Is ook zo. Elke arts lijkt z'n eigen criteria te hebben.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:50 schreef Elleska het volgende:
Daarom snap ik er dus niets van. heb wel vaker het idee dat er met 2 maten wordt gemeten als het om de diagnose HMS/EDS gaat. het is maar net welke arts je treft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geloof dat er een heel aantal criteria voor huid zijn en dat bij een bepaald aantal criteria sommige niet meer noodzakelijk zijn?
Maar ze gaf aan dat ze het sowieso als EDS diagnosticeerde, maar dat dat in principe niet ernstiger of minder ernstig of iets anders is dan HMS, alleen dat het van de huidbetrokkenheid afhangt.
quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:46 schreef freecell het volgende:
Ow en slappe lach moment: een autocorrect in mijn oude dossier van de vorige klinisch geneticus.
Ik lijd aan het syndroom van verkeersdeelname
Heeeeee, das nieuw voor me? Ik dacht dat het niet op de lijst stond?quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Nee want als je het op collageen gooit (wat het beide is) kom je in aanmerking voor chronische indicatie
Bij instanties en met aanvragen van hulpmiddelen is de diagnose vaak niet zo heel zwaarwegend. Ze kijken eerder naar je beperkingen en waar je mee geholpen bent.
Sorry, maar hier ben ik het niet zo mee eens.quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:54 schreef freecell het volgende:
Nou, dat was de klinisch geneticus weer
Ik heb nog steeds EDS, klassiek of hypermobiel, beetje tusseningoh.
Het goede nieuws: Als je met een bindweefselaandoening trouwt met iemand met een bindweefselaandoening, hebben je kinderen het waarschijnlijk ook, maar niet ernstiger.
Das helpend.
En het went toch niet.... een arts en een co die je staan te aaien en samen staan te kletsen over de zachtheid van je huid
Het jammere is dat je in sommige gevallen minder vergoed krijgt van je zorgverzekering. EDS valt wel onder de chronische aandoeningen die na >20 behandelingen fysio vergoed worden, maar HMS soms niet (hangt ook van je behandelaar af, of hij/zij code 94 wil gebruiken of niet)quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:19 schreef Elleska het volgende:
aan de ene kant heb ik zoiets van boeiend, uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. en als ik toch de sticker EDS wil dan kan ik altijd nog een second opinion aanvragen.
maar toch... vorige huisarts(inval) vond BHMS veel minder ernstig dan EDS. zelfs minder ernstig dan HMS want het is benigne![]()
Hopelijk heeft de nieuw huisarts wat meer kennis of wil ze zich in ieder geval inlezen. ik neem de huisartsenfolder mee. Mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar
Edit: Ik reageerde zonder alles gelezen te hebben, spuit elf hier.quote:Op woensdag 17 december 2014 14:44 schreef LuDann het volgende:
[..]
Het jammere is dat je in sommige gevallen minder vergoed krijgt van je zorgverzekering. EDS valt wel onder de chronische aandoeningen die na >20 behandelingen fysio vergoed worden, maar HMS soms niet (hangt ook van je behandelaar af, of hij/zij code 94 wil gebruiken of niet)
Je mag het er best mee oneens zijnquote:Op woensdag 17 december 2014 14:43 schreef LuDann het volgende:
[..]
Sorry, maar hier ben ik het niet zo mee eens.![]()
De 'ernst' is echt niet te voorspellen naar mijn mening. Ja, jongens lijken in sommige families (zoals die van mij) minder aangedaan, maar dat geld niet voor iedereen.
De veroorzaker () van mijn zwangerschap is hier trouwens ook hypermobiel (zonder diagnose). Dus ik verwacht ook wel een beetje dat mijn kind op zijn minst hypermobiel zal zijn.
Nee, oke, daar heb je gelijk in. Ik begreep het verkeerd. De kans op 'ernstiger' is inderdaad niet per definitie groter als beide ouders een dergelijke aandoening hebben. Maar de kans is ook niet kleiner. Het maakt gewoon geen verschil, de mate van 'ernst' is even lastig te voorspellenquote:Op woensdag 17 december 2014 14:50 schreef freecell het volgende:
[..]
Je mag het er best mee oneens zijn
Ik bedoelde dat de kans op 'ernstig' niet groter wordt van het feit dat je allebei EDS hebt.
Voor, hoe meer info hoe beter tochquote:
Fijn.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:24 schreef kwiwi het volgende:
Wat ik nu toch heb... Uit het niks gisteren ineens een pijnlijke blauwe plek boven m'n enkel (links), en de linkerkant van datzelfde onderbeen voelt helemaal verdoofdKan me niet herinneren dat ik me gestoten heb.
[..]
Voor, hoe meer info hoe beter toch
Ach, scheelt weer een post, issie bijna dicht.quote:
Begin maar vast met de OP dan, nog maar 3 postsquote:Op woensdag 17 december 2014 17:28 schreef LuDann het volgende:
Wil ik jullie wel vragen of ik dan de volgende mag openen (ongeacht wie hem sluit). Geef me dan even de tijd zodat ik een mooie OP in elkaar kan draaien.
Ik ga beginnen.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Begin maar vast met de OP dan, nog maar 3 posts
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |