Cold turkey zou het heel slecht zijn, dan zou ik angstig en onzeker worden en woedebuien krijgen. Maar langzaam afbouwen heb ik al flink gedaan sinds die depressie en zit nu op een redelijk lage dosis...quote:Op maandag 23 mei 2011 19:14 schreef CantFazeMe het volgende:
Laat ik het zo vragen: wat zal er gebeuren als jij zou stoppen met het slikken van pillen?
Ik kreeg 2 medicijnen, een antipsychoticum en een antidepressivum. Antipsychotica heb ik toen stabiel gelaten, anti depressiva was 5 mg en die heb ik afgebouwd, ben heus geen debiel die van hoge doses meteen cold turkey gaat. Ik wil dat antipsychoticum afbouwen, die anti depressiva is wel goed zo.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:16 schreef Aneurism het volgende:
Tja als je zo stom bent om Cold Turkey te gaan nadat iemand tegen je zegt rustig af te bouwen, wat verwacht je dan? Dat in je dossier een vinkje komt bij: Betrouwbaar? of Stabiel?
Je kan iig een second opinion aanvragen.
Hm maar ik heb nooit zulke heftige depressies gehad verder, ik zat in een vervelende thuis situatie waar fysieke mishandeling aan orde van de dag was, en daarnaast werd ik gepest. iedereen zou daar down van worden.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:17 schreef dotKoen het volgende:
Je hebt een bewezen kwetsbaarheid voor ernstige stemmingsstoornissen. Uit wetenschappelijk onderzoek weten we dat terugkomende psychotische depressies kunnen worden voorkomen door onderhoudsmedicatie, en dat 2 jaar inderdaad een gebruikelijke termijn is. Ik zou alles wat je nu hebt opgebouwd niet in gevaar brengen door te vroeg medicatie te staken.
Juist. Als je stopt krijg je een reactie. Stoppen > Reactiequote:Op maandag 23 mei 2011 19:17 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Cold turkey zou het heel slecht zijn, dan zou ik angstig en onzeker worden en woedebuien krijgen. Maar langzaam afbouwen heb ik al flink gedaan sinds die depressie en zit nu op een redelijk lage dosis...
Er zijn sowieso veel verschillende antipsychotica, dus je zou kunnen proberen te overleggen met je arts over een alternatief voor wat je nu gebruikt.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:18 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ik kreeg 2 medicijnen, een antipsychoticum en een antidepressivum. Antipsychotica heb ik toen stabiel gelaten, anti depressiva was 5 mg en die heb ik afgebouwd, ben heus geen debiel die van hoge doses meteen cold turkey gaat. Ik wil dat antipsychoticum afbouwen, die anti depressiva is wel goed zo.
Dat is een wat te simpele redenatie. We weten namelijk dat mensen in dezelfde nare situatie niet altijd depressief worden. Kortom, mensen hebben al een kwetsbaarheid om depressief te worden. Zeker als het om ernstige depressies als psychotische depressies gaat hebben we daar veel ondersteuning voor.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:19 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Hm maar ik heb nooit zulke heftige depressies gehad verder, ik zat in een vervelende thuis situatie waar fysieke mishandeling aan orde van de dag was, en daarnaast werd ik gepest. iedereen zou daar down van worden.
Ik ben toen al dikker geworden. Nu probeer ik die 10 kg weer weg te sporten/ dieeten. maar het gaat niet echt. ik voel me na 3 maanden sporten en niet snoepen niet dunner,quote:Op maandag 23 mei 2011 19:20 schreef dotKoen het volgende:
En antipsychotica zijn helaas middelen met veel bijwerkingen. Zorg in ieder geval dat je genoeg begeleiding krijgt om niet te dik te worden (dieet- en bewegingsadvies). Antipsychotica waar je niet dik van wordt, daar wordt je helaas vaak stijf van, dus het blijft kiezen uit twee kwaden.
Dat kan natuurlijk, er zijn een heleboel soorten therapie met verschillende intensiteit en verschillende doelgroepen. Wat voor soort therapie was de bedoeling?quote:Op maandag 23 mei 2011 19:37 schreef moezeidekoe het volgende:
Ik zou therapie moeten krijgen ergens anders, maar zij vonden dat ik juist weer te stabiel was voor hun therapie en ik minder zware therapie moest krijgen,..
Ik ben geen gevaar voor niemand. Ik uit mijn woedebuien slechts door schelden en tegen meubulair te trappen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:41 schreef Prenzlauer het volgende:
Je bent een gevaar voor jezelf en je omgeving als je niet slikt. Denk je dat zo'n dokter je laat slikken omdat je het niet nodig hebt?
Je beschrijf wel dat je psychotisch bent geweest. Een psychose betekent dat je ernstig ziek bent geweest. Wellicht was er geen direct gevaar, maar het is wel een ernstig toestandsbeeld.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:48 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ik ben geen gevaar voor niemand. Ik uit mijn woedebuien slechts door schelden en tegen meubulair te trappen.
Geestelijke mishandeling is ook mishandeling. Zo'n zwak vertoon van zelfbeheersing verpest de sfeer voor iedereen.quote:Op maandag 23 mei 2011 19:48 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Ik ben geen gevaar voor niemand. Ik uit mijn woedebuien slechts door schelden en tegen meubulair te trappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |