dat is dus wat je niet kan vergelijken....omdat er nederlanders zijn die niet (of tenminste niet zo uiten) dat ze trots op hun eigen land zijn, moet je niet raar opkijken wanneer iemand van een ander cultuur dat wel isquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:31 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Allemaal prima, maar dat verklaart voor mij nog niet waarom hij het land dan disproportioneel ophemelt voor zichzelf
Ben ik met je eens (met betrekking tot "eerder"), maar als je objectief bent dan ziet iedereen toch dat bijvoorbeeld Bosnie geen "beter" land is om te wonen dan bijvoorbeeld Nederland?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:31 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Als daar je roots lagen (je er geboren was bijvoorbeeld) dat zou je je inderdaad eerder gaan identificeren
met het land als je daar vaker komt dan als je nooit zou gaan (of het zelfs nooit gezien had).
Het gaat ook niet om het beter land wat te wonen is, het gaat om waar je je het best bij voelt. Het is een stukje emotionele waarde man. Maar zoals ik al zei ga jij dit nooit begrijpen. Het is een gevoel van trots die je naar je land hebt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:32 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ben ik met je eens (met betrekking tot "eerder"), maar als je objectief bent dan ziet iedereen toch dat bijvoorbeeld Bosnie geen "beter" land is om te wonen dan bijvoorbeeld Nederland?
oh dus eigenlijk heb je gewoon wat tegen mensen die uit een ander (in dit geval armer) land hierheen gekomen zijn, hier wel goed leven en van alles en nog wat profiteren, om vervolgens hun eigen land, naar jou zeggen, disproportioneel ophemelen?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:32 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ben ik met je eens (met betrekking tot "eerder"), maar als je objectief bent dan ziet iedereen toch dat bijvoorbeeld Bosnie geen "beter" land is om te wonen dan bijvoorbeeld Nederland?
Hoezo misplaatst gast, wij houden van onze cultuur, van de omgeving, van onze mensen, ons eten, hoe het daar allemaal gaat. Dat is iets wat je niet kunt uitleggen en je kan daar niemand mee overtuigen behalve mensen die het ervaren.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:33 schreef L3IPO het volgende:
Het komt dus allemaal neer op (imo misplaatste) trots?
Uiteraard, maar ik zeg niet dat dat hier het geval isquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:34 schreef Shalimar het volgende:
[..]
oh dus eigenlijk heb je gewoon wat tegen mensen die uit een ander (in dit geval armer) land hierheen gekomen zijn, hier wel goed leven en van alles en nog wat profiteren, om vervolgens hun eigen land, naar jou zeggen, disproportioneel ophemelen?
Ik kan geen Turks lezenquote:seljak jedan
Volgens mij zit jij in het verkeerde topic maarja.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:35 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik zeg niet dat dat hier het geval is
[..]
Ik kan geen Turks lezen
hij bedoelt zeker van die mensen die hun eigen volk uitmoorden en er vervolgens nog trots op zijn en dus ''hun eigen land ophemelen''quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoezo misplaatst gast, wij houden van onze cultuur, van de omgeving, van onze mensen, ons eten, hoe het daar allemaal gaat. Dat is iets wat je niet kunt uitleggen en je kan daar niemand mee overtuigen behalve mensen die het ervaren.
nee direct niet nee, maar indirect bedoel je het wel zoquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:35 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik zeg niet dat dat hier het geval is
[..]
Wat heb jij bijgedragen aan die cultuur / omgeving etc dan dat jij je ermee kan identificeren? Trots is voor mij iets wat ik zelf gepresteerd heb, niet op iets waar ik toevallig geboren ben of iets dergelijks.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoezo misplaatst gast, wij houden van onze cultuur, van de omgeving, van onze mensen, ons eten, hoe het daar allemaal gaat. Dat is iets wat je niet kunt uitleggen en je kan daar niemand mee overtuigen behalve mensen die het ervaren.
Omdat je als niet-toerist toch wat meer in het 'sfeertje' komt van het land en de bijbehorende cultuur dan Henk & Ingrid in hun all-inclusive hotel...quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:31 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Dat was gewoon een triest opmerkingEn ik ben niet aan het trollen ofzo, ik vraag me gewoon serieus iets af
Dat is precies wat ik zeg, jij weet niet wat de trots van je land is, die hebben Nederlanders niet meer. Dus je kan het ook niet begrijpen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:36 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Wat heb jij bijgedragen aan die cultuur / omgeving etc dan dat jij je ermee kan identificeren? Trots is voor mij iets wat ik zelf gepresteerd heb, niet op iets waar ik toevallig geboren ben of iets dergelijks.
Volgens mij werd er de verkeerde taal gebruiktquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Volgens mij zit jij in het verkeerde topic maarja.
Ik ben in het algemeen geïnteresseerd in jonge mensen die oh zo graag terug willen naar hun geboortelandquote:En bovendien weet jij blijkbaar niks van ons land af dus ben je niet discussieer waardig.
lol...wat deze tokkie dus wilt zeggen is dat je eerst een x aantal jaren bij moet dragen aan de omgeving, VOORDAT je je zelf pas kunt indentificeren met een landquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:36 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Wat heb jij bijgedragen aan die cultuur / omgeving etc dan dat jij je ermee kan identificeren? Trots is voor mij iets wat ik zelf gepresteerd heb, niet op iets waar ik toevallig geboren ben of iets dergelijks.
Wat is volgens jou dan de reden dat Nederlanders niet zo uitgesproken trots zijn op hun land en Turken / Yugo's bijvoorbeeld wel?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zeg, jij weet niet wat de trots van je land is, die hebben Nederlanders niet meer. Dus je kan het ook niet begrijpen.
En het gaat er helemaal niet om wat ik heb bijgedragen, ZOALS IK AL ZEG je kan zoiets niet uitleggen aan iemand die, die trots niet bezit. Turkse vrienden van mij begrijpen het bijvoorbeeld wel omdat hun die trots ook hebben.
Trots kun je op velen manieren definiëren.
als je wel trots was geweest, had je die domme vragen niet gesteldquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:39 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Wat is volgens jou dan de reden dat Nederlanders niet zo uitgesproken trots zijn op hun land en Turken / Yugo's bijvoorbeeld wel?
Nee, want ik ken jullie situatie etc niet, dus waarom zou ik er dan zo over oordelen? En nee, geen PVVquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:36 schreef Shalimar het volgende:
[..]
nee direct niet nee, maar indirect bedoel je het wel zozeker een pvv stemmer
Je haalt dingen door elkaar jongemanquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:38 schreef Shalimar het volgende:
[..]
lol...wat deze tokkie dus wilt zeggen is dat je eerst een x aantal jaren bij moet dragen aan de omgeving, VOORDAT je je zelf pas kunt indentificeren met een land
Gast, ik ben gevlucht met mijn moeder naar Nederland door de oorlog. Ik heb niet gekozen om in dit land te wonen (niet dat het slecht gesteld is hier) maar ik zou toch terug willen naar mijn eigen land omdat ik me daar thuis voel, mijn familie is daar, mijn cultuur is daar, mijn mensen zijn daar.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:38 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Volgens mij werd er de verkeerde taal gebruikt
[..]
Ik ben in het algemeen geïnteresseerd in jonge mensen die oh zo graag terug willen naar hun geboortelandNatuurlijk beetje raar dat ik niet waardig genoeg ben als ik niet zoveel over Bosnie ofzo weer
Overigens ben ik meerdere malen in Kroatie geweest en ook bij de plvivic meren (ofzo), mooi land hoor
En dit, je had het dan wel begrepen wat wij voelen voor ons land.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:40 schreef Shalimar het volgende:
[..]
als je wel trots was geweest, had je die domme vragen niet gesteld
Dat vind ik dus raar. Je hebt verreweg het grootste deel van je leven in Nederland doorgebracht, maar toch beschouw je de Bosnische cultuur meer als die van jezelf als de Nederlandse cultuur...quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gast, ik ben gevlucht met mijn moeder naar Nederland door de oorlog. Ik heb niet gekozen om in dit land te wonen (niet dat het slecht gesteld is hier) maar ik zou toch terug willen naar mijn eigen land omdat ik me daar thuis voel, mijn familie is daar, mijn cultuur is daar, mijn mensen zijn daar.
Dit is het gene wat jij niet zal begrijpen en nooit zal begrijpen omdat je niet in de situatie verkeerd waar wij wel in verkeren.
Ik voel me ook meer Bosnier dan Nederlander, waarom weet ik niet. Het is gewoon het gevoel van mij. Het is niet te beschrijven en niet te overtuigen gevoel.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:42 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Dat vind ik dus raar. Je hebt verreweg het grootste deel van je leven in Nederland doorgebracht, maar toch beschouw je de Bosnische cultuur meer als die van jezelf als de Nederlandse cultuur...
Bled is focking awesome! Zo mooi!quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Idd, als je naar Slovenie gaat moet je sowieso langs Bled, veel Nederlanders daar ook en vergeet niet het befaamde gebakje te eten (naam kwijt).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |