Ik heb morgen ook kunst. Vandaag wordt bikkelen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 02:55 schreef Moira. het volgende:
[..]
[..]
Nee, waar Markachu het over heeft is 'Kunst'. Dat had havo maandag. Dat is niet per se kunstgeschiedenis beeldend, maar ook dans en muziek enzo. Heel algemeen moet je van alle kunstdisciplines iets weten.
Wat Coban en ik woensdag hebben (en wat VWO maandag had) heet TeHaTex - Tekenen/Handbewerking/Textiele werkvorming.
Ik had daar serieus nog nooit van gehoord maar blijkbaar heeft onze school dat gekozen als examen voor tekenen/kunstgeschiedenis.
Vanaf de middeleeuwen moeten we alle kunststromingen kennen met nadruk op de stromingen waarin de natuur centraal staat. Het thema dit jaar is namelijk 'natuur'. Vorig jaar was het thema 'dynamiek en beweging'. Wat ik echt super kut vind, welke debiel verzint nou een examen met ieder jaar een ander 'thema' dat pas een paar maanden van te voren bekend wordt gemaakt? Ook heeft het vrij weinig zin om te oefenen met oude examens.
Wordt morgen leren leren leren dus
ohjaa economiee. mrdat is gelukkig wel vrijdag pas. Woensdag ben ik al klaar en ga ik me voorbereiden op mijn zomerslaapdie tot begin volgend schooljaar duurt (dit zei mn leraar he, gewoon serieus.. heeft vast wel wat te betekenenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik aan kunst en eco, nog erger ( in mijn geval ).
Iemand?quote:Op maandag 23 mei 2011 20:51 schreef AchmedJan het volgende:
Vraag 5, Ik had:
Vrede, door de vrede had de nijverheid geen last van oorlogsbelemmeringen
Handel, de producten die voortkwamen uit de nijverheid konden goed verhandeld worden
Wijsheid, de ligging van de nijverheid was goed, leiden was dichtbij amsterdam en dicht bij de zee.
correctiemodel:
Voorbeeld van een juist antwoord is:
De bloei van de Leidse lakennijverheid zal worden bevorderd door:
de Handel, want de stad profiteert van gunstige handelsbetrekkingen
(zoals de grootste koopvaardijvloot van Europa) voor de afzet van haar
producten / de inkoop van grondstoffen voor de lakennijverheid 1
de Wijsheid, want in zijn wijsheid verleent het stadsbestuur faciliteiten
aan de lakenindustrie / want daardoor is in Leiden een goed
ondernemersklimaat / zijn immigranten verwelkomd als aanwinst voor
de stad 1
de Vrede, want vrede is gunstig voor de nijverheid / zorgt voor
welvarende burgers 1
Opmerking
Alleen voor een juiste combinatie van een factor die de schilder aangeeft
en een daarbij aansluitende verklaring, wordt 1 scorepunt toegekend.
--------------
Vraag 7 over de armenzorg had ik:
Ze wouden laten zien dat ze goed voor de armen zorgde. Hun doen was het aantal mensen in de volksklasse verminderen.
Correctiemodel:
maximumscore 2
Kern van een juist antwoord is:
De politieke boodschap die de regenten willen overbrengen is, dat zij
willen laten zien hoe zij armen/ouderen/vrouwen en kinderen helpen,
waardoor duidelijk wordt dat zij goede bestuurders zijn / er geen reden is
voor opstandigheid van de armen / sociale onrust.
--------------
Vraag 8, waarom de republiek in cultureel opzicht een bijzondere plaats in neemt had ik:
Er zijn geen verschillen in hoe men zich kleedde in de republiek, de raadspensionaris droeg bijvoorbeeld even eenvoudige kleding als andere afgevaardigde. Een hogere functie leidde niet tot cultuurverschillen met lagere functies.
Correctiemodel:
maximumscore 2
Voorbeeld van een juist antwoord is:
Uit de beschrijving blijkt dat in de Republiek een burgerlijke cultuur heerst,
zonder pronkzucht / dat het hof/de vorst/de adel geen belangrijke rol speelt
(zoals in de rest van Europa wel het geval is in die tijd).
Hoeveel punten denken jullie dat ik voor deze vragen krijg?
Voor die vrede zou ik je n punt geven; en voor die andere vraag ook 1 van de 2. (ben dr net mee bezig...quote:
Zou jij Ted-offensief goed of fout rekenen?quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:27 schreef Descendent het volgende:
[..]
Voor die vrede zou ik je n punt geven; en voor die andere vraag ook 1 van de 2. (ben dr net mee bezig...) (en nee; ik ga niet zeggen op welke school)
Ik moet trouwens eerlijk bekennen dat zelfs ik bepaalde vragen van 'Dynamiek' maar behoorlijk vaag vond. Die eerste vraag die jij hier aanstipt is daar een 'goed' voorbeeld van; ik stond verbaasd van wat er op t antwoordmodel stond zeg maar.
Ik zou het in ieder geval net zo goed rekenen als ik tetten-offensief goed zou rekenen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:36 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Zou jij Ted-offensief goed of fout rekenen?
Hoezo zouden ze het fout rekenen?quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:36 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Helaas niet. Bij een dyslect misschien. (maar dan nog is er grote kans op gezeik door de tweede corrector...- moet je ook rekening mee houden helaas...-quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:36 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Whaaaaa. Ik zie het. Ik ga er meteen een klacht over indienen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:51 schreef AchmedJan het volgende:
Cito probeert ons het echt lastig te maken, vraag 7 van het VWO geschiedenis kwam ook op het HAVO examen van dit jaar: http://www.havovwo.nl/vwo/vgs/bestanden/vgs11ivb.pdf
Er is toch niet voor niets een VWO en HAVO examen??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |