*UpdateNa wat drukke weekenden met sociale verplichtingen en het bouwen van mijn schuur, is twee weken geleden dan eindelijk de zolder geïsoleerd.
Het betreft hier de delen waar niets aan is veranderd. De oude isolatie was piepschuim (6CM) op hardboard. Hier is nu Pur tegen aan gespoten. Dat ziet er ongeveer zo uit:
![iso1.jpg]()
![iso2.jpg]()
Alle delen die nog in het zicht blijven en waar nog iets tegen aan moet (zoals de raggels voor de stucplaten) had ik ingepakt met vershoudfolie, waardoor je dat allemaal mooi schoon houdt.
Je trekt het er zo af en her en der druk je een stanleymes er in... Dat ziet er zo uit (ik moet nog veel weg halen op deze foto's:
![iso4.jpg]()
![iso3.jpg]()
Uiteraard is haastige spoed zelden goed.. Ik had ook alle cv leidingen en cv ketel ingepakt omdat die onder het te isoleren gedeelte stond.. Nou prima niets aan de hand.. Alleen moet ik nog een cv leiding doorkoppelen. (voor het nieuwe gedeelte) Zie rode pijl..
![iso5.jpg]()
Maar ik trok iets te hard aan het plastic waardoor ik per ongeluk het kraantje open trok.. Dus al het water spoot er uit.. Op zich geen probleem, ware het niet dat je bij de groene pijl en electra pijpje de vloer in ziet gaan.. Die gaat naar het centrale punt in de badkamer, waar een lamp hangt en ter hoogte van de lasdoos gaat een pijpje naar beneden voor de afzuiging in de badkamer..
2 uur later merkte ik dat ik geen warm water meer had (cv ketel en en deel van de badkamer zijn 1 groep) dus ik kijken, he ketel uit.. das gek.
Naar de groepenkast, he de groep staat uit.. Maar ik kon niet verzinnen waarom... Dus omhoog en de aardlek schoot niet meer uit.. Nou zal wel goed zijn..
Kom ik de volgende ochtend in de badkamer, he geen licht.. wtf.. Ik naar beneden.. gvd weer die groep uit.. Ik met de zaklamp mn badkamer in (heb geen raam) Nou, lamp helemaal bruin bruin..
En toen ging het lichtje pas bij mij branden.. Schade, lamp kapot, centrale afzuiging(printplaat) helemaal naar de kloten en allemaal bruine strepen op het plafond.. Het water was dus door/langs die pijpjes de (electra in de) badkamer in gelopen..
Dus een nieuwe lamp gehaald, afzuiger gekocht (best lastig om dezelfde te vinden, de oude kwam van de TU) en het plafond maar ff gewit.. Dat was weer en verloren zaterdag

tot hier to zo ver
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”