Educated guess: 200 watt, voor de uren dat er zon is.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:22 schreef tysie het volgende:
ja die tuinslang heeft ene donkere kleur.
maar weet iemand hoe ik aan het mail adres van "onvindbaar" kom?
En weet iemand hoeveel watt vermogen ik uit 20 meter slang haal?
ik heb constant voor 6 uur 3483 watt nodig om het bad 3 graden op te warmen heb ik uitgerekend.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Educated guess: 200 watt, voor de uren dat er zon is.
zou wel mooi wordenquote:Op woensdag 25 mei 2011 21:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Bouw dit, maar dan anders:
[ afbeelding ]
Oftewel zet je gevel vol met spiegels, en zorg dat ze zonlicht in je badje (met zwarte bodem) reflecteren.
Hell, zet je badje direct onder je grote ramen, dan heb je al reflectie.
en hoe doe je dat dan? laat je het water de hele dag continue stromen of met tussen pozen?quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
hier ligt gewoon een lading Tyleenslang op t plat dak.. en reken maar dat t bad goed warmt
tis dat t ff te donker is voor pics..quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:25 schreef GroeneGod het volgende:
[..]
en hoe doe je dat dan? laat je het water de hele dag continue stromen of met tussen pozen?
mijn ouders hebben ook een zwembad in de tuin (7.5*4 meter en 1.60 diep) en verwarmen het ook met tyleen slangen, maar die zetten de pomp dus (met een timer) aan en uit (5 minuten aan, 15 minuten uit) het water komt er dan met zo'n 40/50 graden uit...quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tis dat t ff te donker is voor pics..
maar dr ligt een kleine 70~80 meter op dacht ik.. daar pompen we gewoon een enorme sloot dooren in een paar uurtjes lekkere zon trekt t zo van 14~15 graden naar de 22~23
ah, ja nouja wij pompen gewoon continu door.. gezien er in dat circuit ook nog een filter zitquote:Op woensdag 25 mei 2011 23:29 schreef GroeneGod het volgende:
[..]
mijn ouders hebben ook een zwembad in de tuin (7.5*4 meter en 1.60 diep) en verwarmen het ook met tyleen slangen, maar die zetten de pomp dus (met een timer) aan en uit (5 minuten aan, 15 minuten uit) het water komt er dan met zo'n 40/50 graden uit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |