abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 mei 2011 @ 21:38:58 #26
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_97222562
I(k geloof dat je ook echt een boltaartje kunt maken, maar de garing daarvan lijkt me een drama. Je bakt gewoon een taart zoals je normaal zou doen, snijdt deze in reepjes en dan pak je een schaal en leg je een eerste laag. Moet ongeveer 1 cm breed zijn. Dan smeer je je slagroom, of andere vulling (niet te nat) en voeg je eventueel wat vruchtjes toe. Dan weer een laag biscuitcake en zo tot hij gevuld is. Ik heb de schaal wel eerst bekleed met cellofaan, als je dan de schaal eraf haalt, kun je de cellofaan tegenhouden en blijft hij mooi in vorm.
  maandag 23 mei 2011 @ 22:34:00 #27
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_97226537
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:32 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Ik voel me echt heel dom nu... Ik dacht dat als je een boltaartje wilde maken, je een speciale bakvorm nodig had om die bol te bakken. Maar kennelijk puzzel je dat dus gewoon in elkaar van een "normale" biscuit?
Zo dom is dat niet, want je hebt twee manieren om aan en bol te komen. Een daarvan is puzzelen maar de andere is bakken in een vorm.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 23:26:56 #28
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_97230004
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:58 schreef _Loki het volgende:
Ik denk net te lang gebakken, dan zijn ze als ze vers zijn nog goed en als ze afkoelen steenhard.
Nee niet te lang gebakken. Heb ze meerdere malen korter/langer proberen te bakken en dat was het probleem niet. De honing kan het best zijn ja. Toch is het stom, en zonde want ze waren te lekker ;(
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_97255255
Heeft iemand een goed recept voor red velvet cupcakes? Ik wil die namelijk binnenkort een keer proberen te maken O+
Be optimistic, all the people you hate are going to eventually die :)
pi_97261376
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:48 schreef MarjoBlabla het volgende:
Heeft iemand een goed recept voor red velvet cupcakes? Ik wil die namelijk binnenkort een keer proberen te maken O+
Ik speel ook al ff met het idee, maar alle recepten die ik tegenkom maken gebruik van 2 ounces rode kleurstof. Ik ben alleen nog nooit de vloeibare kleurstof tegengekomen die ze blijkbaar in de US gebruiken.
pi_97261755
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:48 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik speel ook al ff met het idee, maar alle recepten die ik tegenkom maken gebruik van 2 ounces rode kleurstof. Ik ben alleen nog nooit de vloeibare kleurstof tegengekomen die ze blijkbaar in de US gebruiken.
Rode vloeibare kleurstof is gewoon bij de toko te koop.. Ik heb in ieder geval daar mijn flesje vandaan..
pi_97265280
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:55 schreef MarjoBlabla het volgende:
Rode vloeibare kleurstof is gewoon bij de toko te koop.. Ik heb in ieder geval daar mijn flesje vandaan..
Ik zal eens kijken bij de toko hier in de buurt. Misschien dat je wat kan met bovenstaand recept dan? :) Er gaat wel een hoop in! Laat je weten of het gelukt is? :D
pi_97282834
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 20:53 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken bij de toko hier in de buurt. Misschien dat je wat kan met bovenstaand recept dan? :) Er gaat wel een hoop in! Laat je weten of het gelukt is? :D
Ik ga een combinatie van 2 recepten gebruiken. In een ander recept staat 1,5 eetlepel aan kleurstof.. Dus ik doe gewoon dat, in combinatie met dat recept van jou xD Want je hebt niet zo veel kleurstof nodig! Ik heb al eens eerder gewoon rode cupcakes gemaakt, daar was een eetlepel genoeg voor dacht ik..
pi_97283313
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 08:43 schreef MarjoBlabla het volgende:
Ik ga een combinatie van 2 recepten gebruiken. In een ander recept staat 1,5 eetlepel aan kleurstof.. Dus ik doe gewoon dat, in combinatie met dat recept van jou xD Want je hebt niet zo veel kleurstof nodig! Ik heb al eens eerder gewoon rode cupcakes gemaakt, daar was een eetlepel genoeg voor dacht ik..
Ok, laat weten hoe het gaat. Gebruik je dan een eetlepel vloeibare kleurstof of paste?
pi_97342057
Vloeibaar.. Ik ga ze zo proberen te maken, wish me luck!
Iemand nog een geweldig recept voor de toef?
pi_97343054
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:06 schreef MarjoBlabla het volgende:
Vloeibaar.. Ik ga ze zo proberen te maken, wish me luck!
Iemand nog een geweldig recept voor de toef?
Ik zou de creamcheese frosting maken uit de link die ik eerder heb gepost, denk dat wit met rood mooi staat :). Ik heb bij de plaatselijke toko ook vloeibare kleurstof gevonden, dus ik ga me er binnenkort ook eens aan wagen!
pi_97344502
Ze staan nu in de oven.. pfoe wat is dat recept een gedoe zeg xD
Ik hoop dat ze mooi worden, aangezien ik de helft aan een vriend/collega wilde geven die morgen voor het laatst is, aangezien hij komend weekend naar Groningen verhuis. Ik moet hem extra verslaafd maken aan mijn cupcakes, want over 2,5 maand ga ik hem achterna om daar te studeren. Dan kan ik mijn ouders + zussen niet meer vetmesten, dus dan maar nieuwe slachtoffers zoeken *O*
pi_97345538
Oke, dit heb ik nog nooit meegemaakt.. Ik heb vandaag voor het eerst die dokter oetker papiertjes gebruikt (vond de kleurtjes wel handig..rood voor mn red velvet cupcakes). ik tilde dus net een cupcake uit het bakblik, draaide hem om, om de onderkant te voelen.. VALT HET CAKEJE ERUIT! Herkent iemand dit? Ik wilde namelijk die lading gebruiken voor mijn cadeautje, maar ik ga niet zulke cakejes weggeven..

-Edit
Ik zie net dat het hetzelfde probleem is bij mijn wiltonpapiertjes..
pi_97349098
eet mooi makkelijk toch als je ze er zo uit kan pakken?
pi_97349737
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 18:50 schreef loecje het volgende:
eet mooi makkelijk toch als je ze er zo uit kan pakken?
Ja, dat wel.. Maar het is niet erg mooi, als je ze weg wilt geven..
pi_97369085
Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest dus excuus als ik oud nieuws herhaal maar ik zag dat de Jamin in Leidschendam nu een heel assortiment heeft aan spullen waaronder ook funcakes mixen maar ook Wilton etc.

Verder gaat a.s. zaterdag in Naaldwijk een nieuw filiaal van de leukstetaartenshop open.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_97371451
MarjoBlabla, zijn ze wel mooi rood geworden met 1,5 lepel kleurstof?
pi_97371484
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 01:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest dus excuus als ik oud nieuws herhaal maar ik zag dat de Jamin in Leidschendam nu een heel assortiment heeft aan spullen waaronder ook funcakes mixen maar ook Wilton etc.

Verder gaat a.s. zaterdag in Naaldwijk een nieuw filiaal van de leukstetaartenshop open.
Dat van de Jamin is pas net, dus iig geen oud nieuws :)
Stond deze week nog in de krant en ik ben het vergeten te melden ;)

http://www.jamin.nl/taarten-i972.html Met e-mail voor foto's en recepten, dus spammen maar :D
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:53:04 #44
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_97379192
Mmmm die cupcakes zien er lekker uit Skaai! :9~
En die schoentjes zijn leuk zeg, SV-tje. O+
En die chocoladetaart oeh heerlijk!! Mooi ook, met 1 roos, Miss_Isis, ik hou van de kracht van eenvoud! ^O^

Vandaag moet ik 2 taarten afmaken. Gisteren heb ik al gebakken en afgesmeerd, dus vandaag ga ik bekleden en decoreren. De eerste taart heb ik net af, een dinosaurustaart.
Ik heb een ronde taart gemaakt, gevuld met aardbeienspul en bovenop extra heuvels van biscuitmix, afgesmeerd met botercreme:

Bekleed met groene fondant:

Het uiteindelijke resultaat, met grassprietjes van groene icing en nepdinosaurusjes, met de naam en leeftijd van bruine fondant op de zijrand:
  vrijdag 27 mei 2011 @ 15:04:33 #45
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_97384439
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:53 schreef Spuuglokje het volgende:
Mmmm die cupcakes zien er lekker uit Skaai! :9~
En die schoentjes zijn leuk zeg, SV-tje. O+
En die chocoladetaart oeh heerlijk!! Mooi ook, met 1 roos, Miss_Isis, ik hou van de kracht van eenvoud! ^O^

Vandaag moet ik 2 taarten afmaken. Gisteren heb ik al gebakken en afgesmeerd, dus vandaag ga ik bekleden en decoreren. De eerste taart heb ik net af, een dinosaurustaart.
Ik heb een ronde taart gemaakt, gevuld met aardbeienspul en bovenop extra heuvels van biscuitmix, afgesmeerd met botercreme:
[ afbeelding ]

Bekleed met groene fondant:
[ afbeelding ]

Het uiteindelijke resultaat, met grassprietjes van groene icing en nepdinosaurusjes, met de naam en leeftijd van bruine fondant op de zijrand:
[ afbeelding ]
_O_
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_97388310
Mooi Spuuglokje!

Edit: gisteren gemaakt
pi_97390313
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:03 schreef -Trinity- het volgende:
MarjoBlabla, zijn ze wel mooi rood geworden met 1,5 lepel kleurstof?
Ik heb er uiteindelijk ongeveer 2 a 2,5 van gemaakt. Ze waren wel erg lekker! Ik vermoed dat ze alleen wat langer in de oven hadden gemoeten. De grote waren nog niet helemaal gaar, jammer genoeg. De mini's waren wel goed en erugh lekker *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 01:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Ik heb vandaag gekeken bij de Jamin in Amersfoort.. Hier hebben ze het helaas niet :N Ik hoop dat ze het wel in Groningen hebben..
pi_97394595
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:29 schreef MarjoBlabla het volgende:
Ik heb er uiteindelijk ongeveer 2 a 2,5 van gemaakt. Ze waren wel erg lekker! Ik vermoed dat ze alleen wat langer in de oven hadden gemoeten. De grote waren nog niet helemaal gaar, jammer genoeg. De mini's waren wel goed en erugh lekker *O*
Ok, dus ze moeten langer dan in dat recept staat? Heb je die uit mijn link gebruikt? Ik wil ze ook echt binnenkort gaan maken *O*.
pi_97395701
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 19:24 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ok, dus ze moeten langer dan in dat recept staat? Heb je die uit mijn link gebruikt? Ik wil ze ook echt binnenkort gaan maken *O*.
Ja, in combinatie met het recept dat op deleukstetaarten.nl staat:) Vond het te veel gedoe om alles om te rekenen:p
pi_97396405
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 19:49 schreef MarjoBlabla het volgende:
Ja, in combinatie met het recept dat op deleukstetaarten.nl staat:) Vond het te veel gedoe om alles om te rekenen:p
Ok thx, hoe lang en op welke temp raar jij 't nu aan dan, met je ervaring? :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')