abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:52:57 #101
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_97273256
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:50 schreef marloesje22 het volgende:
@ Lord, maar denk jij niet dat er een conflict zal onstaan als hij gewoon gaat werken?
en dan? werkgever stuurt hem weer weg ? en dan??
Dan heb je een case. waarom zou er een conflict ontstaan? Hij doet alleen maar wat van hem verwacht wordt, namelijk gaan werken. Hij kan immers niet ontslagen zijn. Laat je maar wegsturen, sta je altijd sterker dan als je je ziek meldt. Laten wegsturen, bond bellen, brief laten sturen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_97273283
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:50 schreef marloesje22 het volgende:
@ Lord, maar denk jij niet dat er een conflict zal onstaan als hij gewoon gaat werken?
en dan? werkgever stuurt hem weer weg ? en dan??
Dan staat ie op non actief zolang hij geen rare dingen doet.
pi_97273341
sta erg in dubio nu...
pi_97273466
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan heb je een case. waarom zou er een conflict ontstaan? Hij doet alleen maar wat van hem verwacht wordt, namelijk gaan werken. Hij kan immers niet ontslagen zijn. Laat je maar wegsturen, sta je altijd sterker dan als je je ziek meldt. Laten wegsturen, bond bellen, brief laten sturen.
En dan blijken er ineens wat ex collega's verklaringen van het gebeuren te verklaren die nogal werkgever gericht zijn, welkom in de echte wereld.
pi_97273542
@ Piet, ja er zijn wel collega's bij hem die ik dat wel zie doen als ik heel eerlijk ben...
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:57:55 #106
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_97273616
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:54 schreef marloesje22 het volgende:
sta erg in dubio nu...
Ik ben het volledig met Lord eens.

"Gewoon" naar z'n werk gaan zodat 'ie zijn goede intenties heeft getoond(mocht het toch een rechtzaakje komen). En hij moet NIETS onderteken. Kan natuurlijk gebeuren dat die vent met een voorstel komt.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:59:12 #107
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_97273704
Ik zou Lord maar volgen, hij kan niet ontslagen zijn dus meld je je morgenochtend gewoon. Als hij weer weg moet bel je de vakbond en regelen zij de rest.

Wegblijven is accepteren, tenminste die schijn wek je.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_97273784
quote:
sta erg in dubio nu...
Het is de moeite niet waard om juridisch gevecht te beginnen.
Iets meer dan 2 maanden ziektewet is in zo'n geval zo voor elkaar.

Ik heb ze 12 maanden laten dokken + nog kantonrechterformule.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:00:28 #109
66444 Lord_Vetinari
pi_97273788
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En dan blijken er ineens wat ex collega's verklaringen van het gebeuren te verklaren die nogal werkgever gericht zijn, welkom in de echte wereld.
Welk gebeuren? Er is niks gebeurd. En dan nog: Als er iets gebeurd was cf 7:677 en 678 had de werkgever acuut moeten ontslaan en dit schriftelijk moeten bevestigen met opgave van reden.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:01:31 #110
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_97273852
Alsof een werkgever het voor een magazijnwerker van 1500 euro per maand, dus 3000 euro in totaal op een rechtszaak laat aankomen, dat kost een veelvoud. Dan moet hij maar op non actief of idd 2 mnd in de ziektenwet.
pi_97273935
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:56 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat zouden ze dan moeten verklaren? Dat de vriend van TS netjes de volgende dag weer is komen werken? Lijkt me niet dat dat in zijn nadeel werkt. Vriendlief is immers niet ontslagen, dat kan in dit geval niet.
De werkgever kan hem wel naar huis sturen, prima - dan geef je aan het ontslag niet te accepteren en gewoon beschikbaar te zijn voor werk. Thuis zet je dit alles nog even op papier voor de werkgever en schakel je de bond in.

Dan heeft vriendlief zich gewoon netjes gedragen zoals van hem verwacht mag worden, en heeft de werkgever geen stok om mee te slaan.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:03:03 #112
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_97273953
quote:
sta erg in dubio nu...
En je vriend, heeft hij zelf ook een mening, of bepaal jij wat hij morgen doet?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:03:55 #113
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_97274019
Ik zou wel al vanavond een mail sturen naar de cnv, als bewijs dat het van die datum is. Dan kunnen ze niet een reden bedenken om hem morgen alsnog op staande voet te ontslaan.
pi_97274022
@ Angel of Dth, ik praat namens hem!!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:05:01 #115
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_97274106
Ik ben het overigens met L_V eens. Voor hem waarschijnlijk niet de makkelijkste weg, wel de meest correcte m.i. En daarmee de verstandigste.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_97274167
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Welk gebeuren? Er is niks gebeurd. En dan nog: Als er iets gebeurd was cf 7:677 en 678 had de werkgever acuut moeten ontslaan en dit schriftelijk moeten bevestigen met opgave van reden.
Ken jij die werkgever, de werknemer?
Het is nogal afhankelijk van het bedrijf hoe gewoon gaan werken wordt opgevat en kan tot rare situaties leiden.
pi_97274325
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:02 schreef Sofi het volgende:

[..]

Wat zouden ze dan moeten verklaren? Dat de vriend van TS netjes de volgende dag weer is komen werken? Lijkt me niet dat dat in zijn nadeel werkt. Vriendlief is immers niet ontslagen, dat kan in dit geval niet.
De werkgever kan hem wel naar huis sturen, prima - dan geef je aan het ontslag niet te accepteren en gewoon beschikbaar te zijn voor werk. Thuis zet je dit alles nog even op papier voor de werkgever en schakel je de bond in.

Dan heeft vriendlief zich gewoon netjes gedragen zoals van hem verwacht mag worden, en heeft de werkgever geen stok om mee te slaan.
Vriendlief wordt op stang gejagen, wordt wat abbrassief en voila daar is de stok al wanneer wat kontkruipers meelullen.
pi_97274392
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:05 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ken jij die werkgever, de werknemer?
Het is nogal afhankelijk van het bedrijf hoe gewoon gaan werken wordt opgevat en kan tot rare situaties leiden.
Daar is vriendlief toch zelf bij? Als hij niet ineens besluit om de werkgever knock out te slaan of hem verrot te schelden, dan zie ik niet in hoe het zijn zaak kan schaden - in tegen deel, (onterecht) ziekmelden kan voor veel meer problemen zorgen.
pi_97274428
wie zegt dat 't onterecht ziekmelden is?
pi_97274809
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:10 schreef marloesje22 het volgende:
wie zegt dat 't onterecht ziekmelden is?
Ik kan me goed voorstellen dat je vriend hier flink van baalt en dat hij er helemaal niet meer op zit te wachten om bij die eikels te gaan werken. Maar 'flink balen' en 'geen zin meer hebben' zijn geen (goede) redenen voor ziekmelden. Zeker niet wanneer het zijn zaak meer kan schaden dan goed doen.

Desnoods gaat je vriend er alleen heen om te melden dat hij nog steeds beschikbaar is voor werk en kijkt dan hoe het verder loopt. Als het conflict te groot is dat samenwerken niet meer gaat lukken, dan heb je een goede reden voor het ziek melden.

Nu is er 'alleen nog maar' een rare werkgever die heeft gezegd dat je vriend niet meer hoeft komen te werken en is je vriend vervolgens verbaasd weggegaan. Een echt gesprek is er nog niet geweest, toch?
pi_97275127
ja zeker dat gesprek is er gweest..
Zijn werkgever ziet het gewoon niet meer zitten en heeft geen aangepast werk, dus hij probeert hem er voortijdig uit te wieberen!!
Hij is helemaal van slag nu!
pi_97275262
@ sofi, en daarna hebben ze nog telefonisch contact gehad, mijn vriend heeft hem gezegd dat hij hem er niet zomaar uit kan doen, maar zijn werkgever zegt dan keihard; jawel, dat kan wel..
Mijn vriend zit helemaal niet in die wereld en weet niet wat wel en niet mag.. ik zoek altijd wel het .e.e.a uit op internet!
pi_97275318
@ sofi nog een keer, hij liep al tijden op zijn tenen door zijn rug en is hiervoor al is bij een dokter gweest... als hij morgen naar zijn werk gaat, weet ik al hoe hij terug komt... totaal in de stress en niet mijn vriend zoals hij hoort te zijn!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:24:51 #124
66444 Lord_Vetinari
pi_97275342
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:23 schreef marloesje22 het volgende:
@ sofi, en daarna hebben ze nog telefonisch contact gehad, mijn vriend heeft hem gezegd dat hij hem er niet zomaar uit kan doen, maar zijn werkgever zegt dan keihard; jawel, dat kan wel..
Mijn vriend zit helemaal niet in die wereld en weet niet wat wel en niet mag.. ik zoek altijd wel het .e.e.a uit op internet!
Ja, en dus gaat je vriend morgen gewoon naar het werk. Anders geeft hij aan de lezing van de baas te accepteren en dan is je zaak meteen een stuk zwakker. Hij MOET laten zien dat hij bereid is ZIJN deel van het contract na te komen!
pi_97275349
Laat je vriend een briefje sturen waarin hij stelt dat hij weliswaar naar huis gestuurd is, maar dat hij nog altijd beschikbaar is voor passende werkzaamheden, omdat hij immers gewoon in dienst is omdat hij een contract heeft tot 1 augustus 2011. En laat hem dan ook bellen met dezelfde mededeling.

Door niet te gaan bevestig je 'ontslagen' te zijn, dat zal zo gedraaid kunnen worden als dat je vriend hiermee akkoord gaat en dat is absoluut niet de bedoeling. Ziekmelden vanwege stress is een beetje dubieus, maakt het onnodig moeilijk. Je vriend kan beter nogmaals laten weten dat hij bepaalde werkzaamheden niet kan doen, maar dat hij wel beschikbaar is voor wat hij nog wel kan doen. De werkgever zal hier niet op ingaan, maar het is puur om te voorkomen dat de werkgever de boel naait zoals hij nu probeert. Wat namelijk de bedoeling is, is dat je vriend zo gepikeerd is dat hij niet meer komt en er geen zin meer in heeft, en vervolgens zegt het bedrijf dat ze hebben afgesproken dat hij per direct stopt, dat hij daar blijkbaar mee akkoord is gegaan en dat hij niet meer is gekomen. Dan hoeven ze hem niets meer te betalen. En WW krijgt hij dan waarschijnlijk ook niet, in elk geval niet voor 1 augustus.

Het klinkt allemaal niet logisch of als een normale manier om met elkaar om te gaan, maar helaas werkt het zo in Nederland.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')