Niet zomaar nee, maar kijk naar Ferrari vorig jaar. In de tweede seizoenshelft kunnen de verhoudingen tussen de auto's zomaar andersom komen te liggen. Vettel heeft niet eens de voorsprong om 2 keer te kunnen uitvallen zonder dat hij wordt ingehaald, met nog zoveel races te gaan moet je zo'n voorsprong ernstig relativeren.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alles kan maar de verschillen zijn nu wel enorm, bijna een seconde tussen Vettel zonder kers en Hamilton met, is dus eigenlijk 1,5 seconde, die heb je niet zomaar gevonden want RBR zit ook niet stil
Vorig jaar waren de verschillen niet zo groot en viel Vettel door eigen fout of onbetrouwbaarheid van de auto af en toe uit, als hij nu een slechte dag heeft wordt hij 2e.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet zomaar nee, maar kijk naar Ferrari vorig jaar. In de tweede seizoenshelft kunnen de verhoudingen tussen de auto's zomaar andersom komen te liggen. Vettel heeft niet eens de voorsprong om 2 keer te kunnen uitvallen zonder dat hij wordt ingehaald, met nog zoveel races te gaan moet je zo'n voorsprong ernstig relativeren.
Totaal zinloos maar wel volhardendquote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:40 schreef Peterselieman het volgende:
Netjes gedaan van Team Lotus trouwens door met Kovalainen door te dringen in Q2
Ik vind het wel leuk die DRS maar ze zouden het gewoon vrij moeten geven, de rijders zelf laten bepalen wanneer het te gebruikenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:40 schreef vosss het volgende:
Inhaalacties zullen we wel genoeg zijn denk ik met dank aan DRS.
Jammer dat het zo geforceerd en gemaakt moet overigens. Ik vond de vonst eerst wel leuk, maar begin hem steeds minder leuk te vinden. Ze vliegen er gewoon voorbij en buiten 1x van lijn veranderen is er voor de voorganger eik weinig aan te doen
We wachten komende race wel af ... bandenstrategie spreekt DRS enigzins tegen (verschil is meer dan 1 seconde DRS voordeel). Kan wel eens een aparte race worden voor alle teams die niet Red Bull heten.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk die DRS maar ze zouden het gewoon vrij moeten geven, de rijders zelf laten bepalen wanneer het te gebruiken
Leuk voor hem en Team Lotus, maar aan de andere kant niet zo bijzonder. Hij stond daar omdat Barrichello en Heidfeld problemen hadden en de Force India's in Q2 reden op de harde band. Maar wel leuk voor die gasten natuurlijk, al is het maar het gevoel om vanaf P15 te starten.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:40 schreef Peterselieman het volgende:
Netjes gedaan van Team Lotus trouwens door met Kovalainen door te dringen in Q2
Die vrees is op zich ook wel reeel, maar dat is dan de vrees dat de krachtsverhoudingen tussen de auto's niet veranderen. Vaak gebeurt dat wel gedurende seizoen, maar vaak ook niet. Vorig jaar had Webber een goede reeks in het begin het seizoen terwijl Vettel wat foutjes maakte en daardoor leek het spannender tussen die twee dan dat het eigenlijk was, dit jaar zal de spanning niet van Webber komen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vorig jaar waren de verschillen niet zo groot en viel Vettel door eigen fout of onbetrouwbaarheid van de auto af en toe uit, als hij nu een slechte dag heeft wordt hij 2e.
Nogmaals ik misgun hem en Red Bull dat niet want ze zijn nu gewoon veruit het beste maar ik vrees dat het dit jaar niet zo spannend gaat worden als vorig jaar, dat is te wijten aan Webber, McLaren, Ferrari om er maar een paar te noemen
Dan heb je er niks aan.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk die DRS maar ze zouden het gewoon vrij moeten geven, de rijders zelf laten bepalen wanneer het te gebruiken
Ik heb het gelezen, maar het gaat om het idee. Ze komen dichterbij en dat is een goed tekenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:50 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Totaal zinloos maar wel volhardend
edit : weet niet of je het mee hebt kunnen maken op streams of TV ofzo ... Force India heeft op primes gekwalificeerd en heeft na de pitstops dus nog minimaal 3 redelijk verse sets options over.
Eigenlijk was het verschil vorig jaar net zo groot, ware het niet dat er veel ''vreemde'' races bij zaten waardoor de snelste lang niet altijd won zoals Button in Melbourne bijv.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die vrees is op zich ook wel reeel, maar dat is dan de vrees dat de krachtsverhoudingen tussen de auto's niet veranderen. Vaak gebeurt dat wel gedurende seizoen, maar vaak ook niet. Vorig jaar had Webber een goede reeks in het begin het seizoen terwijl Vettel wat foutjes maakte en daardoor leek het spannender tussen die twee dan dat het eigenlijk was, dit jaar zal de spanning niet van Webber komen.
Kortom, ik kan wel op P8 of P9 kwalificeren maar ik spaar liever banden zet geen tijd en bepaal zelf op welke banden ik begin vanaf P10, hopelijk heb ik een goede start.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:05 schreef Tarado het volgende:
SPAIN, SATURDAY: MICHAEL, “I’LL DEFINITELY TRY TO MAKE THE BEST OUT OF IT”
Michael had a good start at the beginning of the session but unfortunately his car suffered a KERS failure in Q3 and he did not complete a timed lap to save a set of fresh tyres. Michael is therefore able to choose which tyres he will start on.
“In Q3, my KERS system did not work but we reacted in the best possible way. We took the decision to go out on prime tyres to be able to react if other cars did the same. As no-one did, we came in without setting a time so we can now choose our strategy for tomorrow. I will certainly try to have another of the good starts that I have made recently, make up some positions right at the beginning, and take it from there. With DRS and KERS, overtaking is possible even in Barcelona, so it is important to use your tyres well, and I still have a set of fresh tyres left. I will definitely try to make the best out of it.”
Heeft hij al 1 race weekend een probleemloze auto gehad?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:35 schreef M.Melandri het volgende:
Met kers had hij wel kunnen strijden voor p6 denk ik.
komt nu een beetje over als slap excuus elke keerquote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heeft hij al 1 race weekend een probleemloze auto gehad?
Had vorig jaar idd ook al vaak technische problemen in de kwalificaties en dit seizoen ook weer een aantal keer met DRS en Kers.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 17:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heeft hij al 1 race weekend een probleemloze auto gehad?
Zijn tijden in Vt 3 zijn regelmatig sneller dan zijn kwalificatie pace, dat is gewoon vreemd aangezien het circuit sneller wordt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:06 schreef kepler het volgende:
[..]
komt nu een beetje over als slap excuus elke keer
Heel jammer want ik had juist vandaag verwacht (en gehoopt) dat hij het zou laten zien, gezien zijn successen hier in het verledenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:08 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zijn tijden in Vt 3 zijn regelmatig sneller dan zijn kwalificatie pace, dat is gewoon vreemd aangezien het circuit sneller wordt.
Klopt, hij reed hier vorig jaar ook zijn beste race van het seizoen. Ben bang dat als Schumi met hard start, en de mannen achter hem op sof, hij een hele moeilijke 1e stint gaat krijgen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heel jammer want ik had juist vandaag verwacht (en gehoopt) dat hij het zou laten zien, gezien zijn successen hier in het verleden
Het is wel heel toevallig nu al 5x gebeurt in qualificatiequote:Op zaterdag 21 mei 2011 20:27 schreef Stiggie het volgende:
Het is wel lullig want hij heeft gewoon al een paar races gezeik met KERS gehad in de kwalificatie. Achja de wet van murphy is op dit moment op der meister van toepassing. Hopelijk kan hij in de race wat laten zien.
Massa start als 8e, lijkt me sterk dat hij in de buurt van Vettel komt?quote:Op zondag 22 mei 2011 08:36 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik denk dat Vettel niet gaat winnen, Ik heb het gevoel dat er een massacrash in de 1e ronde komt
quote:Op zondag 22 mei 2011 08:42 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Massa start als 8e, lijkt me sterk dat hij in de buurt van Vettel komt?
Thanks, even mee opwarmenquote:Op zondag 22 mei 2011 10:43 schreef Atreidez het volgende:
GP2 race nu trouwens :
http://www.vipbox.tv/watch/33554/1/watch-gp2-barcelona-.html
beter de focus, leggen op Nigel Melkerquote:
Hij startte als 7e, had een erg goede start, pakte 3,4 auto's. Zat toen naast Bianchi bij het aanremmen vd eerste bocht, Bianchi stuurde naar links waar vd g reed, kon geen kant op, einde oefening.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |