels zijn zeker negen mensen in het land gestorven nadat ze ziek werden van de bacterie, die zich mogelijk via komkommers verspreidt. Honderden Duitsers zijn ziek, sommigen ernstig.
Nederlandse vrouw
EHEC is in veel andere Europese landen opgedoken. Een Nederlandse vrouw is er ook mee besmet. De agressieve bacterie is resistent tegen veel antibiotica en kan onder meer diarree, bloedingen en nierklachten veroorzaken.
Nederlands bedrijf onderzocht
De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) heeft op aanwijzen van de Duitse autoriteiten een Nederlands bedrijf onderzocht. Daar zouden ook besmette komkommers zijn, maar dat bleek vals alarm.
RIVM alert
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) houdt de ontwikkelingen rond de bacterie in de gaten. Het instituut heeft artsen in Nederland gevraagd alert te zijn op verschijnselen die bij de besmetting horen.
Export ligt plant
De export naar Duitsland is intussen helemaal stil komen te liggen, een enorme strop voor de honderden komkommertelers in Nederland. Volgens minister Schippers van Volksgezondheid kunnen we komkommers wel blijven eten: "gewoon even schillen".
rtl
  zaterdag 28 mei 2011 @ 15:24:15 #31
33189 RM-rf
1/998001
pi_97420941
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:53 schreef Plugin het volgende:

[..]

Is dit niet omdat de vrouwen meestal het eten klaar maken dus daardoor besmet raken?
nope, je raakt niet besmet door eten klaarmaken
  zaterdag 28 mei 2011 @ 15:30:11 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97421109
De Vegenazies zijn er weer als de scharrelkippen bij zie ik
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97421135
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nope, je raakt niet besmet door eten klaarmaken
als je het maar veilig doet.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 15:31:30 #34
45206 Pietverdriet
pi_97421157
Zou Al Quida er achter zitten?
pi_97421202
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:31 schreef Pietverdriet het volgende:
dat ze via anale seks een ton aubergines bv hebben geinfecteerd? zoiets? :/
  zaterdag 28 mei 2011 @ 15:34:03 #36
45206 Pietverdriet
pi_97421240
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

[..]

dat ze via anale seks een ton aubergines bv hebben geinfecteerd? zoiets? :/
Nee, bacteriën op de kommers gespoten.
pi_97421264
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, bacteriën op de kommers gespoten.
ow zo. open er een topic over in bnw! ftw \o/

Biological Attack on Germany ? / EHEC 5 DEAD and allready 600 infected.
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread709018/pg1
  zondag 29 mei 2011 @ 12:11:21 #38
45206 Pietverdriet
pi_97451615
Intussen heeft het ook Tsjechië bereikt
http://www.n-tv.de/panora(...)-article3448956.html
En intussen is de Nederlandse export van kommers, tomaten en sla zwaar aan het stagneren en stil komen te liggen
pi_97451696
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Intussen heeft het ook Tsjechië bereikt
http://www.n-tv.de/panora(...)-article3448956.html
En intussen is de Nederlandse export van kommers, tomaten en sla zwaar aan het stagneren en stil komen te liggen
Straks een kilo komkommers voor 3 cent :D
  zondag 29 mei 2011 @ 12:16:14 #40
45206 Pietverdriet
pi_97451747
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Straks een kilo komkommers voor 3 cent :D
Wel goedkoop komkommer in het zuur maken dan, maar als ik van 10 komkommers dat maak dan heb ik genoeg voor een jaar.
Tomaten voor een paar cent de kilo is wat anders, daar maak ik dan soepen en sauzen van die de vriezer in gaan.
pi_97452294
Goedkope tomaten is niet verkeerd, nee. Een beetje saus staat een paar uur te pruttelen en dan is alles wel dood idd.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zondag 29 mei 2011 @ 12:48:24 #42
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_97452690
Ik heb zowel gister als vandaag komkommer, sla en tomaat gegeten. Het ga u goed.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 29 mei 2011 @ 12:58:42 #43
45206 Pietverdriet
pi_97453033
quote:
14s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:34 schreef Jarno het volgende:
Goedkope tomaten is niet verkeerd, nee. Een beetje saus staat een paar uur te pruttelen en dan is alles wel dood idd.
Precies, daarna in jampotten afvullen en wecken.
  zondag 29 mei 2011 @ 14:36:47 #44
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97456512
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:53 schreef Plugin het volgende:

[..]

Ik denk eerder omdat vrouwen grotere rauwkost en groente eters zijn dan mannen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 29 mei 2011 @ 15:38:18 #45
45206 Pietverdriet
pi_97457917
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:36 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vrouwen in hun karretje kijken in de supermarkt
Rundvlees speciaal extra mager
Veel rauwkost kant en klaar
Grote pakken goedkope melkchocolade.
  zondag 29 mei 2011 @ 15:56:09 #46
93664 waht
Mushir
pi_97458670
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 14:36 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat zei die microbioloog bij K&vdB ook ja. Voornamelijk jonge vrouwen zijn fervente komkommer-eters, aldus de hypothese. Vandaar ook het buitenproportioneel hoge aantal getroffen jonge vrouwen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_97459206
Toch vreemd dat geen enkele man besmet is.
Oke dat vrouwen meer rauwkost eten en vaker het eten klaarmaken.
Maar er zijn ook zat mannen die dat doen.

Wellicht reageert het virus op bepaalde vrouwelijke hormonen en groeit dan uit tot EHEC?
Ga er wel van uit dat er meer achter zit dan dat nu simpelweg gezegd wordt.
  zondag 29 mei 2011 @ 16:54:06 #48
45206 Pietverdriet
pi_97460693
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:09 schreef Magnificat het volgende:
Toch vreemd dat geen enkele man besmet is.
Oke dat vrouwen meer rauwkost eten en vaker het eten klaarmaken.
Maar er zijn ook zat mannen die dat doen.

Wellicht reageert het virus op bepaalde vrouwelijke hormonen en groeit dan uit tot EHEC?
Ga er wel van uit dat er meer achter zit dan dat nu simpelweg gezegd wordt.
Mannen eten minder rauwkost gemiddeld, en willen komkommers geschild hebben.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 mei 2011 @ 16:58:08 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97460840
In GC loopt hier ook een topic over: De EHEC-bacterie.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_97464856
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:58 schreef Rewimo het volgende:
In GC loopt hier ook een topic over: De EHEC-bacterie.
Tsja, ik vind het meer nieuws dan wat anders.

quote:
Duitse klinieken overbelast door darmbacterie

HAMBURG - Duitsland krijgt de gevaarlijke darmbacterie EHEC maar niet onder controle. Het aantal patiënten loopt gestaag op. Veel van hen zijn er erg slecht aan toe. Ziekenhuizen zijn overvol en het bloed voor transfusies raakt op. EHEC brak enkele weken geleden uit en verspreidde zich snel over Duitsland. De bacterie kan darmbloedingen, hevige diarree, misselijkheid, koorts, buikkrampen, bloedarmoede en nierfalen veroorzaken. Bijkomend probleem is dat de Duitse bacterie agressiever dan gebruikelijk is en bestand blijkt tegen veel gangbare antibiotica.

Inmiddels zijn er al meer dan duizend gevallen bekend, terwijl de bacterie normaal gesproken ongeveer negenhonderd mensen in een heel jaar treft. Gedurende het weekeinde zijn vier patiënten overleden: twee vrouwen in Kiel (38 en 84), een 86-jarige dame in Lübeck en een 87-jarige vrouw in Hamburg. Daarmee staat het dodental op tien, maar de Duitse autoriteiten gaan ervan uit dat het daar niet bij blijft.

Ziekenhuizen kunnen de toestroom patiënten nauwelijks aan. Zo behandelt het academisch ziekenhuis van Hamburg tachtig mensen, veel meer dan waar de kliniek op is berekend. Bij dertig patiënten werken de nieren niet meer. „We zullen nog meer mensen verliezen. We moeten er rekening mee houden dat ook jongeren zullen bezwijken”, geeft ziekenhuisdirecteur Jörg Debatin openlijk toe.

De mensen die EHEC wel overleven, kampen volgens Debatin mogelijk voor de rest van hun leven met de gevolgen. Problemen met het centraal zenuwstelsel en de nieren kunnen permanent zijn.

Het Hamburgse academisch ziekenhuis en andere klinieken voeren experimenten uit met een nieuw medicijn, Eculizumab genaamd. Dat moet de nieren beschermen. Het wordt als laatste redmiddel toegediend aan de ernstigste gevallen: mensen die niet meer kunnen zien of praten, of epileptische aanvallen hebben gekregen. Eerdere proeven in andere landen bieden hoop, maar pas over enkele weken wordt duidelijk of Eculizumab aanslaat.

Ook in andere landen is de darmbacterie opgedoken. In Denemarken en Zweden zijn inmiddels bijna veertig besmettingen gemeld. De darminfectie is ook vastgesteld bij een Nederlandse vrouw. Alle patiënten waren op reis geweest naar Duitsland voordat zij ziek werden.
Duitsland vermoedt dat vervuilde komkommers uit Spanje de oorzaak van de EHEC-uitbraak zijn, maar laboratoria hebben dat nog niet met zekerheid vastgesteld. Tot de bron van de bacterie bekend is, is het beter om rauwkost als sla, komkommers en tomaten te laten staan, adviseerde de Duitse landbouwminister Ilse Aigner zondag.

De gezondheidscrisis leidt ook tot grote problemen voor Duitse boeren. Volgens landbouworganisaties kopen de Duitsers haast geen sla meer en is de verkoop van aardbeien gehalveerd.
Bron: Telegraaf.nl

Daarnaast:

quote:
Maandag crisisoverleg over EHEC in Berlijn

BERLIJN - In Berlijn wordt maandag crisisberaad gehouden over de uitbraak van de darmbacterie EHEC, die tot dusver in Duitsland tien mensenlevens heeft geëist. Onder meer de bondsregering, de overheden van de deelstaten en autoriteiten op het gebied van volksgezondheid en landbouw schuiven daarbij aan, zo is zondag bekendgemaakt.
In Duitsland zijn waarschijnlijk meer dan duizend mensen ziek geworden door een uitzonderlijk agressieve variant van EHEC. In de omringende landen, waaronder Nederland, zijn ook besmettingsgevallen gemeld. Het betreft bijna allemaal mensen die onlangs in Duitsland zijn geweest.

De Duitse autoriteiten willen allereerst de bron van de besmettingen vaststellen. Er is een sterk vermoeden dat uit Spanje geïmporteerde komkommers de bacterie naar Duitsland hebben gebracht, maar zeker is dat nog allerminst.

Zolang niet vaststaat waar de bacterie precies vandaan komt, is het beter om rauwkost als sla, komkommers en tomaten te laten staan, zei landbouwminister Ilse Aigner zondag.
Denemarken en Zweden In Denemarken en Zweden zijn inmiddels bijna veertig besmettingen gemeld met EHEC. Alle patiënten waren op reis geweest naar Duitsland voordat zij ziek werden. Dat hebben de autoriteiten in Kopenhagen en Stockholm zondag gemeld.

Beide landen hebben hun burgers opgeroepen voorzichtig te zijn, vooral met eten, als zij naar Duitsland reizen. Vermoed wordt dat de besmettingen zijn veroorzaakt door vervuilde groenten, zoals komkommers.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')