Ik sluit me aan bij deze boyyquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:28 schreef wise het volgende:
omdat gelovige het er niet bij laten als je zegt "ik geloof niet."
Altijd maar weer dat aandringen en pushen van het betreffende geloof.
Ik zie geloof in een god als zwakte, maar das mijn mening. Gelukkig geloof ik niet. Heerlijk die vrijheid
mijn puntquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Hoofdprobleem is dat ze ongelovigen of andersgelovigen continu hun regels willen opleggen.
Ditquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Hoofdprobleem is dat ze ongelovigen of andersgelovigen continu hun regels willen opleggen.
Daar heeft iedereen een handje van. Sommige atheďsten doen precies hetzelfde namelijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar beroepen zich daarbij niet op een of andere god, maar op opgedane kennis, ervaring of van horen zeggen. Klein verschil. Ik ga mijn buren niet met een voet tussen de deur uitleggen dat ik alles anders zou doen iig.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:33 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Daar heeft iedereen een handje van. Sommige atheďsten doen precies hetzelfde namelijk.
Je hebt ook geen auto nodig om op je werk te komen. Toch gaan veel mensen met de autoquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik bestrijd de OP ten zeerste.
Je hebt geen religie nodig om goede mensen goede dingen te laten doen.
Je hebt religie nodig om goede mensen slechte dingen te laten doen.
Maar is dat omdat ze gelovig zijn of omdat ze die mening hebben? Dat het geloof een bron van moraal is, en dat moraal weer de grondslag voor veel wetten is, is ontegenzeggelijk waar. Maar is de mening van een gelovige minder waard vanwege de vermeende bron?quote:Bovendien hebben gelovigen altijd de drang om hun levensvisie in de vorm van wetten e.d. aan alle andere mensen op te dringen. En daar wordt ik ook niet blijer van.
(Denk even aan abortus / euthanasie)
Dit moet toch wel het slechtse argument allertijden zijn, mijn complimenten!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:38 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Je hebt ook geen auto nodig om op je werk te komen. Toch gaan veel mensen met de auto
Daar merk ik in de praktijk anders weinig van. De meeste regels die ik opgelegd krjg komen niet van gelovingen, is dat bij jou anders?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Dit was trouwens de eerste keer dat ik het op nam voor de gelovigen en ik ben nu al uitgeluldquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:36 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar beroepen zich daarbij niet op een of andere god, maar op opgedane kennis, ervaring of van horen zeggen. Klein verschil. Ik ga mijn buren niet met een voet tussen de deur uitleggen dat ik alles anders zou doen iig.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:39 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Dit moet toch wel het slechtse argument allertijden zijn, mijn complimenten!
Ik begrijp dat jij dat zo zietquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:39 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Dit moet toch wel het slechtse argument allertijden zijn, mijn complimenten!
Zeer juist, en de gelovigen opzadelen met allerlei schuldgevoelens en nep-leefregeltjes. Alles komt voor hen van buiten en niks van binnen. De God buiten gaan zoeken, terwijl hij in zit.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik bestrijd de OP ten zeerste.
Je hebt geen religie nodig om goede mensen goede dingen te laten doen.
Je hebt religie nodig om goede mensen slechte dingen te laten doen.
Bovendien hebben gelovigen altijd de drang om hun levensvisie in de vorm van wetten e.d. aan alle andere mensen op te dringen. En daar wordt ik ook niet blijer van.
(Denk even aan abortus / euthanasie)
Waar woon jij?Nederland, dan moet je ook weten dat veel wette/regels/handels wijze hier in Nederland toch op geloof berusten.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:39 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Daar merk ik in de praktijk anders weinig van. De meeste regels die ik opgelegd krjg komen niet van gelovingen, is dat bij jou anders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |