quote:Ik heb contact gehad met Faaite en zij komen over enkele dagen in Nuku Hiva (Noordelijke Marquises) aan en blijven dan 5 dagen. Laura is van harte welkom mocht ze hun willen bezoeken...
Vanavond was er op de lokale tv weer iets over Laura, maar ze wilde niet geinterviewd worden door de media... Ik heb dat niet zo goed begrepen omdat haar expeditie toch wereldwijd bekend is zowat?? Enfin het was goed bedoeld en wij zijn hier maar met zo'n 250 duizend op een gebied groter als Europa. Er werd aangegeven dat ze ongeveer 1 week in Hiva Oa blijft voor haar vertrek aldaar.
bron
Nu we weten dat ze de diagnose Borderline heeft, is haar gedrag wel begrijpelijker geworden. Een Borderliner denkt in het algemeen erg zwart-wit, en is niet in staat tot nuanceren. Slechte ervaringen met bepaalde personen in de media, gelden dan meteen voor álle media.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:21 schreef spuitje het volgende:
Een fan van Laura had de media ingelicht over haar komst naar Hiva Oa. Dit schreef ze vandaag en ze klinkt een beetje teleurgesteld:
[..]
Aangezien het mijn vakgebied is (Psychologie en Pedagogiek), is het voor mij toch iets meer dan enkel een term uit een krantenartikelquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:12 schreef livelink het volgende:
Ik denk niet dat we alles nu meteen aan een diagnose Borderliner op moeten hangen. We weten niet meer dan dat een term is die in een krantenartikel opeens boven kwam drijven.
Ik vind het persoonlijk wel begrijpelijk dat Laura tijd nodig heeft voor een omschakeling van 17 dagen alleen zijn op zee naar de drukte van het land.
Krijgen en geven... er is een verschilquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:29 schreef Disana het volgende:
Borderline of niet, het is weer heel onsympathiek van haar dat ze mensen aan de andere kant van de wereld, waar ze zelf ook alleen maar op kosten van anderen kon komen, niet even een interviewtje gunt. Ik vind dat egocentrisch. Als diezelfde mensen haar een gratis trip of barbecue aanbieden, is ze vast niet zo onvriendelijk.
De laatste jaren wordt ADHD niet meer zoveel gediagnosticeerd (gelukkig!). In het verleden is er inderdaad een vloedgolf geweest aan dergelijke diagnoses, waarvan een te groot deel misdiagnoses mogen heten. Dat neemt niet weg, dat ADHD wel degelijk bestaat, en dat niet iedere diagnose een misdiagnose is. Maar goed, ADHD heeft niets met Laura Dekker van doen, de diagnose Borderline heeft dat wel. Ik denk niet, dat wanneer de ouders van Laura zouden vinden dat dat een misdiagnose zou betreffen, ze deze diagnose via de media naar buiten hadden gebracht. De Dekkertjes zijn strijdlustig genoeg, om een dergelijke misdiagnose aan te vechten. Een dergelijk label laten ze echt niet zonder pardon maar opplakken.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:50 schreef svetan het volgende:
Zulke diagnoses zijn ondertussen typisch nederlands (in navolging van de USA). Zo is Nedeland ook wereldkampioen bij de diagnose ADHD en het voeren van medicijnen hiervoor aan kinderen. Het lijkt erop dat psycholoog een erg goed betaalde baan in Nederland is!
Laura heeft gewoon de pest aan de media omdat ze daar meer dan genoeg negatieve ervaringen mee heeft. Even terugdenken aan de berichten van het journaille over de gevechten tegen jeugdzorg die nu niet bepaald fris waren en van geruchten en onwaarheden aan elkaar hingen.
En daarna kwamen er een paar mediaconcerns die veel beloofden maar eigenlijk alleen maar haar reis zo wilden veranderen en beinvoeden dat ze hun sensatieberichten beter voor veel geld konden verkopen. Als er dan ook nog een paar zulke halve zachten zonder achtergrondkennis haar willen proberen te interviewen die zelfs haar naam niet kennen dan weet ze vooraf wel dat daar weer een onzinnig fantasieverhaal uitkomt en bijt ze heel terrecht van haar af..
Dat ze ondertussen grondig de pest gekregen heeft aan deze beroepsgroep, en daarna ook reageerd, heeft echter niets te maken met borderline maar gewoon met slechte ervaringen.
Dus alle media liegen en zijzelf spreken de waarheid?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:09 schreef svetan het volgende:
Banjerkanjer: geef eens een neutrale bron aan waar de familie Dekker dit heeft gezegd. Volgens mij is dit weer ergens een verhaal dat een enkele krant gebracht heeft.... en zoiets is altijd goed voor de oplage.
Bij het huidige waarheidsgehalte van berichten van de schrijvende pers vertrouw ik alleen nog maar originele beeld en geluidsberichten waar de betreffende personen zelf een verklaring afleggen. Zeker in de toch gepolariseerde berichtgeving rond Laura heb ik een gezond wantrouwen wat betreft het journaille.
Het komt anders zeer geloofwaardig over, en het is wat de familie daar blijkbaar zelf over heeft verteld. Zo wordt ook duidelijk, waarom opa en oma Dekker zich er ineens mee zijn gaan bemoeien, en hoe het komt dat moeder Babs Müller ineens toch overstag is gegaan in het hele zeilplan. De familie van Laura, was namelijk gewoon heel bang dat als ze haar zin niet kreeg, dat ze zichzelf dan wel eens van het leven zou kunnen beroven. Dan maar liever toegeven, ook al hebben ze daar nu spijt en slapeloze nachten van:quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:09 schreef svetan het volgende:
Banjerkanjer: geef eens een neutrale bron aan waar de familie Dekker dit heeft gezegd. Volgens mij is dit weer ergens een verhaal dat een enkele krant gebracht heeft.... en zoiets is altijd goed voor de oplage.
Bij het huidige waarheidsgehalte van berichten van de schrijvende pers vertrouw ik alleen nog maar originele beeld en geluidsberichten waar de betreffende personen zelf een verklaring afleggen. Zeker in de toch gepolariseerde berichtgeving rond Laura heb ik een gezond wantrouwen wat betreft het journaille.
http://windpilot.com/word(...)/05/Laura-Dekker.pdfquote:Dick Dekker fand seine Tochter blutüberströmt in der Kajüte des Hausboots, sie hatte sich die Pulsadern aufgeritzt. Im Krankenhaus diagnostizierten die Ärzte eine Borderline-Persönlichkeitsstörung bei Laura Dekker. Jetzt schalteten sich auch ihre Großeltern ein. Das Segelverbot treibe das Kindnins Unglück, die Behörden sollten Laura endlich aufbrechen lassen. Ihre Mutter Barbara bat die Richter nun ebenfalls, das Kind segeln zu lassen: „Ich weiß, dass sie es kann. Sie ist ein starkes Mädchen“, erklärte die Mutter.
Of een paar daagjes meevaren in speciale boten zoals die mevrouw voor haar lijkt te hebben geregeld.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:29 schreef Disana het volgende:
Borderline of niet, het is weer heel onsympathiek van haar dat ze mensen aan de andere kant van de wereld, waar ze zelf ook alleen maar op kosten van anderen kon komen, niet even een interviewtje gunt. Ik vind dat egocentrisch. Als diezelfde mensen haar een gratis trip of barbecue aanbieden, is ze vast niet zo onvriendelijk.
Volgens mij maak je gewoon harde afspraken, van tevoren, met een dergelijk concern. Beide partijen hebben immers belang bij een prima samenwerking.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:50 schreef svetan het volgende:
En daarna kwamen er een paar mediaconcerns die veel beloofden maar eigenlijk alleen maar haar reis zo wilden veranderen en beinvoeden dat ze hun sensatieberichten beter voor veel geld konden verkopen. Als er dan ook nog een paar zulke halve zachten zonder achtergrondkennis haar willen proberen te interviewen die zelfs haar naam niet kennen dan weet ze vooraf wel dat daar weer een onzinnig fantasieverhaal uitkomt en bijt ze heel terrecht van haar af..
Dat ze ondertussen grondig de pest gekregen heeft aan deze beroepsgroep, en daarna ook reageerd, heeft echter niets te maken met borderline maar gewoon met slechte ervaringen.
Wel frappant dat zowel de rechter alsook jeugdzorg alsook de psycholoog die haar langdurig heeft onderzocht dat hele hoofdstuk en haar 'ziekte' hebben gemist.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:24 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Aangezien het mijn vakgebied is (Psychologie en Pedagogiek), is het voor mij toch iets meer dan enkel een term uit een krantenartikel
Dat hebben ze vanzelfsprekend niet gemist. Maar het hebben van Borderline, is geen reden voor een OTS.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Wel frappant dat zowel de rechter alsook jeugdzorg alsook de psycholoog die haar langdurig heeft onderzocht dat hele hoofdstuk en haar 'ziekte' hebben gemist.
Dus de schrijvende pers is niet te vertrouwen? Die schrijven alleen leugens en vooral als het om Laura gaat? Vertel me eens: welk belang zouden ze daarbij hebben? Of denk je echt dat wanneer een krant in een artikel schrijft dat Laura borderline heeft ze die dag ineens duizenden meer kranten verkopen?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:09 schreef svetan het volgende:
Wij begrijpen elkaarquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:29 schreef Disana het volgende:
Details?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:41 schreef spuitje het volgende:
[..]
Daar komt bij dat Laura zich niet alleen onhebbelijk gedraagt tegenover de pers maar ook tegenover mede-wereldomzeilers en tegen bezoekers aan de HISWA.
Dus pas als papa Dekker op t.v. verschijnt om te verklaren dat zijn dochter wel/niet borderline heeft geloof jij het? Alsof mensen voor een camera niet kunnen liegen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:09 schreef svetan het volgende:
Dat is in vorige topics allemaal al eens voorbij gekomen, inclusief linkjes naar de desbetreffende sites. Gewoon zelf even wat moeite doen dus en terug lezen. En mocht je dat teveel moeite vinden dan moet je me maar op mijn mooie blauwe oogjes geloven.quote:
Als een jongen van 13 jaar oud dat vorig jaar al mocht doen, waarom zou een 16 jarige het dit jaar dan niet mogen doen?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:24 schreef svetan het volgende:
Er zijn nog meer jongeren op de wereld die uitdagingen aangaan waarvan vele mensen denken dat het niet zou mogen:
http://www.reuters.com/ar(...)dUSTRE74Q3PP20110527
Hij heeft het toch maar gedaan :-)
Mensen die beweren dat Laura aan borderline lijdt moeten daar eerst eens de betekenis van opzoeken. Dit is niet eens meer een belediging, dit is demonisering.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Wel frappant dat zowel de rechter alsook jeugdzorg alsook de psycholoog die haar langdurig heeft onderzocht dat hele hoofdstuk en haar 'ziekte' hebben gemist.
Des te meer reden om Pa Dekker te geloven als hij stelt dat Laura die diagnose heeft gekregen. Zoiets verzin je niet over je eigen kind.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:15 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Mensen die beweren dat Laura aan borderline lijdt moeten daar eerst eens de betekenis van opzoeken. Dit is niet eens meer een belediging, dit is demonisering.
Wat is Laura dan wél? Een lekker eigenwijs pubermeisje met een sterke eigen wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |