Daarom heet het ook KLB. Of ga je in het cockblocktopic zeggen:quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:34 schreef Copycat het volgende:
Wat boeit het je in hemelsnaam in welke taal die vrouwen onderling praten?
Echt, waar je je maar druk over kunt maken. Alsof Hollandse expads in den vreemde niet onderling Nederlands praten.
Goede vergelijking johquote:Op donderdag 26 mei 2011 14:39 schreef ZureLucht het volgende:
[..]
Daarom heet het ook KLB. Of ga je in het cockblocktopic zeggen:
ja maar, dan pak je toch een ander keer een Pools wijf als je vrienden je cockblocken. Hu huuu, waar je je druk over kan maken.
En denk je dat deze vrouwen uit de OP expats zijn?Of zocht je een vergelijking.
Mocht je gasten in huis krijgen, mogen ze dan bij jou praten in enkel hun eigen taal of hebben ze zich te gedragen aan de regels in jouw huis?
Vragen vragen....
Toerist =/= Wonenquote:Op donderdag 26 mei 2011 14:42 schreef Dj_Day-V het volgende:
Gelukkig praten alle nederlanders die naar Frankrijk, Italie, Spanje, Turkije, Griekenland enz gaan de plaatselijke taal...
Dat komt net zovaak voor bij Nederlanders. Stond ik laatst in de kassa, staat er voor mij een vrouw met 1 pak (geen idee wat het was) in de rij. Zegt de cassière: 'mevrouw, deze zijn 2 halen, 1 betalen!! Waarom heeft u er maar 1 gepakt?'quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:37 schreef 2NutZ het volgende:
Irritanter is dat er weer zo'n hoofddoekje voor je in de rij van de kassa staat met een fles cola maar ze niet snapt dat de statiegeld ook betaald moet worden.
Kassamiep probeert het duidelijk uit te leggen maar die stinkkut snapt er niks van... en de rest maar wachten... mongolen.
Ja, want de hele rits lopende tiki's zijn vrolijk met zijn allen op vakantie in Nederland.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:43 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Dus? Je hoort het verschil of ze er wonen of op vakantie zijn?
Ik heb het over de andere landen. Als nederlanders in Italie wonen praten ze in het italiaans tegen elkaar op straat? Nigga please...quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:44 schreef Baas_Bierbuik het volgende:
[..]
Ja, want de hele rits lopende tiki's zijn vrolijk met zijn allen op vakantie in Nederland.
Nee tuurlijk niet, daarom is er dus verschil tussen wonen en toerist spelen...quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:45 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ik heb het over de andere landen. Als nederlanders in Italie wonen praten ze in het italiaans tegen elkaar op straat? Nigga please...
als ze toerist spelen dan praten ze wel italiaans?quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:46 schreef Baas_Bierbuik het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, daarom is er dus verschil tussen wonen en toerist spelen...
Heb hier regelmatig Zweden en Fransen over de vloer. Dan wordt er vooral Engels gesproken en wat je zegt, onderling ook wat. Mja, dat zijn allochtonen die in het buitenland wonen en het prachtige Zwollequote:Op donderdag 26 mei 2011 14:43 schreef Copycat het volgende:
Dat mogen mensen Van en bij mij allemaal lekker zelf uitmaken. In internationaal gezelschap is de voertaal in mijn kennissenkring meestal Engels, maar af en toe wordt er ook onderling Italiaans gepraat, of Deens. Echt: boeien.
Ongeacht de status, expat of huisvrouw.
Internationale sletquote:Op donderdag 26 mei 2011 14:47 schreef ZureLucht het volgende:
[..]
Heb hier regelmatig Zweden en Fransen over de vloer. Dan wordt er vooral Engels gesproken en wat je zegt, onderling ook wat. Mja, dat zijn allochtonen die in het buitenland wonen en het prachtige Zwollenog eens op willen zoeken.
Geen shoppende snorrevrouwen in lange gewaden die hier in Nederland wonen en helaas geen Nederlandsch spreken.
Woon je in dat land, dan spreek je zoveel die taal in het land. Dat vind ik. Maar goed, ben één van de weinige hierzo.
Maar dat doen ze niet, en hier willen ze dat dus ook niet.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:47 schreef Baas_Bierbuik het volgende:
Als Nederlanders naar Italie emigreren ben ik van mening dat ze in openbare ruimte onder elkaar Italiaans moeten praten ja.
Zoiets zei ik 3 pagina,s terug al. Maar ja, iedereen zit hier maar te kutte.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:47 schreef Baas_Bierbuik het volgende:
Als Nederlanders naar Italie emigreren ben ik van mening dat ze in openbare ruimte onder elkaar Italiaans moeten praten ja.
Ik ken genoeg Nederlanders die in Turkije wonen, zij praten dan ook gewoon Nederlands terwijl zij de Turkse taal perfect beheersen. In Turkije zeikt niemand erover. Maar daarom in Nederland ook zo'n verzuurd land en Turkije (en een heleboel andere landen) niet. In Nederland wordt er ontiegelijk veel geklaagd, terwijl de meeste klachten over NIKS gaan.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:46 schreef Baas_Bierbuik het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, daarom is er dus verschil tussen wonen en toerist spelen...
Welkom in Nederland, flikker je nu weer op?quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:48 schreef coban het volgende:
[..]
Ik ken genoeg Nederlanders die in Turkije wonen, zij praten dan ook gewoon Nederlands terwijl zij de Turkse taal perfect beheersen. In Turkije zeikt niemand erover. Maar daarom in Nederland ook zo'n verzuurd land en Turkije (en een heleboel andere landen) niet. In Nederland wordt er ontiegelijk veel geklaagd, terwijl de meeste klachten over NIKS gaan.
Jij bent ook een Nederlander dus om ze dom te vinden, dát zou een beetje dom zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:44 schreef coban het volgende:
[..]
Dat komt net zovaak voor bij Nederlanders. Stond ik laatst in de kassa, staat er voor mij een vrouw met 1 pak (geen idee wat het was) in de rij. Zegt de cassière: 'mevrouw, deze zijn 2 halen, 1 betalen!! Waarom heeft u er maar 1 gepakt?'
Zegt die domme trien: 'Jaa dat las ik, maar ik heb er maar 1 nodig.
En zij was geen buitenlander. Nou, als je dit niet dom noemt
MAAR hoor je mij zeiken dat Nederlanders dom zijn etc? Nee.
Wel vaak genoeg in Turkije, zijn er buitenlanders die zo dom zijn dat ze bij een kraampje een tas kopen voor 60 euro, terwijl ik (en ieder ander met een beetje hersens) hetzelfde product bij dezelfde man voor 20 haal.
Domheid heeft niets met het allochtoon-zijn te maken. Maar eerder met de persoon in kwestie.
Mee eens. Of anders discreet zodat je het niet kan horen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:47 schreef Baas_Bierbuik het volgende:
waarom?quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:47 schreef Baas_Bierbuik het volgende:
Want dat zou jij ook doen. Met je moeder in de supermarkt al discussiërend over pasta of pizza.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:47 schreef Baas_Bierbuik het volgende:
Alsof je dat zelf zou doen. Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal he.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:47 schreef Baas_Bierbuik het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |