abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97177348
Hoi iedereen,

Graag zou ik over het volgende jullie advies willen hebben. Ongeveer 5 maanden geleden raakte ik zwanger. Helaas kampte ik ook met fikse darmproblemen en heb hiervoor nog een korte tijd in het ziekenhuis gelegen. Daardoor had ik ook niet door dat ik zwanger was. Door de zware medicijnen die ik gekregen heb is het afgebroken. Dwars door de pil heen begon in te bloeden en er zaten hele dikke klonten in. Met dat verhaal ben ik opnieuw naar de huisarts gegaan en die vertelde me dat ik zwanger ben geweest. Wat vond ik het erg om te horen dat ik medicijnen heb ingenomen waardoor mijn 'kindje' het niet overleefde (het zat er nog maar zo'n 3 tot 4 weken) Toch voelde ik me op de één of andere manier erg schuldig. Ik had het ook zeker niet verwacht want ik spring heel voorzichtig om met de pil..
Ik had toen net 2 maanden officieel iets met mijn vriend. Voorzichtig heb ik hem het verhaal verteld en hij reageerde heel positief. Hij trooste mij en zei dat het wel goed komt en dat we sowieso wel een kind krijgen. (Sindsdien wist ik 1000% zeker dat onze relatie erg goed is)

Nu, 5 maanden later krijg ik steeds sterker het gevoel dat ik iets mis. Mijn vriend heeft hetzelfde. We willen allebei zo graag een kindje en we weten hoe het is want zijn oudere broer en jongere zus hebben ook al kinderen dus we zijn ook goed op de hoogte dat het heus niet zo romantisch is als het lijkt.

Helaas moet ik nog 2 jaar studeren en ook mijn vriend wil nog studeren. Dat zal 3 tot 4 jaar gaan duren. Gisteren kwam hij thuis en hij zei dat hij erover na had gedacht. Verder zei hij dat als ik een kindje wilde dat dat wel mogelijk zou zijn en dat hij later altijd zou kunnen studeren. (hij werkt nu)

Voor de mensen die mijn voorstel verhaaltje niet hebben gelezen, ik ben sinds december 18 en mijn vriend sinds januari 23. Dus wat vinden jullie? Er gewoon voor gaan? Nog even wachten en onze diepe wensen even opzij drukken?

O ja, we wonen ook samen sinds 1 maart.

Ben benieuwd naar jullie reacties!
  zondag 22 mei 2011 @ 22:11:50 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_97177513
Denk je zelf je studie te kunnen combineren met het ouderschap?
pi_97177698
je bent 18 en wil nu al zo graag een kind? :') :') :')
pi_97177783
Je bent pas 18 maak eerst je studie af, zoek een baan en begin dan aan kinderen te denken
Kinderen kosten een smak met geld, plus dat je samen woont dus je moet je hypotheek / huur betalen en dat van 1 inkomen
pi_97177965
Opzich denk ik dat het wel te combineren valt. Als we ervoor kiezen, blijft mijn vriend werken. Dus ook dat scheelt weer.
pi_97177979
Dus je bent 18, je hebt 7 maanden een relatie, hebt geen opleiding en wil graag een kind?
Klinkt als het stereotype tienermoeder verhaal wat voor de rest van haar leven in de bijstand ronddwaalt ^O^
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_97178270
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:17 schreef Ascendancy het volgende:
Dus je bent 18, je hebt 7 maanden een relatie, hebt geen opleiding en wil graag een kind?
Klinkt als het stereotype tienermoeder verhaal wat voor de rest van haar leven in de bijstand ronddwaalt ^O^
dit ja
pi_97178558
Nou, een bijstandsmoeder is wel het laatste wat ik wil worden hoor! Heb mij niet voor niets aangemeld op een opleiding en er moeite voor gedaan dat ik het in 2 jaar kan doen ipv 3.
Een bijstandsmoeder... nee echt niet. Met alle respect voor de moeders die dat wel zijn maar ik zou mij niet lekker voelen als ik weet dat ik geld krijg van de mensen die belasting betalen om mij te onderhouden. Verschrikkelijk! Daarom denk ik ook wel even 10x na hoor voordat ik iets doe:)

Don't worry!
  zondag 22 mei 2011 @ 22:28:08 #9
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_97178806
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:17 schreef Rianne2812 het volgende:
Opzich denk ik dat het wel te combineren valt. Als we ervoor kiezen, blijft mijn vriend werken. Dus ook dat scheelt weer.
Het woord opzich doet het em. Je lijkt er niet zeker van en ik vind persoonlijk 18 veel te jong. Geniet eerst van het leven en maak je studie af. Je woont pas samen per 1 maart. Dat zijn nu 2,5 maanden, oftwel 10 weken. Dat is toch erg kort om nu al zulke ingrijpende beslissingen te nemen.
Real men don`t play with fire, they play in it!
pi_97178852
Ja, maar je bent 18. Iedereen zegt op z'n 18e, ik weet dat blabla de ware is.
Maar is het dat op je 18e? De praktijk leer dat dit praktisch nooit het geval is.
De meeste tienermoeders hebben deze valkuil namelijk.
Vervolgens gaan ze uit elkaar. Jij zit met 'n kind. Je kan niet meer verder studeren en hebt geen tijd voor werk. Zo simpel gaat het. Opvang is ook niet gratis.
pi_97179777
Ik weet het ook allemaal wel. We zijn nog jong en we hebben ook genoeg tijd maar doordat ik al zwanger ben geweest en het zelf toch onbewust door te zware medicijnen heb afgebroken doet dat toch pijn en heb ik het gevoel dat ik wat mis. Snappen jullie dat?

We hebben het er bijna dagelijks over. Ik denk inderdaad dat we iig maar wachten totdat ik mijn studie heb afgerond, dat is toch het beste hoe moeilijk dat misschien ook is.
Diezelfde bevestiging krijg ik nu ook van jullie en dat is toch wel erg fijn:)
pi_97180061
Je lijkt gevoelsmatig al bijna een keuze gemaakt te hebben, maar ik zou als ik jou was toch even voor het verstand gaan. Je bent nog jong, en om nu al moeder te worden brengt je in een levensfase waar velen nog niet klaar voor zijn op deze leeftijd. Ik zou minstens nog je studie afmaken hoor, dan heb je dat in de pocket. Door een kind te nemen tijdens je studie, heb je kans dat je zowel je kind als je studie ernstig te kort doet. En een paar jaar wachten lijkt lang, maar valt achteraf waarschijnlijk best mee. Ik zeg: wachten!
pi_97180548
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:45 schreef juxtaposition het volgende:
Je lijkt gevoelsmatig al bijna een keuze gemaakt te hebben, maar ik zou als ik jou was toch even voor het verstand gaan. Je bent nog jong, en om nu al moeder te worden brengt je in een levensfase waar velen nog niet klaar voor zijn op deze leeftijd. Ik zou minstens nog je studie afmaken hoor, dan heb je dat in de pocket. Door een kind te nemen tijdens je studie, heb je kans dat je zowel je kind als je studie ernstig te kort doet. En een paar jaar wachten lijkt lang, maar valt achteraf waarschijnlijk best mee. Ik zeg: wachten!
Bedankt! Dit soort reacties helpen toch een hele boel!! Inderdaad, misschien lijkt het nu wel lang maar de tijd gaat wat dat betreft vrij snel. Ik denk wel dat ik er klaar voor ben. Ik heb namelijk al zo ontzettend veel meegemaakt in mijn leven dat ik mij op de één of andere manier een heel stuk ouder/wijzer voel. Daarom denk ik, zeker of dit soort dingen, heeeeel erg goed na voordat ik min beslissing neem. Maar goed, dat neemt niet weg dat, hoe oud ik mij voel, ik toch nog jong ben en het ook erg belangrijk is dat je je studie afmaakt;)
pi_97180751
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:41 schreef Rianne2812 het volgende:
Ik weet het ook allemaal wel. We zijn nog jong en we hebben ook genoeg tijd maar doordat ik al zwanger ben geweest en het zelf toch onbewust door te zware medicijnen heb afgebroken doet dat toch pijn en heb ik het gevoel dat ik wat mis. Snappen jullie dat?

We hebben het er bijna dagelijks over. Ik denk inderdaad dat we iig maar wachten totdat ik mijn studie heb afgerond, dat is toch het beste hoe moeilijk dat misschien ook is.
Diezelfde bevestiging krijg ik nu ook van jullie en dat is toch wel erg fijn:)
Ik snap ook zeker wel dat je dat gevoel hebt, maar soms is het beter om bot de realiteit te horen te krijgen. Al die meisjes vertellen namelijk hetzelfde.
Verder vind ik het ook heel erg wat er gebeurt is, voor jou, maar het ligt wel in het verleden. En dan heeft de redenatie, want anders was er ook een kind geweest, weinig waarde. Want het is echt beter voor je leven geweest dat je niet al een kind hebt.
Het vergt namelijk veel verantwoordelijkheid en daarvoor is je leven nog lang niet stabiel genoeg. En je moet altijd proberen keuzes te maken met de realiteit dat je relatie kapot kan gaan.
Zijn ook veel mensen die problemen hebben met hypotheken omdat ze al na 3 jaar uit elkaar gingen enzo.

Probeer trouwens ook de valkuil van "ik voel me ouder en wijzer" te ontwijken. Dat zegt ieder meisje van je leeftijd, is heel normaal, maar niet waar.
  zondag 22 mei 2011 @ 23:04:48 #15
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_97181088
Ik zeg ook wachten. Al is het maar omdat een kind echt ontzettend veel geld kost. Ervan uitgaande dat je relatie in stand blijft, je kind gaat vroeg of laat dingen nodig hebben die niet te betalen zijn met 1 salaris, tenzij je vriend erg goed betaald krijgt (wat me sterk lijkt gezien jullie leeftijd). Dan zul je dus moeten gaan werken, en zonder diploma wordt dat waarschijnlijk iets met poetsdoeken. Zou je dat willen?

Haal eerst op zijn minst je diploma, doe liefst ook nog een aantal jaar werkervaring op.
Zo kun je je kind een veel stabielere toekomst bieden. Immers, je bent ouder dus je vriend gaat meer verdienen, je hebt meer levenservaring wat ten goede komt voor het opvoeden van je kind, én je kunt makkelijker instromen op de arbeidsmarkt als je wat ervaring hebt. Want geloof me, financiële problemen hakken ontzettend in een relatie, dat moet je eerst allemaal nog ervaren voor er een kind komt dat daar de dupe van gaat zijn.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_97182652
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:04 schreef MeraViglioSa het volgende:
Want geloof me, financiële problemen hakken ontzettend in een relatie, dat moet je eerst allemaal nog ervaren voor er een kind komt dat daar de dupe van gaat zijn.
dat eerste sowieso en beter laat je dat tweede nooit zover komen
Op 26-07-2011 00:33 schreef HappyGirl91
Heldin! _O_
pi_97183071
18 en een kind willen.. what the fuck.. :{ je bent zelf nog een kind.. wacht eerst maar eens 10 jaar oid..
There are only 151 Pokémon.
  maandag 23 mei 2011 @ 00:11:04 #18
305256 Ph.D.PowerPauper
Waanzinnig Weldenkend
pi_97184253
Lieve schat! Je bent 18, hebt een paar maand een relatie en woont al bijna 2 maand samen! Wow! En nu al een kind? Dat is natuurlijk geen slim idee. Als je slim bent ga je eens op onderzoek uit wat dat gevoel van 'iets missen' is, in plaats van dat gat zomaar op te vullen met een kind. Kijk eerst maar eens of je het een paar jaar met deze kerel uit houd! Een kind is niet alleen voor nu, maar voor altijd... denk daar maar eens over na.
Google is your friend!
www.justfuckinggoogleit.com/
pi_97184827
Wtf. Die vriend van je spoort ook niet trouwens.
pi_97185345
Ik snap dat nooit dat mensen zo vroeg een kind willen.. de werled is zo groot en zo veeel mee te maken. een kind krijgen kan altijd nog.
pi_97185416
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:15 schreef Difficult het volgende:
Je bent pas 18 maak eerst je studie af, zoek een baan en begin dan aan kinderen te denken
Kinderen kosten een smak met geld, plus dat je samen woont dus je moet je hypotheek / huur betalen en dat van 1 inkomen
:')

Leven is toch meer dan een fucking rekensom :(
  maandag 23 mei 2011 @ 00:52:28 #22
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_97185573
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 00:48 schreef Strugglemaster het volgende:

[..]

Als je je zaken niet goed regelt helaas niet. ;)
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  maandag 23 mei 2011 @ 00:55:03 #23
305256 Ph.D.PowerPauper
Waanzinnig Weldenkend
pi_97185641
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 00:48 schreef Strugglemaster het volgende:

[..]

Tot je de rekening van de luiers, babyvoeding en dergelijke moet betalen...
Google is your friend!
www.justfuckinggoogleit.com/
  maandag 23 mei 2011 @ 09:07:37 #24
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_97188759
Ik zal mensen die na 7 maanden relatie al aan kinderen willen beginnen nooit begrijpen... :{
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 23 mei 2011 @ 09:23:54 #25
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_97189076
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 09:07 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik zal mensen die na 7 maanden relatie al aan kinderen willen beginnen nooit begrijpen... :{
Vooral als ze 23 en 18 zijn en allebei geen opleiding hebben.
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
pi_97189304
quote:
3s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:54 schreef Rianne2812 het volgende:

[..]

Bedankt! Dit soort reacties helpen toch een hele boel!! Inderdaad, misschien lijkt het nu wel lang maar de tijd gaat wat dat betreft vrij snel. Ik denk wel dat ik er klaar voor ben. Ik heb namelijk al zo ontzettend veel meegemaakt in mijn leven dat ik mij op de één of andere manier een heel stuk ouder/wijzer voel. Daarom denk ik, zeker of dit soort dingen, heeeeel erg goed na voordat ik min beslissing neem. Maar goed, dat neemt niet weg dat, hoe oud ik mij voel, ik toch nog jong ben en het ook erg belangrijk is dat je je studie afmaakt;)
Je klinkt anders gewoon als de zoveelste domme doos van 18 die zichzelf zooooo volwassen en verstandig voelt. Je overschat jezelf enorm, een opleiding in 2 jaar doen terwijl daar 3 jaar voor staat terwijl je ook nog een kind hebt. En hierna ga je zeker even de oliecrisis oplossen? :')
Doe eens lief!
  maandag 23 mei 2011 @ 09:42:25 #27
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_97189403
Baby's having baby's. Maak gewoon je school af, zorg voor een stabiele thuissituatie met twee volwassen ouders.
Waarom die haastige spoed?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 23 mei 2011 @ 09:43:08 #28
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_97189422
quote:
Nu, 5 maanden later krijg ik steeds sterker het gevoel dat ik iets mis. Mijn vriend heeft hetzelfde. We willen allebei zo graag een kindje en we weten hoe het is want zijn oudere broer en jongere zus hebben ook al kinderen dus we zijn ook goed op de hoogte dat het heus niet zo romantisch is als het lijkt.
BULLSHIT!
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  maandag 23 mei 2011 @ 09:44:00 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_97189443
En dat na een relatie van een kleine zeven maanden?
Serieus, denk eens na.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_97190173
zou je niet eerst gaan trouwen voordat je een kind krijgt? Wil je niet eerst een huisje hebben en een beetje gesettled zijn? een beetje reizen. Studie afmaken en een leuke baan vinden. Etc.. Etc..

wat voor studie ga je nu doen deze 2 jaar?
pi_97190371
Als moeder zeg ik je dit : WACHTEN.

Heb je wel enig hoeveel je leven veranderd?

Heb je nagedacht over het volgende:

- Wat kan je het kind bieden?
- Kinderen kosten klauwen met geld
-Kan je alleen voor een kind zorgen ofwel wat als je vriend je verlaat?
- Verantwoordelijkheid?
-Woonruimte?
-Nu kan je heerlijk onbezonnen leven en doen waar je zin in hebt,met een kind kan dat niet.
-Vrienden die je laten vallen

En zo is er nog veel meer.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  maandag 23 mei 2011 @ 10:33:52 #32
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_97190501
quote:
Wat vond ik het erg om te horen dat ik medicijnen heb ingenomen waardoor mijn 'kindje' het niet overleefde
Maar wel de pil slikken, condooms gebruiken en orale/ anale/ manuele seks hebben! :') Hypocriet! :@

OT... Wacht nog even! O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_97190557
TS, je schetst wel het standaard draaiboek voor een alleenstaande tienermoeder over een jaar, dat weet je?
pi_97190768
Ik denk dat er best mensen zijn die met 18 jaar goed voor een kind kunnen zorgen maar de situatie bij TS is er gewoon niet naar. Ik ben zelf 24 en zou nu ook graag een kind willen en voel dat ik daar psychisch klaar voor ben máár ook ik zit nog in mn studie en zou het financieel niet kunnen bolwerken. Dus rond in ieder geval je studie af en zorg dat er echt een basis is voor dat kindje om in op te groeien. Als je over een paar jaar klaar bent met je studie kan het nog steeds en dan weet je ook of je relatie daadwerkelijk zo stabiel is.
zelfde als diginoob
pi_97190813
Overigens snap ik dus wel het verlangen en het gevoel wat je nu hebt door wat je hebt meegemaakt. De reacties van de fokkers hier vind ik een beetje grof, het is toch best begrijpelijk dat je je zo voelt, maar idd ik zou wachten.
zelfde als diginoob
  maandag 23 mei 2011 @ 12:12:57 #36
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_97194360
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:44 schreef diginoob2 het volgende:
Ik denk dat er best mensen zijn die met 18 jaar goed voor een kind kunnen zorgen maar de situatie bij TS is er gewoon niet naar. Ik ben zelf 24 en zou nu ook graag een kind willen en voel dat ik daar psychisch klaar voor ben máár ook ik zit nog in mn studie en zou het financieel niet kunnen bolwerken. Dus rond in ieder geval je studie af en zorg dat er echt een basis is voor dat kindje om in op te groeien. Als je over een paar jaar klaar bent met je studie kan het nog steeds en dan weet je ook of je relatie daadwerkelijk zo stabiel is.
En dat is precies wat ik wilde zeggen met mijn laatste reactie. Ik heb hier ook al aangegeven dat ik echt niet zo'n bijstandsmoeder wil worden, dat ik er wel 100x over na heb gedacht en niks zomaar doe. Dus een aantal reacties hier vind ik wel een beetje jammer. Anyway, bedankt voor jouw reacties. Het is altijd fijn om te lezen dat iemand je begrijpt. We hebben besloten om zoieso nog 2 jaar te wachten tot ik mijn opleiding afgerond heb. (Mijn vriend heeft al wel 2 MBO diploma's op zak, dus dat is een zorg minder) en nu maar genieten van elkaar, want dat is ook belangrijk.

Wat ik vooral met dit topic wilde bereiken is kletsen met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt of wat dan ook.. blijkbaar word je dan meteen voor bijstandsmoeder en domme doos uitgemaakt hier, wat ik persoonlijk toch ontzettend jammer vind. Maar goed.
pi_97194752
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:26 schreef Rianne2812 het volgende:

[..]

Wat ik vooral met dit topic wilde bereiken is kletsen met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt of wat dan ook..
:N

quote:
Dus wat vinden jullie? Er gewoon voor gaan? Nog even wachten en onze diepe wensen even opzij drukken?
  maandag 23 mei 2011 @ 12:38:19 #39
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_97194753
quote:
blijkbaar word je dan meteen voor bijstandsmoeder en domme doos uitgemaakt hier, wat ik persoonlijk toch ontzettend jammer vind. Maar goed.
Het is ook niet echt ''slim'' te noemen om na 7 maanden relatie al aan kinderen te willen beginnen, zeker op jullie leeftijd.
  maandag 23 mei 2011 @ 12:41:07 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97194838
Ik zou je willen adviseren om nog langer te wachten. Doe je opleiding en ga daarna aan de slag om werkervaring op te doen. Dan is de kans dat je ooit zo'n gevreesde bijstandsmoeder wordt al een stuk kleiner.
The love you take is equal to the love you make.
pi_97194991
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou je willen adviseren om nog langer te wachten. Doe je opleiding en ga daarna aan de slag om werkervaring op te doen. Dan is de kans dat je ooit zo'n gevreesde bijstandsmoeder wordt al een stuk kleiner.
Precies! Dankjewel:)
pi_97195044
Zelf heb ik deze situatie nooit meegemaakt: een (soort van) miskraam hebben. Bah, wat afschuwelijk voor je. Wel heb ik dat 'moederinstinct' en ik begrijp je drang ook. Ja, dit met mijn 20 jaar, en mijn relatie van 3,5 jaar (vriend is 23). Ik kan mijn eierstokken praktisch voelen als ik ergens een baby of kind zie (zelfs zo'n 'irritant rotkind in de tram dat maar niet wil stoppen met huilen om een koekje'). Maar toch wil ik je aanraden om te wachten, want, zoals anderen ookal zeiden, je hebt op dit moment geen stabiel leven. En hoewel het mooi is dat je ervan uitgaat dat jij en je vriend voor altijd samen zullen blijven, moet je, vooral als je een kind hebt, er rekening mee houden dat dit misschien niet het geval is. Niet leuk om aan te denken, maar wel realistisch. Zodra je een kind hebt, is er geen 'ik' meer. Jouw taak als ouder is om je kind zo goed en stabiel mogelijk op te voeden. Natuurlijk weet je dat ook wel, maar realiseer je je dit ook? Want MOCHT het gebeuren dat, om wat voor reden dan ook, je vriend als ouder wegvalt, dan komt het allemaal op jou neer.

Ik heb een meisje in mijn klas met een kind en hoewel ze erg blij is met haar zoontje, geeft ze toe dat het onwijs zwaar is, dat ze soms niet aanwezig kan zijn en dat het gewoon heel jammer is om zoveel van zijn ontwikkeling te missen door school en werk. Heb je daar ookal aan gedacht? Dat je veel dingen zal missen van je kind, omdat je 'te druk' bent?
pi_97195380
quote:
We hebben besloten om zoieso nog 2 jaar te wachten tot ik mijn opleiding afgerond heb. (Mijn vriend heeft al wel 2 MBO diploma's op zak, dus dat is een zorg minder) en nu maar genieten van elkaar, want dat is ook belangrijk.
nou goed, je kunt ook de gok gewoon wagen. Ik bedoel, je zult niet gaan overlijden bij deze beslissing en met 2 mbo's op zak moet je vriend toch wel een goed salaris kunnen verdienen zodat hij je kan ondersteunen met het lesgeld de opvang en het huishouden. Dat samen met de IB-groep moet toch wel aardig wat geld in het laatje brengen, en als het kind er is krijg je uiteraard ook nog kinderbijslag.

Het zal geen vetpot zijn, maar het is zeker niet hopeloos. af en toe pa ma lief aankijken zodat ze op de kinderen kunnen passen. Het kan allemaal. Wie niet waagt die niet wint.

[ Bericht 4% gewijzigd door jstrike op 23-05-2011 13:00:39 ]
pi_97195483
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:54 schreef jstrike het volgende:

[..]

Wie niet waagt die niet wint.
als je dit zegt voor iedere keuze/gebeurtenis die je moet maken in je leven, zal je echt ver komen :')
  maandag 23 mei 2011 @ 13:08:07 #45
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_97195968
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:54 schreef jstrike het volgende:
nou goed, je kunt ook de gok gewoon wagen.
8)7

Het gaat hier niet over of je je geld op rood of op zwart zet hoor.
pi_97196062
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:08 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

8)7

Het gaat hier niet over of je je geld op rood of op zwart zet hoor.
jongetje of meisje toch?

nee maar goed, er zijn miljoenen mensen die minder verdienen dan wij hier verdienen. en die hebben ook gewoon kinderen op hun 14de. Het is dus allemaal wel te doen, alleen je moet het wel willen.
pi_97196108
quote:

[..]

En dat is precies wat ik wilde zeggen met mijn laatste reactie. Ik heb hier ook al aangegeven dat ik echt niet zo'n bijstandsmoeder wil worden, dat ik er wel 100x over na heb gedacht en niks zomaar doe.
Alsof je daar ook maar enigzins invloed op uit kan oefenen als je net 5 maanden een relatie hebt :') Je bent net van je vlinders voor elkaar aan het af stappen...

quote:
Dus een aantal reacties hier vind ik wel een beetje jammer. Anyway, bedankt voor jouw reacties. Het is altijd fijn om te lezen dat iemand je begrijpt. We hebben besloten om zoieso nog 2 jaar te wachten tot ik mijn opleiding afgerond heb. (Mijn vriend heeft al wel 2 MBO diploma's op zak, dus dat is een zorg minder) en nu maar genieten van elkaar, want dat is ook belangrijk.
Ga eerst elkaar maar eens leren kennen voordat je aan kinderen begint zou ik adviseren.

quote:
Wat ik vooral met dit topic wilde bereiken is kletsen met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt of wat dan ook.. blijkbaar word je dan meteen voor bijstandsmoeder en domme doos uitgemaakt hier, wat ik persoonlijk toch ontzettend jammer vind. Maar goed.
Tja, wat wil je anders? Je hebt de schijnt tegen; je bent 18 jaar, hebt net 5 maanden een relatie, studeert nog en wilt nu al aan de kinderen. Als dat niet 'TIENERMOEDER IN SPE' schreeuwt dan weet ik het ook niet meer. Dat mag je persoonlijk jammer vinden, ik vind het persoonlijk realistisch.
pi_97196135
quote:

[..]

En dat is precies wat ik wilde zeggen met mijn laatste reactie. Ik heb hier ook al aangegeven dat ik echt niet zo'n bijstandsmoeder wil worden, dat ik er wel 100x over na heb gedacht en niks zomaar doe. Dus een aantal reacties hier vind ik wel een beetje jammer. Anyway, bedankt voor jouw reacties. Het is altijd fijn om te lezen dat iemand je begrijpt. We hebben besloten om zoieso nog 2 jaar te wachten tot ik mijn opleiding afgerond heb. (Mijn vriend heeft al wel 2 MBO diploma's op zak, dus dat is een zorg minder) en nu maar genieten van elkaar, want dat is ook belangrijk.

Of je trekt er een bepaalde conclusie uit dat wellicht je plannetje toch niet zo volwassen is. Een baby kost misntens 15.000 euro per jaar, kan je dat opbrengen terwijl je studeert? Uhm...nee. Kan je vriendje met zijn diploma's de huur betalen en 3 mensen voeden?

Denk je dat hij na 7 maanden relatie het al aankan om straks 9 maanden met een chagerijnig gedrocht rond te lopen om vervolgens nog 4 jaar stront te moeten vegen en een fulltime baan te combineren? Want jullie kennen elkaar al zo door en door goed en weten precies wat je aan elkaar hebt.

Volwassen hoor. Een leuk ideaalbeeld in je hoofd hebben is iets heel anders dan volwassen zijn.
Doe eens lief!
pi_97196217
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:10 schreef jstrike het volgende:

[..]

jongetje of meisje toch?

nee maar goed, er zijn miljoenen mensen die minder verdienen dan wij hier verdienen. en die hebben ook gewoon kinderen op hun 14de. Het is dus allemaal wel te doen, alleen je moet het wel willen.
Ik zou het juist niet willen, voor deze redenen.
pi_97196218
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:56 schreef Shalimar het volgende:

[..]

als je dit zegt voor iedere keuze/gebeurtenis die je moet maken in je leven, zal je echt ver komen :')
nee, ik zeg soms ook.

niet geschoten is altijd mis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')