abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97200008
Wij zijn momenteel erg geïnteresseerd in een nieuwbouw project hier in de buurt. Mooie bouw, jaren 30 stijl. Meer ruimte als we nu hebben, en ruimte genoeg voor uitbreiding (van de familie.. :)

Het dilemma is als volgt. We hebben nu een koophuis. Dit is een voormalig huurhuis in een rijtje, aan een rustig woonerf. We hebben de woning de afgelopen jaren helemaal opgeknapt, en uitgebouwd. De woning is nu af. Onlangs is onze dochter geboren, en met het oog op de toekomst willen we verhuizen naar een buurt waar meer kinderen wonen. Dat is dus bovengenoemde wijk..Maar..

Door de zure economische vooruitzichten, aanscherping van de hypotheken en de onrust in mijn eigen werkgebied (bouw) wil ik mijn eigen huis liever eerst verkopen. Maar dan pis ik waarschijnlijk naast de pot in dit stukje nieuwbouw.

What to do...De oplevering van het nieuwbouw huis is waarschijnlijk volgend jaar bouwvak. Het risico nemen, of gewoon eerst verkopen en daarna verder zien?
  maandag 23 mei 2011 @ 14:41:32 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97200107
Je huidige huis kan je natuurlijk altijd verkopen, als de prijs juist is. Dat kan nu binnen 4 weken, en dat kan tegen de tijd dat het andere huis klaar is binnen 4 weken.
censuur :O
  maandag 23 mei 2011 @ 14:46:39 #3
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97200324
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:39 schreef Fender75 het volgende:
Wij zijn momenteel erg geïnteresseerd in een nieuwbouw project hier in de buurt. Mooie bouw, jaren 30 stijl. Meer ruimte als we nu hebben, en ruimte genoeg voor uitbreiding (van de familie.. :)

Het dilemma is als volgt. We hebben nu een koophuis. Dit is een voormalig huurhuis in een rijtje, aan een rustig woonerf. We hebben de woning de afgelopen jaren helemaal opgeknapt, en uitgebouwd. De woning is nu af. Onlangs is onze dochter geboren, en met het oog op de toekomst willen we verhuizen naar een buurt waar meer kinderen wonen. Dat is dus bovengenoemde wijk..Maar..

Door de zure economische vooruitzichten, aanscherping van de hypotheken en de onrust in mijn eigen werkgebied (bouw) wil ik mijn eigen huis liever eerst verkopen. Maar dan pis ik waarschijnlijk naast de pot in dit stukje nieuwbouw.

What to do...De oplevering van het nieuwbouw huis is waarschijnlijk volgend jaar bouwvak. Het risico nemen, of gewoon eerst verkopen en daarna verder zien?
Als je zeker weet dat je wilt verhuizen dan zou ik het eerst te koop zetten. Of je moet je huidige huis iets onder de marktprijs kunnen verkopen. Informeer eens hoe het met de huizenmarkt in de buurt staat

Daarnaast moet je bij Nieuwbouw de bijkomende kosten niet onderschatten, je hebt dan wel geen overdrachtsbelasting die je moet betalen. Maar verder moet ALLES nieuw.

- Keuken
- Badkamer
- Vloeren
- Muren
- Tuin

Onderschat deze kosten niet.
Ik woon sinds 1.5 jaar in onze nieuwbouw woning en ik vind nieuwbouw heerlijk,

pro's
- Hele jonge buurt
- Alles nieuw en naar eigen smaak
- Hoge isolatie dus lage energie kosten en hoog wooncomfort
- Onderhoudsarme woning door gebruik duurzame materialen
- Amper huurwoningen
- Nieuwe wijk met alle hedendaagse voorzieningen

con's
- Met een beetje pech zit je lange tijd in een bouwput
- Het duurt een paar jaar voordat de buurt groen is.
- Je kan tegen kinderziektes aanlopen, bijv. scheurtjes in de muur etc.
pi_97200353
RemcoDelft:
quote:
Je huidige huis kan je natuurlijk altijd verkopen, als de prijs juist is. Dat kan nu binnen 4 weken, en dat kan tegen de tijd dat het andere huis klaar is binnen 4 weken.
De vraag is natuurlijk wel of TS zich zo'n 'juiste' (binnen 4 weken verkopen) prijs kan veroorloven.
  maandag 23 mei 2011 @ 14:48:18 #5
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97200398
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:47 schreef Tja..1986 het volgende:
RemcoDelft:

[..]

De vraag is natuurlijk wel of TS zich zo'n 'juiste' (binnen 4 weken verkopen) prijs kan veroorloven.
Inderdaad, als je die mogelijkheid niet heb zou ik het risico niet aandurven.
pi_97200438
Nou, ik weet in ieder geval wél wat de minimale prijs moet zijn. Maar in deze markt wordt er gerust 10% minder geboden, en dat schiet zelfs bij tussenwoningen lekker op. Ik geloof niet dat ik het binnen 4 weken verkoop...zou mooi zijn!
  maandag 23 mei 2011 @ 14:50:37 #7
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97200487
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 14:49 schreef Fender75 het volgende:
Nou, ik weet in ieder geval wél wat de minimale prijs moet zijn. Maar in deze markt wordt er gerust 10% minder geboden, en dat schiet zelfs bij tussenwoningen lekker op. Ik geloof niet dat ik het binnen 4 weken verkoop...zou mooi zijn!
Hoe staat je minimale vraagprijs tov gelijkwaardige huizen in de buurt?
pi_97200591
Heb je niet een soort overbruggingsgarantie of andere regeling qua verkoop oude huis? veel nieuwbouwprojecten bieden zoiets aan.

Of dat slechts enkele maanden dekt of ook wanneer je een paar jaar met 2 huizen blijft zitten weet ik trouwens niet.
pi_97200712
Goedkoop. De opknappertjes beginnen bij ¤. 210.000,-, en dat zou de minimumprijs zijn. Dan heb ik geen winst, maar wel de verbouwing en kk eruit. De duurdere woningen die hier te koop staan, ¤. 240.000 en meer zijn zeker niet zo mooi als mijn woning. Mijn woning is mooi afgewerkt, geen hele strakke woning, maar ook geen hele klassieke. Je kunt er je meubels zo in parkeren.

Het is gewoon een gok in het huidige klimaat ben ik bang. Dadelijk gaat Griekenland failliet, ik noem maar iets. En dan...Maar de kans dat ik de nieuwbouwwoning misloop is ook groot natuurlijk.
pi_97200877
In de prijscat. waar je in probeert te verkopen is best vraag. Met een goede prijsstelling kun je de woning natuurlijk best snel verkopen. Ook in deze markt.

Zet de woning gewoon vandaag te koop voor een goede prijs en maak een afspraak met een financieel adviseur en maak je interesse bekend in de woning. Wie weet heb je al een koper voordat je definitief moet beslissen over de nieuwe woning... Als alles aan het eind van het liedje maar net blijkt te kunnen en teveel risico voor je bevat ben je niets meer kwijt dan tijd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 23 mei 2011 @ 15:03:45 #11
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97200990
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:01 schreef DS4 het volgende:
In de prijscat. waar je in probeert te verkopen is best vraag. Met een goede prijsstelling kun je de woning natuurlijk best snel verkopen. Ook in deze markt.

Zet de woning gewoon vandaag te koop voor een goede prijs en maak een afspraak met een financieel adviseur en maak je interesse bekend in de woning. Wie weet heb je al een koper voordat je definitief moet beslissen over de nieuwe woning... Als alles aan het eind van het liedje maar net blijkt te kunnen en teveel risico voor je bevat ben je niets meer kwijt dan tijd.
Dit dus :)
Als ik het zo hoor dan moet TS zeker in die prijscat het huis redelijk snel kwijt zijn.
pi_97201017
Da's ook weer zo..we mogen donderdag gaan babbelen met de makelaar. En de week daarop komt er een makelaar kijken om ons huis te verkopen.
pi_97201121
Misschien kan je op Funda kijken bij "Verkocht", hoe lang het bij andere huizen in jouw buurt geduurd heeft.
Klussen deel 1 en 2
pi_97201131
Nou, zo verkopen valt hier tegen kan ik zeggen. Mijn zus heeft een soortgelijke woning gehad, 2 straten verder op. Die heeft 1 jaar te koop gestaan, maar is uiteindelijk wel verkocht. Vandaar mijn"angst".

@Djzonka; die regelingen zijn hier in Brabant bijna nergens meer te vinden...jammer genoeg!
  maandag 23 mei 2011 @ 15:09:26 #15
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97201212
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:07 schreef Fender75 het volgende:
Nou, zo verkopen valt hier tegen kan ik zeggen. Mijn zus heeft een soortgelijke woning gehad, 2 straten verder op. Die heeft 1 jaar te koop gestaan, maar is uiteindelijk wel verkocht. Vandaar mijn"angst".

@Djzonka; die regelingen zijn hier in Brabant bijna nergens meer te vinden...jammer genoeg!
Hoe was de vraagprijs van je zus haar huis ten opzicht van gelijkwaardige huizen?
Woon je soms in een dorp ver van een grote stad? (Krimp regio?)
pi_97201284
Neuh, een grote stad in Brabant. Maar wel een regio waar de prijzen het hardst zakken. (6%) Wat me meer zorgen baart is de aanscherping van de hypotheekeisen, waardoor mensen minder kunnen lenen. En in mijn prijsklasse zijn het geen starterswoningen meer helaas..
pi_97201459
@sheonlydreams; ik heb net even gekeken, goede tip! Ik wist niet eens dat dat kon op Funda...Maar goed, het varieert van 2 weken tot 8 maanden. Waarbij de scherp geprijsde eerder weg zijn, en de beter uitziende woningen ook. Dus dat biedt hoop.. :)
  maandag 23 mei 2011 @ 15:16:06 #18
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97201480
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:11 schreef Fender75 het volgende:
Neuh, een grote stad in Brabant. Maar wel een regio waar de prijzen het hardst zakken. (6%) Wat me meer zorgen baart is de aanscherping van de hypotheekeisen, waardoor mensen minder kunnen lenen. En in mijn prijsklasse zijn het geen starterswoningen meer helaas..
Die aanscherping valt wel mee hoor. Of je moet van plan zijn om een hogere hypotheek te nemen die sowieso niet meer valt onder de NHG.

Wil je een hypotheek met NHG dan veranderd er niks :)
pi_97201763
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:11 schreef Fender75 het volgende:
Met een goede prijs is veel mogelijk. Laat jezelf goed informeren door de makelaar.
pi_97202112
Dat zullen we eens doen. We gaan eerst donderdag eens praten, en dan met de verkopend makelaar aan de slag. Het is trouwens wel typisch, heb altijd gezegd dat ik niet in een nieuwbouwwijk wil wonen.. :) Maar de op te knappen 2 onder 1 kappers vallen hier erg tegen, en da's jammer. Maar mijn vrouw wil niet nog eens in de troep zitten, en voor onze kleine dochter is zo'n nieuwbouwwijk een stuk leuker denk. In plaats van tussen de 60+ in de 2 onder 1 kap.. :)

@Revolution-nl; dat valt dan weer mee. Ik heb hier een paar doemdenkers op kantoor denk ik, die praten anders...

@DS4, schitterende woning by the way, mooi uitgedacht!
pi_97202564
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 15:31 schreef Fender75 het volgende:
heb altijd gezegd dat ik niet in een nieuwbouwwijk wil wonen..
Nieuwbouw heeft voor- en nadelen. En in de huidige tijd vind ik de voordelen veel groter dan de nadelen, mits je er gebruik van maakt (met name: investeer in energiezuinig bouwen!).

Ik heb er geen spijt van zeg maar.

quote:
@DS4, schitterende woning by the way, mooi uitgedacht!
Dank.
pi_97203637
Is ook, het zijn energiezuinige woningen. De keuze is tussen een woning met een diepe tuin op het Oosten, of een woning met een minder diepe tuin op het zuiden. Ik zit wel aan zonnecollectoren te denken. Nadeel; kunststof kozijnen.,.,.bwegh!
pi_97205255
Tuin op het oosten lijkt mij niet zo prettig, tenzij je vooral in de vroege ochtend in de tuin wil zitten. Dan de minder diepe tuin op het zuiden... zou mijn keuze zijn.

PV-cellen zou ik nog niet in investeren. Leg wel de infra aan zodat je ze later kan toevoegen. Is mijn tip. Of het moet nu goed te integreren zijn in het huis en straks niet goed toe te voegen (wat zo maar kan zijn natuurlijk).

Kunststof kozijnen zou je natuurlijk kunnen laten vervallen door hout of aluminium. Meerprijs lijkt mij in deze tijd wel onderhandelbaar (ipv de standaard schijntje terug voor minderwerk en hoofdprijs voor meerwerk... wij verrekenen 1:1 met een open begroting).
  maandag 23 mei 2011 @ 17:21:25 #24
100412 mefke79
komt goed!
pi_97207781
Fender:

Ondiepe tuin op het zuiden klinkt leuk tenzij de woningen achter je zo dichtbij staan dat je in hun schaduw zit...kan je beter die tuin op het oosten doen.

En vraag hoe lang de bedenktijd is. Die was hier toen belachelijk lang, in die tijd kan jij je huis te koop zetten en je nieuwbouwwoning in optie laten staan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97221965
Nou, die staan een metertje of 25 verder terug, dus dat valt mee. En van die bedenktijd, goede tip. Ik denk dat de tijd niet lang is, de bouw is al begonnen...

@DS4; ik denk niet dat dat mogelijk is als meerwerk, ik wel de aanbouw eruit onderhandelen.. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')