abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97938074
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Sinds wanneer is rechten een BSc opleiding trouwens? :').

Staat verkeerd in de OP.
Hmm, je hebt gelijk. Kan de post inmiddels alleen niet meer wijzigen.
pi_97944737
quote:
13s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je altijd proberen op tijd te komen, maar iemand weigeren na 10 minuten vind ik wel redelijk kansloos.
Dit soort streken vallen te verwachten van onze surveillanten :').
Cool story, Hansel.
pi_97945541
Ey wiwa alweer verhuisd voor je exchange of wat? Hoe regel je het met je eigen kamer in Rdam?
pi_97946882
quote:
13s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je altijd proberen op tijd te komen, maar iemand weigeren na 10 minuten vind ik wel redelijk kansloos.
Idd, ik dacht dat die half-uur regel strikt nageleefd werd..
pi_97947060
Bij micro mocht ik na 45 min nog binnenkomen. :) Gemiddelde reis van 55 minuten, 145 min over gedaan, trein reed niet.
pi_97947275
ESL
quote:
Lid 4 Tot 15 minuten na aanvang van het tentamen is het nog mogelijk aan het tentamen te beginnen. Na deze 15 minuten is het niet meer mogelijk om aan het tentamen deel te nemen, tenzij de hoofdsurveillant toestemming geeft voor verlate deelname aan het tentamen, als gevolg van aantoonbare ernstige verkeershinder. Tegen de beslissing dat vanwege te laat arriveren geen tentamen gedaan kan worden is geen beroep mogelijk.
In de OER van de ESE staat er niks over in. Heel vreemd.
pi_97949158
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:24 schreef FastFox91 het volgende:
Bij micro mocht ik na 45 min nog binnenkomen. :) Gemiddelde reis van 55 minuten, 145 min over gedaan, trein reed niet.
Ja omdat het toen sneeuwde, ben toen ook uur te laat gekomen voor Analyse I...
Beneath the gold, bitter steel
pi_98057491
Zijn er nog behulpzame mensen met oude Boekhouden en Organisatie & Strategie tentamens? Zou zeker welkom zijn
pi_98067191
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:54 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Weet niet zeker of deze de juiste is. Gemaakt op maart 2007 (FEW0031)?
Ah ik heb een stomme fout gemaakt. Het is organisatie uit juli 2008 die ik nodig heb. Het is collegejaar 07-08
pi_98068806
Hier nog een mooie pagina voor tijdens het SOGgen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Humor_en_onzin/Student
pi_98068875
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:46 schreef Kaas- het volgende:
Ey wiwa alweer verhuisd voor je exchange of wat? Hoe regel je het met je eigen kamer in Rdam?
Nee, in september ga ik pas daar naartoe.
Een vriend van mij gaat waarschijnlijk in Rotterdam stagelopen, dus kan ik hem mooi aan hem onderverhuren. Ik weet niet of ik het risico wil nemen om mijn kamer aan een willekeurig iemand te verhuren :').
Cool story, Hansel.
pi_98141214
Ah, dat is wel lekker geregeld dan! Maar moet je wel veel geluk voor hebben..

-
Btw, komende dinsdag tot 21:30 uur een tentamen, dat zijn toch geen tijden. :N
pi_98203256
Zijn er hier mensen die een bachelor major in Financial Economics gedaan hebben? Zo ja, is dat een beetje een leuke/leerzame major? :P
pi_98203365
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:42 schreef Kaas- het volgende:
Ah, dat is wel lekker geregeld dan! Maar moet je wel veel geluk voor hebben..

-
Btw, komende dinsdag tot 21:30 uur een tentamen, dat zijn toch geen tijden. :N
Hebben wij een keer gehad geloof ik :'). Maar dat was een tentamen dat sowieso geen uur duurde, dus was ik alsnog nog op een normale tijd thuis.

Net International Marketing Research gedaan - was ook alweer klaar na een minuut of 40. Maar goed, dat tentamen was ook maar 50% van een vak van 3 ECTS.
Cool story, Hansel.
pi_98203651
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:10 schreef Conversatie het volgende:
Zijn er hier mensen die een bachelor major in Financial Economics gedaan hebben? Zo ja, is dat een beetje een leuke/leerzame major? :P
Ik zelf niet, al doe ik wel de master Financial Economics. Ik ken veel mensen die hem wel hebben gedaan, en van wat ik hoor is het relatief veel werk maar wel erg leerzaam.
pi_98203690
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:20 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ik zelf niet, al doe ik wel de master Financial Economics. Ik ken veel mensen die hem wel hebben gedaan, en van wat ik hoor is het relatief veel werk maar wel erg leerzaam.
Wat voor major heb je dan wel gedaan? :o
pi_98204292
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:20 schreef Finitio het volgende:

[..]

Oke, thanks! Relatief veel werk had ik niet echt verwacht, Financial Methods and Techniques kwam op mij bijv. meer over als een herhaling van andere statistiek vakken (OLS etc). Maar leerzaam, daar gaat het natuurlijk om ;) Ik had ook het idee dat je bij deze major meer praktische kennis op doet dan, pak weg, international economics.
pi_98215581
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:32 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Oke, thanks! Relatief veel werk had ik niet echt verwacht, Financial Methods and Techniques kwam op mij bijv. meer over als een herhaling van andere statistiek vakken (OLS etc). Maar leerzaam, daar gaat het natuurlijk om ;) Ik had ook het idee dat je bij deze major meer praktische kennis op doet dan, pak weg, international economics.
Juist FMT schijnt erg lastig te zijn, vooral ook door de wijze van toetsing (2-keuze a la micro & TS1). Wat je zegt over praktische kennis klopt wel denk ik, zeker bij bijvoorbeeld fusies en overnames moet je een aantal zeer praktijkgerichte opdrachten maken. Als voorbereiding voor de master heb je de major niet per se nodig, maar het is natuurlijk wel zo logisch als je toch financial economics wilt gaan doen.:)
pi_98215784
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:21 schreef kort het volgende:

[..]

Wat voor major heb je dan wel gedaan? :o
Ik hoefde als economie en rechten student alleen een werkcollege te doen, en toen heb ik voor Economie & Beleid gekozen. Dat is zeker een aanrader overigens, want je krijgt een erg interessant kijkje in de keuken van de Haagse politiek door een hoge ambtenaar. Het bleek dat ik vooraf toch niet echt een goed beeld had van hoe het er daar echt aan toe gaat. Als je niet bij een ministerie wilt werken en de overheid je überhaupt niet zo interesseert kun je echter beter voor iets anders kiezen.
pi_98220091
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:31 schreef Finitio het volgende:

[..]

Juist FMT schijnt erg lastig te zijn, vooral ook door de wijze van toetsing (2-keuze a la micro & TS1). Wat je zegt over praktische kennis klopt wel denk ik, zeker bij bijvoorbeeld fusies en overnames moet je een aantal zeer praktijkgerichte opdrachten maken. Als voorbereiding voor de master heb je de major niet per se nodig, maar het is natuurlijk wel zo logisch als je toch financial economics wilt gaan doen.:)
Ah :P Inschattingsfout.
En tja, het zal de master allicht makkelijker maken, en als het niet bevalt kan ik in ieder geval nog op tijd switchen ;)

(Waarom toch geen micro master trouwens?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Conversatie op 16-06-2011 00:49:37 ]
pi_98248191
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:51 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ah :P Inschattingsfout.
En tja, het zal de master allicht makkelijker maken, en als het niet bevalt kan ik in ieder geval nog op tijd switchen ;)

(Waarom toch geen micro master trouwens?)
Haha je kunt dan idd nog switchen :)

Mijn vrienden deden micro en ik zat helemaal in die richting, het waren de vakken waar ik het best in was en waar ik ook les in had gegeven dus micro was de meest logische keuze. Voor mijn carriere wil ik echter meer de financiele kant op, en dan is het veel logischer om finance te doen. Ook denkt de buitenwereld dat finance de moeilijkste richting is (zwaar onterecht als je het mij vraagt), dus staat het diploma waarschijnlijk ook nog hoger aangeschreven. Een bijkomend (enorm) voordeel is dat de finance master zo groot is dat er SIR-verslagen voor vrijwel elk vak verschijnen en je dus niet die verschrikkelijk trage !@#$#& colleges hoeft te volgen.
pi_98249707
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 14:22 schreef Finitio het volgende:

[..]

Haha je kunt dan idd nog switchen :)

Mijn vrienden deden micro en ik zat helemaal in die richting, het waren de vakken waar ik het best in was en waar ik ook les in had gegeven dus micro was de meest logische keuze. Voor mijn carriere wil ik echter meer de financiele kant op, en dan is het veel logischer om finance te doen. Ook denkt de buitenwereld dat finance de moeilijkste richting is (zwaar onterecht als je het mij vraagt), dus staat het diploma waarschijnlijk ook nog hoger aangeschreven. Een bijkomend (enorm) voordeel is dat de finance master zo groot is dat er SIR-verslagen voor vrijwel elk vak verschijnen en je dus niet die verschrikkelijk trage !@#$#& colleges hoeft te volgen.
Ah :) Die indruk had ik inderdaad ook al, maar volgens mij komt dat vooral omdat veel mensen niet precies weten wat micro-economie (of iets gerelateerds) inhoudt. Het is wel een idioot populaire richting trouwens, ik las ooit ergens dat bijna de helft het kiest. Zelf heb ik echt nog geen flauw idee in wat voor sector ik zou willen werken, maar financial economics biedt denk ik wel de meeste mogelijkheden (ook qua breedte).
pi_98259484
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:00 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ah :) Die indruk had ik inderdaad ook al, maar volgens mij komt dat vooral omdat veel mensen niet precies weten wat micro-economie (of iets gerelateerds) inhoudt. Het is wel een idioot populaire richting trouwens, ik las ooit ergens dat bijna de helft het kiest. Zelf heb ik echt nog geen flauw idee in wat voor sector ik zou willen werken, maar financial economics biedt denk ik wel de meeste mogelijkheden (ook qua breedte).
Ja klopt, bijna de helft doet finance :)

Qua mensen vind ik de micro-master trouwens wel een stuk relaxter, bij finance lopen veel misplaatst arrogante types, bij micro zijn die er helemaal niet (kwam ik zelf nog het dichtste bij).

Het kan echter ook slechter, begin dit jaar deed ik samen met een vriend een mastervak marketing, en dat was echt verschrikkelijk. Het is rijtjes leren 2.0, en je medestudenten lijken net het publiek bij DWDD, met brillen zonder sterkte, baardjes van 3 dagen, 'colour blocking' voor de vrouwen en discussies over verschillen in marketing in Mexico en de VS die zonder overgang overgaan in compleet irrelevante verhalen over de oorlog in Irak. Dat die mensen de bachelor door zijn gekomen is voor mij onbegrijpelijk.
pi_98260847
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:34 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ja klopt, bijna de helft doet finance :)

Qua mensen vind ik de micro-master trouwens wel een stuk relaxter, bij finance lopen veel misplaatst arrogante types, bij micro zijn die er helemaal niet (kwam ik zelf nog het dichtste bij).

Het kan echter ook slechter, begin dit jaar deed ik samen met een vriend een mastervak marketing, en dat was echt verschrikkelijk. Het is rijtjes leren 2.0, en je medestudenten lijken net het publiek bij DWDD, met brillen zonder sterkte, baardjes van 3 dagen, 'colour blocking' voor de vrouwen en discussies over verschillen in marketing in Mexico en de VS die zonder overgang overgaan in compleet irrelevante verhalen over de oorlog in Irak. Dat die mensen de bachelor door zijn gekomen is voor mij onbegrijpelijk.
_O-

Trouwens, colour blocking :')? Oh, google geeft al antwoord :').
Cool story, Hansel.
pi_98260954
Trouwens, iemand ervaring of verhalen over Business Information Management en/of Supply Chain Management? Leken mij beide wel interessant op zich. Die eerste komt op mij alleen een beetje als zo'n theoretisch, blabla-vak over (zoals marketing of zo) zonder bijvoorbeeld de wat zwaardere, wiskundige inhoud of iets dergelijks.
Cool story, Hansel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')