dit jaquote:Op zondag 22 mei 2011 22:17 schreef Ascendancy het volgende:
Dus je bent 18, je hebt 7 maanden een relatie, hebt geen opleiding en wil graag een kind?
Klinkt als het stereotype tienermoeder verhaal wat voor de rest van haar leven in de bijstand ronddwaalt
Het woord opzich doet het em. Je lijkt er niet zeker van en ik vind persoonlijk 18 veel te jong. Geniet eerst van het leven en maak je studie af. Je woont pas samen per 1 maart. Dat zijn nu 2,5 maanden, oftwel 10 weken. Dat is toch erg kort om nu al zulke ingrijpende beslissingen te nemen.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:17 schreef Rianne2812 het volgende:
Opzich denk ik dat het wel te combineren valt. Als we ervoor kiezen, blijft mijn vriend werken. Dus ook dat scheelt weer.
Bedankt! Dit soort reacties helpen toch een hele boel!! Inderdaad, misschien lijkt het nu wel lang maar de tijd gaat wat dat betreft vrij snel. Ik denk wel dat ik er klaar voor ben. Ik heb namelijk al zo ontzettend veel meegemaakt in mijn leven dat ik mij op de één of andere manier een heel stuk ouder/wijzer voel. Daarom denk ik, zeker of dit soort dingen, heeeeel erg goed na voordat ik min beslissing neem. Maar goed, dat neemt niet weg dat, hoe oud ik mij voel, ik toch nog jong ben en het ook erg belangrijk is dat je je studie afmaakt;)quote:Op zondag 22 mei 2011 22:45 schreef juxtaposition het volgende:
Je lijkt gevoelsmatig al bijna een keuze gemaakt te hebben, maar ik zou als ik jou was toch even voor het verstand gaan. Je bent nog jong, en om nu al moeder te worden brengt je in een levensfase waar velen nog niet klaar voor zijn op deze leeftijd. Ik zou minstens nog je studie afmaken hoor, dan heb je dat in de pocket. Door een kind te nemen tijdens je studie, heb je kans dat je zowel je kind als je studie ernstig te kort doet. En een paar jaar wachten lijkt lang, maar valt achteraf waarschijnlijk best mee. Ik zeg: wachten!
Ik snap ook zeker wel dat je dat gevoel hebt, maar soms is het beter om bot de realiteit te horen te krijgen. Al die meisjes vertellen namelijk hetzelfde.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:41 schreef Rianne2812 het volgende:
Ik weet het ook allemaal wel. We zijn nog jong en we hebben ook genoeg tijd maar doordat ik al zwanger ben geweest en het zelf toch onbewust door te zware medicijnen heb afgebroken doet dat toch pijn en heb ik het gevoel dat ik wat mis. Snappen jullie dat?
We hebben het er bijna dagelijks over. Ik denk inderdaad dat we iig maar wachten totdat ik mijn studie heb afgerond, dat is toch het beste hoe moeilijk dat misschien ook is.
Diezelfde bevestiging krijg ik nu ook van jullie en dat is toch wel erg fijn:)
dat eerste sowieso en beter laat je dat tweede nooit zover komenquote:Op zondag 22 mei 2011 23:04 schreef MeraViglioSa het volgende:
Want geloof me, financiële problemen hakken ontzettend in een relatie, dat moet je eerst allemaal nog ervaren voor er een kind komt dat daar de dupe van gaat zijn.
quote:Op zondag 22 mei 2011 22:15 schreef Difficult het volgende:
Je bent pas 18 maak eerst je studie af, zoek een baan en begin dan aan kinderen te denken
Kinderen kosten een smak met geld, plus dat je samen woont dus je moet je hypotheek / huur betalen en dat van 1 inkomen
Als je je zaken niet goed regelt helaas niet.quote:Op maandag 23 mei 2011 00:48 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Leven is toch meer dan een fucking rekensom
Tot je de rekening van de luiers, babyvoeding en dergelijke moet betalen...quote:Op maandag 23 mei 2011 00:48 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Leven is toch meer dan een fucking rekensom
Vooral als ze 23 en 18 zijn en allebei geen opleiding hebben.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:07 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik zal mensen die na 7 maanden relatie al aan kinderen willen beginnen nooit begrijpen...
Je klinkt anders gewoon als de zoveelste domme doos van 18 die zichzelf zooooo volwassen en verstandig voelt. Je overschat jezelf enorm, een opleiding in 2 jaar doen terwijl daar 3 jaar voor staat terwijl je ook nog een kind hebt. En hierna ga je zeker even de oliecrisis oplossen?quote:Op zondag 22 mei 2011 22:54 schreef Rianne2812 het volgende:
[..]
Bedankt! Dit soort reacties helpen toch een hele boel!! Inderdaad, misschien lijkt het nu wel lang maar de tijd gaat wat dat betreft vrij snel. Ik denk wel dat ik er klaar voor ben. Ik heb namelijk al zo ontzettend veel meegemaakt in mijn leven dat ik mij op de één of andere manier een heel stuk ouder/wijzer voel. Daarom denk ik, zeker of dit soort dingen, heeeeel erg goed na voordat ik min beslissing neem. Maar goed, dat neemt niet weg dat, hoe oud ik mij voel, ik toch nog jong ben en het ook erg belangrijk is dat je je studie afmaakt;)
BULLSHIT!quote:Nu, 5 maanden later krijg ik steeds sterker het gevoel dat ik iets mis. Mijn vriend heeft hetzelfde. We willen allebei zo graag een kindje en we weten hoe het is want zijn oudere broer en jongere zus hebben ook al kinderen dus we zijn ook goed op de hoogte dat het heus niet zo romantisch is als het lijkt.
Maar wel de pil slikken, condooms gebruiken en orale/ anale/ manuele seks hebben!quote:Wat vond ik het erg om te horen dat ik medicijnen heb ingenomen waardoor mijn 'kindje' het niet overleefde
En dat is precies wat ik wilde zeggen met mijn laatste reactie. Ik heb hier ook al aangegeven dat ik echt niet zo'n bijstandsmoeder wil worden, dat ik er wel 100x over na heb gedacht en niks zomaar doe. Dus een aantal reacties hier vind ik wel een beetje jammer. Anyway, bedankt voor jouw reacties. Het is altijd fijn om te lezen dat iemand je begrijpt. We hebben besloten om zoieso nog 2 jaar te wachten tot ik mijn opleiding afgerond heb. (Mijn vriend heeft al wel 2 MBO diploma's op zak, dus dat is een zorg minder) en nu maar genieten van elkaar, want dat is ook belangrijk.quote:Op maandag 23 mei 2011 10:44 schreef diginoob2 het volgende:
Ik denk dat er best mensen zijn die met 18 jaar goed voor een kind kunnen zorgen maar de situatie bij TS is er gewoon niet naar. Ik ben zelf 24 en zou nu ook graag een kind willen en voel dat ik daar psychisch klaar voor ben máár ook ik zit nog in mn studie en zou het financieel niet kunnen bolwerken. Dus rond in ieder geval je studie af en zorg dat er echt een basis is voor dat kindje om in op te groeien. Als je over een paar jaar klaar bent met je studie kan het nog steeds en dan weet je ook of je relatie daadwerkelijk zo stabiel is.
quote:Op maandag 23 mei 2011 12:26 schreef Rianne2812 het volgende:
[..]
Wat ik vooral met dit topic wilde bereiken is kletsen met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt of wat dan ook..
quote:Dus wat vinden jullie? Er gewoon voor gaan? Nog even wachten en onze diepe wensen even opzij drukken?
Het is ook niet echt ''slim'' te noemen om na 7 maanden relatie al aan kinderen te willen beginnen, zeker op jullie leeftijd.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:26 schreef Rianne2812 het volgende:
blijkbaar word je dan meteen voor bijstandsmoeder en domme doos uitgemaakt hier, wat ik persoonlijk toch ontzettend jammer vind. Maar goed.
Precies! Dankjewel:)quote:Op maandag 23 mei 2011 12:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou je willen adviseren om nog langer te wachten. Doe je opleiding en ga daarna aan de slag om werkervaring op te doen. Dan is de kans dat je ooit zo'n gevreesde bijstandsmoeder wordt al een stuk kleiner.
nou goed, je kunt ook de gok gewoon wagen. Ik bedoel, je zult niet gaan overlijden bij deze beslissing en met 2 mbo's op zak moet je vriend toch wel een goed salaris kunnen verdienen zodat hij je kan ondersteunen met het lesgeld de opvang en het huishouden. Dat samen met de IB-groep moet toch wel aardig wat geld in het laatje brengen, en als het kind er is krijg je uiteraard ook nog kinderbijslag.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:26 schreef Rianne2812 het volgende:
We hebben besloten om zoieso nog 2 jaar te wachten tot ik mijn opleiding afgerond heb. (Mijn vriend heeft al wel 2 MBO diploma's op zak, dus dat is een zorg minder) en nu maar genieten van elkaar, want dat is ook belangrijk.
als je dit zegt voor iedere keuze/gebeurtenis die je moet maken in je leven, zal je echt ver komenquote:
quote:Op maandag 23 mei 2011 12:54 schreef jstrike het volgende:
nou goed, je kunt ook de gok gewoon wagen.
jongetje of meisje toch?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:08 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
![]()
Het gaat hier niet over of je je geld op rood of op zwart zet hoor.
Alsof je daar ook maar enigzins invloed op uit kan oefenen als je net 5 maanden een relatie hebtquote:Op maandag 23 mei 2011 12:26 schreef Rianne2812 het volgende:
[..]
En dat is precies wat ik wilde zeggen met mijn laatste reactie. Ik heb hier ook al aangegeven dat ik echt niet zo'n bijstandsmoeder wil worden, dat ik er wel 100x over na heb gedacht en niks zomaar doe.
Ga eerst elkaar maar eens leren kennen voordat je aan kinderen begint zou ik adviseren.quote:Dus een aantal reacties hier vind ik wel een beetje jammer. Anyway, bedankt voor jouw reacties. Het is altijd fijn om te lezen dat iemand je begrijpt. We hebben besloten om zoieso nog 2 jaar te wachten tot ik mijn opleiding afgerond heb. (Mijn vriend heeft al wel 2 MBO diploma's op zak, dus dat is een zorg minder) en nu maar genieten van elkaar, want dat is ook belangrijk.
Tja, wat wil je anders? Je hebt de schijnt tegen; je bent 18 jaar, hebt net 5 maanden een relatie, studeert nog en wilt nu al aan de kinderen. Als dat niet 'TIENERMOEDER IN SPE' schreeuwt dan weet ik het ook niet meer. Dat mag je persoonlijk jammer vinden, ik vind het persoonlijk realistisch.quote:Wat ik vooral met dit topic wilde bereiken is kletsen met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt of wat dan ook.. blijkbaar word je dan meteen voor bijstandsmoeder en domme doos uitgemaakt hier, wat ik persoonlijk toch ontzettend jammer vind. Maar goed.
Of je trekt er een bepaalde conclusie uit dat wellicht je plannetje toch niet zo volwassen is. Een baby kost misntens 15.000 euro per jaar, kan je dat opbrengen terwijl je studeert? Uhm...nee. Kan je vriendje met zijn diploma's de huur betalen en 3 mensen voeden?quote:Op maandag 23 mei 2011 12:26 schreef Rianne2812 het volgende:
[..]
En dat is precies wat ik wilde zeggen met mijn laatste reactie. Ik heb hier ook al aangegeven dat ik echt niet zo'n bijstandsmoeder wil worden, dat ik er wel 100x over na heb gedacht en niks zomaar doe. Dus een aantal reacties hier vind ik wel een beetje jammer. Anyway, bedankt voor jouw reacties. Het is altijd fijn om te lezen dat iemand je begrijpt. We hebben besloten om zoieso nog 2 jaar te wachten tot ik mijn opleiding afgerond heb. (Mijn vriend heeft al wel 2 MBO diploma's op zak, dus dat is een zorg minder) en nu maar genieten van elkaar, want dat is ook belangrijk.
Wat ik vooral met dit topic wilde bereiken is kletsen met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt of wat dan ook.. blijkbaar word je dan meteen voor bijstandsmoeder en domme doos uitgemaakt hier, wat ik persoonlijk toch ontzettend jammer vind. Maar goed.
Ik zou het juist niet willen, voor deze redenen.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:10 schreef jstrike het volgende:
[..]
jongetje of meisje toch?
nee maar goed, er zijn miljoenen mensen die minder verdienen dan wij hier verdienen. en die hebben ook gewoon kinderen op hun 14de. Het is dus allemaal wel te doen, alleen je moet het wel willen.
nee, ik zeg soms ook.quote:Op maandag 23 mei 2011 12:56 schreef Shalimar het volgende:
[..]
als je dit zegt voor iedere keuze/gebeurtenis die je moet maken in je leven, zal je echt ver komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |