Dan heb je een case. waarom zou er een conflict ontstaan? Hij doet alleen maar wat van hem verwacht wordt, namelijk gaan werken. Hij kan immers niet ontslagen zijn. Laat je maar wegsturen, sta je altijd sterker dan als je je ziek meldt. Laten wegsturen, bond bellen, brief laten sturen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:50 schreef marloesje22 het volgende:
@ Lord, maar denk jij niet dat er een conflict zal onstaan als hij gewoon gaat werken?
en dan? werkgever stuurt hem weer weg ? en dan??
Dan staat ie op non actief zolang hij geen rare dingen doet.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:50 schreef marloesje22 het volgende:
@ Lord, maar denk jij niet dat er een conflict zal onstaan als hij gewoon gaat werken?
en dan? werkgever stuurt hem weer weg ? en dan??
En dan blijken er ineens wat ex collega's verklaringen van het gebeuren te verklaren die nogal werkgever gericht zijn, welkom in de echte wereld.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan heb je een case. waarom zou er een conflict ontstaan? Hij doet alleen maar wat van hem verwacht wordt, namelijk gaan werken. Hij kan immers niet ontslagen zijn. Laat je maar wegsturen, sta je altijd sterker dan als je je ziek meldt. Laten wegsturen, bond bellen, brief laten sturen.
Ik ben het volledig met Lord eens.quote:
Het is de moeite niet waard om juridisch gevecht te beginnen.quote:
Welk gebeuren? Er is niks gebeurd. En dan nog: Als er iets gebeurd was cf 7:677 en 678 had de werkgever acuut moeten ontslaan en dit schriftelijk moeten bevestigen met opgave van reden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En dan blijken er ineens wat ex collega's verklaringen van het gebeuren te verklaren die nogal werkgever gericht zijn, welkom in de echte wereld.
Wat zouden ze dan moeten verklaren? Dat de vriend van TS netjes de volgende dag weer is komen werken? Lijkt me niet dat dat in zijn nadeel werkt. Vriendlief is immers niet ontslagen, dat kan in dit geval niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En dan blijken er ineens wat ex collega's verklaringen van het gebeuren te verklaren die nogal werkgever gericht zijn, welkom in de echte wereld.
En je vriend, heeft hij zelf ook een mening, of bepaal jij wat hij morgen doet?quote:
Ken jij die werkgever, de werknemer?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Welk gebeuren? Er is niks gebeurd. En dan nog: Als er iets gebeurd was cf 7:677 en 678 had de werkgever acuut moeten ontslaan en dit schriftelijk moeten bevestigen met opgave van reden.
Vriendlief wordt op stang gejagen, wordt wat abbrassief en voila daar is de stok al wanneer wat kontkruipers meelullen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:02 schreef Sofi het volgende:
[..]
Wat zouden ze dan moeten verklaren? Dat de vriend van TS netjes de volgende dag weer is komen werken? Lijkt me niet dat dat in zijn nadeel werkt. Vriendlief is immers niet ontslagen, dat kan in dit geval niet.
De werkgever kan hem wel naar huis sturen, prima - dan geef je aan het ontslag niet te accepteren en gewoon beschikbaar te zijn voor werk. Thuis zet je dit alles nog even op papier voor de werkgever en schakel je de bond in.
Dan heeft vriendlief zich gewoon netjes gedragen zoals van hem verwacht mag worden, en heeft de werkgever geen stok om mee te slaan.
Daar is vriendlief toch zelf bij? Als hij niet ineens besluit om de werkgever knock out te slaan of hem verrot te schelden, dan zie ik niet in hoe het zijn zaak kan schaden - in tegen deel, (onterecht) ziekmelden kan voor veel meer problemen zorgen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ken jij die werkgever, de werknemer?
Het is nogal afhankelijk van het bedrijf hoe gewoon gaan werken wordt opgevat en kan tot rare situaties leiden.
Ik kan me goed voorstellen dat je vriend hier flink van baalt en dat hij er helemaal niet meer op zit te wachten om bij die eikels te gaan werken. Maar 'flink balen' en 'geen zin meer hebben' zijn geen (goede) redenen voor ziekmelden. Zeker niet wanneer het zijn zaak meer kan schaden dan goed doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:10 schreef marloesje22 het volgende:
wie zegt dat 't onterecht ziekmelden is?
Ja, en dus gaat je vriend morgen gewoon naar het werk. Anders geeft hij aan de lezing van de baas te accepteren en dan is je zaak meteen een stuk zwakker. Hij MOET laten zien dat hij bereid is ZIJN deel van het contract na te komen!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:23 schreef marloesje22 het volgende:
@ sofi, en daarna hebben ze nog telefonisch contact gehad, mijn vriend heeft hem gezegd dat hij hem er niet zomaar uit kan doen, maar zijn werkgever zegt dan keihard; jawel, dat kan wel..
Mijn vriend zit helemaal niet in die wereld en weet niet wat wel en niet mag.. ik zoek altijd wel het .e.e.a uit op internet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |