quote:Op maandag 23 mei 2011 21:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Niet klagen over mannen. Je hebt ze nodig. Als is het maar om wat van het bovenste kastje te pakken
dank je, ik ga donderdag eens kijken of ik dit blad en deze frontjes ook echt zo mooi vind of dat ik toch iets anders wilquote:
Verstandig!! Je moet altijd even in het echt gaan kijken.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:15 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
dank je, ik ga donderdag eens kijken of ik dit blad en deze frontjes ook echt zo mooi vind of dat ik toch iets anders wil
wie heeft dat krukje in elkaar gezet?quote:Op maandag 23 mei 2011 21:18 schreef wyccie het volgende:
Ik pak altijd een krukje voor het bovenste kastje.
Uitgebuitte kindslaven uit Bangladesh.quote:
En inderdaad, alles van IKEA zet ik zelf in elkaar.quote:
Dat doet me goed te horen. Die kinderen moeten ook wat kunnen verdienen anders komen ze om van de honger...quote:
Nou, heel simpel gezegd: geen man, geen wyccie.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:18 schreef wyccie het volgende:
Ik pak altijd een krukje voor het bovenste kastje.
Bangladesh niet zo.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
wyccie, zijn derdewereldlanden populaire stageplaatsen onder geneeskunde studenten, Bangladesh bijvoorbeeld?
quote:Op maandag 23 mei 2011 21:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou, heel simpel gezegd: geen man, geen wyccie.
quote:
quote:Nou kijk...als een man en vrouw heel veel van elkaar houden, dan gaan ze knuffelen. En als ze heel hard knuffelen, dan komt daar een kindje uit. En dat kindje, dat ben jij...snap je?
Correct. Knuffelen = Relatie geschenk.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:42 schreef wyccie het volgende:
Oeh, dan moet ik oppassen met knuffelen, bah.
Gewoon zorgen dat je niet al te hard knuffelt.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:42 schreef wyccie het volgende:
Oeh, dan moet ik oppassen met knuffelen, bah.
Een arts in opleiding die denkt dat je plaatselijk vet kunt verbrandenquote:Op maandag 23 mei 2011 22:16 schreef wyccie het volgende:
Reminds me...ik heb geen regenlaarzen. Zijn wel handig eigenlijk.
Voor ik zo ga slapen ga ik buikspieroefeningen doen, anders denken anderen dat ik te hard geknuffeld heb.
quote:Op maandag 23 mei 2011 22:17 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Een arts in opleiding die denkt dat je plaatselijk vet kunt verbranden
Ik heb er iets over gelezen, maar omdat ik toen in een AKO onderuit ging kan ik me niets meer herinneren...quote:Op maandag 23 mei 2011 22:17 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Een arts in opleiding die denkt dat je plaatselijk vet kunt verbranden
Hoe krijg je dat voor elkaarquote:Op maandag 23 mei 2011 22:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb er iets over gelezen, maar omdat ik toen in een AKO onderuit ging kan ik me niets meer herinneren...
quote:- Yo mama is so fat, she joined math class because she heard something about Pi.
Voorheen is er enorm hard gewerkt om schermen ook van de zijkant te kunnen lezen en dus die kijkhoek groter te maken. Nu is er een *techniek* in de ontwikkeling die dat weer onmogelijk moet gaan makenquote:Apparaten die eventueel uitgerust worden met het nog te ontwikkelen scherm krijgen een functie waarmee de gebruiker de leesbaarheid van het scherm kan aanpassen.
Daarna is het niet mogelijk om vanuit een bepaalde hoek het scherm te lezen. Alleen de gebruiker, die het apparaat recht voor zich houdt, kan dan nog zien wat er op het scherm gebeurt.
Wanneer en of deze schermen in productie gaan is niet
Dat is waar.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:16 schreef Etcetera het volgende:
We zijn toch ook van formaat koelkast naar formaat minimaal en nu weer naar formaat koelkast gegaan
Beetje zenuwachtig in het interview?quote:Op maandag 23 mei 2011 23:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
http://www.knox.edu/knox-(...)nt-presentation.html
Kijk mij! Kijk mij!
soooo weiiird![]()
Ik haak na 45seconden af, ik kan niet tegen vaag gelul over deel zijn van Belangrijke Levensveranderende Gebeurtenissen.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
http://www.knox.edu/knox-(...)nt-presentation.html
Kijk mij! Kijk mij!
soooo weiiird![]()
Dat is een boeiend punt; elke publieke partij (zoals gemeenten) moeten binnen een paar jaar verplicht 100% duurzaam inkopen. Dat is natuurlijk allemaal wel leuk en aardig, maar geen mens weet wat duurzaam is.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat doet me goed te horen. Die kinderen moeten ook wat kunnen verdienen anders komen ze om van de honger...
Voor de Rijksoverheid geldt vanaf 2010 de eis van 100% duurzaamheid op milieucriteria.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 01:14 schreef Baszh het volgende:
Is dat trouwens zo dat het straks 100% duurzaam moet? Laten ze dan maar eens een goede definitie van duurzaam geven..
Ook op minder extreme niveaus speelt dit zich af. Veel gemeenten hanteren een lokaal preferentiebeleid om lokale partijen meer klussen te gunnen. Wel zo handig, want een bedrijf dat zo met de hakken over de sloot niet failleert, scheelt je als gemeente direct geld voor eventuele bijstandsuitkeringen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 01:14 schreef Baszh het volgende:
Zeker een probleem, wordt veel over geschreven en nagedacht. Je hebt de mensenrechtenfundi's volgens wie kinderarbeid moet worden uitgeroeid, aan de andere kant heb je mensen die zeggen dat wij (rijke westen) met onze samenleving ook aan een vorm van kinderarbeid doen, alleen zit het wat anders in elkaar. Daartussenin zit het (meer pragmatische) punt wat jij noemt, kinderarbeid liever niet, maar beter kinderarbeid dan extreme armoede.
dan zit je niet op te letten.quote:Op [quote]
[b]Op dinsdag 24 mei 2011 00:56 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik haak na 45seconden af, ik kan niet tegen vaag gelul over deel zijn van Belangrijke Levensveranderende Gebeurtenissen.
niet zenuwachtig, ongemakkelijk wel... en hoezo opvallend?quote:dinsdag 24 mei 2011 00:29 schreef Nembrionic het volgende:[/b]
[..]
Beetje zenuwachtig in het interview?
In vind je vocabulaire wel opvallend.
Ok, weltrusten dan.quote:
zoals ik het stuk las wordt het mogelijk de kijkhoek zelf in te stellen.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:09 schreef Nembrionic het volgende:
Grappig..met betrekking tot een nieuwe iPhone die een krom scherm moet gaan krijgen:
[..]
Voorheen is er enorm hard gewerkt om schermen ook van de zijkant te kunnen lezen en dus die kijkhoek groter te maken. Nu is er een *techniek* in de ontwikkeling die dat weer onmogelijk moet gaan maken
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 07:18 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Maar goed dat Obama niet naar Nederland komt. Hij zat in Ierland al vast met z'n limo op een drempel
Opvallend veel finesse. Kleine dingen, woordkeuze, zinsconstructies. Iets wat vaak mist als mensen een andere taal spreken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 02:57 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
dan zit je niet op te letten.
[..]
niet zenuwachtig, ongemakkelijk wel... en hoezo opvallend?
Dat staat er ookquote:Op dinsdag 24 mei 2011 07:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
zoals ik het stuk las wordt het mogelijk de kijkhoek zelf in te stellen.
ze heeft al even kunnen oefenenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Opvallend veel finesse. Kleine dingen, woordkeuze, zinsconstructies. Iets wat vaak mist als mensen een andere taal spreken.
Soms wonen mensen 30 jaar in een land en ze beheersen de taal nog maar so-so.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:49 schreef Nembrionic het volgende:
Ik vond deze onder het kopje: wie zou haar niet doen?
Even kijken en naar een minuutje of 2 antwoord geventering wat een shit :|SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind je het gek dat ze onder de kraters zit :STrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Ja en als je er doorheen kijkt, dan is het gewoon een mooie meid.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:08 schreef CaLeX het volgende:
[..]
tering wat een shit :|
Vind je het gek dat ze onder de kraters zit :S
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:49 schreef Nembrionic het volgende:
Ik vond deze onder het kopje: wie zou haar niet doen?
Even kijken en naar een minuutje of 2 antwoord gevenGeen idee, ik zie geen tieten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
klopt, ze heeft wel mooie ogenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja en als je er doorheen kijkt, dan is het gewoon een mooie meid.
Correct.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja en als je er doorheen kijkt, dan is het gewoon een mooie meid.
Weet je wat ik stuitend vind? Dat ook hier weer, net als in 100.000 andere gevallen, de evolutietheorie als tegenhanger wordt gesteld van de creatie door God. En dat heeft er totaal geen flikker mee te maken. En die kerel gebruikt dat wel als basis. Dus eigenlijk is die hele les van die kerel al per definitie niets waard.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
die stuur ik even door aan een collega, die vind dit waarschijnlijk waar en mooi om te zien
2 minuten gekeken, ik ga nu al zowat over mijn nek.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Weet je wat ik stuitend vind? Dat ook hier weer, net als in 100.000 andere gevallen, de evolutietheorie als tegenhanger wordt gesteld van de creatie door God. En dat heeft er totaal geen flikker mee te maken. En die kerel gebruikt dat wel als basis. Dus eigenlijk is die hele les van die kerel al per definitie niets waard.
Het heeft allemaal heel erg het niveau van Kent "Dr Dino" Hovind, onze fervente belastingontduiker.quote:"De aarde draait om de zon...in ongeveer een jaar. Daarom hebben wij 4? Juist, seizoenen"
Ja wat Jojo zegt, ik woon er al bijna twee jaar en sprak daarvoor ook al goed Engelsquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Opvallend veel finesse. Kleine dingen, woordkeuze, zinsconstructies. Iets wat vaak mist als mensen een andere taal spreken.
En ik zeg dat dat geen argument is.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:00 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja wat Jojo zegt, ik woon er al bijna twee jaar
En daar zullen we het in moeten zoeken.quote:en sprak daarvoor ook al goed EngelsEn ik heb wel een beetje taal gevoel.
quote:Maar bedankt!
Maar maak ook nog steeds super veel fouten. Ik kromp echt in elkaar bij het terug kijken bij elke fout die ik maak
Nah in zekere mate toch wel. Ik moet hier natuurlijk lessen volgen en preseteren in Engels, dus ik kan het me niet veroorloven om slecht te zijn in Engels. En ik ben voortdurend rond de engels sprekende mensen, voornamelijk van mijn leeftijd, die het me heus laten weten als ik fout zit haha. Maar ze helpen ook graag en daardoor leer ik onwijs veelquote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En ik zeg dat dat geen argument is.
En hoeveel buitenlanders(maakt niet uit waar je zit) beheersen na 15 jaar nog steeds de nieuwe taal niet goed. En dan heb ik het over de basis. Dan heb ik het niet over de miniscule subtiliteiten waar ik heb bij jou wel over heb.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:18 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Nah in zekere mate toch wel. Ik moet hier natuurlijk lessen volgen en preseteren in Engels, dus ik kan het me niet veroorloven om slecht te zijn in Engels. En ik ben voortdurend rond de engels sprekende mensen, voornamelijk van mijn leeftijd, die het me heus laten weten als ik fout zit haha. Maar ze helpen ook graag en daardoor leer ik onwijs veel
Ja ik denk wat dan ook uitmaakt is dat die mensen niet onder de 'locals' of 'natives' komen, maar vooral met hun eigen community omgaan. Aan het Nederlandse meisje hier en heb ik en godsgruwelijke pesthekel, de jongen is wel tof, maar we doen vooral ons eigen dingquote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En hoeveel buitenlanders(maakt niet uit waar je zit) beheersen na 15 jaar nog steeds de nieuwe taal niet goed. En dan heb ik het over de basis. Dan heb ik het niet over de miniscule subtiliteiten waar ik heb bij jou wel over heb.
quote:Het feit dat je daar 2 jaar zit is nog geen garantie dat je die dingen ook daadwerkelijk oppikt. Dat ligt meer aan je taalgevoel.
Had je zoveel gezopen dat je 16-dubbel zag?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:18 schreef TradeMarkie het volgende:
Vandaag 16 cv ketels naar 16 zolders gesleept, opgehangen en aangesloten. Ik ben kapot
Nee, die kater van zaterdag is allang wegquote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Had je zoveel gezopen dat je 16-dubbel zag?
Wat? Aangenomen?(of ben ik niet oplettend geweest?)quote:
Wat!?quote:
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:53 schreef LadyBlack het volgende:
Ik val precies goed binnen geloof ik; Etc heeft goed nieuws??
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:06 schreef Etcetera het volgende:
Ik zat mobielHad geen zin om een heel verhaal zo neer te plempen, typt kut
Ik heb een werkervaringsplaats bij Noordhoff![]()
![]()
Werd vanmiddag gebeld (zat op de wc
) en verdere details krijg ik nog, maar ben blij
![]()
Beter.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:11 schreef LadyBlack het volgende:
Whiiiieeeee en ik heb net 289 euro gestort gekregen!!
1 week werken![]()
FYI: da's normaal mn maandsalaris van 1 client
Wat een mooie dag vandaagquote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:11 schreef LadyBlack het volgende:
1 week werken![]()
WTFquote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:51 schreef Cobra4 het volgende:
Ik ga mijn lidmaatschap van de bond opzeggen.
Donderdag de actiedag in Den Haag. De bonden riepen alle militairen op om aanwezig te zijn. Als verwacht stroomden de aanmeldingen, ondanks het softe karakter van de actie, binnen. Des te meer des te beter was hun mening.
Nu blijkt dat de bonden met de gemeente en politie van Den Haag hebben afgesproken dat er maximaal 5000 man/vrouw aanwezig mogen zijn.![]()
Aanmelden is niet meer mogelijk en mensen die toch nog willen gaan hebben geen "recht" op vervoer.
Yep, op onze bonden kunnen we bouwen.quote:
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:24 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ga binnenkort mn vriend mee uit eten nemen van mn salaris
En mn schuld aan hem afbetalen
Misschien was die schuld nou juist het cement wat voor hem die relatie bij elkaar hield...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Alhoewel natuurlijk een beetje nutteloos als het een serieuze relatie is, op een gegeven moment 'deel' je toch alles.
Meen je dat laatste serieus?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:24 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ga binnenkort mn vriend mee uit eten nemen van mn salaris
En mn schuld aan hem afbetalen
Nice, vandaag heeft de belastingdienst mij ook blij gemaaktquote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:11 schreef LadyBlack het volgende:
1 week werken![]()
Ja maar dan moet er wel wat te delen zijn. En niet alleen het salaris van de 1.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Alhoewel natuurlijk een beetje nutteloos als het een serieuze relatie is, op een gegeven moment 'deel' je toch alles.
Maar jullie verdienen nu allebei.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:06 schreef Soempie het volgende:
[..]
Meen je dat laatste serieus?
Bij Sven en mij gaat alles wat binnen komt gewoon op een hoop.
Dat ene salaris kan ook gedeeld worden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja maar dan moet er wel wat te delen zijn. En niet alleen het salaris van de 1.
Nou ja, zal snel genoeg blijken danquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:06 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Misschien was die schuld nou juist het cement wat voor hem die relatie bij elkaar hield...
Hoezo? Zijn toch zat relaties waar er maar één werkt?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja maar dan moet er wel wat te delen zijn. En niet alleen het salaris van de 1.
Dat zou kunnen maar waarom zou dat zonder meer gedaan moeten worden? Vanwege de liefde?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:09 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat ene salaris kan ook gedeeld worden.
Er is ook een tijd geweest dat ik niks verdiende. En er is ook een tijd geweest dat ik meer geld inbracht. De schenking van m'n moeder is ook gewoon gedeeld.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar jullie verdienen nu allebei.
Ik ken wel meer voorbeelden waar de vrouw een paar jaar niets inbracht en dat er wat geleend werd. Nu ze beiden een salaris hebben is dat wel rechtgetrokken. Maar zo gek vind ik het niet hoor.
Die zijn dan vaak moeder/huisvrouw. Dat is een ander verhaal. Zeker als je pas een tijdje bij elkaar bent.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:09 schreef Bart het volgende:
Hoezo? Zijn toch zat relaties waar er maar één werkt?
Lieeefde kent geen prijsquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar waarom zou dat zonder meer gedaan moeten worden? Vanwege de liefde?
De enige die er moeilijk over doet ben jijquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:10 schreef Soempie het volgende:
[..]
Er is ook een tijd geweest dat ik niks verdiende. En er is ook een tijd geweest dat ik meer geld inbracht. De schenking van m'n moeder is ook gewoon gedeeld.
Persoonlijk vind ik het een beetje sneu om daar moeilijk over te doen. Maar kan me wel voorstellen dat het bij anderen anders geregeld is. Is echt heel persoonlijk.
Ga dat maar op de Wallen vertellenquote:
Nee, omdat het gewoon veel praktischer is om alles op een hoop te gooien, in plaats van moeilijk te doen wie wat betaalt, 'de een verdient meer dus mag die iets vaker wat leuks kopen', en dat soort onzinnige discussies wil je toch helemaal niet hebben.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar waarom zou dat zonder meer gedaan moeten worden? Vanwege de liefde?
Als je dat doet, dan is het ofwel overmacht, of jullie staan er allebei bewust achter. Dus waarom zou je dat onprettig vinden?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De enige die er moeilijk over doet ben jij
Wat je zelf zegt: het is persoonlijk.
Ik zou het bijzonder onprettig vinden om te teren op andervrouws zak.
Je begrijpt het niet. Wie heeft het over een discussie wie wat betaalt? Dat is helemaal de issue niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, omdat het gewoon veel praktischer is om alles op een hoop te gooien, in plaats van moeilijk te doen wie wat betaalt, 'de een verdient meer dus mag die iets vaker wat leuks kopen', en dat soort onzinnige discussies wil je toch helemaal niet hebben.
Ik bedoel: moeilijk doen over geld delen, dat het dan een lening wordt. Al vermoed ik dat LB het zelf heeft voorgesteld.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De enige die er moeilijk over doet ben jij
Wat je zelf zegt: het is persoonlijk.
Ik zou het bijzonder onprettig vinden om te teren op andervrouws zak.
En de bonden hebben net een bericht uitgegeven dat de Koekamp donderdag vol zal staan.quote:
Dat wordt het vaak wel als je niet alles bij elkaar legt...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. Wie heeft het over een discussie wie wat betaalt? Dat is helemaal de issue niet.
En dan doe je daar wat aanquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:14 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik bedoel: moeilijk doen over geld delen, dat het dan een lening wordt. Al vermoed ik dat LB het zelf heeft voorgesteld.Ik zou het persoonlijk inderdaad niks vinden als ik samen zou wonen. In mijn ogen ben je dan gewoon een stel en deel je zulke zaken gewoon. Tenzij de ander gewoon lui is.
Als ik met een vriendin zou samenwonen en ik zou studeren en compleet afhankelijk zijn van haar inkomsten..dan zou ik dat niet relax vinden. Zij heeft dat geld verdiend door te werken. Er is ook nog zoiets als eigenwaarde. Het is toch lekker om voor jezelf *en* de ander te KUNNEN zorgen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Als je dat doet, dan is het ofwel overmacht, of jullie staan er allebei bewust achter. Dus waarom zou je dat onprettig vinden?
Nouja, je kunt ook een gezamelijke rekening hebben waar je elk naar rato een bedrag op stort voor huur en dergelijke. Maar dan nog kan dus de een meer leuks doen dan de ander.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:14 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat wordt het vaak wel als je niet alles bij elkaar legt...
Maar je studeert toch om later meer te kunnen verdienen of in ieder geval een betere toekomst te hebben dan als je niet zou studeren? Dus dan heeft je relatie daar in de toekomst toch net zo goed wat aan? Die investeert dus zowel in jou als in haarzelf door tijdelijk te voorzien in jullie gezamenlijke levensonderhoud...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als ik met een vriendin zou samenwonen en ik zou studeren en compleet afhankelijk zijn van haar inkomsten..dan zou ik dat niet relax vinden. Zij heeft dat geld verdiend door te werken. Er is ook nog zoiets als eigenwaarde. Het is toch lekker om voor jezelf *en* de ander te KUNNEN zorgen?
Precies, stimuleren om te gaan werken, steunen, schop onder de hol, etc.quote:
Wij doen het ook niet naar rato. Wij hebben allebei hetzelfde bedrag aan 'koffiegeld' elke maand, de rest gaat op de grote hoop. Alhoewel dat koffiegeld er nu ook niet meer is aangezien we moeten sparen voor een nieuw huisquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:15 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nouja, je kunt ook een gezamelijke rekening hebben waar je elk naar rato een bedrag op stort voor huur en dergelijke. Maar dan nog kan dus de een meer leuks doen dan de ander.
Dat zou voor mij dus echt niet werken.En dat is niet omdat ik nu even wat minder in te brengen heb.
Wie heeft het over compleet afhankelijk? Als je je best doet, dan is het wat mij betreft prima.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als ik met een vriendin zou samenwonen en ik zou studeren en compleet afhankelijk zijn van haar inkomsten..dan zou ik dat niet relax vinden. Zij heeft dat geld verdiend door te werken. Er is ook nog zoiets als eigenwaarde. Het is toch lekker om voor jezelf *en* de ander te KUNNEN zorgen?
Ik bedoelde dat dat een mogelijkheid is.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:17 schreef Bart het volgende:
[..]
Wij doen het ook niet naar rato. Wij hebben allebei hetzelfde bedrag aan 'koffiegeld' elke maand, de rest gaat op de grote hoop. Alhoewel dat koffiegeld er nu ook niet meer is aangezien we moeten sparen voor een nieuw huis.
Hoezo moeilijk en omslachtig? Ik zie dat niet zo.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:18 schreef Nembrionic het volgende:
Nou, het is wel weer duidelijk: ik ben weer tegen een muur aan het praten. Er wordt weer enorm moelijk en omslachtig gedaan
Ja en ja.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:18 schreef Nembrionic het volgende:
Nou, het is wel weer duidelijk: ik ben weer tegen een muur aan het praten. Er wordt weer enorm moelijk en omslachtig gedaan
Welnee, ik begrijp je wel, ik denk er alleen anders overquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:18 schreef Nembrionic het volgende:
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Welnee, ik begrijp je wel, ik denk er alleen anders over.
Nou, ik denk dus niet dat je me begrijpt. Maargoedquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Welnee, ik begrijp je wel, ik denk er alleen anders over.
Vertel dan eens wat je denkt dat ik denk dat jij bedoelt, en wat je daadwerkelijk bedoeltquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou, ik denk dus niet dat je me begrijpt. Maargoed
Dat laatste heeft hij al erg duidelijk gedaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:22 schreef Bart het volgende:
[..]
Vertel dan eens wat je denkt dat ik denk dat jij bedoelt, en wat je daadwerkelijk bedoelt.
Ha, dat heb ik andersom gehad.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
je hebt thuis de smaak te pakken gekregen en dacht, laat ik dat ook eens bij een ander gaan doen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:18 schreef TradeMarkie het volgende:
Vandaag 16 cv ketels naar 16 zolders gesleept, opgehangen en aangesloten. Ik ben kapot
Dat vond ik ook, maar schijnbaar is Nem daar nog niet van overtuigdquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:23 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat laatste heeft hij al erg duidelijk gedaan.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 18:06 schreef Etcetera het volgende:
Ik zat mobielHad geen zin om een heel verhaal zo neer te plempen, typt kut
Ik heb een werkervaringsplaats bij Noordhoff![]()
![]()
Werd vanmiddag gebeld (zat op de wc
) en verdere details krijg ik nog, maar ben blij
![]()
't Is gewoon een verschil van mening.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:23 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat laatste heeft hij al erg duidelijk gedaan.
quote:
Tja, zou zomaar kunnenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:25 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En ondertussen is LB er allang vandoor getjoekt en hebben jullie maar discussies terwijl er misschien wel een hele logische redenering achterzat (e.g. hij schoot een cadeautje voor haar moeder voor...) die los staat van het al dan niet noodzakelijk zijn van een gemeenschappelijke rekening
Precies.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:25 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En ondertussen is LB er allang vandoor getjoekt en hebben jullie maar discussies terwijl er misschien wel een hele logische redenering achterzat (e.g. hij schoot een cadeautje voor haar moeder voor...) die los staat van het al dan niet noodzakelijk zijn van een gemeenschappelijke rekening
En dat is precies wat ik bedoel. Gelukkig iemand die het doorheeft.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:25 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ben je een half jaar bij elkaar, dan lenen. Maar ben je al 10 jaar bij elkaar, dan deel je gewoon alles... Hangt dus van de relationele situatie af.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:26 schreef Nembrionic het volgende:
Poging tot voorbeeld:
Je vriendin studeert en krijgt de kans om 4 maanden in het buitenland te studeren/stage te lopen. Once in a lifetime chance zeg maar. Ze heeft geen inkomsten. Dagelijkse kosten hier betaal je en is geen probleem.
Maar die trip naar het buitenland kost 2000 euro. Die kan ze zelf niet betalen. Dan is het toch niet zo raar dat je afspreekt dat ze dat van je leent? Ik vind het nogal een groot, extra, bedrag om even cadeau te doen. En dan zijn er grotere bedragen te bedenken.
Ik had heus wel door dat je dat bedoelt, maar zie mijn vorige post. Wat ik bedoel is dat je dat dus niet zo maar kan zeggen. Mijn vrouw mag gewoon een cadeau voor haar moeder kopen van mijn geld hoor. Ik verdien ook meer, dus per definitie is alles wat ze koopt grotendeels door mij betaald. Maar dat boeit me totaal niet, en haar ook niet...quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En dat is precies wat ik bedoel. Gelukkig iemand die het doorheeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |