Als je zeker weet dat je wilt verhuizen dan zou ik het eerst te koop zetten. Of je moet je huidige huis iets onder de marktprijs kunnen verkopen. Informeer eens hoe het met de huizenmarkt in de buurt staatquote:Op maandag 23 mei 2011 14:39 schreef Fender75 het volgende:
Wij zijn momenteel erg geïnteresseerd in een nieuwbouw project hier in de buurt. Mooie bouw, jaren 30 stijl. Meer ruimte als we nu hebben, en ruimte genoeg voor uitbreiding (van de familie..
Het dilemma is als volgt. We hebben nu een koophuis. Dit is een voormalig huurhuis in een rijtje, aan een rustig woonerf. We hebben de woning de afgelopen jaren helemaal opgeknapt, en uitgebouwd. De woning is nu af. Onlangs is onze dochter geboren, en met het oog op de toekomst willen we verhuizen naar een buurt waar meer kinderen wonen. Dat is dus bovengenoemde wijk..Maar..
Door de zure economische vooruitzichten, aanscherping van de hypotheken en de onrust in mijn eigen werkgebied (bouw) wil ik mijn eigen huis liever eerst verkopen. Maar dan pis ik waarschijnlijk naast de pot in dit stukje nieuwbouw.
What to do...De oplevering van het nieuwbouw huis is waarschijnlijk volgend jaar bouwvak. Het risico nemen, of gewoon eerst verkopen en daarna verder zien?
De vraag is natuurlijk wel of TS zich zo'n 'juiste' (binnen 4 weken verkopen) prijs kan veroorloven.quote:Je huidige huis kan je natuurlijk altijd verkopen, als de prijs juist is. Dat kan nu binnen 4 weken, en dat kan tegen de tijd dat het andere huis klaar is binnen 4 weken.
Inderdaad, als je die mogelijkheid niet heb zou ik het risico niet aandurven.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:47 schreef Tja..1986 het volgende:
RemcoDelft:
[..]
De vraag is natuurlijk wel of TS zich zo'n 'juiste' (binnen 4 weken verkopen) prijs kan veroorloven.
Hoe staat je minimale vraagprijs tov gelijkwaardige huizen in de buurt?quote:Op maandag 23 mei 2011 14:49 schreef Fender75 het volgende:
Nou, ik weet in ieder geval wél wat de minimale prijs moet zijn. Maar in deze markt wordt er gerust 10% minder geboden, en dat schiet zelfs bij tussenwoningen lekker op. Ik geloof niet dat ik het binnen 4 weken verkoop...zou mooi zijn!
Dit dusquote:Op maandag 23 mei 2011 15:01 schreef DS4 het volgende:
In de prijscat. waar je in probeert te verkopen is best vraag. Met een goede prijsstelling kun je de woning natuurlijk best snel verkopen. Ook in deze markt.
Zet de woning gewoon vandaag te koop voor een goede prijs en maak een afspraak met een financieel adviseur en maak je interesse bekend in de woning. Wie weet heb je al een koper voordat je definitief moet beslissen over de nieuwe woning... Als alles aan het eind van het liedje maar net blijkt te kunnen en teveel risico voor je bevat ben je niets meer kwijt dan tijd.
Hoe was de vraagprijs van je zus haar huis ten opzicht van gelijkwaardige huizen?quote:Op maandag 23 mei 2011 15:07 schreef Fender75 het volgende:
Nou, zo verkopen valt hier tegen kan ik zeggen. Mijn zus heeft een soortgelijke woning gehad, 2 straten verder op. Die heeft 1 jaar te koop gestaan, maar is uiteindelijk wel verkocht. Vandaar mijn"angst".
@Djzonka; die regelingen zijn hier in Brabant bijna nergens meer te vinden...jammer genoeg!
Die aanscherping valt wel mee hoor. Of je moet van plan zijn om een hogere hypotheek te nemen die sowieso niet meer valt onder de NHG.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:11 schreef Fender75 het volgende:
Neuh, een grote stad in Brabant. Maar wel een regio waar de prijzen het hardst zakken. (6%) Wat me meer zorgen baart is de aanscherping van de hypotheekeisen, waardoor mensen minder kunnen lenen. En in mijn prijsklasse zijn het geen starterswoningen meer helaas..
Met een goede prijs is veel mogelijk. Laat jezelf goed informeren door de makelaar.quote:Op maandag 23 mei 2011 15:11 schreef Fender75 het volgende:
Neuh, een grote stad in Brabant. Maar wel een regio waar de prijzen het hardst zakken. (6%) Wat me meer zorgen baart is de aanscherping van de hypotheekeisen, waardoor mensen minder kunnen lenen. En in mijn prijsklasse zijn het geen starterswoningen meer helaas..
Nieuwbouw heeft voor- en nadelen. En in de huidige tijd vind ik de voordelen veel groter dan de nadelen, mits je er gebruik van maakt (met name: investeer in energiezuinig bouwen!).quote:Op maandag 23 mei 2011 15:31 schreef Fender75 het volgende:
heb altijd gezegd dat ik niet in een nieuwbouwwijk wil wonen..
Dank.quote:@DS4, schitterende woning by the way, mooi uitgedacht!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |