abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97430364
Er is nog maar 1 Nederland ziek geworden. En die is zeer waarschijnlijk ziek geworden in Duitsland. Nou is mijn vraag: kan het gebeuren dat binnen nu en een week ook heel veel Nederlanders met de ziekte rondlopen? Of had het zich dan allang ontkiemt? En is de bacterie besmettelijk? En zijn er ook besmette in komkommers in Nederland te koop?
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:59:45 #2
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_97430486
nee - als de partij komkommers uit spanje op is zullen er niet meer menschen krank worden - en omdat de partij in zijn geheel naar spanien gevoerd is zal er ook geen Nederlandse mensch ziek worden.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_97430499
Paniek om niks. Gewoon je groenten eten hoe je het gewend bent.
Pas als de zwakkeren (lees ouderen en kinderen) bij bosjes dood neervallen zou ik eens maatregelen gaan nemen.
Je zou denken dat na die Mexicaanse Griep Hoax mensen niet meer meer zo schijterig zouden zijn. Niets blijkt minder waar.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 20:01:53 #4
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_97430570
@stokstaart - de term schijterig vindt ik enigszins misplaatst in deze situatie waarin mensen zich toch echt doodschijten...
zoekt en gij zult vinden
pi_97430578
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:59 schreef zomaareennaam het volgende:
nee - als de partij komkommers uit spanje op is zullen er niet meer menschen krank worden - en omdat de partij in zijn geheel naar spanien gevoerd is zal er ook geen Nederlandse mensch ziek worden.
Je zegt dat die naar Spanje is vervoerd. Hoe zijn die mensen dan in Duitsland ziek geworden. Of was dat typfoutje?
Zoon van Tolmai.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 20:03:30 #6
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_97430649
Er wonen 82 miljoen mensen in duitsland. waarvan 9 zijn overleden aan een bacterie.
Procentueel gezien niks.

Paniek om niks
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_97430714
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:01 schreef zomaareennaam het volgende:
@stokstaart - de term schijterig vindt ik enigszins misplaatst in deze situatie waarin mensen zich toch echt doodschijten...
Er sterven jaarlijks ook honderden mensen aan een voedselvergiftiging die het nieuws niet halen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 20:06:40 #8
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_97430797
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:04 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Er sterven jaarlijks ook honderden mensen aan een voedselvergiftiging die het nieuws niet halen.
ok ok - jij je zin: "opa is wel tot, maar niet heeft tenminste dan nog wel het nieuws gehaald" vast een hele troost voor de familie, vrienden en bekenden.
zoekt en gij zult vinden
pi_97430983
Is er ook echt daadwerkelijk aangetoond dat er geen Spaansen groenten naar Nederland zijn vervoerd?
Want ik neem aan dat een bedrijf niet alleen aan 1 land levert?
Zoon van Tolmai.
pi_97431024
Hou toch op, er is niks aan de hand. ^O^
Perfecte openingszin: ''Mag ik wat te drinken van je?''
pi_97431080
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:06 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

ok ok - jij je zin: "opa is wel tot, maar niet heeft tenminste dan nog wel het nieuws gehaald" vast een hele troost voor de familie, vrienden en bekenden.
Je leest niet.
Ik bagatelliseer nergens dat er mensen overlijden, ik bagatelliseer het percentage verhoudingsgewijs en de overdreven paniek die meteen ontstaat.
Groetjes, Ezio.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 28 mei 2011 @ 20:37:20 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97432192
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:11 schreef Bartholomaeus het volgende:
Is er ook echt daadwerkelijk aangetoond dat er geen Spaansen groenten naar Nederland zijn vervoerd?
Want ik neem aan dat een bedrijf niet alleen aan 1 land levert?
Die bacterie is in die partij terecht gekomen tijdens het vervoer (op de grond terecht gekomen en gewoon weer opgeladen). De afkomst ervan heeft er in feite niets mee te maken. Toen die komkommers bij de kweker vandaan kwamen was er niets mee aan de hand.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_97432201
De nieuwe resistente bacterie is in principe niks schadelijker dan de oude EHEC, je lichaam zal er hetzelfde op reageren. Verschil zit m alleen dat als je zo ziek bent geworden en je lichaam de bacterie niet onschadelijk kan maken, antibiotica niet meer werkt. Net als 100 jaar geleden toen er nog geen antibiotica was, toen was iedere bacterie even gevaarlijk als deze.
pi_97436282
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:37 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Die bacterie is in die partij terecht gekomen tijdens het vervoer (op de grond terecht gekomen en gewoon weer opgeladen). De afkomst ervan heeft er in feite niets mee te maken. Toen die komkommers bij de kweker vandaan kwamen was er niets mee aan de hand.
Ja, dat had ik gelezen. Maar is er van die partij groente, ook groente in Nederland gekomen?
Zoon van Tolmai.
pi_97436293
-dubbel-
Zoon van Tolmai.
pi_97451524
? :@
Zoon van Tolmai.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 mei 2011 @ 13:22:48 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97453848
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:03 schreef Bartholomaeus het volgende:
Ja, dat had ik gelezen. Maar is er van die partij groente, ook groente in Nederland gekomen?
Dat is blijkbaar nog niet duidelijk:

quote:
EHEC-virus grijpt om zich heen
AMSTERDAM - De lijst met landen waar het gevaarlijke EHEC-virus opduikt, wordt steeds langer. Inmiddels zijn ook in Frankrijk en Zwitserland mogelijke besmettingen gemeld. In Duitsland heeft het virus al zeker tien dodelijke slachtoffers geëist.

In Frankrijk zijn zaterdagavond drie verdachte gevallen gemeld van voedselvergiftiging, die gelinkt kunnen worden aan de epidemie in Duitsland.

In Zwitserland werd dit weekeinde een tweede geval van een EHEC-besmetting bevestigd. Tot nu toen zijn er 25 besmettingen bevestigd in Zweden, zeven in Denemarken, drie in Groot-Brittannië, twee Oostenrijk en een geval in Nederland.

Onderzoekers denken dat komkommers uit Spanje de bron van de besmetting zijn. Geadviseerd wordt komkommers te schillen en goed te wassen.

Bloed

Duitsers in Hamburg worden opgeroepen om bloed te geven. Nu is er nog voldoende voorraad, maar er dreigt een tekort als het aantal besmettingen blijft toenemen.
Telegraaf
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_97458060
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:22 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat is blijkbaar nog niet duidelijk:

[..]

Telegraaf
Oke, het lijkt me tot dusverre niet, want anders hadden we nu al wel in het nieuws gelezen dat er veel mensen in Nederland ziek waren geworden.
Wat ik me nu wel afvraag is of het in die gevallen in al die Europese landen wel door de komkommers komt? Ik las dat er per jaar 900 mensen EHEC kregen (weet niet of dat alleen in Nederland was, of in de hele wereld). Dus kan het ook zijn dat die komkommers daar niks mee te maken hebben?
Zoon van Tolmai.
  zondag 29 mei 2011 @ 17:35:12 #19
343048 crazy23bozo
live free or die
pi_97462119
:') mensen die weer gaan huilen voor een bacterie kijk maar naar de varkensgriep en zie hoeveel doden er zijn gevallen in Nederland ... :')
  zondag 29 mei 2011 @ 17:36:58 #20
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_97462180
Gewoon even een minuutje onder de kraan en het is weg hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')