Zo'n soort liniaal waarmee berekend kan worden hoeveel graden je iets overstrekt. Geen idee hoe zoiets heetquote:Wat voor meetinstrumenten bedoel je dan?
Wat voor kunstjes? Werden je precieze dingen gevraagd om te doen (zoals ellebogen overstrekken, met je handen de vloer aanraken)?quote:Ik mocht al mijn kunstjes vertonen, er werd wat aan me gestreeld en geplukt en dat was het. Het uitzoeken van de hele familiegeschiedenis was meer werk
Mjah, een ervaren reumatoloog ziet dat op het oog. Net zoals een timmerman zijn hout precies zaagt en een bakker precies 50 gram boter afweegt zonder echt te wegen. Overstrekkende ledematen kun je ook goed voelen, daar heb je geen instrument voor nodig. Net als het toetsen van de mate van spanning op een pees/ spier.quote:Op zondag 9 februari 2014 15:58 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
[..]
Zo'n soort liniaal waarmee berekend kan worden hoeveel graden je iets overstrekt. Geen idee hoe zoiets heet
[..]
Wat voor kunstjes? Werden je precieze dingen gevraagd om te doen (zoals ellebogen overstrekken, met je handen de vloer aanraken)?
Ah oké, dat klinkt al iets aannemelijker.quote:Mjah, een ervaren reumatoloog ziet dat op het oog. Net zoals een timmerman zijn hout precies zaagt en een bakker precies 50 gram boter afweegt zonder echt te wegen. Overstrekkende ledematen kun je ook goed voelen, daar heb je geen instrument voor nodig. Net als het toetsen van de mate van spanning op een pees/ spier.
Ik heb beide testen gehad, maar die zeggen ook niet altijd wat. Andere overstrekkingen, los van die testen zeggen ook veel. Net als interne fysieke problemen bij organen en de staat ban je huid. Je anamnese is ook belangrijk. Alles samen maakt een diagnose.
Ja,moeilijk. Waarom zou jij naar een andere reumatoloog gaan? Ik heb gelezen dat het verschil tussen HMS en EDS type 3 de betrokkenheid van de huid is, maar dat er ook steeds meer medici van mening zijn dat HMS en EDS 3 hetzelfde zijn.quote:@NEKONEKOCHAN hier is de diagnose gesteld door een klinisch geneticus en verder precies beschreven zoals An24 beschreef. Een reumatoloog die HMS/EDS over dezelfde kam scheert zou mij doen rennen naar een andere reumatoloog. Familiaire geschiedenis was hier ook een goede graadmeter. Nou had ik eerlijk gezegd weinig tests nodig want op het blote oog klopten er al een aantal dingen niet. Ik scoorde dus ook 9/9 op Beighton.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you can't blow them away with your brilliance
Baffle them with your bullshit.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:10 schreef Oneandonlyselina het volgende:
Iedereen heel veel sterkte met alles.
Ik heb na maanden eindelijk eens goed nieuws...
M'n Wajong aanvraag is geaccepteerd, en ik ben met 75% afgekeurd.
En over het vaststellen van de aandoening, dat is bij mij ook bij een klinisch geneticus gedaan.
Niet alleen via Beighton (waar ik 8/9 scoorde), maar ook in combinatie met inwendige problemen.
Inmiddels is bij mij net de revalidatie aan het opstarten, dus ben benieuwd wat dit gaat uithalen.
Nu even een andere vraag
Ik heb eergisteren een moedervlek moeten laten verwijderen.
Ik had dit nogal onderschat, en hij heeft er heel veel huid extra omheen weggehaald.
(Hij vertrouwde hem niet helemaal, en de moedervlek is ook opgestuurd).
Nu heb ik dus 8 hechtingen, in plaats van 3/4 die we hadden verwacht.
Hoe zit het bij jullie met genezen en hechtingen?
Ik heb ooit hechtingen gehad die van binnenuit waren gehecht.
Dit was van een operatie, maar het duurde echt lang voordat die wond genezen was.
Dat litteken is ook super lelijk (zoals alle littekens bij mij eigenlijk).
Dit is de eerste keer dat ik uitwendige hechtingen heb, en vroeg me af wat jullie ervaring ermee is.
Ik heb er nu continu vetgaas op, omdat ik merk dat het heel erg trekt...
~Selina.
Voor de liefhebbers, een foto ervan.Ohw gadver, wat vervelend voor je. Veel sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De arts wilde dit niet, omdat ik nog nooit uitwendig ben gehecht.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:32 schreef Books1 het volgende:
Ik wil het zeggen hoe met mij en uitwendige hechtingen ging maar ik denk niet dat je daar van opknapt.
Bij mij bleef het ook na een melanoom overigens die ook veel dieper weggesneden moest worden dan gedacht wegens vertakking scheuren. Drie keer aan toe en toen hebben ze onderhuids gehecht daarna gelijmd en hechtpleisters. Dan praat ik al over een jaar of twaalf geleden en sindsdien wordt het niet eens meer geprobeerd maar meteen onderhuids gehecht. Waarom hebben ze dit niet meteen gedaan als het toch al bekend was. Ik hoop voor je dat het blijft zitten en dat je niet morgenvroeg weer retour kan.
Beterschap. X
Dankjewelquote:Op woensdag 12 februari 2014 22:24 schreef An24 het volgende:
[..]
Ohw gadver, wat vervelend voor je. Veel sterkte
Ohw bah, dat ziet er niet zo netjes uit nee. Als het helemaal dicht is de bio- olie smeren proberen? Mij mij werkt dat een beetje!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:19 schreef Oneandonlyselina het volgende:
Resultaat was 4 uitgegroeide hechtingen en een enorm lelijk litteken...
Op de plek waar de hechtingen uitgegroeid waren, is de wond ook wat groter.
Misschien dat ze nu een x naar me luisteren als ik zeg dat uitwendige hechtingen niet gaan werken bij me. ZUCHT.
![]()
[ afbeelding ]
Ik smeer het nu 1x per dag in met vaseline, om het soepel en vet te houden.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:35 schreef An24 het volgende:
[..]
Ohw bah, dat ziet er niet zo netjes uit nee. Als het helemaal dicht is de bio- olie smeren proberen? Mij mij werkt dat een beetje!
Zeker niet leuk om te doenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Dat valt onder hypermobiel (maar hoeft nog niet per sé ehlers danlos te zijn)
Je bent alleen mega-raar als je het leuk vindt om te doen
Dat is inderdaad hypermobiel, maar hoeft geen EDS te zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:41 schreef Toto69 het volgende:
Zie dit topic nu pas, wil jullie niet lastig vallen en wens iedereen hier sterkte, maar ik kan mijn linkerbeen 180 graden draaien (terwijl ik gewoon normaal blijf staan) zodat m'n linkerknie naar achteren wijst (letterlijk de andere kant op dus).
Daarnaast kan ik m'n linkerarm 360 (!) graden draaien. Ik zet hem op tafel en kan hem letterlijk 360 graden draaien.
Valt dit ook onder hypermobiel of ben ik gewoon mega-raar?
Ik snap dat het niet bevorderlijk is, ik doe het dan ook nooit verderquote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:48 schreef Oneandonlyselina het volgende:
[..]
Dat is inderdaad hypermobiel, maar hoeft geen EDS te zijn.
Mocht je meerdere "kwaaltjes", of pijnklachten o.i.d. hebben, zou ik je laten doorverwijzen naar de Orthopeed of klinisch geneticus.
Die kunnen kijken of het EDS is, of gewoon hypermobiliteit.
Ik zou het alleen niet regelmatig doen, je benen draaien enzo.
Is namelijk niet echt bevorderlijk voor je gewrichten
Kan zeker relevant zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:49 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik snap dat het niet bevorderlijk is, ik doe het dan ook nooit verderweet alleen dát ik het kan. Nou ja, ik loop al meer dan twee jaar met een operatiewond die ook al meer dan twee jaar open ligt, dag in dag uit, maar das andere koek en denk ik niet relevant
KIinkt eigenlijk niet eens zo gek, dat daar wellicht toch een verband tussenzit. Al moet ik er wel bij vermelden dat ik een sinus pil. gehad heb en dat die wonden bij heel veel mensen niet genezen. Sommige hebben na 15 operaties en 8 jaar herstel nog steeds die wond, zonder hypemobiliteit e.d. Maar je advies is lang niet verkeerd, en ben wel blij dat ik hier terecht kan.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:50 schreef Oneandonlyselina het volgende:
[..]
Kan zeker relevant zijn.
Wanneer je Ehlers-Danlos hebt, genees je meestal ook veel slechter.
Ik zou voor de zekerheid met je vragen langs de huisarts gaan.
Als je zo hypermobiel bent, en een wond hebt die slecht geneest, kan het altijd mogelijk zijn dat er iets niet klopt.
Lijkt me erg vervelend zeg!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:52 schreef Toto69 het volgende:
[..]
KIinkt eigenlijk niet eens zo gek, dat daar wellicht toch een verband tussenzit. Al moet ik er wel bij vermelden dat ik een sinus pil. gehad heb en dat die wonden bij heel veel mensen niet genezen. Sommige hebben na 15 operaties en 8 jaar herstel nog steeds die wond, zonder hypemobiliteit e.d. Maar je advies is lang niet verkeerd, en ben wel blij dat ik hier terecht kan.
Eigenlijk wel. Wil hier niet spammen maar mocht je interesse hebben over het reilen en zeilen wat betreft die wond: LIF / Wond na operatie geneest niet.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:57 schreef Oneandonlyselina het volgende:
[..]
Lijkt me erg vervelend zeg!
Zou toch voor de zekerheid je laten doorverwijzen.
Je kan het maar beter zeker weten
Ken het probleem qua kl*te ziekenhuizen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:58 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel. Wil hier niet spammen maar mocht je interesse hebben over het reilen en zeilen wat betreft die wond: LIF / Wond na operatie geneest niet.
Er zijn fouten gemaakt door ziekenhuis #1, een medewerker heeft dat ook toegegeven, helaas koop je er niets voor, zit je dan als achttien-jarige al een paar jaar met een open wond waar je echt door belemmerd wordt.
Had het gelezen inderdaad, vreselijkquote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:08 schreef Oneandonlyselina het volgende:
[..]
Ken het probleem qua kl*te ziekenhuizen.
Ook wanneer er niet naar je geluisterd word (zoals mijn hechtingen).
En spammen doe je niet hoor
Altijd fijn om ervaringen te delen!
Heb net even door je topic gescrold.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:09 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Had het gelezen inderdaad, vreselijk
Het is inderdaad een goed topic dit, had hem nog niet eens gezien, en ik had het beestje geen naam gegeven (al besef ik me dat ik niet normaal ben met mijn kunstjes)
Inderdaad... erg slecht. Daarna naar een ander gegaan, die weten het ook niet meer na twee operaties en maaaanden behandelingen...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:19 schreef Oneandonlyselina het volgende:
[..]
Heb net even door je topic gescrold.
Wat vreselijk zeg!
Sommige ziekenhuizen modderen maar wat aan....
Belachelijk!
Kan begrijpen dat je je dan echt behoorlijk moedeloos voelt....quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:20 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Inderdaad... erg slecht. Daarna naar een ander gegaan, die weten het ook niet meer na twee operaties en maaaanden behandelingen...
Hij is al eens zwaar ontstoken (echt zwaar ontstoken) geweest in 2012 toen ze het slecht behandelden. Woog nog 55 kilo toen en was echt een wandelend geraamte gewoonquote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:24 schreef Oneandonlyselina het volgende:
[..]
Kan begrijpen dat je je dan echt behoorlijk moedeloos voelt....
Ik zou toch die stap naar de huisarts zetten met je hypermobiliteit en je slecht genezende wond.
Misschien dat hij sowieso een idee heeft met je wond, en dat hij je doorverwijst naar een orthopeed of klinisch geneticus.
Die wond moet toch ooit dicht gaan...
Zeker wegens infectie e.d.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |