quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:14 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Net zoals met al die verhalen is dat 1 die niet uit eigen initiatief komt, maar uit eigen belang. Niet voor niets dat hij nu pas spreekt nadat ze bij hem zijn gekomen tijdens een fraude onderzoek. Fraude die hij ook gepleegd heeft. Dat hij daarvoor niet achtervolgt wordt heeft waarschijnlijk veel te doen met deze bekentenis (om er anderen, de oorzaak van het onderzoek, bij te lappen).
Doet me denken aan het verhaal Riis... die dan uiteindelijk wel met contador in zee trekt en steunt/beschermt wanneer hij positief plast.
quote:CAS behandelt zaak Contador begin juni
Uitgegeven: 20 mei 2011 14:37
Laatst gewijzigd: 20 mei 2011 14:36
AMSTERDAM - De dopingzaak van Alberto Contador dient begin juni bij het internationaal sporttribunaal CAS. De drievoudig winnaar van de Ronde van Frankrijk is vrijgesproken van dopinggebruik, maar de internationale wielerunie UCI en de mondiale dopingwaakhond WADA gingen daar niet mee akkoord.
© ANPIn het bloed van Contador werden tijdens de Tour van vorig jaar sporen van clenbuterol gevonden. De 28-jarige Spanjaard wijt deze positieve test aan vervuild vlees.
De Spaanse bond RFEC geloofde hem en sprak hem vrij. De UCI en het WADA besloten daarop naar het CAS te stappen.
Het beroep wordt van 6 tot en met 8 juni behandeld. Het CAS hoopt eind juni uitspraak te doen, waardoor Tour-deelname van Contador bij vrijspraak niet in gevaar komt.
Als de renner van Saxo Bank wel schuldig is, riskeert hij een schorsing van twee jaar. Ook moet hij dan zijn derde Tourzege inleveren.
De Ronde van Frankrijk van 2011 begint op 2 juli.
Ik denk dat Barredo wel kans maakt.quote:Barredo wil UCI aanklagen wegens 'dopinglijst'
Uitgegeven: 20 mei 2011 17:52
Laatst gewijzigd: 20 mei 2011 17:52
AMSTERDAM - Carlos Barredo stond vorige maand perplex, toen hij vernam dat hij de absolute ‘topscore’ had op een uitgelekte lijst van de UCI.
© ANP
Daarop kwamen de namen van renners voor die op grond van bloedwaarden in het biologisch paspoort extra in de gaten werden gehouden voor en tijdens de Tour van 2010.
Barredo, vorig jaar overgestapt van QuickStep naar Rabobank, voerde het register aan met de hoogst mogelijke score van tien punten. "Als ik een tien heb, betekent dat dus dat ik het meest verdacht ben. Dan is het erg vreemd dat ik de afgelopen zeven maanden niet een keer ben gecontroleerd", zei de Spanjaard tijdens zijn hoogtestage in Sierra Nevada.
Rabo’s ploegleider Adri van Houwelingen: "Carlos is zelfs de enige renner bij ons die in 2011 nog niet is gecontroleerd." Barredo heeft intussen een advocaat in de arm genomen en is vast van plan de UCI aan te klagen wegens het in diskrediet brengen van hem.
Evans
Ook Cadel Evans maakt zich erg druk over de 'geheime dopinglijst' die de UCI heeft laten uitlekken.
"Dat al die namen zo op straat zijn komen te liggen, is al erg. Maar ik vind het nog bedenkelijker dat de lading die eraan wordt gegeven - een verdachtenlijst - zo onzorgvuldig is gekozen.
Het is prima, uitstekend zelfs dat de antidopingautoriteiten allerlei renners in de gaten houdt omdat gegevens uit het biologisch paspoort daar aanleiding toe geven. Dat betekent nog niets en daarom zou ik ervoor pleiten zoiets een 'list of interest' te noemen. Dat is al een heel andere benadering en zo plaats je niet meteen coureurs in de verdachtenbank."
quote:Hamilton levert gouden Olympische medaille in
Reuters / Redactie − 20/05/11, 19:20
© AP
Tyler Hamilton heeft zijn gouden Olympische medaille van de Spelen van 2004 ingeleverd. De Amerikaanse wielrenner bekende doping te hebben gebruikt.
Hamilton (links) babbelt met Armstrong. © epa
'Ik kan bevestigen dat Tyler Hamilton zijn medaille bij ons heeft ingeleverd', zegt voorzitter Travis Tygart van het Amerikaanse antidopingagentschap USADA. 'Hij zal door gaan met samenwerken met het IOC in het grootschalig dopingonderzoek.'
Hamilton won op de Spelen in Athene goud in de tijdrit. Hij werd positief bevonden op bloeddoping, maar de B-staal werd per ongeluk vernietigd. Daardoor kon hij niet gestraft worden.
Hamilton ontkende altijd dopinggebruik, maar komende zondag geeft hij dat in het Amerikaanse programma 60 minutes wel toe. In datzelfde programma onthulde hij ook dat zijn voormalig teamgenoot Lance Armstrong regelmatig EPO gebruikte. Hij omschreef onder meer hoe Armstrong in 1999 tijdens de Tour de France - die de Amerikaan won - zichzelf doping toediende.
Dat slaat dan inderdaad nergens op. Als iemand op zo'n lijst serieus een 10 scoort dan moet die zeker maandelijks gecontroleerd worden.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 18:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat Barredo wel kans maakt.
Bizar dat hij nog niet gecontroleerd is al zo lang.
Hmm, misschien zelfs zn holmaat die bekend. Wordt het dan nu eindelijk bekend.quote:Ook Hincapie bekent dopinggebruik'
NEW YORK - George Hincapie heeft toegegeven dat hij doping heeft gebruikt. Ook zou hij gezien hebben hoe zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong doping gebruikte. Dat meldde de Amerikaanse tv-zender CBS vrijdag lokale tijd.
© AFP
Volgens het programma 60 Minutes zou de voormalig wegkapitein van de US Postal-ploeg aan federale onderzoekers hebben toegegeven dat Armstrong en hij elkaar voorzagen van het verboden middel EPO en met elkaar bespraken of ze ook testosteron zouden nemen.
Hincapie wilde echter, aangezien het onderzoek nog loopt, geen interview geven aan de zender.
Vertrouweling Armstrong
Hincapie was de enige renner die Armstrong bijstond in al zijn zeven overwinningen in de Tour de France. Hij mag gerekend worden tot een vertrouweling van de Texaanse legende.
Zelf werd de renner drie keer Amerikaans kampioen op de weg, won hij de koninginnenrit in de Tour de France van 2005 en de klassieker Gent-Wevelgem in 2001.
“Ik heb geen idee waar ze deze informatie vandaan halen”, reageert Hincapie via Twitter. “Ik wil ook geen commentaar geven zolang het onderzoek loopt."
"Wel wil ik herhalen dat ik teleurgesteld ben in het feit dat de meeste mensen niet over de toekomst, maar over het verleden van onze sport praten.”
Hamilton
Tyler Hamilton, eveneens voormalig ploegmaat van Armstrong, gaf eerder op vrijdag wel een interview aan CBS.
De zender meldde dat ook hij toegaf dat hij doping gebruikte en dat hij zag hoe Armstrong meermaals EPO injecteerde. Hij maakte vrijdag bekend dat hij zijn olympische gouden plak op de tijdrit in Athene in 2004 inlevert.
Derde ploegmaat
Volgens CBS zou ook een derde ploegmaat van Armstrong, de relatief onbekende wielrenner Frankie Andreu, doping hebben gebruikt. Ook hij zou gezien hebben dat Armstrong doping tot zich nam.
Armstrong heeft altijd stellig ontkend dat hij doping heeft gebruikt.
Inderdaad, dat lijkt me nu wel duidelijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het is allemaal ook non-nieuws, elke goeie ronderenner en bijna elke renner, misschien wel elke, gebruikte in de periode voor het biologisch paspoort.
Daar lijkt het wel op. Zelfs een hele hoop middelmatige renners zijn betrapt. Je maakt me dan niet wijs dat de gasten die die kerels in bergritten en vlakke ritten op minuten reden, niet hebben gebruikt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het is allemaal ook non-nieuws, elke goeie ronderenner en bijna elke renner, misschien wel elke, gebruikte in de periode voor het biologisch paspoort.
quote:Italian police search RadioShack vehicles on Giro d'Italia rest day
NAS officers stayed in hotel overnight
Team RadioShack have been visited by the Italian police on the rest day at the Giro d’Italia. Cyclingnews understands that several plain clothed officers from the (Nucleo Antisofisticazioni Sanità) NAS slept in the hotel in Falcade overnight, with the team arriving yesterday and staying there today.
The officers from Padova and Florence are being led by Benedetto Roberti who is currently investigating Dr Michele Ferrari. This morning the team doctor was questioned by the authorities and the team’s bus was searched.
"Yes, they came, they searched the vehicles but they didn’t find anything. I’ve just signed the statement confirming that,” said Dr. Nino Daniele. “I don’t know why they came. I just saw them this morning.”
Team boss Johan Bruyneel left the race last night and was unavailable for comment. Cyclingnews also understands that four officers are still in the team hotel.
Je kunt het van 2 kanten bekijken:quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:55 schreef SuikerVuist het volgende:
is het gebruikelijk dat Bruyneel een grote ronde de dag voor de 2e rustdag verlaat?
Hincapie zegt zelf geen interview gedaan te hebben. Het proces zelf is gesloten en je mag van een lopend proces geen informatie uitgeven. Dus net zoals Hincapie zegt: ik heb niet met CBS gesproken en kan niets over het lopend proces zeggen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:49 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Hmm, misschien zelfs zn holmaat die bekend. Wordt het dan nu eindelijk bekend.
Of moet het opeens in apart topic.
1. je weet niet hoe ik het bekijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:03 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Je kunt het van 2 kanten bekijken:
1 zoals jij doet -> Bruyneel verlaat giro door de controle daagsvolgend?
2 -> ze hebben ronde van californie gewonnen met een uitemunde prestatie die afliep van het weekend en hij gaat naar dat team. (giro team bakt er niet veel van)
Niemand beweert dat Hincapie een interview met CBS gedaan zou hebben.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:03 schreef Devpartner het volgende:
Hincapie zegt zelf geen interview gedaan te hebben. Het proces zelf is gesloten en je mag van een lopend proces geen informatie uitgeven. Dus net zoals Hincapie zegt: ik heb niet met CBS gesproken en kan niets over het lopend proces zeggen.
quote:Volgens de Gazzetta dello Sport heeft de Italiaanse politie geen verboden producten gevonden bij de razzia in het hotel in Falcade, waar de Amerikaanse wielerploeg RadioShack van manager Johan Bruyneel verblijft.
Agenten in burger en in uniform waren het hotel 'Edelweiss' maandag op de tweede rustdag van de Giro binnengevallen.
De actie kadert in het dopingonderzoek van het parket van Padua, maar kan ook te maken hebben met het onderzoek in de VS naar voormalig profrenner en mede-eigenaar van RadioShack Lance Armstrong. Ook het antidopinglabo in het Zwitserse Lausanne zou geviseerd worden.
maakt niet uit... ze vinden in 2011 echt geen dopingproducten meer bij UCI ProTeams van dit kaliber.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:58 schreef Leatherface het volgende:
Was dat al ook niet bekend? Of beweerde alleen de arts van RadioShack dat eerder?
http://www.cyclingnews.co(...)e-delayed-until-julyquote:Case may not be resolved before Tour de France
Alberto Contador’s Clenbuterol case may not be resolved before the Tour de France, according to reports in Spain, as his legal team appears to have sought an extension of a Court of Arbitration for Sport deadline for the delivery of defence documentation.
Citing the Spanish Cycling Federation’s legal advisor Luis Sanz, AS reports that the CAS hearing on the matter will not now take place before mid-July and could even be delayed until September. The revised date for the hearing is set to be announced on Monday.
The UCI and WADA have appealed the Spanish Federation’s decision not to sanction Contador for his positive test for Clenbuterol at last year’s Tour, and last week CAS had announced that it would hold its hearings from June 6-8.
Friday May 27 was the deadline for Contador’s legal team to deliver his defence documentation to CAS, but it is understood that this deadline has now been extended after a video conference with the head of the CAS jury, Efraim Barak.
Contador’s defence is based around the claim that he consumed a contaminated steak prior to returning the positive test.
When contacted by Cyclingnews, the UCI declined to comment on the possibility of a delay in the resolution of the case.
Tour de France general director Christian Prudhomme has previously stated that he wanted a verdict in the Contador case before the start of the Tour, and it is not known what action, if any, ASO will take if the matter remains unresolved come July.
Denk het niet. ASO mag hem weigeren als zaak dan nog steeds loopt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.cyclingnews.co(...)e-delayed-until-july
Als het doorgaat kan Contador dus gewoon de Tour rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |