abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2011 @ 20:06:06 #1
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97089604
Vorig deel: Wachten op het tweede streepje deel 192

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

26 april Klavertje_4 (03-2010)
27 mei charmed_angel (09-2009)
30 mei Wendysenna
06 juni Winka
06 juni CrazyMoon
14 juni Ladyblack (08-2010)
19 juni Lijnloos
26 juni KleinKloonMeisje
01 juli papillion
02 juli frummeltje86 (12-2010)

Elynasedai
Entreri
IslaBonita (12-2008)
Klavertje-4
Kolonia (04-2009)
Koningin Juliana (03-2009)
Mijsje (08-2007)
prinseszondererwt (11-2007)
Poookie
Thistleweed
Boepie
lollypops
Dananana

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 05-06-2011 10:54:50 ]
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 20:07:13 #2
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97089662
waar ik me afvroeg;
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 20:05 schreef Beessie-Jen het volgende:
calilov; rare vraag; maar moest er daar geen kruisje op komen ipv een streepje?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_97091045
Ja vraag ik me ook af BJ.. Volgens mij moet er een plus komen.
Of het streepje is onduidelijk?

mag mijn NOD naar 6 juni?
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  Moderator vrijdag 20 mei 2011 @ 20:51:03 #4
5428 crew  miss_sly
pi_97092187
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:02 schreef Lijnloos het volgende:
Ik zit nu op dag 26 en nog geen }) maar ik verwacht ook geen spannende dingen, hooguit wanneer ze komen. Trouwens vraagje aan de temperatuurders... ik las net op FF dat je vaginaal zou "moeten" meten ipv oraal. Nou doe ik geen van 2, maar gewoon anaal zeg maar. Heeft dat nog gevolgen of is dat ook "normaal"? Vind het wel heel geinig om bij te houden... sinds vandaag een flinke piek, maar dan weet ik weer niet wat dat zou moeten betekenen (*temperatuurnoob is).
Rectaal/anaal is de meest accurate manier van temperaturen, dus ik zou het vooral niet wijzigen.

de BTC (basale temperatuur curve) zou er als volgt uit moeten zien: je begint een dag of 12-13 met ongeveer dezelfde lagere basistemperatuur. Dan heb je een klein dipje van een paar tienden, dan gaat het (eventueel in twee stappen) omhoog naar de hoge basistemperatuur. Rondom dit tijdstip zit de ovulatie, hoewel de deskundigen het nog oneens lijken of dat nu bij de dip, ertussen in, of bij de piek zit*. Lekker handig dus. De hogere basistemperatuur houdt ca. 14 dagen aan en daalt dan weer naar de lagere basistemperatuur. Dan wordt je ongesteld. Blfijt de temperatuur hoog, dan ben je zwanger.

*ik temperatuurde toch tijdens de behandelingen om zelf ook een beetje in de gaten te houden hoe het ging. Toen mijn temperatuur dus 's ochtends een dipje maakte twee dagen voor de echo ivm de IUI, hebben we zelf thuis ook nog maar even ons best gedaan. IUI afgeblazen, maar daarvan dus zwanger.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 mei 2011 @ 21:02:42 #5
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_97092924
OP weer aangepast. Succes dames!
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 20 mei 2011 @ 21:04:46 #6
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97093038
alleen 't linkje naar het vorige deel klopt niet zo, geloof ik.

succes allemaal! :*
in de haak.
pi_97099938
Bedankt voor de goeie uitleg miss! :* ik ben benieuwd, vooral vanwege de piek vanochtend, terwijl ik juist op de ongesteldheid zit te wachten.... Maar ik wacht het rustig af ;) ik krijg morgen van een teamgenootje van de hockey ook nog een tip van iets homeopatisch wat "wonderen" schijnt te doen voor het zwanger worden en blijven, geen idee hoe het heet maar ik laat het wel ff weten hier!
  vrijdag 20 mei 2011 @ 23:01:30 #8
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_97100030
BJ: verrek.... Ik heb denk ik die beschrijving niet goed gelezen...
Ik snap er nu echt helemaal niks meer van... bij die ene krijg ik dus wel een streep maar inderdaad geen plusje.... Ik heb nog wel een andere thuis liggen die maar eens doen....
  vrijdag 20 mei 2011 @ 23:04:31 #9
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_97100202
Ik gebruikte die goedkope van Kruidvat, 2 voor 5 euro. Daar moet dan weer een streepje op verschijnen.

Edit; ik zou het pas morgenochtend doen Calilov, ze zeggen dat dat het beste is.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 21 mei 2011 @ 09:43:06 #10
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97109790
Ik dacht ook al meteen, dat is toch een negatieve test? Maar toen dacht ik dat het een test was die ik niet kende ofzo...

Mss moet je maar niet meer testen en vertrouwen op de huisarts, al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan!!
pi_97109892
En Calli? Nog een test gedaan??
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:04:26 #12
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_97116359
Pfff, ik heb hier in ieder geval het humeur van een aanstaande ongesteldheid... Even niet het zonnetje in huis vandaag, haha...

Calilov, volgens mij moet er bij die Kruidvattest wel een plusje verschijnen... Ik zou over een paar dagen nog een keer proberen, als je echt graag een positieve test wilt zien. Echter, als je huisarts het al heeft bevestigd... ;) Zou ik betrouwbaarder vinden! Al snap ik dat dit ook frustrerend is...
pi_97116429
Klopt bij kruitvat komt een plus en bij etos een streep.....
Wel bizar dit! je blijft gewoon negatief testen! nog nooit van gehoord!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97117482
Hoe heeft de huisarts je zwangerschap vastgesteld Calilov?
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:45:52 #15
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_97119455
Ik ben smiddags gaan bloedprikken (ik moest toch vanwege allergien) bij het lab. Maar had hem smorgens bij consult al verteld dat ik 16 dagen overtijd was. Hij ging aan mij vragen hoe regelmatig mijn cyclus was en wanneer ik was gestopt met de pil ed. En mijn laatste menstruatie en hoelang die was.
Ook of ik gepland zwanger wilde raken of niet (vond ik wel raar opzich).
Ook vertelde ik hem van de testen die ik had gedaan die negatief waren. Alhoewel er 2 tussen zaten met een uberlicht streepje.

Dag later ergens in de middag telefoon van de dokter of ik het nieuws over de telefoon wilde horen of wilde langskomen. Nou doe maar over de telefoon, en dat ging echt heel dom zo van, gefeliciteerd u bent zwanger, waarschijnlijk zo kort dat uw lichaam het HCG niet snel genoeg heeft aangemaakt. Belt u even over een paar weken met een verloskundige uit de buurt om een afspraak te maken. En toen vertelde ik hem dat ik over 2 weken naar Amerika vertrek en toen was zijn antwoord: Ja dan moet je nu maar snel gaan bellen :') fijne dag nog! tot ziens dag
pi_97122432
Vaag hoor. Misschien aankomende week nog een keer bloed laten prikken of het hcg is gestegen? Ze zullen wel weten hoeveel hcg je had lijkt me.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_97123820
Jeetje wat een rare situatie calilov! Vooral omdat de dokt zegt van wel en de testen van niet..
Hoop/denk dat de dokt het wel weet ivm bloed onderzoek..mja 2streepjes(of een kruisje :{) geeft voor 't gevoel/idee toch een bevestiging.. pff lastig! :*

Heb de afgelopen dagen ovu-testen gedaan. Gister zei ik tegen mijn lief; mijn ovu komt eraan..!
en vandaag verscheen een licht streepje op de test! Dus das al een goed teken. Mijn lief is alleen het weekend thuis ivm zijn werk..maar komt deze week een paar keer thuis O+ kunnen we mooi klussen haha.
pi_97128156
Vaag allemaal hoor Cali. Misschien inderdaad, gewoon voor je eigen, nog een bloedonderzoek doen?

Hier ook flink aan de klus (geweest). Jammer alleen dat ik zo ontzettend slecht in wachten ben :+
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_97128530
Vervelend zeg Cali, dat alles nog zo onzeker is!

Zoe en Clauwheee dus lekker aan de klus, haha! En Clauwheee, ik ben ook slecht in wachten..!! Hoort er helaas wel bij!
  zaterdag 21 mei 2011 @ 19:58:59 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_97128723
Cali, heb je al contact gehad met een verloskundige? Je vertelde vorige week dat je dan rond de 6 weken zou zijn. Vanaf 7 weken kunnen ze al een echo maken om het hartje te zien. Misschien is dat voor je eigen gemoedsrust een idee? Dan vertrek je misschien ook wat geruster en hoef je dat niet eerst nog uit te pluizen als je daar bent.
pi_97170116
:W cyclusduur voor deze ronde was 28... Vandaag is dag 1, dus ben heel beniuewd wat het temperaturen gaat doen deze keer... Hopelijk kunnen we er iets uitt afleiden en er ook raak op schieten :D

cali, wat frustrerend joh... Maar zag ik nou niet in het z&g topic dat je nu zelf ook een positieve test hebt geplast?

Hoest verder dames? Nog spannende dagen in het vooruitzicht ergens? labelloo, jij heb toch ook je nod ergens deze week?
pi_97171820
Weer op naar een nieuwe ronde Lijnloos!! En ik ben inderdaad benieuwd wat het temperaturen gaat doen.

Ik heb inderdaad deze week mijn nod. Vandaag is dag 26 (normaal zit in gemiddeld rond 28/29 dagen), dus ik ben erg benieuwd! Maar vanmiddag leek het erop alsof ik wat heeeel lichtroze slijm verloor, en later vanmiddag leek het wat oud bloed. :? Afwachten maar!
pi_97190346
Hé Cali, heb je verder ook kwaaltjes? Ben je misselijk bijvoorbeeld?

Lijnloos, een nette 28. Op naar de volgende ronde en dus temperaturen?

Ik mag een kleine 2 weken wachten nog. Pas eind volgende week is m'n NOD. We hebben volgens het boekje geklust kwam ik gisteren achter. Tenminste, als ik gelijk heb met wanneer ik mijn eisprong dacht te voelen. Willen nog niet aan de ovulatietesten enzo, dus tis nog een beetje gokken. Ben benieuwd. Ben nog steeds helemaal verbaasd (en blij!) dat O+ er ook zo serieus mee bezig is.

Labelloo, voel je al iets dan verder?
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  maandag 23 mei 2011 @ 17:07:30 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_97207118
Hallo dames!

Oef, spannend hier! Calilov, wat een stress.... maar inderdaad, bel nog eens met je huisarts of er misschien nog eens bloed geprikt kan worden :{ Dan heb je wat meer bevestiging.

Lijnloos, nieuwe ronde dus mét temperaturen! Was je vrijdag misschien net even wat later met meten?

Ik ben weer terug van een weekendje Landal met de schoonfamilie, lekker relaxed niksgedaan :) Maar ik was wel blij dat ik niet in mn vruchtbare periode daar zat... wat een flutbedjes en flinterdunne muren daar zeg :')
pi_97217166
lB, fijn is dat van die romantische bedjes :N
hopelijk lukt het nu in deze ronde wel! :*

Oh, en vrijdag was net als altijd om 6 uur, nog in bed... Maar volgens mij was ik met mijn slaperige hoofd gewoon niet goed bezig... Duurde ook veel langer dan normaal voor ie ging piepen. :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')