abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97329744
Naar aanleiding van de diverse HIV infomercials, nu ook op fok als banner, even gelijk maak het volgende.

Ik dus niet. Eigenlijk.

Kijk, je hebt ze ook met de strekking 'zou ik mogen werken in jouw bedrijf als ik hiv had' . Dat is misschien weer een ander verhaal. Maar persoonlijk.... Ik zou dus niet aan intiem contact doen met een HIV patient. (bv sexuele handelingen (ook al zou het 'veilig' zijn door bv voorzorgsmaatregelen, maar ook niet zoenen) Het risico zou me toch te groot zijn, ook al krijg ik de indruk dat het gevoel de andere kant op wordt gestuurd door deze campagne. (niets aan het handje)

Stelling
Het is goed dat er aandacht aan het probleem wordt gegeven, maar de suggestie dat er ook niet echt wat mis is met intiem contact gaat (wat) te ver.

Wat vindt jij?
pi_97330000
dat hele Sire mag v mij sowieso wel opgedoekt worden.

En nee ik zou een HIV patient niet kussen.
pi_97330022
Ik zou op seksueel gebied (zoenen hoort daar m.i. ook bij) echt niks, nada te maken willen hebben met iemand die een SOA heeft.
pi_97330163
Nee, ik zou het niet doen.
pi_97330725
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:05 schreef captainkid het volgende:
dat hele Sire mag v mij sowieso wel opgedoekt worden.

Nja ik weet niet, ze zullen wel wat resultaat boeken anders zouden ze er al niet meer zijn.
Ben meer benieuwd of dit specifieke stukje campagne wel zo verstandig is.
pi_97331018
Ik zou het wel doen en ik vind het een goede campagne! De reacties hierboven bewijzen dat het belangrijk is aandacht te besteden aan HIV én aan de risico's die hier wel of niet aan verbonden zijn. Er is echt géén kans dat je besmet raakt door te zoenen met iemand die besmet is. Helemaal geen kans! En als de patiënt medicijnen gebruikt en je doet het veilig is de kans dat je door sex besmet word eigenlijk ook gewoon nihil.
Het nut van deze campagne is dat mensen hopelijk aan het denken worden gezet over hun houding jegens hiv positieve mensen, ze zijn niet gevaarlijk! Je word niet zomaar besmet, de angst is nog veel te groot hiervoor. Er zijn nog veel te veel negatieve verhalen, erg vervelend en nodig dat er iets aan gedaan word, kortom ik sta helemaal achter deze campagne ;)
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:22:40 #7
344435 OneTeaspoon
of common sense
pi_97342708
Ik vind dat jij onzin uitkraamt. Waarom zou dit not done zijn? Dit is precies waar de campagne om draait. Dat mensen met HIV niet meer zo raar behandeld worden. Er is GEEN kans om zo besmet te raken. Echt nul komma nul. Ik zou er dan ook geen problemen mee hebben.
pi_97342908
ik zou zo'n persoon echt op geen enkele manier aan willen raken :X
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_97342955
Zou wel vrienden zijn, maar verder gaan dan 'intiem', nee.
pi_97342964
Wat een onzin, van speeksel uitwisselen kun je zelf geen HIV krijgen. Snap je probleem niet, lees je misschien eerst eens in HIV. Misschien doe je dan minder domme uitspraken.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_97342999
Ik neem aan dat TS verder bedoeld dan alleen maar kussen, aangezien ze ook sexuele handeling schrijft. Je kan altijd een condoom ofzo kopen maar ik riskeer liever niet de rest van mijn leven zo een ziekte te hebben.
pi_97343016
Laat mij er lekker gewoon bang voor zijn.
pi_97343021
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:27 schreef HostiMeister het volgende:
Wat een onzin, van speeksel uitwisselen kun je zelf geen HIV krijgen. Snap je probleem niet, lees je misschien eerst eens in HIV. Misschien doe je dan minder domme uitspraken.
ach en bloedend tandvlees bestaat ook niet......

nee mij zul je niet zien tongworstelen met een HIV patient :{w
pi_97343026
Het ruimdenkende Nederland hè... Not... Nou ja, iedereen heeft wel recht op een eigen mening. Dat vind ik dan ook wel weer bij ruimdenkend horen.

Of misschien heb je weleens in de mond/soep van een persoon met HIV geroerd zonder dat je er zelf weet van had..?
pi_97343083
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:29 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Dan zou het twee bloedende lappen tong moeten zijn die minimaal een paar minuten tegen elkaar aangedrukt moeten worden wil er überhaupt een kans zijn dat de ander geïnfecteerd wordt. Zoals ik al zei, lees je eens in :)
pi_97343093
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:29 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

van een piepklein beetje bloed vanuit het tandvlees krijg je geen hiv! Zelfs al zou je beide een wondje hebben en deze minuten lang precies tegen elkaar aan drukt; tadaah géén hiv!!!
pi_97343133
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:30 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

van een piepklein beetje bloed vanuit het tandvlees krijg je geen hiv! Zelfs al zou je beide een wondje hebben en deze minuten lang precies tegen elkaar aan drukt; tadaah géén hiv!!!
ach dan ga jij dat toch lekker uitproberen en de resultaten hier melden :Y

ik blijf gewoon uit de buurt van personen waarvan ik zou weten dat ze HIV hebben
pi_97343159
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:31 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik blijf gewoon uit de buurt van personen waarvan ik zou weten dat ze HIV hebben
Kortzichtig (en onnodig) zeg
pi_97343170
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:32 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Kortzichtig (en onnodig) zeg
better safe than sorry
pi_97343230
quote:

[..]

? Dat is dus niet gewoon!

Maar goed heb niet de illusie dat ik je met de mening en de onderbouwing die je nu hebt ook maar enigszins op andere gedachte kan brengen dus tja...
pi_97343243
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:32 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

better safe than sorry
Gaat wel een beetje ver om ook maar uit de buurt te blijven he?
pi_97343271
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:33 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

? Dat is dus niet gewoon!
blijkbaar wel als een stichting zoals SIRE het blijkbaar nodig vindt om de publieke opinie om te moeten buigen :)
pi_97343309
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:34 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

blijkbaar wel als een stichting zoals SIRE het blijkbaar nodig vindt om de publieke opinie om te moeten buigen :)
nee precies andersom: het is niet gewoon en het moet dus ook niet gewoon gevonden worden!
pi_97343356
Heeft niks met ombuigen te maken toch... Als je goed op de hoogte bent en je eigen mening hebt, ok. Maar er lopen genoeg mensen rond die niet eens weten dat je via een toiletbril of zoenen niet besmet kunt raken met HIV.
pi_97343381
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:35 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

nee precies andersom: het is niet gewoon en het moet dus ook niet gewoon gevonden worden!
maar als meerendeel van de mensen het 'gewoon' vind om niet intiem te zijn met een HIV patient dan is dat dus 'gewoon' (de meerderheid bepaalt wat gewoon is)
pi_97343532
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:36 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

maar als meerendeel van de mensen het 'gewoon' vind om niet intiem te zijn met een HIV patient dan is dat dus 'gewoon' (de meerderheid bepaalt wat gewoon is)
Dat (volgens jou) de meerderheid van de mensen het gewoon vind betekent níet dat het gewoon ís, en het verantwoord al helemaal niks. Hier is de campagne nu precies voor om te zorgen dat mensen het niet 'gewoon' vinden om met een grote boog om hiv besmette mensen heen te lopen.
pi_97343545
"gewoon" is subjectief.
pi_97343586
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:40 schreef Noz het volgende:
"gewoon" is subjectief.
juist, das wat duidelijker gezegd wat ik bedoel ;)
pi_97343667
Nou die campagne is niet geheel nutteloos getuige dit topic zeg. :'). De tering wat een onwetendheid.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_97343725
quote:
6s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:43 schreef Jarno het volgende:
Nou die campagne is niet geheel nutteloos getuige dit topic zeg. :'). De tering wat een onwetendheid.
Nogal ja.
pi_97343827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:40 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Dat (volgens jou) de meerderheid van de mensen het gewoon vind betekent níet dat het gewoon ís, en het verantwoord al helemaal niks. Hier is de campagne nu precies voor om te zorgen dat mensen het niet 'gewoon' vinden om met een grote boog om hiv besmette mensen heen te lopen.
oftewel: JIJ vind het gewoon om intiem te zijn, ik dus niet

ik zou zo'n persoon op een verjaardag bij mij thuis een eigen glas geven die alleen hij/zij gebruikt :@
pi_97343886
Nee natuurlijk ga ik niet met eeh HIV-ert zoenen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:57:38 #33
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_97344351
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:28 schreef Nezhi het volgende:
Ik neem aan dat TS verder bedoeld dan alleen maar kussen, aangezien ze ook sexuele handeling schrijft. Je kan altijd een condoom ofzo kopen maar ik riskeer liever niet de rest van mijn leven zo een ziekte te hebben.
Nou, het begon inderdaad over 'de zoen' vanwege dat plaatje. Maar ik wilde het voor de stelling wel verder trekken dan dat.
pi_97345743
quote:

[..]

Totdat je het zelf hebt? En de hele mensheid een afkeer tegen jou krijgt? Best een trieste reactie!

Maar goed je hebt mensen en boomstammen......
pi_97347950
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nee natuurlijk ga ik niet met eeh HIV-ert zoenen.
En dat hele Sire is overbodig.
Conscience do cost.
  donderdag 26 mei 2011 @ 18:23:46 #36
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_97347989
Het gaat mij meer om het persoon, het kan verantwoord dus waarom niet. Hoewel begrijpelijk het is zeer immoreel om iemand daar op af te rekenen.
pi_97349843
Ah ja, want je zou zogenaamd geen HIV kunnen krijgen van tongzoenen. Toegegeven, het is zeldzaam, maar ik pas toch nog steeds. Er zijn ook mensen die de staatsloterij winnen, die kans is nog kleiner :)
pi_97350294
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 17:29 schreef lodiej het volgende:

[..]

Totdat je het zelf hebt? En de hele mensheid een afkeer tegen jou krijgt? Best een trieste reactie!

Maar goed je hebt mensen en boomstammen......
Kans is klein dat ik het krijg als ik niet in de buurt van HIVers kom ;)
pi_97351523
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 19:19 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Sowieso kan je van tevoren nooit echt zien of weten of iemand HIV heeft of niet. Want stel als ik HIV zou hebben, zou ik er niet mee rond paraderen en het liefst voor mezelf houden. Wie weet heb je onbewust een HIVert gezoend ;)
.mwep
pi_97357979
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 19:19 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

En wie zegt dat jij daar niet bij in de buurt komt? ;)
pi_97370426
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:45 schreef lodiej het volgende:

[..]

En wie zegt dat jij daar niet bij in de buurt komt? ;)
ja dan gaat de hele vraagstelling van dit topic een beetje mank: als je het niet weet hoe moet/kun je dan de keuze maken of je intiem wil zijn met een HIVer ;)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 27 mei 2011 @ 07:39:47 #42
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_97370443
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 07:36 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ja dan gaat de hele vraagstelling van dit topic een beetje mank: als je het niet weet hoe moet/kun je dan de keuze maken of je intiem wil zijn met een HIVer ;)
Gast, kap eens ff lekker met dat getroll.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_97370463
Er was er ook zo eentje met een tattooeerder, "zou ik je mogen tattooeren als je wist dat ik HIV had?" Eh, hell to the no? Weet ik veel wat 'ie nog meer met die naalden heeft gedaan zeg. Ik vind ook niet dat mensen met HIV bepaalde banen zouden mogen doen.

Ja, da's hard, maar mensen met bepaalde afwijkingen (epilepsie oid) moeten ook geen piloot worden.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 07:53:22 #44
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_97370531
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 07:42 schreef Sushimonster het volgende:
Er was er ook zo eentje met een tattooeerder, "zou ik je mogen tattooeren als je wist dat ik HIV had?" Eh, hell to the no? Weet ik veel wat 'ie nog meer met die naalden heeft gedaan zeg. Ik vind ook niet dat mensen met HIV bepaalde banen zouden mogen doen.

Ja, da's hard, maar mensen met bepaalde afwijkingen (epilepsie oid) moeten ook geen piloot worden.
Dat bedacht ik me net ook al inderdaad. Wie kan me garanderen dat hij met die naalden niet in zichzelf heeft gezeten en dat er misschien niet goed gesteriliseerd is? En nee, ik zou ook niet zoenen. Ik zoen alleen met vrouwen waar ik meer in zie, en met diegene zou ik dan ook graag seks hebben. Het risico op HIV is me dat niet waard, hoe klein het ook is. Misschien hard, maar ik heb recht op mijn eigen mening. Sire hoeft me geen andere mening op te dringen.
Don't let my username fool you...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 27 mei 2011 @ 07:55:11 #45
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_97370552
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 07:53 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat bedacht ik me net ook al inderdaad. Wie kan me garanderen dat hij met die naalden niet in zichzelf heeft gezeten en dat er misschien niet goed gesteriliseerd is? En nee, ik zou ook niet zoenen. Ik zoen alleen met vrouwen waar ik meer in zie, en met diegene zou ik dan ook graag seks hebben. Het risico op HIV is me dat niet waard, hoe klein het ook is. Misschien hard, maar ik heb recht op mijn eigen mening. Sire hoeft me geen andere mening op te dringen.
Weet jij wel waar een niet hiv'er geweest is met die naalden?
Heeft hij die wel goed schoon gemaakt?
Als je word geopereerd in het ziekenhuis kan het ook zijn dat ze het snijmateriaal niet goed schoon gemaakt hebben en kan je ook hiv oplopen.
Of ze hebben per ongeluk besmet bloed aan je infuus gehangen...
Hoe wil je je daar tegen beschermen?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_97370555
Alsof iemand met HIV bewust er op uit zou zijn anderen te besmetten? Ik denk dat iemand met die ziekte zich juíst bewust is van het potentiele risico dat hij vormt voor anderen en er alles aan zal doen om dat te voorkomen.

In godsnaam, waarom zou een tattooeerder eerst naalden in zichzelf stoppen en ze daarna NIET goed sterilliseren EN er daarna nog iemand anders mee tattoeren nog ook? :?.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_97370576
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 07:39 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Gast, kap eens ff lekker met dat getroll.
oh omdat iemand een andere mening heeft dan is hij direct een Troll...tuurlijk!
pi_97370582
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:40 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Dat (volgens jou) de meerderheid van de mensen het gewoon vind betekent níet dat het gewoon ís
Eeehm, ja, dat betekent het wel.

Of iets gewoon/normaal is of niet zegt alleen helemaal niets over of het goed of slecht is.
pi_97370614
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 07:55 schreef Jarno het volgende:
Alsof iemand met HIV bewust er op uit zou zijn anderen te besmetten? Ik denk dat iemand met die ziekte zich juíst bewust is van het potentiele risico dat hij vormt voor anderen en er alles aan zal doen om dat te voorkomen.

In godsnaam, waarom zou een tattooeerder eerst naalden in zichzelf stoppen en ze daarna NIET goed sterilliseren EN er daarna nog iemand anders mee tattoeren nog ook? :?.
Mensen maken fouten. Niet expres, niet vaak, maar het kan gebeuren.

Mogen mensen met HIV trouwens wel chirurg zijn?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:06:10 #50
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_97370643
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:02 schreef Sushimonster het volgende:

[..]

Ja dat mogen ze, en terecht, je bent géén wandelende verspreidingsbom
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 27 mei 2011 @ 08:06:44 #51
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_97370645
quote:

[..]

Waarom niet?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 27 mei 2011 @ 08:07:01 #52
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_97370648
quote:

[..]

Heb jij je laten testen?
pi_97370650
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:06 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ja dat mogen ze, en terecht, je bent géén wandelende verspreidingsbom
nee een gast die met vlijmscherpe messen in z'n klauwen lekker boven een gapende wond in jouw lichaam aan het knutselen is....snijd hij zich in z'n vinger en dan kun je nog besmet raken ook.....
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 27 mei 2011 @ 08:08:40 #54
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_97370666
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:07 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

nee een gast die met vlijmscherpe messen in z'n klauwen lekker boven een gapende wond in jouw lichaam aan het knutselen is....snijd hij zich in z'n vinger en dan kun je nog besmet raken ook.....
Dus elke arts moet verplicht een hiv test ondergaan.
Welk beroep voer jij uit?
pi_97370685
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus elke arts moet verplicht een hiv test ondergaan.
:Y

quote:
Welk beroep voer jij uit?
geen beroep waarbij ik perse fysiek contact met andere personen nodig heb voor de goede uitvoering van mijn werk :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 27 mei 2011 @ 08:15:37 #56
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_97370721
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:10 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

:Y

[..]

geen beroep waarbij ik perse fysiek contact met andere personen nodig heb voor de goede uitvoering van mijn werk :)
Dan hoop ik dat je nooit in een ziekenhuis komt. :)
Of in aanraking met naalden. :)
Als je dat al wel bent geweest is de kans aanwezig dat je hiv hebt. :)
pi_97370766
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:15 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat je nooit in een ziekenhuis komt. :)
Of in aanraking met naalden. :)
Als je dat al wel bent geweest is de kans aanwezig dat je hiv hebt. :)
en daarom is het belangrijk dat artsen geen HIV hebben: kunnen ze je ook niet besmetten als ze een foutje maken ;)

en ze werken in het ziekenhuis met wegwerp-naalden: eenmalig gebruik en dan weggooien. JUIST om mogelijke besmetting te voorkomen.

andere apparatuur voor specifieke operaties zijn natuurlijk niet voor eenmalig gebruik, maar daar ben ik gelukkig nog nooit mee in aanraking gekomen :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 27 mei 2011 @ 08:22:59 #58
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_97370819
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:19 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

en daarom is het belangrijk dat artsen geen HIV hebben: kunnen ze je ook niet besmetten als ze een foutje maken ;)

en ze werken in het ziekenhuis met wegwerp-naalden: eenmalig gebruik en dan weggooien. JUIST om mogelijke besmetting te voorkomen.

andere apparatuur voor specifieke operaties zijn natuurlijk niet voor eenmalig gebruik, maar daar ben ik gelukkig nog nooit mee in aanraking gekomen :)
Dan moet je ook de zusters en broeders aan die test onderwerpen.
Of anesthesisten en anderen mensen die er direct danwel indirect mee te maken hebben.

Daarbij ga je er van uit dat die naalden meteen weg gegooid worden.
Wie zegt dat dat het geval is?
Heb jij je al laten testen?
Heb jij geen hiv al zonder dat je het weet?
pi_97370845
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dan moet je ook de zusters en broeders aan die test onderwerpen.
Of anesthesisten en anderen mensen die er direct danwel indirect mee te maken hebben.

Daarbij ga je er van uit dat die naalden meteen weg gegooid worden.
Wie zegt dat dat het geval is?
Heb jij je al laten testen?
Heb jij geen hiv al zonder dat je het weet?
in de situaties dat ik een prik nodig heb (zeeeeeeer zelden) let ik op of ze een nieuwe naald uit de verpakking halen ;) tuurlijk als je voor pampus ligt na een ongeval dan kun je dat niet checken, maar ook in die situatie ben ik nog nooit gekomen :)

daarnaast: ja getest en geen HIV O+
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 27 mei 2011 @ 08:28:15 #60
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_97370865
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:26 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

in de situaties dat ik een prik nodig heb (zeeeeeeer zelden) let ik op of ze een nieuwe naald uit de verpakking halen ;) tuurlijk als je voor pampus ligt na een ongeval dan kun je dat niet checken, maar ook in die situatie ben ik nog nooit gekomen :)

daarnaast: ja getest en geen HIV O+
Je vergeet 1 klein detail.
Je bent nog niet in zo'n situatie geweest. :)
Daarnaast heb je nog geen hiv aangezien dat dus ook kan veranderen. :)
pi_97370968
tja, je kan alleen maar proberen zoveel mogelijk risico's te vermijden.
100% uitsluiten dat je in een situatie kan komen waarbij je besmet zou kunnen raken is natuurlijk niet mogelijk, maar ik ga het ook niet bewust opzoeken / zelf het risico vergroten.

als ik dus weet dat iemand HIV heeft dan blijf ik zeker weten uit zijn of haar buurt :{w
pi_97371125
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:36 schreef Leipo666 het volgende:

als ik dus weet dat iemand HIV heeft dan blijf ik zeker weten uit zijn of haar buurt :{w
Uit de buurt nog wel? Waar ben je bang voor? Dat het HIV virus opeens vleugeltjes krijgt, naar jou vliegt en door een lichaamsopening naar binnen kruipt?
pi_97371146
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:45 schreef Jarno het volgende:

[..]

Uit de buurt nog wel? Waar ben je bang voor? Dat het HIV virus opeens vleugeltjes krijgt, naar jou vliegt en door een lichaamsopening naar binnen kruipt?
nope, maar ik raak zo'n persoon gewoon niet aan. op geen enkele manier :N
pi_97371161
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:47 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

nope, maar ik raak zo'n persoon gewoon niet aan. op geen enkele manier :N
Je geeft ook geen hand?
pi_97371188
:N

ik heb regelmatig wondjes aan mijn hand die ik vaak pas later opmerk
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:59:57 #66
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_97371379
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:49 schreef Leipo666 het volgende:
:N

ik heb regelmatig wondjes aan mijn hand die ik vaak pas later opmerk
Jeetje zeg wat ga jij ontzettend ver.
pi_97371418
liever wat ver gaan dan achteraf miepen dat je besmet bent geraakt door je eigen stupiditeit :6
pi_97371431
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:02 schreef Leipo666 het volgende:
liever wat ver gaan dan achteraf miepen dat je besmet bent geraakt door je eigen stupiditeit :6
Maar je kúnt niet besmet raken door iemand met HIV een hand te geven. Dat is een beetje het punt, zeg maar.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 27 mei 2011 @ 09:03:57 #69
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_97371465
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar je kúnt niet besmet raken door iemand met HIV een hand te geven. Dat is een beetje het punt, zeg maar.
Dat je het nog probeert. :')
pi_97371466
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

bloed op bloed contact is mogelijk en ik ga niet proberen uit te vinden wat de minimale tijd is dat 2 wondjes op elkaar gedrukt moeten zijn voordat je besmet zou kunnen raken > dat mogen jullie wel voor mij uitproberen als jullie dat zo graag willen O+
pi_97371492
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:03 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat je het nog probeert. :')
Mja, obvious troll is wel een beetje obvious idd..
pi_97371541
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:05 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mja, obvious troll is wel een beetje obvious idd..
dan ben ik blijkbaar een real-live Troll O+

het is natuurlijk altijd makkelijk om gelijk 'Troll' te gaan roepen als je niet kan begrijpen dat mensen een andere mening hebben dan jij zelf....
pi_97371577
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:08 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

het is natuurlijk altijd makkelijk om gelijk 'Troll' te gaan roepen als je niet kan begrijpen dat mensen een andere mening hebben dan jij zelf....
Hoe dom die mening ook mag zijn _O-
pi_97371589
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:10 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Hoe dom die mening ook mag zijn _O-
we leven in een vrij land ;)
en blijkbaar delen veel mensen mijn mening waardoor SIRE het nodig vind er een campagne aan te besteden :6
pi_97371608
quote:

[..]

Alsof je dat als reallife troll niet doorhebt.
Het gaat niet om je mening zelf, het gaat erom hoe ondoordacht en vrouwelijk in emotie ie is.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:13:12 #76
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_97371623
quote:

[..]

idd, ik accepteer bijvoorbeeld helemaal dat de tijdmachine is uitgevonden en jij uit het verleden komt.

Wat vind je van negers?
pi_97371646
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:11 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

we leven in een vrij land ;)
en blijkbaar delen veel mensen mijn mening waardoor SIRE het nodig vind er een campagne aan te besteden :6
Een mening onderbouwt door feiten die niet kloppen. Waardoor SIRE het nodig vindt om het volk te onderwijzen. En terecht. Dat jij wel alle feiten hebt en nog steeds zo debiel reageert is een ander iets.
pi_97371657
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:13 schreef Sander het volgende:

[..]

idd, ik accepteer bijvoorbeeld helemaal dat de tijdmachine is uitgevonden en jij uit het verleden komt.

Wat vind je van negers?
als ik daar mijn mening over geef zal ik wel een ban van je aan mijn broek krijgen :@
pi_97371679
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:14 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Een mening onderbouwt door feiten die niet kloppen. Waardoor SIRE het nodig vindt om het volk te onderwijzen. En terecht. Dat jij wel alle feiten hebt en nog steeds zo debiel reageert is een ander iets.
dan ga jij toch in je vrije tijd lekker HIVers knuffelen O+ zijn ze niet meer zo eenzaam
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:16:24 #80
329603 knuppelhaar
gevalletje onzin
pi_97371686
Zoals gezegd is er een risico mbt wondjes in de mond en ja, dan pas ik. Mensen die vinden dat er geen risico is doen neem ik aan ook niet mee met de staatsloterij? Die kans om te winnen is ook nihil.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:18:35 #81
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_97371741
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:16 schreef knuppelhaar het volgende:
Zoals gezegd is er een risico mbt wondjes in de mond en ja, dan pas ik. Mensen die vinden dat er geen risico is doen neem ik aan ook niet mee met de staatsloterij? Die kans om te winnen is ook nihil.
Zoals gezegd is er géén risico om besmet te worden door zoenen, óók niet als je beide wondjes hebt!

En het heeft al helemaal niks met de staatsloterij te maken, prut argument
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:20:25 #82
329603 knuppelhaar
gevalletje onzin
pi_97371793
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:18 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Zoals gezegd is er géén risico om besmet te worden door zoenen, óók niet als je beide rondjes hebt!

En het heeft al helemaal niks met de staatsloterij te maken, prut argument
Dat is onzin. Waar wondjes zijn is besmettingsgevaar, punt. Hoewel die kans evengroot is als het winnen van de staatsloterij.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:21:29 #83
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_97371823
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:20 schreef knuppelhaar het volgende:

[..]

Dat is onzin. Waar wondjes zijn is besmettingsgevaar, punt. Hoewel die kans evengroot is als het winnen van de staatsloterij.
je snapt duidelijk niet waar je het over hebt. Dat dogmatische wondjes=besmetting is best eem faalredenatie.
pi_97371861
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:21 schreef Sander het volgende:

[..]

je snapt duidelijk niet waar je het over hebt. Dat dogmatische wondjes=besmetting is best eem faalredenatie.
want bloed op bloed contact is nu ineens geen besmettingsbron meer?
dus hoef je ook niet meer bang te zijn voor besmette naalden, want het kleine beetje bloed van een HIVer wat daar nog aanzit kan je toch niet besmetten

sure... :')
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:23:30 #85
329603 knuppelhaar
gevalletje onzin
pi_97371876
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:21 schreef Sander het volgende:

[..]

Maar natuurlijk snap ik het niet als het om de omgang met de besmette mede-mens gaat. :')

Met wondjes komt er soms ook bloed vrij. Bloed + bloed = besmettingsgevaar.
pi_97371898
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:23 schreef knuppelhaar het volgende:

[..]

Maar natuurlijk snap ik het niet als het om de omgang met de besmette mede-mens gaat. :')

Met wondjes komt er soms ook bloed vrij. Bloed + bloed = besmettingsgevaar.
Zucht, je hebt vast geen medische/natuurkundige/beta opleiding gevolgd, of niet?
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:26:52 #87
329603 knuppelhaar
gevalletje onzin
pi_97371955
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:24 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Zucht, je hebt vast geen medische/natuurkundige/beta opleiding gevolgd, of niet?
Jij ook niet blijkbaar.

quote:
Een HIV-besmetting kan je op vier manieren oplopen:

via bloed-bloed contact

Wanneer je eigen bloed in contact komt met bloed dat HIV besmet is, loop je het risico ook besmet te raken. Dit kan gebeuren bij een ongeluk of bloedtransfusie. in Nederland wordt al het donorbloed goed gecontroleerd.
Bron
pi_97371967
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:14 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

als ik daar mijn mening over geef zal ik wel een ban van je aan mijn broek krijgen :@
En als dat zou gebeuren zou dat dan niet komen omdat je de mening hebt van een vioolhomo© ?
pi_97372049
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:27 schreef Specularium het volgende:

[..]

En als dat zou gebeuren zou dat dan niet komen omdat je de mening hebt van een vioolhomo© ?
mwah, eerder omdat de mods hier streng zijn op bepaalde discriminerende opmerkingen (zullen ze wel op hun vingertjes getikt worden als ze het laten staan) :) ookal hebben ze vaak een kern van waarheid
pi_97372068
Heb je ook nog een bepaalde mening over homo's, even voor het beeld zeg maar?
pi_97372087
Laten we het ontopic houden en dus niet afdwalen naar meningen over van alles.

:)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_97372119
ik vraag me af hoeveel mensen die hier roepen dat je niet van wond op wond contact besmet zou kunnen raken het aan zouden durfen om het in de praktijk te testen :)
pi_97372157
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:35 schreef Leipo666 het volgende:
ik vraag me af hoeveel mensen die hier roepen dat je niet van wond op wond contact besmet zou kunnen raken het aan zouden durfen om het in de praktijk te testen :)
Ik zou iig niet schromen om iemand met HIV (voor zover je dat uberhaupt al weet op het moment dat je je aan elkaar voorstelt...) een hartelijke hand te geven.
pi_97372165
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:26 schreef knuppelhaar het volgende:

[..]

Jij ook niet blijkbaar.

[..]

Bron

:|W
Dat gebeurt niet op de manier dat jij voorheen beschrijft. Sjees.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:38:23 #95
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_97372205
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:36 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik zou iig niet schromen om iemand met HIV (voor zover je dat uberhaupt al weet op het moment dat je je aan elkaar voorstelt...) een hartelijke hand te geven.
Hier ook, géén probleem at all!
pi_97372206
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:36 schreef Jarno het volgende:

[..]

ook als je weet dat je een wondje aan je hand hebt?
pi_97372241
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:38 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Jahoor want zoals al -tig keer gezegd in dit topic, op die manier kun je niet besmet raken dus!
pi_97372286
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:38 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Ten eerste: wat doe je allemaal met je handen als je zo vaak wondjes hebt? :?
Ik heb zelden wondjes hoor :)

Ten tweede: als ik al een wondje zou hebben doe ik er een pleister om.
en handen schudden is natuurlijk geen probleem dan.

trouwens, als je zo bang bent voor overdraagbare dingen zou ik mij drukker maken om
griep etc als ik jou was dan Hiv ;)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_97372326
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jahoor want zoals al -tig keer gezegd in dit topic, op die manier kun je niet besmet raken dus!
omdat bloed-bloed contact dan ineens niet meer bestaat? of omdat bloed-bloed contact dan ineens niet meer een besmetting zou kunnen opleveren?

leg eens uit waarom bloed-bloed contact nu ineens geen probleem meer is voor HIV
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:41 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Ten eerste: wat doe je allemaal met je handen als je zo vaak wondjes hebt? :?
Ik heb zelden wondjes hoor :)
tja, als klussende man loop je weleens wat op. meestal heb ik dat zelf niet eens door :)
pi_97372358
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:41 schreef DarkElf het volgende:
trouwens, als je zo bang bent voor overdraagbare dingen zou ik mij drukker maken om
griep etc als ik jou was dan Hiv ;)
Griep is voor mij niet dodelijk (zolang ik gezond ben natuurlijk ;) ), dat is een weekje uitzieken en je bent er weer vanaf :)
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:45:39 #101
329603 knuppelhaar
gevalletje onzin
pi_97372411
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:36 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

:|W
Dat gebeurt niet op de manier dat jij voorheen beschrijft. Sjees.
Jij ontkent dat bloedcontact besmettingsgevaar oplevert en ik geen kennis van biologie heb, en wanneer ik met een goede bron kom is de manier waarop ineens fout?
Lekker discussiëren met jou zo. :')

Weigeren handen te schudden is natuurlijk weer wat anders, daarbij is het contact vluchtig en om bloedende wondjes zit gewoonlijk een pleister.
pi_97372593
Nee, ik weet dat de kans erg klein is, maar ik zou het niet willen. Geen kusje, helemaal niets. Ik vind het niet erg om bevriend te zijn met iemand die HiV heeft, maar daar zou het dan bij blijven.
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_97372649
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:45 schreef knuppelhaar het volgende:

[..]

Jij ontkent dat bloedcontact besmettingsgevaar oplevert en ik geen kennis van biologie heb, en wanneer ik met een goede bron kom is de manier waarop ineens fout?
Lekker discussiëren met jou zo. :')
Jij had het hierover:
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:16 schreef knuppelhaar het volgende:
Dat is geen bloed-bloed contact, dat gaat via het je darmen (mond, slokdarm etc. dus veel zuren en enzymen waar bloedcellen van een ander totaal niet tegen kunnen). En als je het hebt over twee wondjes in beide monden, is er nog geen rechtstreeks bloed-bloed contact. Dus als je niet weet waar het over gaat, praat dan geen poep.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:59:24 #104
8369 speknek
Another day another slay
pi_97372772
Ik zou ook niet zo snel tongen met iemand die HIV besmet is. Maar ik tong sowieso niet zo snel met mensen, alleen als ik er relatiemateriaal in zie, en dat zie ik niet in iemand met HIV.

Sowieso vraag ik me af of dit nou een goede campagne is. Ik ben er helemaal voor om HIV-besmette personen niet sociaal of maatschappelijk uit te sluiten, maar ik zou ook niet willen doen alsof het normaal is. Volgens mij zijn 95% van de (nieuw) HIV besmette mensen in Nederland dat nog altijd omdat ze veel onveilige wisselende contacten hebben, en net doen alsof HIV niet erg is, gaat daar niet tegen helpen. Laat er maar een soort taboe op rusten.

[ Bericht 3% gewijzigd door speknek op 27-05-2011 10:17:42 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 10:01:24 #105
8369 speknek
Another day another slay
pi_97372828
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:54 schreef HostiMeister het volgende:
En als je het hebt over twee wondjes in beide monden, is er nog geen rechtstreeks bloed-bloed contact.
Dat kan wel, en volgens mij kun je nog beter iemands sperma inslikken dan diens bloed, als het om besmettingsgevaar gaat. Dus als je mensen niet onbeschermd orale seks wil laten hebben, moet je ze zeker niet vertellen dat bloed in de mond geen probleem is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_97373008
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat kan wel, en volgens mij kun je nog beter iemands sperma inslikken dan diens bloed, als het om besmettingsgevaar gaat. Dus als je mensen niet onbeschermd orale seks wil laten hebben, moet je ze zeker niet vertellen dat bloed in de mond geen probleem is.
Het kan wel, met ontzettende kleine kans, dat dan weer wel. Maar dan gaat het over twee mensen met wondjes in de mond. Kans dat je besmet wordt bij ontvangend orale seks is 0.01% en bij gevend 0.005%.
pi_97373040
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:07 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Het kan wel, met ontzettende kleine kans, dat dan weer wel. Maar dan gaat het over twee mensen met wondjes in de mond. Kans dat je besmet wordt bij ontvangend orale seks is 0.01% en bij gevend 0.005%.
ah dus nu ineens kun je wel besmet raken door 2 wondjes :D (ookal is de kans klein: de kans bestaat)
  vrijdag 27 mei 2011 @ 10:11:02 #108
329603 knuppelhaar
gevalletje onzin
pi_97373097
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:08 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ah dus nu ineens kun je wel besmet raken door 2 wondjes :D (ookal is de kans klein: de kans bestaat)
Inderdaad. Maar waneer ik het zeg is het niet waar. :')
pi_97373377
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:11 schreef knuppelhaar het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar waneer ik het zeg is het niet waar. :')
en mij ook de hele tijd maar proberen te bashen :')
  vrijdag 27 mei 2011 @ 10:40:00 #110
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_97374025
Hoezo, je bent nog steeds een onterecht discriminerende idioot
pi_97374081
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:40 schreef Sander het volgende:
Hoezo, je bent nog steeds een onterecht discriminerende idioot
die toch gelijk had met zijn bloed-bloed besmettingskans ;)
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:26:57 #112
345016 Waiting_tables_in_Paris
It was you. -eyesquint-
pi_97382709
Ik heb sterke vermoedens dat iemand waar ik ooit mee heb samengewerkt besmet was, maar die kennis heeft mij nooit afgeschrikt om daar een normaal contact mee te onderhouden, zoals met andere mensen die ik als aangenaam ervaar. Dat gezegd zijnde, ik was wel voorzichtig (inzake verwondingen e.d.) en ik zou er nooit met kussen of vrijen, ondanks de voor handen zijnde voorzorgsmaatregelen. Het is mijn keuze om mij niet bloot te stellen aan een dergelijk risico, je zou maar is net die 1 op de 1000 moeten zijn die prijs heeft.
pi_97383936
Zou er geen probleem mee hebben als een collega HIV heeft, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet prettig zou vinden als diegene bijv. in de bedrijfskantine zou werken.
Ja, natuurlijk áls alle regeltjes goed opgevolgd worden dat is het risico op besmetting nihil, maar iedereen weet dat dat niet altijd zo gaat. Misschien triest, maar ik zou me daar niet prettig bij voelen.
Liej
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:17:33 #114
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97389860
Als ze wat meer pixels zou hebben, ja.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:19:22 #115
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_97389929
Nu ik beetje lees, hoe zit het nou echt? Met bron aankomen graag. Kun je nu wel of niet besmet raken door tongzoenen, met inachtneming dat er bij beiden kans op een wondje is? Dat is wel bepalend voor de stelling.

Wat handen schudden ed betreft, kan natuurlijk prima. De huid is een prima barrière .
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:32:54 #116
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_97390451
Mhhh Wikipedia zegt:

Hoewel het Nederlandse Aids Fonds in 2009 mensen ervan probeerde te overtuigen dat tongzoenen met een met hiv geïnfecteerd persoon geen enkel risico op besmetting oplevert, wordt het door de Amerikaanse Centers for Disease Control and Prevention afgeraden en is er in de medische literatuur zelfs een geval beschreven uit 1995/1996 waarbij aangenomen wordt dat tongzoenen de vorm van overdracht was.[11]
pi_97390642
Nou ja, als je logisch nadenkt dat kan je zeggen dat bij overdracht via bloed, zolang er geen bloed aan te pas komt de kans op overdracht niet aanwezig is. Maar wat je zegt: tenzij je de mond eerst grondig onderzoekt op de aan- of afwezigheid van wondjes, kan je er misschien maar beter niet aan beginnen.
Liej
pi_97391604
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:20 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

en mij ook de hele tijd maar proberen te bashen :')
Dat is terecht, terwijl jouw angst ook gegrond is.

Maar je komt op mij over als iemand met smetvrees. Irrationele gedachten over iets oplopen of ziek worden. Natuurlijk gaat niemand even russische roulette spelen om te kijken of het wel of niet overdraagbaar is, nouja, ik heb begrepen dat sommige mensen wel kicken op infectie of het risico (the gift) maar dat is een ander onderwerp.

Jij bent zeker ook zo'n iemand die niet te dicht bij een hond in de buurt wil komen omdat ie zoveel bacterieen.heeft?
pi_97393409
Honden, katten, modder: het deert me niks. Maar deze dingen hebben ook geen dodelijke ziekte waarmee ze me kunnen besmetten.

Ik ga toch ook niet zwemmen in water waar botulisme geconstateerd is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')