quote:Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.
In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.
De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.
30 seconden previews jaquote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:18 schreef Xurk het volgende:
Zijn "The Blond-O-Sonic Shimmer Trap" en "I.D.S.T." eigenlijk al ergens ten gehore gebracht of wordt het daarvoor nog uitkijken naar 30 mei? Die ga ik dan waarschijnlijk nog horen voordat ik het hele album hoor aangezien ik lekker braaf wil wachten tot 6 juni daarmee
quote:Spam-records
115 posts - Arn0 - Arctic Monkeys #35 - Nieuwe B-kanten!
100 posts - Arn0 - Arctic Monkeys #36 - Live in Valencia!
94 posts - Arn0 - Arctic Monkeys #38 - We're not the jealous type...
93 posts - Arn0 - Arctic Monkeys #32 - Met de nieuwe B-sides!
92 posts - Aisumasen - Arctic Monkeys #15 - The Fire and the Thud
Tofquote:
Dat was ook een van de eerste dingen die ik me bedacht toen ik hat album luisterde. Eigenlijk alle liedjes kunnen wel akoestisch uitgevoerd worden. Ben benieuwd hoe ze klinkenquote:Op zondag 22 mei 2011 02:15 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Akoestische sessie, coming up! In ieder geval "Love is a Laserquest" en "Suck It And See". Denk dat de meeste liedjes zich er best goed voor lenen. Uit een vorige sessie met 102.1 The Edge, Toronto:
Juist, dat is 'em!quote:Op zondag 22 mei 2011 00:36 schreef conobram het volgende:
Stond die 'box' niet gewoon op de toonbank bij de Oxfam winkels gevuld met My Propeller singles? Zij hielden toch een dergelijke actie destijds?
Zo bijzonder is het verder nu ook weer nietquote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:25 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Haha, ben nu wel benieuwd eigenlijk
Matt krijgt weinig rust, jaquote:Op zondag 22 mei 2011 02:38 schreef Merkie het volgende:
Begin van de setlist in Boston was wel baas zeg. Library Pictures, The View, Brianstorm, This House Is A Circus, Still Take You Home achter elkaar. Ook veel nummers gespeeld, 20? Zoveel speelden ze voorgaande keren toch niet
?
.. Snap echt niet dat je dat kan zeggen. Brick by Brick is met voorsprong slechter dan alles voor de SIAS-era. Goedkope gitaarrifjes, beschamende lyrics.quote:Op zondag 22 mei 2011 01:57 schreef Merkie het volgende:
Brick By Brick is leuker dan alles van Humbug bij elkaar
Wat vind jij als Humbug-fanboy eigenlijk van SIASquote:Op zondag 22 mei 2011 13:23 schreef Arn0 het volgende:
[..]
.. Snap echt niet dat je dat kan zeggen. Brick by Brick is met voorsprong slechter dan alles voor de SIAS-era. Goedkope gitaarrifjes, beschamende lyrics.
Love is a Laserquest werkt akoestisch wel lekker ja
Staan een paar goede nummers op maar hoort echt niet in het rijtje Whatever.., FWN en Humbug thuis. Nee dit is zeker hun slechtste album, zonde.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:25 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Wat vind jij als Humbug-fanboy eigenlijk van SIAS?
Ja precies, ik vind het ook de minste tot nu toe.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:26 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Staan een paar goede nummers op maar hoort echt niet in het rijtje Whatever.., FWN en Humbug thuis. Nee dit is zeker hun slechtste album, zonde.
Soort van eens, maar vind Brick juist een van de betere nummersquote:Op zondag 22 mei 2011 13:26 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Staan een paar goede nummers op maar hoort echt niet in het rijtje Whatever.., FWN en Humbug thuis. Nee dit is zeker hun slechtste album, zonde.
Jawel, heb er alleen nog niets over gehoord. Zaal is al wel erg vroeg open, weet niet wat dat zegt.quote:Op zondag 22 mei 2011 03:17 schreef Merkie het volgende:
Veel FWN-nummers ook weer... Die nummers droppen ze niet gauw. En terecht.
Zou er nog een voorprogramma aangekondigd worden voor 23 juni?
Met de aanvangstijd wordt meestal het Voorprogramma bedoeld volgens mij. Ik denk niet dat ze een voorprogramma om half 9 laten beginnen, dat zou betekenen dat AM pas om half 10 op zn vroegst kan beginnen. En dus pas om een uur of 11 is afgelopen. Maarja misschien zit het voorprogramma nu wel voor de aanvangstijd.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:45 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Jawel, heb er alleen nog niets over gehoord. Zaal is al wel erg vroeg open, weet niet wat dat zegt.
Dat gebeurt vaak zat.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:55 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Met de aanvangstijd wordt meestal het Voorprogramma bedoeld volgens mij. Ik denk niet dat ze een voorprogramma om half 9 laten beginnen, dat zou betekenen dat AM pas om half 10 op zn vroegst kan beginnen. En dus pas om een uur of 11 is afgelopen. Maarja misschien zit het voorprogramma nu wel voor de aanvangstijd.
Maar jij gaat die avond nog terug?quote:Op zondag 22 mei 2011 16:00 schreef Arn0 het volgende:
Ach, om 12 uur rijden de meeste treinen nog dus ik maak me niet echt druk..
Niet naar België nee, dat lukt nooit, blijf bij een kennis overnachtenquote:Op zondag 22 mei 2011 16:01 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Maar jij gaat die avond nog terug?
Ik dacht al. Het leek me al een hele onderneming.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:02 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Niet naar België nee, dat lukt nooit, blijf bij een kennis overnachten
Als je nog een beetje normaal wilt kunnen eten kun je dus beter hopen op geen voorprogramma...quote:Op zondag 22 mei 2011 15:59 schreef Aisumasen het volgende:
Daarom juist, als je de zaal al om 19:00 (oef!) opent, ga je niet het voorprogramma pas om 20:30 (wat 20:45 wordt) laten aanvangen. AM zal 21:15/21:30 op het podium staan, dan zal het voorprogramma echt wel om 20:00 begonnen zijn. Zo'n tijd op een kaartje is ook maar een slag om de arm.
Wat ook mijn gedachte wasquote:Op zondag 22 mei 2011 16:06 schreef conobram het volgende:
[..]
Als je nog een beetje normaal wil kunnen eten kun je dus beter hopen op geen voorprogramma...
Ik kan toch niet eten van de zenuwenquote:Op zondag 22 mei 2011 16:06 schreef conobram het volgende:
[..]
Als je nog een beetje normaal wilt kunnen eten kun je dus beter hopen op geen voorprogramma...
Gelukkig zit er een snackbar tegenover Paradiso en genoeg andere dingen op Leidsepleinquote:Op zondag 22 mei 2011 16:06 schreef conobram het volgende:
[..]
Als je nog een beetje normaal wilt kunnen eten kun je dus beter hopen op geen voorprogramma...
Ja snackbar de Prins is altijd nog een goed alternatief. Maar het wachten in Paradiso op een band vind ik op zich al verschrikkelijk. Zeker vanaf 19:00 al.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:08 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Gelukkig zit er een snackbar tegenover Paradiso en genoeg andere dingen op Leidseplein
Tuurlijk, maar ik heb een hekel aan volproppen voor een concert, omdat het zo nodig vroeg moet beginnen. En wat conobrom zegt.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:08 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
Gelukkig zit er een snackbar tegenover Paradiso en genoeg andere dingen op Leidseplein
Dat is denk wat ik ook ga doen bij het Paradiso-optreden, dan sta je perfect. Ik vrees die avond gewoon voor mijn gezelschap, waardoor ik al menig voorprogramma gemist hebquote:Op zondag 22 mei 2011 16:22 schreef AMDB het volgende:
Ach, om 6/half 7 kun je prima nog even rustig eten, weet niet hoe lang jullie er over doen om te eten? Maar 7 is wel te vroeg, haat zelf wachten nogal, maar wil wel altijd rond openingstijd er staan.
Ja klopt, herinner ik me ook nog. Meeste mensen zijn er toch niet heel vroeg. En ik wil toch niet vooraan staan.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:33 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dat is denk wat ik ook ga doen bij het Paradiso-optreden, dan sta je perfect. Ik vrees die avond gewoon voor mijn gezelschap, waardoor ik al menig voorprogramma gemist heb. Maar gaat goedkomen. Toevallig kan ik mij herinneren dat wij beide vlak voor openingstijd bij TLSP aanschoven, en toen stond ik ook helemaal vooraan. Toen ik daar rond het middaguur langsliep stonden er al een handjevol mensen bij de deur... (Die overigens niet zagen dat Alex gewoon om de hoek stond te roken).
Hmm, weet niet echt. Denk niet dat ze heel erg strikt zijn, maar niet dat je er zomaar in kan stappen. Ga trouwens ook zoiets doen denk ik, als ze dan toch in Paradiso staan wil ik eigenlijk ook wel vooraan staanquote:Op zondag 22 mei 2011 16:40 schreef Arn0 het volgende:
Hmm, wil toch wel minstens een uurtje voor de deuren opengaan er staan iig. Weet niet of er bij Paradiso echt een strikte wachtlijn is of je mensen gewoon kan voorbij wandelen als je bv iemand kent vanvoor in de lijn..
Zie een handjevol mensen voor je die in een groepje staan te wachten bij de deur. Geen rij, alleen tegen de tijd dat de deuren open zijn en het drukker is, murmelen de mensen voor de gastenlijst zich er doorheen, en gaat men aan de rechterkant naar binnen. De rest links.quote:Op zondag 22 mei 2011 16:40 schreef Arn0 het volgende:
Hmm, wil toch wel minstens een uurtje voor de deuren opengaan er staan iig. Weet niet of er bij Paradiso echt een strikte wachtlijn is of je mensen gewoon kan voorbij wandelen als je bv iemand kent vanvoor in de lijn..
Kijk, dat vind ik nou een mooie vergelijkingquote:Op zondag 22 mei 2011 16:53 schreef AMDB het volgende:
Vooraan staan in Paradiso is als vooraan gaan zitten in de bioscoop.
En dichtbij de mensen die door elk nummer heen praten en alleen maar schreeuwen om "Mardy Bum". Sorry maar als ik ergens niet wil staan is het wel in de buurt van de barquote:Op zondag 22 mei 2011 17:29 schreef maan. het volgende:
Bij TLSP ook prima plek terwijl ik vrij laat binnen kwam. AMDB helemaal right met je vergelijking.. Gisteren besloten dat bij de bar verhoging toch echt de beste plek is in Paradiso.. Dichtbij het bier en mooi zicht op het podium..
...en zeker niet in Amsterdam, en zéker niet in Paradiso.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:36 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
En dichtbij de mensen die door elk nummer heen praten en alleen maar schreeuwen om "Mardy Bum". Sorry maar als ik ergens niet wil staan is het wel in de buurt van de bar
Dan aan de andere kant, daar is ook een verhogingquote:Op zondag 22 mei 2011 17:36 schreef Jacobuspower het volgende:
[..]
En dichtbij de mensen die door elk nummer heen praten en alleen maar schreeuwen om "Mardy Bum". Sorry maar als ik ergens niet wil staan is het wel in de buurt van de bar
Ik wil ook een t-shirt voor Nederlandquote:Op zondag 22 mei 2011 19:02 schreef Aisumasen het volgende:
Ze hebben tot nu toe aparte merchandise voor Amerika en Canada gehad. Benieuwd of ze nog wat gaan doen voor in juni. Sowieso shirts voor Don Valley Bowl, dat kan niet missen.
En welkom TheView!
Dank!quote:Op zondag 22 mei 2011 19:02 schreef Aisumasen het volgende:
Ze hebben tot nu toe aparte merchandise voor Amerika en Canada gehad. Benieuwd of ze nog wat gaan doen voor in juni. Sowieso shirts voor Don Valley Bowl, dat kan niet missen.
En welkom TheView!
Mogelijk, maar onwaarschijnlijk, dag daarvoor in Frankrijk, dag daarna op Glastonbury. 2 dagen voor het optreden van Arctic Monkeys in Bitterzoet, dus hij leek me al uitgesloten.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:10 schreef TheView het volgende:
[..]
Dank!
Is Miles Kane nog mogelijk als voorprogramma? Of is dat te veel gevraagd??
Het zou zo mooi zijn.. En dat ie mee zou spelen op Plastic Tramp. Maar ik begrijp dat dit te ver gaat.quote:Op zondag 22 mei 2011 19:15 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Mogelijk, maar onwaarschijnlijk, dag daarvoor in Frankrijk, dag daarna op Glastonbury. 2 dagen voor het optreden van Arctic Monkeys in Bitterzoet, dus hij leek me al uitgesloten.
Zou ik ook helemaal niet erg vinden! Lijkt me ook goed mogelijk trouwensquote:Op zondag 22 mei 2011 19:31 schreef Arn0 het volgende:
Heb begrepen dat in 2007 Alamo Race Track het voorprogramma was, dat mag nog wel eens dan
Oh, dat vind ik niet. Vind ze toch zeker van het zelfde niveau of beter dan Glass in The Park en Hiding Tonight. En misschien ook wel beter dan Stuck on The Puzzle. Die andere 2 staan er voor mij nog wel boven. Na het wennen aan de nieuwe toonsoort is Piledriver Waltz SIAS versie toch ook wel heel mooi trouwensquote:Op zondag 22 mei 2011 22:07 schreef Arn0 het volgende:
Nah, zijn ze echt niet goed genoeg voor, voor op de Submarine EP
Tenenkrommend? Wow, nee! Dat heb ik met Chair of zeker Brick By Brick maar vind de tekst van It's Hard To Get Around The Wind net supermooi. Raar dat je dat vindt! Of mijn mening is afwijkend van de meesten, dat gebeurt wel vakerquote:Op zondag 22 mei 2011 22:30 schreef Aisumasen het volgende:
Vind ook de tekst van dat nummer met vlagen tenenkrommend, het spijt me.
Damn you, Arno! Humbug het beste, nu dit weer!quote:Op zondag 22 mei 2011 22:33 schreef Arn0 het volgende:
Voor mij zijn net de eerste vier tracks op Submarine het mooiste. Maar ben ook wel een fan van dat soort muziek.
Daar deel ik je mening in hoorquote:Op zondag 22 mei 2011 22:31 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Tenenkrommend? Wow, nee! Dat heb ik met Chair of zeker Brick By Brick maar vind de tekst van It's Hard To Get Around The Wind net supermooi. Raar dat je dat vindt! Of mijn mening is afwijkend van de meesten, dat gebeurt wel vaker
Zeg je tegen de persoon in wiens muzikale mening je het 9 van de 10 kan vindenquote:Op zondag 22 mei 2011 22:31 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Tenenkrommend? Wow, nee! Dat heb ik met Chair of zeker Brick By Brick maar vind de tekst van It's Hard To Get Around The Wind net supermooi. Raar dat je dat vindt! Of mijn mening is afwijkend van de meesten, dat gebeurt wel vaker
quote:Op zondag 22 mei 2011 22:30 schreef Merkie het volgende:
All My Own Stunts is idd een grote favoriet.
Het begint anders wel ijzersterk:quote:Op zondag 22 mei 2011 22:30 schreef Aisumasen het volgende:
Vind ook de tekst van dat nummer met vlagen tenenkrommend, het spijt me.
Is-ie al, alleen ze roteren de nieuwe songs van optreden tot optreden op het moment. "Reckless Serenade" niet altijd, "That's Where You're Wrong" ook niet, etc.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:32 schreef MilanILF het volgende:
Hoop dat Black Treacle ook toegevoegd gaat worden. [..]
Toch verschilt de stijl aanmerkelijk, Stunts klinkt qua productie veel meer naturel.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:41 schreef Aisumasen het volgende:
. En da's grappig, want het is de song die het meest op de stijl van het vorige album lijkt. Al ben ik altijd grote fan geweest van "Dangerous Animals", waar me de instrumentale stukken aan doen denken. Moet live echt te gek gaan worden.
Het gaat ook meer om die rauwere sound, van vooral de gitaren. En met name die 'double-tracked' solo's van Alex, net zoals op "Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair" trouwens.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Toch verschilt de stijl aanmerkelijk, Stunts klinkt qua productie veel meer naturel.
Andere producer hequote:Op zondag 22 mei 2011 22:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Toch verschilt de stijl aanmerkelijk, Stunts klinkt qua productie veel meer naturel.
Ik vind zelf Dangerous Animals op dit moment ook echt een topnummer, terwijl dat vroeger niet echt was. Ik vind trouwens Humbug het beste album. Ook All my own stunts doen me veel aan Humbug denken. Blijft een supergoede stijl!quote:Op zondag 22 mei 2011 22:41 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Zeg je tegen de persoon in wiens muzikale mening je het 9 van de 10 kan vinden.
[..]
. En da's grappig, want het is de song die het meest op de stijl van het vorige album lijkt. Al ben ik altijd grote fan geweest van "Dangerous Animals", waar me de instrumentale stukken aan doen denken. Moet live echt te gek gaan worden.
Godver, sandtrap is zo vet.quote:Op zondag 22 mei 2011 22:32 schreef MilanILF het volgende:
Hoop dat Black Treacle ook toegevoegd gaat worden.
Kwam net deze weer tegen:
Krijgen we ooit nog die studio versies van Sandtrap en TP te horen, denken jullie?
Ik vind de Submarine EP heel chill, maar ik vind toch Stuck on the Puzzle ne Piledriver Waltz ver boven de rest uitsteken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |