abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 12:52:15 #151
155227 crew  Guppy
dus
pi_97290144
:W

Ik ben terug uit New York en heb daar kennis gemaakt met de AirTrain O+ Wat een leuk en handig treintje is dat! Geen bestuurder, en hij rijdt de hele dag rondjes op JFK. Supermakkelijk, en je kunt reuzegoedkoop naar Manhattan reizen.

Daarnaast kon ik het niet laten en ben ik even bij de Amtrak treinen wezen kijken. Dat viel me toch een beetje tegen, moet er niet aan denken daarmee een lange reis te maken :X wat spartaans wel!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:04:58 #152
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97290580
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja, of heel misschien is het gewoon chiller om zelf te rijden ipv op de bus te hoeven wachten, daarna op de trein moeten wachten en daarna hutje mutje worden te vervoerd?
Ja, dat ook. Maar als ik moet kiezen tussen OV wat stipt op tijd rijdt of met de auto in de file staan kies ik wel voor het OV.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:11:34 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97290821
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:52 schreef Guppyfriend het volgende:
:W

Ik ben terug uit New York en heb daar kennis gemaakt met de AirTrain O+ Wat een leuk en handig treintje is dat! Geen bestuurder, en hij rijdt de hele dag rondjes op JFK. Supermakkelijk, en je kunt reuzegoedkoop naar Manhattan reizen.

Daarnaast kon ik het niet laten en ben ik even bij de Amtrak treinen wezen kijken. Dat viel me toch een beetje tegen, moet er niet aan denken daarmee een lange reis te maken :X wat spartaans wel!
Hop hop, voor den draedt met die fotoos :P

Hai Gupps :W :*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:45:47 #154
271494 stinow
of the Afghaan
pi_97292062
Hallooooo :)

Zojuist mijn eerste 'spot' gemaakt. Een paar foto's van het (rangeer?) terrein bij de achterkant van het station in Amersfoort. Ik kwam daar toevallig langs en er stonden daar een oude koploper, blauw-witte sprinter en een (oud-NS?) rode hondenkop. Waarvan de laatste absoluut de mooiste was.

Er stond daarnaast nog een klassiek luxueus treinstel waarvan ik de oorsprong niet ken. Ik zal de foto's later plaatsen (als ik een kabel voor mijn telefoon heb).

Heerlijk, treinen spotten tussen werk door (moest 2 uur wachten).

:)
Like a vulcano! (C) Voodoo Lady
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:49:13 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97292183
Welkom, dzjoin de klup :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:51:54 #156
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_97292285
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:52 schreef Guppyfriend het volgende:

Daarnaast kon ik het niet laten en ben ik even bij de Amtrak treinen wezen kijken. Dat viel me toch een beetje tegen, moet er niet aan denken daarmee een lange reis te maken :X wat spartaans wel!
Veertien jaar geleden heb ik nog eens met de Amtrak van New York (Penn Station) naar Washington DC (Union Station) gereisd. Ik herinner me dat het best comfortabel was. Maar goed, dat telt, zelfs in de VS, misschien wel als lange-afstandstrein :P.
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:55:56 #157
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_97292431
Welkom, stinow. :W
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:15:14 #158
271494 stinow
of the Afghaan
pi_97293169
Dank voor het warme welkom!

* Ben tevens dieselloc liefhebber (2200, 2400 etc).
Like a vulcano! (C) Voodoo Lady
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:21:09 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97293408
2200 staat meestal ook wel in Amersfoort, in de vorm van een Videoschouwtrein :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:21:45 #160
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_97293435
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:15 schreef stinow het volgende:
Dank voor het warme welkom!

* Ben tevens dieselloc liefhebber (2200, 2400 etc).
Dan is dit boek wellicht iets voor je: http://www.nvbswinkel.com(...)=260282&cat=0&page=1

Zaterdag 4 juni komen de auteurs van 12-14 uur signeren in NVBS Centraal in het stationsgebouw van Amersfoort.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:30:21 #161
271494 stinow
of the Afghaan
pi_97293799
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
2200 staat meestal ook wel in Amersfoort, in de vorm van een Videoschouwtrein :)
Daar las ik iets over op wiki inderdaad. Er zijn er niet veel meer over van de 2200 volgens mij.
Trouwens, die kilometers in je signature.. staat dat voor gereden kilometers by train? If so, hoe bereken je dat? Middels googlemaps of iets dergelijks? :)

@MREn: thanks voor de tip. Voor mij nog ietswat aan de prijs, maar leuk dat ze komen signeren!
NVBS zal ik me trouwens ook eens in gaan verdiepen....
Like a vulcano! (C) Voodoo Lady
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:32:44 #162
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_97293904
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:30 schreef stinow het volgende:

@MREn: thanks voor de tip. Voor mij nog ietswat aan de prijs, maar leuk dat ze komen signeren!
NVBS zal ik me trouwens ook eens in gaan verdiepen....
Klopt, maar de verwachting is dat zo'n boek alleen maar duurder wordt. De boeken over de 1100 en 1300 enzo zijn vrijwel niet meer te vinden onder de 100 euro.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 25 mei 2011 @ 15:13:09 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97295733
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 11:32 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Als ze nou van meet af aan zorgen voor goed OV in die wijken, dan heb je kans dat mensen dat ook gebruiken. Nou bouwen ze eerst zo'n wijk en pas als er mensen wonen denken ze dat het misschien wel handig is om er een bus heen te sturen of er in de buurt een trein te laten stoppen.
Almere is anders redelijk OV-focused (denk: veel fiets- en busbanen) gebouwd. Maar of je nou in Almere wil wonen :?
  woensdag 25 mei 2011 @ 15:51:40 #164
258802 Yreal
henk..!
pi_97297402
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Almere is anders redelijk OV-focused (denk: veel fiets- en busbanen) gebouwd. Maar of je nou in Almere wil wonen :?
dat heeft meer met de bevolking te maken..
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:00:51 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97297748
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:30 schreef stinow het volgende:

Trouwens, die kilometers in je signature.. staat dat voor gereden kilometers by train? If so, hoe bereken je dat? Middels googlemaps of iets dergelijks? :)
Zie linkjes in de OP ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:14:19 #166
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_97298252
Beste spoorbelangstellenden,

Recent verscheen het boek D.E.-locomotieven serie 2200/2300 en 2400/2500 van de hand van Sicco Dierdorp en Davy Beumer.
In 464 pagina's vol informatie met ruim 900 foto's worden de ontwikkelingen, technische informatie en afvoer van deze locs behandeld.

Op zaterdag 4 juni zullen de auteurs, Sicco Dierdorp en Davy Beumer, van 12:00-14:00 in NVBS Centraal aanwezig zijn om uw exemplaar te signeren.
Uiteraard is het boek deze dag ook nog te koop in de NVBS Winkel. Tevens loopt er een eenmalige actie: u krijgt het boek “Betuweroute, document van een historisch Nederlands bouwwerk” cadeau bij besteding van minstens 75 euro in de NVBS Winkel in NVBS Centraal (Amersfoort).

Ook de NVBS bibliotheek is geopend deze middag. De koffie staat voor u klaar!"

Voor locatie en bereikbaarheid: http://www.nvbs.com/Winkel/
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:27:52 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_97298804
Ook voor niet-leden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:31:22 #168
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_97298970
Officieel niet, maar eenmalige introductie wordt toegestaan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:32:58 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_97299049
Leuk! Ik bedenk me alleen net dat ik helemaal niet Nederland ben dan. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:11:09 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97303420
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:45 schreef stinow het volgende:en een (oud-NS?) rode hondenkop. Waarvan de laatste absoluut de mooiste was.
:)
Betreft De Plan U 115 van Stichting DE3. Wij zijn druk bezig met de trein opknappen.
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:19:23 #171
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_97303775
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Betreft De Plan U 115 van Stichting DE3. Wij zijn druk bezig met de trein opknappen.
Greavy wat is het verschil met die van het spoorwegmuseum?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:20:20 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97303812
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:19 schreef bork het volgende:

[..]

Greavy wat is het verschil met die van het spoorwegmuseum?
De ramen _O-
  woensdag 25 mei 2011 @ 18:20:37 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_97303829
Fyra op topsnelheid naar faillissement
Amsterdam NS Hispeed moet blijvend onrendabele tarieven rekenen om de hogesnelheidstrein Fyra enigszins vol te krijgen. De vervoerder kondigde gisteren aan dat de kaartjes ook na 1 juli goedkoper zullen zijn dan oorspronkelijk de bedoeling was.

De toeslag op het traject Amsterdam-Breda blijft minimaal tot januari 2012 gehandhaafd op 2,70 euro voor een enkele reis. De oorspronkelijke toeslag bedroeg 7,40 euro, maar die hoeven reizigers sinds januari al niet meer te betalen. Sinds februari geldt het 65 procent lagere tarief. De kortingsperiode zou 1 juli eindigen.

NS Hispeed stelt dat dit besluit genomen is om over een langere periode het effect van de lage prijzen op het aantal reizigers te kunnen meten. Dat lagere prijzen meer reizigers trekken staat buiten kijf. Volgens NS Hispeed zaten er in het vierde kwartaal van vorig jaar 215 duizend reizigers in de Fyra. In de eerste drie maanden van dit jaar zouden dat er 530 duizend zijn geweest.

De groei van het aantal reizigers heeft niet alleen met de tariefsverlaging te maken, maar ook met het simpele feit dat er steeds meer hsl-treinen rijden. Sinds oktober rijden twee in plaats van één Fyra per uur en sinds april rijdt de Fyra ook tussen Rotterdam en Breda.

De huidige kosten-batenanalyse komt neer op een hsl-rit naar een faillissement. In 2009 leed de High Speed Alliance (HSA), het consortium van NS Hispeed en KLM dat de hogesnelheidslijn exploiteert, 105 miljoen euro verlies op de exploitatie. Vorig jaar was dat 123 miljoen euro.

[..]

NS Hispeed-directeur Maarten Spaargaren gaf in december openlijk toe dat hij de Fyra de komende vijftien jaar waarschijnlijk verliesgevend blijft. Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur) alarmeerde de Tweede Kamer een maand later over de deplorabele toestand van de hsl-onderneming. Ingrijpen is volgens haar noodzakelijk.

Schultz zal de Kamer eind juni een reddingsplan presenteren. Ze sluit daarbij niets uit. Het contract met HSA opzeggen en met een andere vervoerder in zee gaan is een van de oplossingen die genoemd zijn. Een andere is het verlagen van de concessievergoeding.

Als Schultz voor de laatste optie kiest, creëert ze voor zichzelf een nieuw probleem, namelijk een begrotingstekort van 2,4 miljard euro.

Bron en volledige artikel: Volkskrant 25 mei 2011, pagina 23.
Aldus Bee op OVNL
  Moderator woensdag 25 mei 2011 @ 18:21:39 #174
155227 crew  Guppy
dus
pi_97303877
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hop hop, voor den draedt met die fotoos :P

Hai Gupps :W :*
Jetlag je weetz... :O

Daarnaast weet ik even niet meer of ik wel foto's heb genomen van de Amtrak treinen... De spoorbeambten keken heel streng naar ons, en toen durfde ik niet meer zo goed :@ Amerikanen zijn best autoritair, heb ik gemerkt...

Van de AirTrain heb ik zeker geen foto's, want toen zat de camera ver weg in m'n koffer. Maar hier heb je een oude foto ervan:


Het leuke is dat je als reiziger dus voor het raampje kunt gaan staan en lekker vooruit kan kijken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97304104
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 18:20 schreef greavy het volgende:
Fyra op topsnelheid naar faillissement

De toeslag op het traject Amsterdam-Breda blijft minimaal tot januari 2012 gehandhaafd op 2,70 euro voor een enkele reis.
Amsterdam - Rotterdam is ¤2,70, naar Breda is ¤3,60 (wat slechts 20 cent meer is dan Schiphol - Breda terwijl Amsterdam - Breda los wel ¤0,70 kost)..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')