abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97171175
Ja Orea, dat klinkt als tandjes. Of als een virusje. :Y) Helaas weet je die dingen meestal achteraf pas.

Wat rot dat je nog zoveel pijn hebt, DML. En ik kan me voorstellen dat je een naar gevoel over het werken hebt. Ik hoop dat het gauw goedkomt. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97171393
Jeetje DML, wat vervelend dat je nog zoveel pijn hebt. Ik hoop dat er snel verbetering in zit!

Orea, dat klinkt als wat Anne heeft. Die was om 7.15 wakker en heeft daarna geslapen van 8.00-10.30, 12.30-15.30 en 17.30-18.45. En als ze wakker was, was ze erg mopperig. Ik heb vier poepluiers geteld, maar dat is geen uitzondering, dat heeft ze al weken. Ben benieuwd of er nu echt tandjes aankomen, maar reken ook nergens meer op.

FR, wat goed van je meisje! De twee kilo al voorbij. Jammer dat sommige verpleegkundigen zo laks zijn met de voedingen.
pi_97174003
Wij zijn van de 7 voedingen er 3 per dag. (wij zeker 2 en mijn moeder er 1)Donderdag hebben we weer een gesprek met de kinderarts en dan wil ik het beleid verder uitstippelen

Met sonde naar huis vind ik persoonlijk een beetje eng

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97174355
Wat een plaatje FR en duidelijk al groter <3
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97174483
Krijgt ze speciale melk, omdat het flesje een roze etiket heeft?
  zondag 22 mei 2011 @ 21:32:05 #156
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_97174519
f_r, ik begrijp dat met sonde naar huis klinkt als een enorme verantwoordelijkheid. Toch is het vrij eenvoudig om zelf te leren en als er thuis iets niet mocht lukken kan je altijd de thuiszorg bellen voor hulp, die komen je dan helpen indien nodig.

Het voordeel van je meisje thuis is dat jij de regie in handen hebt, jij kan haar laten rusten en als ze wakker is daar meteen op reageren door haar te voeden. Volgens mij is ze dan in no-time van de sondevoeding af.

Je zou het in ieder geval kunnen leren hoe het moet, dan heb je zelf de keuze om haar mee te nemen naar huis indien het daar tijd voor is en hoef je dan niet alsnog het eerst te leren.

Ook moet je altijd eerst voor ontslag een dagje zelf voor haar zorgen om te laten zien dat je het kan, dus dan weet je ook of het goed gaat.

Take care en wat fijn dat ze het zo goed doet! ;)
  zondag 22 mei 2011 @ 21:32:26 #157
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97174546
Nenatal zie ik. Leyla heeft ook een nenatal suplement gehad.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 22 mei 2011 @ 21:33:10 #158
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97174606
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:25 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij zijn van de 7 voedingen er 3 per dag. (wij zeker 2 en mijn moeder er 1)Donderdag hebben we weer een gesprek met de kinderarts en dan wil ik het beleid verder uitstippelen

Met sonde naar huis vind ik persoonlijk een beetje eng

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM keshet anders eens, volgens mij is emma ook met sonde naar huis gegaan.
pi_97174923
Zal ik doen. Ik weet wel hoe de sonde werkt. Maar ze trekt hem er zovaak uit. Maar goed ze moet toch eerst 37wk zijn voor ze uberhaupt naar huis mag. En in een week kan er veel veranderen.
  zondag 22 mei 2011 @ 21:38:27 #160
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97175049
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Zal ik doen. Ik weet wel hoe de sonde werkt. Maar ze trekt hem er zovaak uit. Maar goed ze moet toch eerst 37wk zijn voor ze uberhaupt naar huis mag. En in een week kan er veel veranderen.
Daar heb je dan de thuiszorg ofzo voor die de sonde weer terug kunnen plaatsen, dag en nacht.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:37:01 #161
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_97179476
F_r kijk nou O+ Wat leuk om te zien dat ze de gekochte pakjes aan heeft O+
Ze is een stoere hoor, ze doet het zo goed!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_97182539
Kijk d'r nou O+
Wat een schatje f_r!
  maandag 23 mei 2011 @ 08:11:10 #163
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_97188030
Och wat lief F_R, dat brengt ook veel herinneringen terug. Met hoeveel weken is ze nou geboren?

Met Jasmin gaat alles trouwens weer prima, weinig gepost, nog weinig bijgelezen, erg druk gehad. Ze heeft inmiddels 2 tandjes en begint haar beentjes onder haar buik te trekken. En de hele dag door "wawawawawa". of "gagagagaga" of "bwabwabwabwa" :D
pi_97188799
DML wat naar dat je nog zo veel last hebt.

FR wat een plaatje zeg, en wat een duidelijk verschil al met de vorige foto. Wel vervelend dat je afhankelijk bent van wie er werkt.

Leia, zouden dan nu eindelijk de tandjes doorkomen???

Fijn dat het met Jasmin weer zo goed gaat Silmarwen.
  maandag 23 mei 2011 @ 09:14:31 #165
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_97188894
Zit je nietsvermoedend je was op te vouwen, kijk je opzij....

Kiek nou!!

*klik = filmpje*

[ Bericht 1% gewijzigd door flugeltje op 23-05-2011 09:20:34 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_97188970
Wat gaaf Flugeltje, ook al een hele vent!
  maandag 23 mei 2011 @ 09:18:57 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97188976
:D Die Willem toch! *O*

Lekker rap Flugel, daar kun je je lol nog mee op ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 mei 2011 @ 09:32:17 #168
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_97189210
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

PM keshet anders eens, volgens mij is emma ook met sonde naar huis gegaan.
Yup! Op zondag thuisgekomen, daar een spoedcursus drinken van ons gehad en op donderdag kon de sonde eruit. :) In het ziekenhuis ontbrak de rust voor het goed leren drinken, daar was de kinderarts ook van overtuigd. Wij hoopten wel dat de sonde er zo snel uit kon maar hadden het eigenlijk niet verwacht. :)
Natuurlijk is het een optie om thuis sondevoeding te geven maar onderschat het niet; er zitten ook risico's en nadelen aan het geven van sondevoeding.
De thuiszorg komt trouwens niet 's nachts de sonde vervangen, daar moet je gewoon voor naar het ziekenhuis. Tijdens kantooruren komen ze het wel doen. Althans, dat was hier zo.

FR, wat ziet je meisje er al goed uit! Ze groeit echt goed he! *O*
Over dat drinken, neem het advies van Claudia ter harte, echt. Zoek iemand bij wie je je vertrouwd voelt en leg daar uit wat er volgens jullie niet goed gaat. Ik wil je best helpen om dingen onder woorden te brengen als dat nodig is! :*
Een belangrijke les die ik in het ziekenhuis geleerd heb, met pijn en moeite, is: Het is júllie kind! Niet het kind van de verpleging of de artsen. Sta op je strepen als dat nodig is.

Even spammen, gewoon omdat 't kan:
SPOILER
A grand adventure has begun.
  maandag 23 mei 2011 @ 09:39:56 #169
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_97189353
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zou daar echt achteraan gaan, er met iemand over spreken die je vertrouwt en die er iets over te zeggen heeft en zorgen dat er een duidelijk beleid uitgestippeld en genoteerd wordt.

Ik herken het heel erg, het afhankelijk zijn van wie er toevallig dienst heeft. Zo had ik afgesproken dat ik gebeld zou worden - ik lag op een andere afdeling - als Lena wakker werd. Dan kwam ik meteen en kon ik haar zelf drinken geven. Als er een verpleegkundige dienst had die daar laks in was dan werd ik niet of te laat gebeld en sliep Lena alweer. Ik moest haar dan dus wakker maken en proberen alert genoeg te krijgen voor een voeding, wat vaak niet lukte waardoor ik moest gaan kolven en mijn melk met behulp van een sonde moest geven. Dat was veel gedoe terwijl het zoveel soepeler kon.
Over verpleging in het ziekenhuis: ik vond het vooral vervelend dat elke verpleegkundige zijn/haar eigen mening had over borstvoeding.

Larissa was teveel afgevallen na de eerste dag (meer als 10%) en moest dus van verpleegkundige 1 aan de bijvoeding (20cc). Vond ik prima.
Het klonk ook logisch in de oren, omdat Larissa 's nachts maar niet in slaap wilde komen na de voeding, ze bleef huilen. Toen heeft ze in de kinderkamer bijvoeding gehad, en sliep ze bijna direct (ze is daar heen gebracht omdat ik niet meer kon slapen).

'S avonds vroeg ik aan verpleegkundige nr 2 om bijvoeding, die zat mij heel vreemd aan te kijken, maar gaf het wel. Voelde mij al een beetje onzeker hierdoor.

Verpleegkundige 3 werd boos op verpleegkundige 1 (snap je het nog hahaha); want ze vertrouwde de weegschaal niet, en ze zag dat mijn productie goed op gang was gekomen aan de hand van de tijd dat Larissa elke keer aan de borst zat.

Stuwing heb ik overigens pas thuis gekregen, en merkte aan de toenname in Larissa's gewicht dat toen pas mijn borstvoeding goed op gang was gekomen.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 23 mei 2011 @ 09:44:55 #170
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_97189467
Het lijkt mij trouwens echt super vermoeiend voor jou F_R, dat ziekenhuisbeleid. Ze hebben jou al tijdens je zwangerschap elke keer niet serieus genomen, en nu moet je ook nog eens voor je kleintje opkomen :* .
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  maandag 23 mei 2011 @ 09:49:57 #171
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97189575
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 09:39 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Over verpleging in het ziekenhuis: ik vond het vooral vervelend dat elke verpleegkundige zijn/haar eigen mening had over borstvoeding.

Larissa was teveel afgevallen na de eerste dag (meer als 10%) en moest dus van verpleegkundige 1 aan de bijvoeding (20cc). Vond ik prima.
Het klonk ook logisch in de oren, omdat Larissa 's nachts maar niet in slaap wilde komen na de voeding, ze bleef huilen. Toen heeft ze in de kinderkamer bijvoeding gehad, en sliep ze bijna direct (ze is daar heen gebracht omdat ik niet meer kon slapen).

'S avonds vroeg ik aan verpleegkundige nr 2 om bijvoeding, die zat mij heel vreemd aan te kijken, maar gaf het wel. Voelde mij al een beetje onzeker hierdoor.

Verpleegkundige 3 werd boos op verpleegkundige 1 (snap je het nog hahaha); want ze vertrouwde de weegschaal niet, en ze zag dat mijn productie goed op gang was gekomen aan de hand van de tijd dat Larissa elke keer aan de borst zat.

Stuwing heb ik overigens pas thuis gekregen, en merkte aan de toenname in Larissa's gewicht dat toen pas mijn borstvoeding goed op gang was gekomen.
Als een kindje meer dan 10% afvalt is het geven van bijvoeding niet raar hoor. Ik denk dat je op dat moment echt de goede keuze hebt gemaakt met de gegevens die je toen had.
pi_97190428
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:49 schreef Fannetje het volgende:
Jeetje DML, wat vervelend dat je nog zoveel pijn hebt. Ik hoop dat er snel verbetering in zit!

Orea, dat klinkt als wat Anne heeft. Die was om 7.15 wakker en heeft daarna geslapen van 8.00-10.30, 12.30-15.30 en 17.30-18.45. En als ze wakker was, was ze erg mopperig. Ik heb vier poepluiers geteld, maar dat is geen uitzondering, dat heeft ze al weken. Ben benieuwd of er nu echt tandjes aankomen, maar reken ook nergens meer op.

FR, wat goed van je meisje! De twee kilo al voorbij. Jammer dat sommige verpleegkundigen zo laks zijn met de voedingen.
Ja klinkt hetzelfde :D vandaag ook weer, na de voeding om half 6 heb ik haar weer op bed gegooid, ze sliep tot kwart voor 9. Weigerde net in alle toonaarden een boterham (zooo niks voor Leia :o) en ligt er alweer op.. in 1 keer weg!

Hier hebben we iets nieuws :') theatraal de aangeboden boterham wegduwen met haar neus opgetrokken, vervolgens met een klagelijk geluidje dóen alsof je gaat huilen :') met dit gezicht..

Om vervolgens weer verder te gaan waar je mee bezig was :') ik lach me rot, dat begrijp je..
  maandag 23 mei 2011 @ 10:34:05 #173
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97190508
oh ja dat ken ik Orea! Nathan doet dat dus ook! _O-

FR wat een meidje al! Ik kan zien dat ze gegroeid is! (al zal ze nog wel echt een frummeltje zijn O+ )

Flugltje, geweldig!
pi_97191120
wat een mooi meisje FR. Wat fijn dat ze het zo goed doet. Hoe is het met jou??

The Tankgirl. Ik heb dezelfde ervaring uit het ziekenhuis met de bv. Van iedereen een ander advies. Wat voor de een helemaal perfect was, vond de ander weer helemaal fout.

Willem wat doe je nou? Wat gaaf!

Leia ook met dat gezicht ben je nog een lekker ding!
Ilse heeft dat ook ontdekt. Ze had zich van de week verslikt, en toen reageerde ik dus op haar hoestbui. Lag ze later in bed te kuchen... Ik wil aandacht!!
*poef* nu is het weg
  maandag 23 mei 2011 @ 11:01:59 #175
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_97191243
@ Orea; Dramatisch doen; Check :') ik moet dan ook zo lachen :D
@ KJ, kuchen om aandacht; ook check _O-
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')