abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97120765
Gewoon omdat het kan:

quote:
Als ons land één mythisch snoepje heeft voortgebracht, dan is het ongetwijfeld de Chokotoff. En nu heeft Côted'Or van zijn razend populaire bonbon ook een chocopasta bereid. 'Lekker, maar drie boterhammen ervan eten is echt te veel.'

'Chocopasta van Chokotoffs? Dameendjenie!' Of: 'Hou wat over, ik wil er ook eens van proeven.' Alleen al de reacties van jaloerse collega's op de redactie tonen aan dat Côte d'Or een gevoelige snaar heeft geraakt.

Even later volgt de bevestiging: 'Wat een intense smaak!' 'Lekker maar nogal zwaar.' 'Amaai, die moet ik ook hebben.' De reacties thuis aan de ontbijttafel én op de redactie liegen er niet om: dit wordt een gesmaakte innovatie op de boterham.

Vier per seconde

'Negen op de tien Belgen kennen het Chokotoff-snoepje. In ons land worden er elk jaar 120 miljoen van gegeten, of liefst vier per seconde', zegt marketingmanager chocolade Ann Viaene van Kraft Foods, de groep boven Côte d'Or. Met Nederland erbij komt het totaal zelfs op een slordige 200 miljoen stuks.

Een Chokotoff is een van die weinige snoepjes die in ons collectieve geheugen zitten. 'Niet alleen dankzij zijn unieke smaak - een combinatie van Belgische chocolade en krachtige karamel, die je uit de duizend herkent - maar ook omdat het recept al sinds zijn ontstaan in 1932 nooit gewijzigd is.'

Tot vorig jaar, toen plots een limited edition van witte Chokotoffs opdook. 'Een weergaloos succes', zegt Viaene. 'In amper twee maanden waren de 6 miljoen snoepjes uitverkocht. Het bewijs dat de Belg de Chokotoff na ruim 75 jaar nog altijd in zijn hart draagt. De totale verkoop van Chokotoffs steeg vorig jaar liefst 33 procent.'

15 ton smeerpasta per jaar

Voldoende overtuigende cijfers voor Côte d'Or om een derde chocopasta aan zijn gamma toe te voegen, gebaseerd op de intense karamelsmaak van Chokotoff.

Want de Belg heeft niet alleen iets met Chokotoff, maar ook met smeerpasta. Per jaar kopen we zo'n 15 ton smeerpasta, goed voor 70 miljoen euro. Het gros daarvan - zowat drie kwart - is chocopasta. En de verkoop gaat nog altijd in stijgende lijn.

'Deze productlancering zal in elk geval zorgen voor meer verscheidenheid op een markt die niet bepaald uitblinkt inzake innovatie of diversiteit en die gedomineerd wordt door één leider en de huismerken', voorspelt Ann Viaene.

De laatste echte innovatie op de markt van de smeerpasta's dateert al van 2007, met de speculoospasta's. En die ene marktleider, dat is natuurlijk Nutella. 'Onze Chokotoffpasta is zeker geen concurrent voor de hazelnootpasta van Nutella. Want de onze is écht een chocopasta voor volwassenen, een totaal andere doelgroep.'
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=GOF3AF94Q
quote:
'Het aroma van de Chokotoff-smeerpasta is dat van het befaamde snoepje, al ruikt de pasta nog net ietsje meer geconcentreerd. De smaak is al even intens als die van een Chokotoff, is heel rijk en houdt lang aan in de mond.'

'Dit is wel geen lichtvoetige chocopasta. Niet meteen om er twee of drie boterhammen van te eten. Maar lekker is hij wel... Net als een Chokotoff.'
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GOF3AF94U
Daarjuist meegebracht van de supermarkt en al even geproefd: het is inderdaad een sterke chocoladesmaak terwijl je de caramel jammer genoeg minder proeft.
Toch is het goed. Liefhebbers van het snoepje zullen deze smeerpasta zeker waarderen. :9~
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:33:20 #2
82217 Kwyjibo
Apeldoorner
pi_97121219
Lekker!! Verkopen ze die alleen nog in Belgie of is het ook al in Nederland verkrijgbaar?
pi_97122028
Lijkt me lekker, snoepje ben ik ook wel weg van! :9~
Zou wel leuk zijn als dit ook in NL in de winkels kwam te liggen.
Nee.
pi_97122174
Die móet ik een keer proberen! :9~
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_97122271
Nu heb ik zin in chokotoff maar geen zin om naar de winkel te gaan.. :'(
Nee.
pi_97122598
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 17:05 schreef Opa_vertelt het volgende:
Nu heb ik zin in chokotoff maar geen zin om naar de winkel te gaan.. :'(
Dit idd
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_97122780
Hebben! :9~
niet meer
pi_97142178
Ik zou zo graag kinder bueno Vullin als pasta willen hebben. Lijkt me verrukkelijk!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  zondag 22 mei 2011 @ 09:02:49 #9
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_97145938
Ik hoop echt dat die Chocotoff-pasta ook hier in de winkels komt te liggen!

Kinder Bueno-vulling is ook heerlijk ja, wat een goed idee :D
pi_97465434
Heb gisteren een potje uit België meegenomen.
Ik haal de echte Chokotoff-smaak er niet uit, maar desalniettemin is het een ontzettend lekkere pasta. Beetje dik, taai en toch heerlijk smeuïg. :9
Potje van 300gr kostte EUR 2,79.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_97468099
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:17 schreef Felixa het volgende:
Heb gisteren een potje uit België meegenomen.
Ik haal de echte Chokotoff-smaak er niet uit, maar desalniettemin is het een ontzettend lekkere pasta. Beetje dik, taai en toch heerlijk smeuïg. :9
Potje van 300gr kostte EUR 2,79.
Joh.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 16:58 schreef Opa_vertelt het volgende:
Lijkt me lekker, snoepje ben ik ook wel weg van! :9~
Zou wel leuk zijn als dit ook in NL in de winkels kwam te liggen.
[ afbeelding ]
Geen referral hier.
  zondag 29 mei 2011 @ 21:10:27 #12
300082 roos85
JUICHEN!
pi_97471113
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 17:03 schreef Felixa het volgende:
Die móet ik een keer proberen! :9~
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo