Jah, zoooo irritant!!quote:Op donderdag 22 september 2005 14:42 schreef -DailaLama- het volgende:
En natuurlijk pas veeeeel te laat in zien wat voor dingen je allemaal had kunnen zeggen tijdens een gesprek.
Ja inderdaad, achteraf komen de mooiste reacties in je op hoe je iemand had kunnen 'terugpakken' (op een grappige manier, niet negatief). Maar ja, je kunt je volgens mij best wel trainen in het ad rem zijn.quote:Op donderdag 22 september 2005 15:46 schreef Flibble het volgende:
[..]
Jah, zoooo irritant!!Of hoe je op een of andere flauwe opmerking HAD KUNNEN reageren...
![]()
Het is bij mij meer zo van: Het is hier saai, later we maar naar jouw huis gaan want daar zijnquote:Op dinsdag 20 september 2005 16:06 schreef Flibble het volgende:
[..]
Is het bij jou ook niet dat er een zekere angst aan ten grondslag ligt? Bij mij heeft het denk ik ook te maken met het idee dat het bij mij toch niet gezellig is of zo. Dan denk ik: ach die persoon heeft toch geen zin om iets met mij te doen, die kan wel wat gezelligers verzinnen! Kortom, misschien het idee afgewezen te worden of zo...
Is dat bij jou ook of is het wat anders?
Op donderdag 22 september 2005 15:46 schreef Flibble het volgende:quote:Op donderdag 22 september 2005 14:42 schreef -DailaLama- het volgende:
En natuurlijk pas veeeeel te laat in zien wat voor dingen je allemaal had kunnen zeggen tijdens een gesprek.
Heb ik ook! Dan denk ik nog even na over het gesprek en dan kom ik erachter dat ikquote:Jah, zoooo irritant!!Of hoe je op een of andere flauwe opmerking HAD KUNNEN reageren...
![]()
Heb ik ook ja. Het begint nu een klein beetje te komen (verbetering dus) omdat ik mijn eigen dingen aan het doen ben. Ik heb net een kamer gevonden en ben afgelopen dinsdag bij mijn eerste toneelles geweest. Door veel te DOEN merk ik wel dat het steeds beter gaat.quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:00 schreef Fleurtjebloem het volgende:
Maar meestal baal ik gigantisch van mezelf; mens, trek je scheur open, wees jezelf! En toch doe ik het niet en kies ik de weg van het ontwijken.
Precies ja en dan is het eigenlijk al te laat. Hierdoor val ik eigenlijk altijd overal buiten... erg vervelend. Geld niet alleen voor school of studie of zo, maar ook bijvoorbeeld op verjaardagen. Ik HAAT verjaardagen, iedere keer weer hetzelfde liedje. Iedereen heeft geanimeerde gesprekken behalve Flibble, die zit er wel bij maar hoort er niet bij als het ware.quote:Maar het is wel zo, als je aan het begin al weinig zegt, is de groep al ''gevormd'' en kom je er moeilijk tussen. Dan raak je eerder in de vergetenheid en bedenkt iedereen zich ineens dat jij er ook nog bent
Ik begin feesten ook altijd met drank ja, maar dat wil niet altijd baten. Vaak is het dan eigenlijk al te laat en heeft iedereen al gesprekspartners gevonden en zit ik er weer zo bij...quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:14 schreef Fleurtjebloem het volgende:
@Flibble: Op feestjes neem ik altijd 2 wijntjes, dat helpt mij persoonlijk erg goed om losser te worden. Niet bezopen natuurlijk (not very charming, haha), maar ik voel me er beter door. Ik kijk altijd eerst de kat uit de boom, omdat ik niet wil overkomen als een bijdehand schepsel. Ik denk nog vaak dat je beter niets kan zeggen, want dan word je iig niet afgekraakt op iets wat je uitkraamt. Ik zal ook nooit iemand zomaar aanvellen op wat hij/zij zegt. Ook probeer ik soms (onbewust) mijn mening aan te passen als ik merk dat mijn gesprekspartner een afwijkende mening heb. Wil met iedereen goed kunnen opschieten. Hebben jullie dat ook?
Het klinkt heel cru, maar bij mij helpt het ook om gedwongen te worden! Daar moet ik wel bij zeggen dat het alleen helpt als ik mezelf dwing. Als anderen (en ik denk hier aan mijn ex) me dwingen dan gaat het weer helemaal de verkeerde kant op. Ik kan ook eigenlijk alleen wildvreemden aanspreken als er GEEN bekenden van me bij zijn.quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:21 schreef Ceased2Be het volgende:
Grappig om te zien dat m'n topic nog steeds leeft
Bij mij gaat alles inmiddels ook een stuk beter, m'n vriendin sleept me naar een hoop plekken toe waar ik anders nooit heen zou gaan wat weer helpt om te wennen aan de situaties. Op m'n werk heb ik een hogere functie gekregen waarbij ik wel MOET praten met een hoop mensen en waar ik naar verschillende nieuwe plekken toe moet voor vergaderingen enzo... zolang ik gedwongen wordt gaat het goed.
Houdt niet in dat ik het nog steeds heerlijk vind om alleen te zijn of alleen te observeren op feestjes, maar ik merk inmiddels dat ik bij een hoop dingen gewoon bijgetrokken wordt omdat mensen spontaan tegen mij beginnen te ouwehoeren, scheelt voor mij weer een drempel
@Fleurtjebloem: dat van die mening aanpassen had ik eerst ook altijd, maar heb inmiddels gemerkt dat je daar toch niets mee opschiet, als je het iedereen altijd naar de zin probeert te maken heb je er uiteindelijk alleen jezelf mee.
Wie had het over wereldvreemden?quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:35 schreef FuifDuif het volgende:
Wat verstaan jullie onder wereldvreemden? Dat is ook zo'n woord waarvan ik denk: wie bepaalt wie wel en wie niet wereldvreemd is. Veel mensen die zichzelf als ubersociaal en in het leven staand beschouwen weten niet eens wat er over de grens gebeurt. En misschien staat meelullen socialer, maar is het dat ook?
Is een beetje off topic, het gaat hier niet zozeer over het stil zijn maar om de reden daarvan. Ben je stil omdat je daarvoor kiest dan is er geen probleem lijkt me zo...quote:@Ceased2Be
Ik ben vaak ook meer een observator, maar niet omdat ik niet durf te participeren in datgene wat er gebeurt, maar simpelweg omdat ik dat geen behoefte aan heb. Ik beschouw het als een aspect van mijzelf en misschien heeft het zelfs wel een hogere betekenis. Ik ga mijzelf in ieder geval niet veranderen omdat anderen zulke dingen niet begrijpen. Ik heb niets met een ander te maken wat dat betreft.
Kan gebeuren!quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:45 schreef FuifDuif het volgende:sorry!!!! Ik moet beter lezen!!!!
Maar waarom staat het socialer? Ik vind het helemaal niet sociaal staan om eerlijk te zijn. Wat valt er sociaal te zijn, wanneer je meer een eenheid vormt met die ander (omdat je eigenlijk precies hetzelfde zegt) dan wanneer je twee (of meer) individuen bent die gezellig samen van meningen en gedachten wisselen?quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:44 schreef Fleurtjebloem het volgende:
@FuifDuif: We hebben het over WILDvreemden FuifDuif, of stelde je een gewone vraag? Ik vind ook niet dat je iemand zomaar wereldvreemd kunt noemen, want er zijn geen vaste ''regels'', alleen de standaard wetten waar je je aan moet houden. Meelullen staat idd socialer, maar als die ander doorheeft dat je gewoon zijn mening kopieert, wordt het een ander verhaal.
Er zijn zat mensen die gewoon anders zijn als de gemiddelde persoon.quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:44 schreef Fleurtjebloem het volgende:
Ik vind ook niet dat je iemand zomaar wereldvreemd kunt noemen.
Nee daar valt natuurlijk ook wat over te zeggen. Je zou natuurlijk kunnen denken dat het juist socialer is om je eigen mening te geven omdat je anders je gesprekspartner een beetje voor de gek houdt. En idd wat je zegt: als er wat te discussieren valt wordt het alleen maar een beter gesprek!quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:46 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar waarom staat het socialer? Ik vind het helemaal niet sociaal staan om eerlijk te zijn. Wat valt er sociaal te zijn, wanneer je meer een eenheid vormt met die ander (omdat je eigenlijk precies hetzelfde zegt) dan wanneer je twee (of meer) individuen bent die gezellig samen van meningen en gedachten wisselen?
Ja, maar kijk eens naar het begrip 'wereldvreemd'. Hoezo wereldvreemd? Denk je dat, omdat ze anders zijn dan de gemiddelde persoon, minder notie hebben van wat er in de wereld gebeurt en hoe de wereld werkt? Ik denk dat veel van die afwijkende mensen juist een beter begrip hebben van de wereld dan de gemiddelde persoon die leeft en zich niet eens realiseert dat hij of zij leeft.quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[quote]Op zaterdag 24 september 2005 11:44 schreef Fleurtjebloem het volgende:
Ik vind ook niet dat je iemand zomaar wereldvreemd kunt noemen.[/guote]
Er zijn zat mensen die gewoon anders zijn als de gemiddelde persoon.
Maar om diegene nou wereldvreemd te nomen is natuurlijk ook wel weer een beetje overdreven, maar ze zijn meestal wel anders dan dat je gewend bent.
Ik heb niets tegen mensen die "wereldvreemd" zijn hoor.quote:Op zaterdag 24 september 2005 11:51 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, maar kijk eens naar het begrip 'wereldvreemd'. Hoezo wereldvreemd? Denk je dat, omdat ze anders zijn dan de gemiddelde persoon, minder notie hebben van wat er in de wereld gebeurt en hoe de wereld werkt? Ik denk dat veel van die afwijkende mensen juist een beter begrip hebben van de wereld dan de gemiddelde persoon die leeft en zich niet eens realiseert dat hij of zij leeft.
quote:Op zaterdag 24 september 2005 12:03 schreef Fleurtjebloem het volgende:
Ja, als je het zo bekijkt is het idd socialer een eigen mening te hebben (nu zit ik toch met jullie mee te lullen, haha!),
Ja, wanneer het lijkt alsof je jezelf helemaal moet gaan staan verdedigen! Dan klap ik ook dicht en geef ik gewoon toe of zo, zo van: ja heb je gelijk in.quote:maar soms vragen ze naar argumenten op een zeer aanvallende manier. Dan krijg ik echt een black-out en dan lijkt het alsof mijn mening nergens op gebaseerd is en ik ''dom'' ben. Na het gesprek kom ik dan op de meest geniale dingen..![]()
Dat heb ik precies zo gehad! Ik heb nog steeds wel die ongekende achterdocht. Dat mensen altijd iets tegen me hebben en als ze aardig zijn, er iets achter zit. Zelfs volledige complottheorieën heb ik bedachtquote:Op zaterdag 24 september 2005 12:30 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat dingen persoonlijk opvatten is ook een aspect van het sociale isolement natuurlijk, ik had het op een gegeven moment zo erg te pakken dat je echt het idee hebt dat iedereen het over jou hebt. Dat gevoel dat iedereen op straat je aankijkt en als iemand lacht het om jou gaat... compleet paranoïa natuurlijk, maar toch.
heb nog steeds wel de neiging om dingen snel persoonlijk op te vatten, maar niet meer in zo'n absurde mate als eerst.
Precies. Het gaat allemaal te snel. Ik doe zoveel indrukken op dat m'n hoofd ervan gaat tollen. Daarom vermijd ik ze liever. Ben nogal snel overprikkeld, vandaar.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:30 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ik ook ... net alsof ik het allemaal niet kan bijhouden.
quote:Op zaterdag 24 september 2005 18:42 schreef Fleurtjebloem het volgende:
@Natalie: Me too, ben Hoog Sensitief Persoon en snel gevoelig voor mijn omgeving. Ik observeer dan liever de boel (amper bij te houden soms) dan dat ik participeer.
quote:Op zaterdag 24 september 2005 12:28 schreef Fleurtjebloem het volgende:
Juist, dat verdedigen...Muhaha Flibble, wij mogen best met elkaar meelullen, we hebben immers hetzelfde probleem. Die herkenbaarheid is alleen maar heerlijk naar mijn idee, het geeft me het gevoel er niet alleen in te staan.
Ja altijd! Heel vaak als mensen mij iets vragen over waarom ik iets op een bepaalde manier aanpak of zo, dan heb ik het idee dat ik mezelf moet gaan staan verdedigen. Vaak reageer ik dan ook geprikkeld. Die mensen hebben dan iets van: nou nou, ik bedoelde er niks mee hoor! Maar dat vat ik dan inderdaad wel zo op.quote:Maar goed, ik wilde iets zeggen over het verdedigen. Ik heb vaak het idee dat mensen het persoonlijk bedoelen, terwijl ze feitelijk gezien alleen maar argumenten willen horen en niet jou als individu voor het hoofd stoten (alhoewel, je hebt mensen...)
Vat jij dingen ook snel persoonlijk op?
Dat had ik net nog ja, in de bus. Ik had het idee dat ik aangegaapt werd en dat er om me gegiecheld werd enzo.... helemaal niet waar natuurlijk!quote:Op zaterdag 24 september 2005 12:30 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat dingen persoonlijk opvatten is ook een aspect van het sociale isolement natuurlijk, ik had het op een gegeven moment zo erg te pakken dat je echt het idee hebt dat iedereen het over jou hebt. Dat gevoel dat iedereen op straat je aankijkt en als iemand lacht het om jou gaat... compleet paranoïa natuurlijk, maar toch.
heb nog steeds wel de neiging om dingen snel persoonlijk op te vatten, maar niet meer in zo'n absurde mate als eerst.
Ja en weet je wat het domme is, zelfs als het wél als aanval bedoeld is dan maakt het eigenlijk nog geen reet uit! Ik bedoel, waarom kan het mij schelen dat iemand mijn werkwijze niet goed vind of zo, das toch eigenlijk niet mijn probleem? Toch trek ik me dat dan aan...quote:Op maandag 26 september 2005 11:51 schreef Fleurtjebloem het volgende:
@Flibble: Juist ja, dat constante verdedigen. Dan stellen mensen eigenlijk heel gewone vragen, maar op mij komt het over als een aanval. Zo van: ''vertel eens meissie waar jij nou eigenlijk mee bezig bent...''![]()
Precies, dat merk ik ook zovaak, dat mensen een rol spelen. En je weet dat diegenen dat alleen maar doen zodat ze meer aandacht krijgen en naar zichzelf kunnen luisteren, ik haat dat soort neppe gedrag en dan moet ik dat zelf ook gaan doen. Maar door daartegen af te zetten krijg je weer 't tegenovergestelde, dat je jezelf veel te serieus gaat nemen.quote:Op maandag 26 september 2005 14:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Pffff....wat een lap tekst weer.
Ik kan verder gaan met analyseren. Over het gebied waar je je in begeeft. Je hebt in iedere situatie een stuk domein waar je in zit. En je zou dan met mensen kunnen omgaan zoals je dat op internet ook doet. Dan sta je als het ware buiten de situatie en is het hele sociale contacten-spelletje een groot spel. Een spel tussen 2 deelnemers die beiden in hun domein staan en zo gaan communiceren. Je hoeft niet te dichtbij te komen, je blijft lekker in je eigen stuk staan.
Ooit een boek gehad daarover, hoe wordt je sociaal gezien een held, zo heette het niet maar technisch gezien is het wel mogelijk, want veel heeft met technische analyses te maken, zelfs de omgang tussen mensen kun je zo benaderen.
Je kunt dan kalm en bedaard iedere situatie aan en je zult schijt hebben aan de rest. Je zit dan in je domein, je veilige plek. Alsof je achter een balie werkt al 30 jaar en iedere dag 1000 mensen moet helpen. Achter een balie werken....ook een soort van face to face contact, en contact is altijd face to face. Hoewel het voor mensen met een sociale fobie een wildernis en jungle kan zijn. Ondanks alles is het altijd 1 op 1. Tenzij in groepen waar 30 mensen zijn en waar 1 op 29 het woord neemt.
Ik bedoel dus......
Het is zo makkelijk eigenlijk. Als je je gedachtes onder controle hebt ook. Ben je chaotisch dan loopt niets goed. Een soort rollen-spelletje is het ook. Je kunt jezelf een goede acteur maken, het leven is ook een soort van acteren continu. Je voert toch een act opWil je sociaal sterk worden en ben je het niet, dan zul je ook beter moeten leren acteren. Jezelf beter verkopen in de markt.
Het leven is een filmMaar dan ben ik aan het ontsporen....
Jah, maar serieus nemen van het leven is tegen mijn principe. Daarom zoek ik dus een manier om zo onbezorgd mogelijk door het leven te gaan dus ga ik vanzelf ook een rol spelen. Maar toch hou ik vast aan mijn mening. Alleen probeer ik zo luchtig mogelijk door het leven te gaan.quote:Op maandag 26 september 2005 14:34 schreef DevoiD het volgende:
[..]
Precies, dat merk ik ook zovaak, dat mensen een rol spelen. En je weet dat diegenen dat alleen maar doen zodat ze meer aandacht krijgen en naar zichzelf kunnen luisteren, ik haat dat soort neppe gedrag en dan moet ik dat zelf ook gaan doen. Maar door daartegen af te zetten krijg je weer 't tegenovergestelde, dat je jezelf veel te serieus gaat nemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |