Mijn top 2
1.De Hardheid
2.Mark Foggo
En welke nummers zijn het coolste?
quote:Wat is Ska/skanking?
Op vrijdag 21 juni 2002 08:20 schreef L3IPO het volgende:
wat is ska
Dat staat hier.
Wat ik erg lekker vind om te luisteren zijn Def P & Beatbusters (http://www.defp-beatbusters.nl)
En de Hardheid is idd ook erg relaxed!
In eindhoven zit een engelsman die een skabandje heeft.
Maar nu is het dat ik de naam niet meer weet en normaal kan ik hem altijd zeggen.
Beef kun je volgens mij ook in het rijtje zetten. IK weet het niet zeker..
Rudeness Empire...was erg leuk
ik kwam net toevallig hun site tegen... http://thetones.cjb.net/
maar rude rich is absoluut en overtuigend de beste
quote:Is Mark Foggo nederlands dan? Ik dacht dat t een engelsman was.
Op vrijdag 21 juni 2002 07:44 schreef PuNkOrAmA het volgende:2.Mark Foggo
Jammah Tammah
en Mark Foggo dan maar.
Wat zijn jullie favoriete Nederlandstalige Skabands + Nummer? Of zijn de bovengenoemde allemaal Nederlandstalig?
quote:Mark foggo bedoel je dan.
Op vrijdag 21 juni 2002 09:23 schreef valek het volgende:
ska is wel gaaf.
IK houd van hardcore maar ska past ook goed in mijn rijtje.In eindhoven zit een engelsman die een skabandje heeft.
Maar nu is het dat ik de naam niet meer weet en normaal kan ik hem altijd zeggen.Beef kun je volgens mij ook in het rijtje zetten. IK weet het niet zeker..
Mijn top 3 is
1. de hardheid
2. Mark foggo
3. jammah tammah
quote:Ik moet zeggen dat ik nooit echt in het ska wereldje gezeten heb, maar ik vind t wel errug lekker...
Op vrijdag 21 juni 2002 12:33 schreef PuNkOrAmA het volgende:
Ja hij is Nederlands (hij heeft ook een Nederlandse nummer wat heet Hashish uit Amsterdam)Wat zijn jullie favoriete Nederlandstalige Skabands + Nummer? Of zijn de bovengenoemde allemaal Nederlandstalig?
Mark Foggo heb ik inmiddels 2 keer gezien (afgelopen 5 mei en 2 jaar terug oid). Jammah Tammah heb ik wel een cd van.
Wat er wat mij betreft ook bij mag, maar das meer pret punk en bovendien bestaan ze al een jaar of tien niet meer, zijn de Boegies (met de zanger van Jammah Tammah als ik t goed heb)
quote:Helemaal juist
Op vrijdag 21 juni 2002 14:04 schreef Eazzz het volgende:Wat er wat mij betreft ook bij mag, maar das meer pret punk en bovendien bestaan ze al een jaar of tien niet meer, zijn de Boegies (met de zanger van Jammah Tammah als ik t goed heb)
quote:Meh! ruleert zwaar, verder vind ik de dorpsgek ook wel errug cool
Op vrijdag 21 juni 2002 15:05 schreef ranja het volgende:[..]
Helemaal juist
Meh! is toch wel een klassieker....
een paar coole nrs
De Hardheid: Vijftien Piek, Kabouter Kont, Wreed Voor Je, Jaa!
Jammah Tammah: Guns, Mien Vieze Dikke Hond, No No A Las Corridas
Rude Rich weet ik niet want die heb ik alleen live gezien
owkee, niet helemaal top 3. maar boeie
zolang het instrumentaal is is het 'wel om aan te horen' maar er zit echt niks speciaals in, alleen die polka's zijn live gezellig.
ik zag ook bij iemand beans staan in het lijstje, maar dat zou ik nou niet bepaald onder de noemer ska willen gooien
"harde Streetpunk met skainvloeden" werd het eens genoemd
quote:Daar heb je wel een beetje gelijk in, inderdaad... maar instrumentaal gezien sowieso errug leuk!
Op zondag 23 juni 2002 15:00 schreef iroQuai het volgende:
sorry, ik vind jammah tammah dus echt niet leuk.. die gast zingt echt zooo lelijk! de instrumentale nummers gaan nog wel, maar zodra die gast zingt :S
Bij JammahTammah is het inderdaad jammer dat Piepke soms zo'n rotstem heeft. op het album Mad is een lekker nummer waarin iemand anders de raggarhymes voor z'n rekening neemt, da's erg fijn om naar te luisteren (riddim have ya gone mad).
Beatbusters waren altijd erg leuk, jammer dat ze sinds ze met Def P.(Pascal) ineens bekend werden, ze zich vervolgens helemaal toelegden op de muziek die ze met hem maken en niet meer zozeer 'hun oude ska' achterna zijn gegaan.
Mark Foggo is inderdaad leuk. Vooral het oudere werk.
Waarom zie ik bijna nergen Venus Hill staan?
offtopic; wat blijft het onwijs jamer dat Dr. Ring-Ding & The Senior Allstars gekapt zijn, die gasten waren echt de personificatie van Ska voor mij.... he-le-maal ge-wel-dig!
Geweldige avonden waren dat;
op 1 avond bands als Dr. Ring-Ding, The Slackers, Mark Foggo, The Toasters etc.
Ska-Heaven!
Ga ik maar es mn beklag over doen op het Melkweg Messageboard
http://talk.to/melkweg
Mark Foggo is echt mijn favoriet!
Maar er is meer!:
Nas Drovje, Iedereen zo Jotje, Skarabeez, Regulators, Let's quit, Skatjes, The Bouncers, De Hardheid, Uptunes, Rude Rich, Rude and Visser (verbaasd me dat niemand die noemde), Skabalters, Wisehead, Solid Rocket Boosters, Palookas, Jablenca Stava...
Do I need to say more?
NL maakt goed ska, en veel ska, maar kijk een naar de duitsers, die kunnen er ook veel van. Of spanjaarden. Overal is ska, en veel verschillende ska.
Voor veel ska foto's kun je terecht op me site: gigpics.nl
edit:
niet echt top 3 maar iig erg goeje bands
[Dit bericht is gewijzigd door saaw op 11-01-2004 20:59]
quote:Wat ook wel handig is dat het mijn kameraden zijn. Doe wel vaker roadieen enzo. Gratis bier en entree
Op zondag 11 januari 2004 19:40 schreef t3st het volgende:
Shoarma all tha waYDeze band owned echt hard.
en doen alle sorten gigs voor 300 euro
Te gek dat mijn bandje ook gewoon in de lijst genoemd en herkent wordt, weliswaar door een van mijn kameraden, maar toch.
[Dit bericht is gewijzigd door Shoarmageddon op 28-01-2004 15:38]
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:22 schreef Shoarmageddon het volgende:
Rude Rich & The High Notes
Mark Foggo
Rudeness EmpireTe gek dat mijn bandje ook gewoon in de lijst genoemd en erkent wordt, weliswaar door een van mijn kameraden, maar toch.
(Dat doet me er trouwens aan denken: ik zou hun site nog bijwerken. Oeps...)
doe mij maar save ferris
quote:Hee, is gebeurd hoor. Tenminste, het optredens-gedeelte. Voor nieuws enzo moet ik eerst bij Ton wezen. Ik zie je waarschijnlijk wel de 13e in de Buk Buk.
Op vrijdag 30 januari 2004 14:37 schreef CryptoKnight het volgende:
Ja, die Jotje site schreeuwt om een update!
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:34 schreef CryptoKnight het volgende:
Daar heb je vrienden voor toch?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |