Luister, ik kan nu steeds de bal van hun kleinzoon terug gooien, maar over een paar jaar heb ik kleinkinderen en die moeten dan van de buuv weer voor aan bellen, omdat 'ze geen ballenjongen is'.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:00 schreef tuintegel het volgende:
[..]
en dan ? waar is het eind dan als je op zo een manier erin staat?
ohquote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Luister, ik kan nu steeds de bal van hun kleinzoon terug gooien, maar over een paar jaar heb ik kleinkinderen en die moeten dan van de buuv weer voor aan bellen, omdat 'ze geen ballenjongen is'.
Dan leert ze nu maar dat het mes aan twee kanten snijdt.
Het is netjes dat hij het meldt bij de ontwikkelaar en dat hij de ouders erop aanspreekt, maar ik zou het ook verder houden bij mijn eigen eigendommen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:08 schreef tuintegel het volgende:
overigens lijkt het mij verstandig dat je je met zulke buren alleen bezighoudt met je eigen eigendommen en niet dat van een ander. Hoewel ik het wel kan begrijpen dat je het doet.
Neuh, niet eens klagen (bij een allochtoon kindje dan). Dat deed hij zelf bij pa en ma, en kreeg dan ook van hen nog dessert toe zeg maar. Ik had 't bij die oorvijg gelaten. Die ma van 'm verstond toch nauwelijks Nederlands, pa dan weer heel goed.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus een autochtoon kindje spreek je streng toe en je gaat klagen bij de ouders.
Een allochtoon kindje geef je een draai om de oren en je gaat klagen bij de ouders.
Wij zijn geen allochtonen, maar als ik vroeger thuis kwam met een verhaal dat ik een schop onder mijn kont had gehad van een buurman, dan was het antwoord: Dan zul je het ook wel verdiend hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:58 schreef Sessy het volgende:
[..]
Neuh, niet eens klagen (bij een allochtoon kindje dan). Dat deed hij zelf bij pa en ma, en kreeg dan ook van hen nog dessert toe zeg maar. Ik had 't bij die oorvijg gelaten. Die ma van 'm verstond toch nauwelijks Nederlands, pa dan weer heel goed.
?????quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:34 schreef Sessy het volgende:
Heh, dat vind ik dan ook weer onredelijk. Als er de vijfde dag op rij een BBQ is en overdag kinderpartijtjes worden gehouden, vind ik best dat je de buren daar (al dan niet op stevige toon) op mag aanspreken, maar tot op zekere hoogte heb je binnen een stadsomgeving (of dorpsomgeving, daar staan ook genoeg rijtjeshuizen e.d.) overlast van elkaar te verwachten.
Misschien moeten ze hun vriendinnetjes opzoeken voor een gesprek, ipv via een webcam en brakke micro?quote:Op donderdag 9 juni 2011 07:24 schreef Gia het volgende:
Och, de dag erna zaten mijn zoon en een vriendje buiten met hun laptops, te skypen met vriendinnetjes. Grote lol, dat snap je wel. Het was half 9.
Riep buuv weer over de schutting of het misschien wat stiller kon!
Barbequen is voor tokkiesquote:Op zondag 5 juni 2011 02:09 schreef Gia het volgende:
Hier zijn geen kinderpartijtjes en wij bbq-en hooguit om de dag.
quote:
nou dan gaan we gewoon naar een goed restaurantquote:Op donderdag 9 juni 2011 10:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
, je hebt zeker weinig vrienden om mee te BBQ'en
Als je niet kan omgaan met koken op kolen, hoef je niet af te geven op mensen die dat wel kunnen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:43 schreef meth77 het volgende:
[..]
nou dan gaan we gewoon naar een goed restaurant
verbrande hamburgers en rauwe kip opeten is niet mijn ding
Dan hebben de buren ook geen last van me
Natuurlijk kan dat, kan ook prima buiten en is een stuk leuker met het goede weer.quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik geloof dat ik er ook niet zo blij van zou worden. Kan dat niet gewoon binnen?
Met 38 graden? Weet je hoe heet het binnen is.quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik geloof dat ik er ook niet zo blij van zou worden. Kan dat niet gewoon binnen?
Wat een ouderwetse en norse mensen zitten hier zeg. Wat is het verschil tussen kinderen die met elkaar chatten of volwassenen die bier zuipen en BBQ'en?? Ga dan maar binnen gourmetten ofzo.quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Misschien moeten ze hun vriendinnetjes opzoeken voor een gesprek, ipv via een webcam en brakke micro?
Ik snap best wel dat je na een tijd giechelen en gepraat door elkaar eea zat begint te worden.
Oh god, ook nog een windgong en een fontein.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Met 38 graden? Weet je hoe heet het binnen is.
En waarom zou dat niet buiten mogen? 't Is niet zo dat er dan ook nog eens een radio bij staat te loeien of zo. Of mag je als buren geen geluid maken? Stel dat ze een hele vriendenclub zouden hebben die hier kwamen indrinken! Het kan allemaal nog erger. Maar nee, je moet muisstil zijn, want buuv flipt van elk geluidje. Ze klagen nog net niet over de fontein en de windgong.
Maar ze hebben pech. Ik heb bij de wijkagent navraag gedaan wat mag en wat niet. Wij mogen 's zomers gewoon buiten zitten, zolang we willen, en op normale toon praten. Dat die buren dat horen met hun raam open, wil niet zeggen dat dit als overlast wordt gezien.
Muziek aan na 20.00 uur is een ander verhaal, maar goed, dat doen we ook niet.
Als je LAST hebt van het zachte geluid van een waterpartijtje en/of een windgong (bamboe, dus ook een heel zacht geluid) dan ben je inderdaad een ongelofelijke overgevoelige zeur.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh god, ook nog een windgong en een fontein.
Het klinkt mij in de oren dat je vindt dat het allemaal maar moet kunnen en als daar iemand last van heeft, dan zijn ze overgevoelig. Nou, soms word je als buurman of -vrouw overgevoelig als je het idee hebt dat je buren niet serieus rekening willen houden met de behoefte aan rust die sommige mensen hebben.
Dan moet je niet in een rijtjeshuis gaan wonen. Ik woon tegenover een school. Als ik dan zeg dat die kinderen de hele dag krijsen zegt men 'moet je niet bij een school gaan wonen'.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]. Nou, soms word je als buurman of -vrouw overgevoelig als je het idee hebt dat je buren niet serieus rekening willen houden met de behoefte aan rust die sommige mensen hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |