abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112700633
Zo, de tuin is zo goed als af, zie het filmpje hieronder:

(daar waar de fietsen staan en de containers moet ik nog een beetje invegen en zal binnenkort een extra schuur verrijzen, maar verder ben ik dik tevreden :)

“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Moderator zondag 10 juni 2012 @ 19:45:52 #252
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_112705140
Ik vind het resultaat bijzonder netjes, weinig onderhoud aan je tuin en toch leuk ingericht zonder dat het zo steriel wordt ^O^ *O*
pi_112729342
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 19:45 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik vind het resultaat bijzonder netjes, weinig onderhoud aan je tuin en toch leuk ingericht zonder dat het zo steriel wordt ^O^ *O*
dank je wel, ben ook erg content tot op heden :) Volgende week nog even een schuurtje bouwen en t lijkt echt ergens op :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_112824201
super netjes hoor! maar ben jij nou zo lang of staat je schutting zo laag?
pi_112824405
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:12 schreef LittleBuddha het volgende:
super netjes hoor! maar ben jij nou zo lang of staat je schutting zo laag?
Uitstekende observatie.. Zelf ben ik 1.90 en een schutting is 1.80 geloof ik...

Neemt niet weg dat mijn tuin iets hoger ligt van de buren, maar ik wel mijn eigen afwatering regel dus daar hebben ze geen last van. Verder is de bestrating ook iets hoger komen te liggen dan van te voren geanticipeerd. hierdoor moeten mn nieuwe schuttingen eigenlijk zo'n 5 cm om hoog om weer "droog"te hangen.

Baal ik wel een beetje van omdat ik de palen zo keurig op lengte had afgezaagd en nu klopt het straks niet meer.. Ik broed nog op een nieuwe oplossing, maar nieuwe palen is een no-go.. Dus tsja wellicht een dop er op ofzo, ik hou er niet van, maar wat moet ik anders? Iemand een idee?

Ter verduidelijking een plaatje:

[ Bericht 3% gewijzigd door RanTheMan op 13-06-2012 09:31:54 ]
pi_112827063
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2012 09:24 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Uitstekende observatie.. Zelf ben ik 1.90 en een schutting is 1.80 geloof ik...

Neemt niet weg dat mijn tuin iets hoger ligt van de buren, maar ik wel mijn eigen afwatering regel dus daar hebben ze geen last van. Verder is de bestrating ook iets hoger komen te liggen dan van te voren geanticipeerd. hierdoor moeten mn nieuwe schuttingen eigenlijk zo'n 5 cm om hoog om weer "droog"te hangen.

Baal ik wel een beetje van omdat ik de palen zo keurig op lengte had afgezaagd en nu klopt het straks niet meer.. Ik broed nog op een nieuwe oplossing, maar nieuwe palen is een no-go.. Dus tsja wellicht een dop er op ofzo, ik hou er niet van, maar wat moet ik anders? Iemand een idee?

Ter verduidelijking een plaatje:
[ afbeelding ]

Zou een 10 cm schroef er bovenin draaien en de kop er af slijpen met een rvs schijfje en dan een stukje hout van vijf centimeter gaatje boren en er op draaien en in de verbinding met bitumen kit smeren. Zou wel de in de naad een dikke v-groef maken zodat het dikte verschil niet echt opvalt.
Jeroentje.
pi_112931017
kap erop of een bolletje?

pi_112931181
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 15:30 schreef LittleBuddha het volgende:
kap erop of een bolletje?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik beschreef het als dop, jij als kapje, zo'n stenen honkbal is niet echt geweldig denk ik, daar is mn tuin niet gotisch genoeg voor :)
pi_112931307
Overigens ben ik voornemens dit weekend te beginnen aan de bouw van mn schuurtje (zonder tekening 8)7 ).. Een simpel opberghok, maar ik twijfel nog een beetje, geimpregneerde rabbatdelen, of toch vuren/grenen rabbatdelen en dan lekker beitsen...
pi_112931388
zo'n dop kapje is toch best netjes dan? die honkballen zijn idd niet geweldig maar zijn redelijk groot waardoor ze meer goed kunnen maken.
pi_113014810
Update kick

Gisteren groot inkopen gedaan bij mijn vrienden van de Hornbach, eergisteren advies ingewonnen bij Fok timmerman Betyar en vandaag dan maar eens begonnen met het bouwen van een schuurtje achter de schuur. Zover ben ik nu:

pi_113015312
Ik zie golfplaten. Tip: maak een goede goot + afvoer aansluiting op het riool.. Spetterend regenwater is funest voor je onderste houten rabatdelen. Ook die golfplaten voldoende ondersteunen; om de 50 - 60 cm is wel het minimum. Als ze gaan doorbuigen, krijg je lekwater in je schuur.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_113015561
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:39 schreef blomke het volgende:
Spetterend regenwater is funest voor je onderste houten rabatdelen.
Klinkers onder een hoek leggen zodat de regen druppel van het hout af spettert. Hoek van inval is hoek van uitval . :?
Of een strook grind dan spat regenwater ook niet op.
Jeroentje.
pi_113018241
beide heren hebben goede punten! dak gaat 10 cm overhangen. frame komt om de 41 cm, er komt een goot met een regenton. Daarnaast ga ik de onderkant nog afwerken met mogelijk een loodrand oid. de rabatdelen hangen nu ongeveer 3mm vrij van de bestrating. dus met de huidige constructie zou er water door kunnen lopen... daarnaast loopt over de lengte de bestrating 6 cm af (2cm per meter) wat al voor uitdagingen zorgde. Maar ik verwacht geen verdere problemen. alles staat muurvast en waterpas. Omdat er geen ramen inkomen hang ik binnen een lamp met bewegingsensor voor t gemak...
pi_113022045
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 19:43 schreef jpajs het volgende:

Hoek van inval is hoek van uitval . :?
Dat geldt voor een monochromatische, coherente lichtbundel.

Met een plensbui, spat het water alle kanten op. Bovendien heeft ie geen klinkers, maar trottoirtegels. Probeer die maar eens in dit geval, schuin te leggen .
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_114381050
*Update

Na wat drukke weekenden met sociale verplichtingen en het bouwen van mijn schuur, is twee weken geleden dan eindelijk de zolder geïsoleerd.

Het betreft hier de delen waar niets aan is veranderd. De oude isolatie was piepschuim (6CM) op hardboard. Hier is nu Pur tegen aan gespoten. Dat ziet er ongeveer zo uit:

Alle delen die nog in het zicht blijven en waar nog iets tegen aan moet (zoals de raggels voor de stucplaten) had ik ingepakt met vershoudfolie, waardoor je dat allemaal mooi schoon houdt.

Je trekt het er zo af en her en der druk je een stanleymes er in... Dat ziet er zo uit (ik moet nog veel weg halen op deze foto's:

Uiteraard is haastige spoed zelden goed.. Ik had ook alle cv leidingen en cv ketel ingepakt omdat die onder het te isoleren gedeelte stond.. Nou prima niets aan de hand.. Alleen moet ik nog een cv leiding doorkoppelen. (voor het nieuwe gedeelte) Zie rode pijl..

Maar ik trok iets te hard aan het plastic waardoor ik per ongeluk het kraantje open trok.. Dus al het water spoot er uit.. Op zich geen probleem, ware het niet dat je bij de groene pijl en electra pijpje de vloer in ziet gaan.. Die gaat naar het centrale punt in de badkamer, waar een lamp hangt en ter hoogte van de lasdoos gaat een pijpje naar beneden voor de afzuiging in de badkamer..

2 uur later merkte ik dat ik geen warm water meer had (cv ketel en en deel van de badkamer zijn 1 groep) dus ik kijken, he ketel uit.. das gek.

Naar de groepenkast, he de groep staat uit.. Maar ik kon niet verzinnen waarom... Dus omhoog en de aardlek schoot niet meer uit.. Nou zal wel goed zijn..

Kom ik de volgende ochtend in de badkamer, he geen licht.. wtf.. Ik naar beneden.. gvd weer die groep uit.. Ik met de zaklamp mn badkamer in (heb geen raam) Nou, lamp helemaal bruin bruin..

En toen ging het lichtje pas bij mij branden.. Schade, lamp kapot, centrale afzuiging(printplaat) helemaal naar de kloten en allemaal bruine strepen op het plafond.. Het water was dus door/langs die pijpjes de (electra in de) badkamer in gelopen..

Dus een nieuwe lamp gehaald, afzuiger gekocht (best lastig om dezelfde te vinden, de oude kwam van de TU) en het plafond maar ff gewit.. Dat was weer en verloren zaterdag :)

tot hier to zo ver :)
pi_114381395
Nou, fraai istie....
pi_114383271
Tuinfilmpje bekeken en inderdaad een nette tuin. ^O^

Ik zou alleen die gele tuinslang die nu opgefrommeld tegen de achtergevel hangt vervangen door zo'n zelf oprollende haspel. Dat kost ook maar 50,- voor een 20 meter uitvoering.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_114383732
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Tuinfilmpje bekeken en inderdaad een nette tuin. ^O^

Ik zou alleen die gele tuinslang die nu opgefrommeld tegen de achtergevel hangt vervangen door zo'n zelf oprollende haspel. Dat kost ook maar 50,- voor een 20 meter uitvoering.
DIe had ik eerst achter, maar dat vond ik een dermate onding dat ik hem maar aan de voorkant van de woning heb opgehangen war ik ook en kraantje heb.. Deze bevalt veel beter, en die andere was nog en dure van gardena ook nog..

Maar bedankt voor het compliment voor de tuin :)Jammer dat ik er sinds het klaar is maar 1x in heb kunnen zitten :)
pi_114383926
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:07 schreef RanTheMan het volgende:
DIe had ik eerst achter, maar dat vond ik een dermate onding dat ik hem maar aan de voorkant van de woning heb opgehangen war ik ook en kraantje heb..
Ghehehe, zeker zo'n haspel die de slang niet automatisch van links naar rechts geleidt als hij oprolt..

Heb ik voor mijn water wel, maar die voor mijn luchtslang heeft dat niet. Wat een grafding... Iedere keer weer een puzzel om alles erin terug te krijgen... :P
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_114384370
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ghehehe, zeker zo'n haspel die de slang niet automatisch van links naar rechts geleidt als hij oprolt..

Heb ik voor mijn water wel, maar die voor mijn luchtslang heeft dat niet. Wat een grafding... Iedere keer weer een puzzel om alles erin terug te krijgen... :P
Ik moet gewoon draaien, maar op de 1 of andere manier is met die slang ook de waterdruk veel lager, dan met de gele slang.. Ook als ik hem helemaal uit rol en er geen kop op zet.. Ik begrijp dat eigenlijk niet, want ze hebben dezelfde diameter.. Maar goed....
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:31:50 #272
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114385269
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Stopt dat ding met oprollen, heb je nog 10 meter slang in je handen :')
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_114424323
Iets anders over die PUR-isolatie: die laag is dampopen. Dus hoe ga je de dampdichte laag aanbrengen?
pi_114447258
quote:
17s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:10 schreef blomke het volgende:
Iets anders over die PUR-isolatie: die laag is dampopen. Dus hoe ga je de dampdichte laag aanbrengen?
?? pur is een dampdichte laag
pi_114448653
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 01:59 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

?? pur is een dampdichte laag
Da's dus niet zo. :)
Single ply roofing, pay less, worthless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')