abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:03:34 #101
3542 Gia
User under construction
pi_97546948
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:00 schreef tuintegel het volgende:

[..]

en dan ? waar is het eind dan als je op zo een manier erin staat?
Luister, ik kan nu steeds de bal van hun kleinzoon terug gooien, maar over een paar jaar heb ik kleinkinderen en die moeten dan van de buuv weer voor aan bellen, omdat 'ze geen ballenjongen is'.

Dan leert ze nu maar dat het mes aan twee kanten snijdt.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:08:23 #102
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_97547174
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Luister, ik kan nu steeds de bal van hun kleinzoon terug gooien, maar over een paar jaar heb ik kleinkinderen en die moeten dan van de buuv weer voor aan bellen, omdat 'ze geen ballenjongen is'.

Dan leert ze nu maar dat het mes aan twee kanten snijdt.
oh :') je had het nog steeds over de ballen van je buren ... ik dacht dat het inmiddels weer ging over het moedwillig slopen en niet meewerkende ouders.

Overigens ben ik van mening dat als iemand water bij de wijn doet bij onmin , dat de tegenpartij dan vaak ook wat beter gaat nadenken.

Wat aanbellen betreft , tja mierenneukerij. Als er een kind hier in de poort zijn bal erover heen gooit en op een normale kindermanier zijn bal terugvraagt , gooi ik hem gewoon terug en hoeft hij van mij niet om te lopen om belletje te trekken :) . Ik ga mij ook niet moeilijker gedragen dan ik ben omdat buren zo zouden zijn . Gelukkig zijn ze hier dan ook niet zo O+ . Excessen daargelaten.

Ts is er al een oplossing , minder last? overigens lijkt het mij verstandig dat je je met zulke buren alleen bezighoudt met je eigen eigendommen en niet dat van een ander. Hoewel ik het wel kan begrijpen dat je het doet.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 17:25:34 #103
3542 Gia
User under construction
pi_97547956
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:08 schreef tuintegel het volgende:
overigens lijkt het mij verstandig dat je je met zulke buren alleen bezighoudt met je eigen eigendommen en niet dat van een ander. Hoewel ik het wel kan begrijpen dat je het doet.
Het is netjes dat hij het meldt bij de ontwikkelaar en dat hij de ouders erop aanspreekt, maar ik zou het ook verder houden bij mijn eigen eigendommen.

En inderdaad, zet een schutting om je tuin.

Ik ben overigens verder niet flauw waar het kinderen betreft. Maar ik laat me niet voor joker verslijten door die zeuren van rechts. Vandaar.
Ze zeuren over overlast van ons, als we 's zomers buiten zitten, maar de overlast die wij vroeger van hun kinderen hadden, mogen we niet noemen. 'Dan hadden we daar toen maar over moeten klagen!'
Nou ja, ik ben niet zo'n type die gauw ergens over klaagt. Dan kan ik voor links wel iedere week een paar keer de politie bellen. Leven en laten leven, zou ik zo zeggen. Je woont nu eenmaal midden in een rij.
pi_97548642
Vorige week een heel groepje kids in mijn tuin die via mijn schutting (ik heb geen tuindeur) naar de buren wilden. Pappa RB heeft uiteraard even aangegeven dat dat NIET de manier was en dat ze maar even moesten aanbellen bij mijn buurman.

RB daarentegen had het vroeger niet gevraagd maar was gewoon over die schutting gegaan, ongeacht of iemand er wat van zou zeggen.......
pi_97554062
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus een autochtoon kindje spreek je streng toe en je gaat klagen bij de ouders.
Een allochtoon kindje geef je een draai om de oren en je gaat klagen bij de ouders.
Neuh, niet eens klagen (bij een allochtoon kindje dan). Dat deed hij zelf bij pa en ma, en kreeg dan ook van hen nog dessert toe zeg maar. Ik had 't bij die oorvijg gelaten. Die ma van 'm verstond toch nauwelijks Nederlands, pa dan weer heel goed.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 12:24:07 #106
3542 Gia
User under construction
pi_97692377
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:58 schreef Sessy het volgende:

[..]

Neuh, niet eens klagen (bij een allochtoon kindje dan). Dat deed hij zelf bij pa en ma, en kreeg dan ook van hen nog dessert toe zeg maar. Ik had 't bij die oorvijg gelaten. Die ma van 'm verstond toch nauwelijks Nederlands, pa dan weer heel goed.
Wij zijn geen allochtonen, maar als ik vroeger thuis kwam met een verhaal dat ik een schop onder mijn kont had gehad van een buurman, dan was het antwoord: Dan zul je het ook wel verdiend hebben.
Als ik straf kreeg op school, kreeg ik er thuis nog eens straf bij. Niet naar buiten, vroeger naar bed, zoiets.

Maar goed, tijden veranderen. Je mag zelf je kind niet eens meer een draai om zijn oren geven. En tja, dan moet een buurman dat ook niet doen, vind ik.

Trouwens, gisterenavond weer raak hier. Wij zitten buiten, jongste net afgewerkt, verteld over zijn dag. Alles op redelijk zachte gesprekstoon. Gaat er bij de buren een raam open en schreeuwt de buurvrouw: Hou nou eens jullie kop dicht, kutburen.
Hallo! Mag je nog niet meer buiten zitten? Geen radio aan, alleen praten op gedempte toon, dat is al overlast! Misschien stoorde het haar dat ze het niet kon verstaan?

Heb overwogen earplugs binnen te gooien. >:)
pi_97706074
Heh, dat vind ik dan ook weer onredelijk. Als er de vijfde dag op rij een BBQ is en overdag kinderpartijtjes worden gehouden, vind ik best dat je de buren daar (al dan niet op stevige toon) op mag aanspreken, maar tot op zekere hoogte heb je binnen een stadsomgeving (of dorpsomgeving, daar staan ook genoeg rijtjeshuizen e.d.) overlast van elkaar te verwachten.
  zondag 5 juni 2011 @ 02:09:21 #108
3542 Gia
User under construction
pi_97724686
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 19:34 schreef Sessy het volgende:
Heh, dat vind ik dan ook weer onredelijk. Als er de vijfde dag op rij een BBQ is en overdag kinderpartijtjes worden gehouden, vind ik best dat je de buren daar (al dan niet op stevige toon) op mag aanspreken, maar tot op zekere hoogte heb je binnen een stadsomgeving (of dorpsomgeving, daar staan ook genoeg rijtjeshuizen e.d.) overlast van elkaar te verwachten.
?????
Is dit een reactie op mij?

Hier zijn geen kinderpartijtjes en wij bbq-en hooguit om de dag.

Maar goed, buuv sprak ons hierop aan. Na haar 'kutburen!!!!' van gisterenavond was het vandaag heel zalvend: "Buurman, het is hier heel gehorig en wij kunnen letterlijk verstaan wat jullie zeggen!"

Mijn man vol begrip en goede wil, natuurlijk!

Maar ik, toen ik dat hoorde: "Is toch logisch dat je alles goed kunt verstaan als het zo gehorig is. Maar dat wil nog niet zeggen dat het te hard is!!"

Vanavond zaten we buiten, en om de hoek, meer dan 4 huizen verder, ook. Wij konden letterlijk verstaan wat zij zeiden. Maar m.i. is dat nog geen overlast!
pi_97753825
Nee, het was een reactie op jouw buren die roepen dat het kutherrie is omdat je met je kinderen in de tuin zit. Als het al de vijfde avond op een rij is dat (in casu) jij tot 1 uur aan 't BBQ'en bent met vrienden, of tien zwempartijtjes in 2 weken tijd in de achtertuin worden gehouden mag je best wel eens een keer wat van zeggen, maar in beginsel heb je (in casu: buren) gewoon te dulden dat je buren ook wel eens met kinderen in hun eigen tuin willen zitten, en praten.
pi_97754853
Geef je op voor "Bonje met de buren", met Natasja Froger
pi_97755751
Of zoek je zwaard op...
  donderdag 9 juni 2011 @ 07:24:43 #112
3542 Gia
User under construction
pi_97925144
Och, de dag erna zaten mijn zoon en een vriendje buiten met hun laptops, te skypen met vriendinnetjes. Grote lol, dat snap je wel. Het was half 9.
Riep buuv weer over de schutting of het misschien wat stiller kon!
  donderdag 9 juni 2011 @ 09:14:46 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97926422
Ik geloof dat ik er ook niet zo blij van zou worden. Kan dat niet gewoon binnen?
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage donderdag 9 juni 2011 @ 09:29:14 #114
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97926679
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 07:24 schreef Gia het volgende:
Och, de dag erna zaten mijn zoon en een vriendje buiten met hun laptops, te skypen met vriendinnetjes. Grote lol, dat snap je wel. Het was half 9.
Riep buuv weer over de schutting of het misschien wat stiller kon!
Misschien moeten ze hun vriendinnetjes opzoeken voor een gesprek, ipv via een webcam en brakke micro?
Ik snap best wel dat je na een tijd giechelen en gepraat door elkaar eea zat begint te worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:09:30 #115
324665 meth77
to do or not to do
pi_97927638
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 02:09 schreef Gia het volgende:

Hier zijn geen kinderpartijtjes en wij bbq-en hooguit om de dag.
Barbequen is voor tokkies
pi_97927831
Is TS al vermoord met een loden pijp door zijn tokkieburen?
pi_97928469
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:09 schreef meth77 het volgende:

[..]

Barbequen is voor tokkies
:') , je hebt zeker weinig vrienden om mee te BBQ'en
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:43:37 #118
324665 meth77
to do or not to do
pi_97928638
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

:') , je hebt zeker weinig vrienden om mee te BBQ'en
nou dan gaan we gewoon naar een goed restaurant

verbrande hamburgers en rauwe kip opeten is niet mijn ding

Dan hebben de buren ook geen last van me
  Redactie Frontpage donderdag 9 juni 2011 @ 10:49:37 #119
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97928861
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:43 schreef meth77 het volgende:

[..]

nou dan gaan we gewoon naar een goed restaurant

verbrande hamburgers en rauwe kip opeten is niet mijn ding

Dan hebben de buren ook geen last van me
Als je niet kan omgaan met koken op kolen, hoef je niet af te geven op mensen die dat wel kunnen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:51:33 #120
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97928930
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 09:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik geloof dat ik er ook niet zo blij van zou worden. Kan dat niet gewoon binnen?
Natuurlijk kan dat, kan ook prima buiten en is een stuk leuker met het goede weer. :')
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:53:39 #121
3542 Gia
User under construction
pi_97929014
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 09:14 schreef Lienekien het volgende:
Met 38 graden? Weet je hoe heet het binnen is.

En waarom zou dat niet buiten mogen? 't Is niet zo dat er dan ook nog eens een radio bij staat te loeien of zo. Of mag je als buren geen geluid maken? Stel dat ze een hele vriendenclub zouden hebben die hier kwamen indrinken! Het kan allemaal nog erger. Maar nee, je moet muisstil zijn, want buuv flipt van elk geluidje. Ze klagen nog net niet over de fontein en de windgong.

Maar ze hebben pech. Ik heb bij de wijkagent navraag gedaan wat mag en wat niet. Wij mogen 's zomers gewoon buiten zitten, zolang we willen, en op normale toon praten. Dat die buren dat horen met hun raam open, wil niet zeggen dat dit als overlast wordt gezien.
Muziek aan na 20.00 uur is een ander verhaal, maar goed, dat doen we ook niet.
pi_97929108
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 09:29 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Misschien moeten ze hun vriendinnetjes opzoeken voor een gesprek, ipv via een webcam en brakke micro?
Ik snap best wel dat je na een tijd giechelen en gepraat door elkaar eea zat begint te worden.
Wat een ouderwetse en norse mensen zitten hier zeg. Wat is het verschil tussen kinderen die met elkaar chatten of volwassenen die bier zuipen en BBQ'en?? Ga dan maar binnen gourmetten ofzo.
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:57:50 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97929157
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Met 38 graden? Weet je hoe heet het binnen is.

En waarom zou dat niet buiten mogen? 't Is niet zo dat er dan ook nog eens een radio bij staat te loeien of zo. Of mag je als buren geen geluid maken? Stel dat ze een hele vriendenclub zouden hebben die hier kwamen indrinken! Het kan allemaal nog erger. Maar nee, je moet muisstil zijn, want buuv flipt van elk geluidje. Ze klagen nog net niet over de fontein en de windgong.

Maar ze hebben pech. Ik heb bij de wijkagent navraag gedaan wat mag en wat niet. Wij mogen 's zomers gewoon buiten zitten, zolang we willen, en op normale toon praten. Dat die buren dat horen met hun raam open, wil niet zeggen dat dit als overlast wordt gezien.
Muziek aan na 20.00 uur is een ander verhaal, maar goed, dat doen we ook niet.
Oh god, ook nog een windgong en een fontein.

Het klinkt mij in de oren dat je vindt dat het allemaal maar moet kunnen en als daar iemand last van heeft, dan zijn ze overgevoelig. Nou, soms word je als buurman of -vrouw overgevoelig als je het idee hebt dat je buren niet serieus rekening willen houden met de behoefte aan rust die sommige mensen hebben.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:02:25 #124
3542 Gia
User under construction
pi_97929316
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh god, ook nog een windgong en een fontein.

Het klinkt mij in de oren dat je vindt dat het allemaal maar moet kunnen en als daar iemand last van heeft, dan zijn ze overgevoelig. Nou, soms word je als buurman of -vrouw overgevoelig als je het idee hebt dat je buren niet serieus rekening willen houden met de behoefte aan rust die sommige mensen hebben.
Als je LAST hebt van het zachte geluid van een waterpartijtje en/of een windgong (bamboe, dus ook een heel zacht geluid) dan ben je inderdaad een ongelofelijke overgevoelige zeur.
Dat verstoort je rust niet, dat is juist rustgevend.

Maar ja, als je je op gaat winden over elk geluidje dat je hoort, dan irriteert het natuurlijk.
Stel je buurmeisje gaat op pianoles en dat oefenen hoor je, heel zachtjes, door de muren heen. Vlieg je dan ook tegen de muren omhoog omdat je dat oefengepingel niet wilt horen?

Moeten jouw buren soms ook op slofjes door hun huis lopen, omdat je geen hakken wilt horen?
Moeten ze op hun tenen de trap op, want stel je voor dat je ze omhoog hoort lopen.
Mogen ze wel 's morgens douchen voor 8 uur? Of 's nachts de wc doortrekken?
pi_97929413
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]. Nou, soms word je als buurman of -vrouw overgevoelig als je het idee hebt dat je buren niet serieus rekening willen houden met de behoefte aan rust die sommige mensen hebben.
Dan moet je niet in een rijtjeshuis gaan wonen. Ik woon tegenover een school. Als ik dan zeg dat die kinderen de hele dag krijsen zegt men 'moet je niet bij een school gaan wonen'.
Als je dus niet tegen burengeluid kunt (wat overigens tot 22.00 uur buiten mag) dan moet je op de hei gaan wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')