abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:40:03 #1
285556 danny1988
Lekker Leven En Je Ding Doen
pi_97040850
Heb een vmbo diploma en ben op het moment schilder nu ben ik opzoek naar iets nieuws.
Omdat als schilder eigenlijk niet veel meer in te verdienen valt of je moet op je eigen werken.
Nu ben ik opzoek naar een baan waarbij ik meer doorgroei mogelijkheden zou hebben.
Ik zat te denken aan een kantoorbaan omdat ik goed met een computer kan omgaan en ben ook heel klant vriendelijk maar dan zou ik weer vanaf 0,- moeten beginnen.
Op het moment verdien ik rond de 1500 euro maar dat is niet elke maand zo wanneer er geen werk is dan worden we ook niet betaald.

En een lange opleiding zou ik ook niet zien zitten.
Wel zou ik cursussen willen volgen om verder te kunnen alleen om alles zelf te betalen zou het wel kostelijk worden.

Heeft er iemand misschien een serieuze tip in welke sectoren je met een vmbo diploma aan het werk kan met doorgroei mogelijkheden.

Ook zou ik het wel zien zitten om internationaal aan het werk te gaan had ook al zitten denken aan een booreiland maar dat lijkt me iets te risicovol omdat er af en toe wel eens iets fout gaat op zo'n booreiland.
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:41:54 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97040922
Supermarkt?

Maar nee, met een VMBO diploma kom je vrijwel nergens aan de slag.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_97040967
In een supermarkt inderdaad, daar kun je wel terecht. Vaak kun je daar ook cursussen en opleidingen volgen. ;)
pi_97041114
Gigolo?
pi_97041182
1500 is anders toch een keurig salaris voor een onopgeleid iemand (uitgaande van je username) van 22/23 jaar. Waarom doe je geen toelatingstest op 't HBO en ga je achter een IT diploma aan, TS?
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:50:00 #6
285866 bynnad
Ach, ik ben het maar...
pi_97041214
Je zal toch in jezelf moeten investeren. Het is ontzettend moeilijk om iemand met alleen een vmbo diploma aan het werk te krijgen.
De tijd bestaat alleen maar omdat anders alles tegelijk zou gebeuren - Einstein
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:50:54 #7
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_97041243
Wil je in Nederland blijven?
Ga bij defensie, onderofficier, verdien je iets meer per maand.

Wil je in het buiteland?
Ik ben zelf na mijn VMBO naar Nigeria vertrokken, binnen 3 jaar opgewerkt tot logistieke manager van een groot Franse transport maatschappij, en verdiende in totaal rond de 5000 euro per maand. Was toen nog 21. Je werkt wel in een kutomgeving, maar je collega's en andere expats zijn leuk volk.
pi_97041329
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:53:15 #9
285556 danny1988
pi_97041345
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:49 schreef SecurityException het volgende:
1500 is anders toch een keurig salaris voor een onopgeleid iemand (uitgaande van je username) van 22/23 jaar. Waarom doe je geen toelatingstest op 't HBO en ga je achter een IT diploma aan, TS?
1500 euro is mooi maar voor het gene wat ik moet doen is het wel slecht betaald.
En ik ben hele dagen met oplosmiddelen en gevaaarlijke stoffen aan het werk.
Ik heb ook eens een thuis opleiding gedaan voor proffesioneel webdesigner maar dit vond ik eigenlijk te moeilijk ik weet wel veel van website's af en ik kan ook scripts instellen maar alleen het schrijven vond ik te moeilijk dus was ik ermee gestopt.

Maar als ik verder zou leren dan zou ik alleen 's avonds kunnen leren omdat ik anders zonder inkomsten zit.
pi_97041385
Systeembeheerder verdient zeer goed.
pi_97041420
Je moet gewoon een vervolgopleiding gaan doen als je echt meer wil verdienen. Het kost wel geld natuurlijk, maar het is een goede investering.
pi_97041479
Booreiland lijkt me niet zo gevaarlijk hoor. Denk dat je meer risico loopt op weg naar je werk elke morgen.

Maar idd, systeembeheerder ben je een beetje handig met computers?
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:59:23 #13
285556 danny1988
pi_97041570
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:56 schreef brulaap112 het volgende:
Booreiland lijkt me niet zo gevaarlijk hoor. Denk dat je meer risico loopt op weg naar je werk elke morgen.

Maar idd, systeembeheerder ben je een beetje handig met computers?
Ik ben handig met computers eigenlijk en heb ook verschillende website's gehad.
Omdat ik van me 17de ongeveer erin ben gerold omdat ik het leuk vond om zelf website's te maken maar nu alles heel grafisch is geworden ben ik niet er meer mee verder gegaan.
pi_97041620
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:53 schreef danny1988 het volgende:

[..]

1500 euro is mooi maar voor het gene wat ik moet doen is het wel slecht betaald.
En ik ben hele dagen met oplosmiddelen en gevaaarlijke stoffen aan het werk.
Ik heb ook eens een thuis opleiding gedaan voor proffesioneel webdesigner maar dit vond ik eigenlijk te moeilijk ik weet wel veel van website's af en ik kan ook scripts instellen maar alleen het schrijven vond ik te moeilijk dus was ik ermee gestopt.

Maar als ik verder zou leren dan zou ik alleen 's avonds kunnen leren omdat ik anders zonder inkomsten zit.
Tja, het gaat niet vanzelf op je afkomen natuurlijk hé. Als jij een fatsoenlijk papiertje en een degelijke baan wilt hebben, zul je toch moeite moeten steken in een opleiding, of een cursus; desnoods een interne cursus bij een bedrijf of iets dergelijks.
pi_97041629
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:52 schreef brulaap112 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan met mijn kennis als bioloog 100% beamen dat het antwoord A moet zijn.
pi_97041703
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:00 schreef Elco.. het volgende:

[..]

:o :o :o ik dacht juist dat het C was ^^
pi_97041832
Die computerbaan kun je wel vergeten, zelfs met een mbo diploma kom je bijna nergens aan de bak.

Overweeg eens serieus een goeie Hbo studie te doen. Ga er gewoon voor en geef niet meteen op als het een keer tegen zit.

Met alleen vmbo heb je echt totaal geen toekomstperspectief
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:07:27 #18
285556 danny1988
pi_97041928
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:00 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Tja, het gaat niet vanzelf op je afkomen natuurlijk hé. Als jij een fatsoenlijk papiertje en een degelijke baan wilt hebben, zul je toch moeite moeten steken in een opleiding, of een cursus; desnoods een interne cursus bij een bedrijf of iets dergelijks.
Ik weet dat niks op je af komt gelopen maar ik wil een fatsoenlijk papiertje halen alleen vind ik voor 1 papiertje bijv. 5 jaar leren zonder baan dat is best moeilijk voor mij.
En dan ben ik ongeveer 28 jaar maar als er een baas zou zijn die zou zeggen van ik betaal niet de eerste opleiding van 2 jaar maar wel de vervolg opleidingen dan zou ik het wel doen.

Of het moet werken en leren zijn dat zou ik ook nog zien zitten maar continu naar school gaan gaat niet meer omdat ik dan geen inkomsten meer heb.
pi_97042210
Gelukkig is de tijd voorbij dat iedereen die 'handig is met computers' er maar een baan in krijgt. Die hebben meer kapot gemaakt dan wij, IT'ers met enigzins een opleiding goed kunnen maken.

Een website bouwen door wat scripts in te stellen, daar ga je het echt niet mee redden. Als je een serieuze PHP of .Net programmeur bent of echt goed met Photoshop dan is er nog wel eens wat te vinden, maar dan moet je wel echt uitblinken.

Je zou, naast je werk, in de avonduren eens wat kunnen gaan doen met websites. Als er markt voor is kan je altijd groeien.
pi_97042252
Overigens zijn er prima opleidingen in de avonduren te vinden. Kost je een paar jaar, maar dan heb je wel wat.
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:17:24 #21
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97042467
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Gelukkig is de tijd voorbij dat iedereen die 'handig is met computers' er maar een baan in krijgt. Die hebben meer kapot gemaakt dan wij, IT'ers met enigzins een opleiding goed kunnen maken.

Een website bouwen door wat scripts in te stellen, daar ga je het echt niet mee redden. Als je een serieuze PHP of .Net programmeur bent of echt goed met Photoshop dan is er nog wel eens wat te vinden, maar dan moet je wel echt uitblinken.

Je zou, naast je werk, in de avonduren eens wat kunnen gaan doen met websites. Als er markt voor is kan je altijd groeien.
Oftewel jij hebt geen flauw benul :').
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_97042699
Dat zal dan wel als jij het zegt. Ik heb in ieder geval werk genoeg met mijn eigen bedrijven en loondienst. Dus ik zal vast iets goed doen.
pi_97042731
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat is anders nog steeds gaande hoor. :') Man man man wat lopen er toch een prutsers rond, zelfs in het bedrijfsleven, en als zelfstandigen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:25:04 #24
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97042802
Defineer kapot maken. Want ik zie niet wat jij "vroeger" noemt. 1980-1995 was een prima tijd voor werk in de branche als je handig was.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_97042836
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:07 schreef danny1988 het volgende:

[..]

Ik weet dat niks op je af komt gelopen maar ik wil een fatsoenlijk papiertje halen alleen vind ik voor 1 papiertje bijv. 5 jaar leren zonder baan dat is best moeilijk voor mij.
En dan ben ik ongeveer 28 jaar maar als er een baas zou zijn die zou zeggen van ik betaal niet de eerste opleiding van 2 jaar maar wel de vervolg opleidingen dan zou ik het wel doen.

Of het moet werken en leren zijn dat zou ik ook nog zien zitten maar continu naar school gaan gaat niet meer omdat ik dan geen inkomsten meer heb.
Nogmaals, voor niks gaat de vlieger op. Iedereen wil wel een leuke baan met een hoog salaris zonder er al te veel moeite voor te hoeven doen.
pi_97042938
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:02 schreef emzor1994 het volgende:

[..]

Ha jij hebt zeker geen VMBO gedaan!
pi_97043012
Een maat van me heeft ook alleen vmbo en die zat te klagen dat ie maar 1700 netto had. Gast doe normaal.
pi_97043491
Doe een MBO-opleiding in deeltijd?
dag
pi_97043529
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:29 schreef Hardrebel het volgende:
Een maat van me heeft ook alleen vmbo en die zat te klagen dat ie maar 1700 netto had. Gast doe normaal.
Met zo'n figuren vraag ik me altijd af: bedoelen die niet gewoon bruto in plaats van netto?

Al die oud VMBO klasgenootjes die ik nog wel eens tegenkom, die meteen na de middelbare school zijn gaan werken, verdienen ook allemaal meer dan 2000 per maand als ik ze op hun woord moet geloven, met banen als dakdekker, assistent electromonteur, loodgieter, en ga zo maar door. :') En dan nog, zelfs 2000+ bruto is met een korreltje zout te nemen natuurlijk. :P
pi_97043709
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:39 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Met zo'n figuren vraag ik me altijd af: bedoelen die niet gewoon bruto in plaats van netto?

Al die oud VMBO klasgenootjes die ik nog wel eens tegenkom, die meteen na de middelbare school zijn gaan werken, verdienen ook allemaal meer dan 2000 per maand als ik ze op hun woord moet geloven, met banen als dakdekker, assistent electromonteur, loodgieter, en ga zo maar door. :') En dan nog, zelfs 2000+ bruto is met een korreltje zout te nemen natuurlijk. :P
Werken ze niet gewoon erg veel?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:48:36 #31
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_97043973
Ga langs een uitzenbureau en vraag daar wat de mogelijkheden zijn.

Iemand die ik ken had ook zoiets en die zit nu op der plek.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_97045390
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:40 schreef danny1988 het volgende:
Omdat als schilder eigenlijk niet veel meer in te verdienen valt of je moet op je eigen werken.
Dan ga je dat toch proberen?
pi_97045571
Iedereen zegt je als je 16 bent dat je moet doorleren maar nee lekker tegendraads aan het werk omdat het cool is. En er nu achter komen dat je leven eigenlijk fucked is. Ik heb dat nu al met een MBO baan terwijl ik met veel vrijstellingen HBO had kunnen volgen maar te lui was en euro tekens had. Nu is het te laat . Gelukkig kan ik via mn werkgever veel extra opleidingen volgen.
pi_97046656
eeej ts maatjuh ik heb ook alleen maar vbmo maar da's helemaal niet errug hoor despites wat iedereen hier zegt je moet gewoon kkveel werken of voor je eige een zaakj gaan opstarte en dan rolle die doekoes vanzelf binnuh!!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_97046826
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:23 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Dat is anders nog steeds gaande hoor. :') Man man man wat lopen er toch een prutsers rond, zelfs in het bedrijfsleven, en als zelfstandigen.
Zeker weten is het nogsteeds gaande..
Ik ga dan nu naar het HBO voor ICT-Beheer, maar tering zeg wat een prutsers.. Ook als je kijkt bij de stagebedrijven wat voor een mensen daar lopen.. Een omgeving kunnen ze niet eens opzetten, laat staan dat ze er ook maar iets van snappen..

Het nadeel is meteen dat ze er iedereen voor aan zien, dus als er 1 zo beroerd is, is elke IT-er dat.
pi_97047716
Als je meer wil verdienen, moet je daar gewoon iets voor over hebben, het wordt je niet zomaar toegegooid. Je moet investeren in je carrière. Dus gewoon doorleren.
pi_97050028
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:23 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Klopt, maar ze worden minder snel aangenomen en verdwijnen langzaam naar de achtergrond. Niet allemaal, en er zijn er best die geschikt zijn als helpdesk oid. Maar de echte slechte zijn er in de crisis wel veel uitgegaan gelukkig. Wij noemden dat op het MBO (in dit tijd Technische Informatica) altijd de Nintendo-boys. Ze kunnen een console aansluiten en aanzetten, en vervolgens zijn ze IT'er :')
pi_97050075
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:25 schreef CantFazeMe het volgende:
Defineer kapot maken. Want ik zie niet wat jij "vroeger" noemt. 1980-1995 was een prima tijd voor werk in de branche als je handig was.
Die jaren waren prima. Toen was mijn vader zelfs systeembeheerder omdat hij toevallig een computerboek had.

De jaren dat het echt rampzalig was was vooral tussen 2000 en 2005 in mijn ogen. Toen had je me toch een rotte appels, niet normaal.
pi_97051441
Maar goed, anders een LOI studie? Dan kan je overdag gewoon je werk doen en in de avonduren en weekenden studeren, als je nog een beetje aanpoot kan je het versneld afronden. Dan moet je vervolgens wel een opleiding kiezen waar iets van toekomst inzit en wellicht een sector waar een tekort op zit (aangezien het in een sector waar een overschot heerst het lastig is om als 'oud' persoon, met LOI diploma aan de bak te komen). Misschien kan je bepaalde bedrijven aanschrijven, in de transport, of offshore sector, om daar een interne opleiding te volgen. Wat ook nog kan, als je snel bent, randstad heeft binnenkort een kennismakingsdag met fokker. Deze gaan in Brazilie vliegtuigen etc ontwikkelen, hier kan je ook nog naar kijken, wel snel zijn!!!!
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:08:07 #40
285556 danny1988
pi_97052280
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:54 schreef inXs het volgende:
Maar goed, anders een LOI studie? Dan kan je overdag gewoon je werk doen en in de avonduren en weekenden studeren, als je nog een beetje aanpoot kan je het versneld afronden. Dan moet je vervolgens wel een opleiding kiezen waar iets van toekomst inzit en wellicht een sector waar een tekort op zit (aangezien het in een sector waar een overschot heerst het lastig is om als 'oud' persoon, met LOI diploma aan de bak te komen). Misschien kan je bepaalde bedrijven aanschrijven, in de transport, of offshore sector, om daar een interne opleiding te volgen. Wat ook nog kan, als je snel bent, randstad heeft binnenkort een kennismakingsdag met fokker. Deze gaan in Brazilie vliegtuigen etc ontwikkelen, hier kan je ook nog naar kijken, wel snel zijn!!!!
Ik zat ook al te denken om iets offshore te gaan doen bij een offshore bedrijf die over de hele wereld zitten.
Ik dacht SBM Offshore of een ander Nederlands offshore bedrijf op de website staat dat ze vanaf je begint met de opleiding je betaald word ik weet natuurlijk ook dat het heel minimum is wat je krijgt maar het lijkt me wel erg interressant.
En over medische testen is geen enkel probleem ik sport 3 keer per week en ben verder ook heel gezond.
pi_97052437
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:52 schreef brulaap112 het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit een groep 4-biologievraag?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2011 22:10:46 ]
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:15:01 #42
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_97052753
Wat is je definitie van goed betaald worden?
Jeffster! _O_
pi_97052767
Of je wordt vrachtwagenchauffeur.
Mijn man zit tussen de 1800 en 2000 netto per maand, en is gewoon iedere avond thuis. Draait wel veel uren, soms vroeg beginnen soms laat thuis. Maar over het algemeen goed te doen.

De voorspelling is dat er binnen een paar jaar een enorm tekort aan chauffeurs komt. Overigens: als oplegger rijder wordt er wel verwacht dat je buitenland rijdt, als C-rijder (bakwagen bijvoorbeeld) heb je meer kans op binnenland. Bijv. distributievervoer.
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:19:07 #44
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_97053054
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:54 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Systeembeheerder verdient zeer goed.
Dat ligt er ook maar net aan bij welk bedrijf je aan de slag gaat. Je hebt mensen die een hongerloontje van ¤ 3200,- bruto verdienen als systeembeheerder, maar je hebt ze ook die voor overheid werken en bakken met geld binnen loodsen.
Jeffster! _O_
pi_97054717
ehh... 3200 bruto p/m is toch 1.33x modaal. Onder hongerloontje wordt in het algemeen het minimumloon of ietsies hoger bedoeld.

Hier kan je een gezin mee onderhouden (ik heb er ervaring mee).
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:47:02 #46
285556 danny1988
pi_97054843
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:15 schreef Kaza het volgende:
Of je wordt vrachtwagenchauffeur.
Mijn man zit tussen de 1800 en 2000 netto per maand, en is gewoon iedere avond thuis. Draait wel veel uren, soms vroeg beginnen soms laat thuis. Maar over het algemeen goed te doen.

De voorspelling is dat er binnen een paar jaar een enorm tekort aan chauffeurs komt. Overigens: als oplegger rijder wordt er wel verwacht dat je buitenland rijdt, als C-rijder (bakwagen bijvoorbeeld) heb je meer kans op binnenland. Bijv. distributievervoer.
Ik heb een C rijbewijs maar ik ben opgeweest voor mijn CE dus dat had ik niet gehaald omdat ik te weinig ervaring had en ik heb overal gesolliciteerd en niemand wilde me aannemen omdat ik volgens hun te weinig ervaring had met de bakwagen terwijl ik gewoon erg goed ermee kan rijden.
Dus ik kreeg nergens de kans om meer ervaring op te doen met de bakwagen toen stond ik vast met mijn C rijbewijs.
Moest ik een baan krijgen met C dan zou ik zeker weer nog eens voor mijn CE opgaan alleen kost het nu allemaal stukken duurder omdat er op elke rijles nu 19% BTW nog eens op komt.
pi_97055335
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:19 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Dat ligt er ook maar net aan bij welk bedrijf je aan de slag gaat. Je hebt mensen die een hongerloontje van ¤ 3200,- bruto verdienen als systeembeheerder, maar je hebt ze ook die voor overheid werken en bakken met geld binnen loodsen.
Als ongeschoolde zonder ervaring krijg je bij een fatsoenlijk bedrijf niet eens een baan als systeembeheerder.

Systeembeheerders die 3200 bruto per maand verdienen zijn oud en beheren waarschijnlijk legacy troep :')
pi_97055904
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:47 schreef danny1988 het volgende:

[..]

Ik heb een C rijbewijs maar ik ben opgeweest voor mijn CE dus dat had ik niet gehaald omdat ik te weinig ervaring had en ik heb overal gesolliciteerd en niemand wilde me aannemen omdat ik volgens hun te weinig ervaring had met de bakwagen terwijl ik gewoon erg goed ermee kan rijden.
Dus ik kreeg nergens de kans om meer ervaring op te doen met de bakwagen toen stond ik vast met mijn C rijbewijs.
Moest ik een baan krijgen met C dan zou ik zeker weer nog eens voor mijn CE opgaan alleen kost het nu allemaal stukken duurder omdat er op elke rijles nu 19% BTW nog eens op komt.
Er zijn uitzendburo's speciaal voor chauffeurs, daar krijg je de opleiding kado als je daarna minimaal een bepaalde periode daar blijft werken.
Bij een hoop bedrijven moet je ook andere werkzaamheden doen, dus rijden op een bakwagen en ook meesjouwen met de bijrijder of monteren. Zoals bijv. Beter Bed of een witgoedzaak of DHL ofzo.
pi_97056291
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
ehh... 3200 bruto p/m is toch 1.33x modaal. Onder hongerloontje wordt in het algemeen het minimumloon of ietsies hoger bedoeld.

Hier kan je een gezin mee onderhouden (ik heb er ervaring mee).
Je zit op Fok!. Hier verdient iedereen 6000 netto, rijdt een Audi A8, heeft een l*l van 30cm en op zijn 20e een vrijstaande villa.

In de echte wereld is een modaal salaris ¤ 33.000 euro per jaar wat neerkomt op ¤ 2546 bruto per maand. Frappant dus dat op Fok! iedereen veel en veel hoger zit, terwijl de meesten de Nederlandse taal amper machtig zijn.

Overigens kan je op Tweakers een stuk realistischer salarissen vinden van IT'ers.
pi_97056991
@tha_Duck volledig eens met je reacties.

Vooral dat punt dat iedere computer beunhaas maar systeembeheerder kon worden klopt wel. Gelukkig moet je tegenwoordig echt weer iets kunnen als it-er

[ Bericht 0% gewijzigd door Ronald op 19-05-2011 23:30:11 ]
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 20 mei 2011 @ 07:29:57 #51
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_97062457
quote:

[..]

haha, kneus.... dit is een strikvraag, het is een combinatie van A en C!
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  vrijdag 20 mei 2011 @ 08:15:12 #52
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_97062843
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 23:12 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Je zit op Fok!. Hier verdient iedereen 6000 netto, rijdt een Audi A8, heeft een l*l van 30cm en op zijn 20e een vrijstaande villa.

In de echte wereld is een modaal salaris ¤ 33.000 euro per jaar wat neerkomt op ¤ 2546 bruto per maand. Frappant dus dat op Fok! iedereen veel en veel hoger zit, terwijl de meesten de Nederlandse taal amper machtig zijn.

Overigens kan je op Tweakers een stuk realistischer salarissen vinden van IT'ers.
Modaal is iets anders dan gemiddeld. En gezien het hoge nerd gehalte op FOK! is het niet geheel onmogelijk dat een groot aantal werkelijk bovenmodaal zit. En daarvoor hoef je echt niet ABN te kunnen schrijven...
Jeffster! _O_
pi_97063751
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:15 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Modaal is iets anders dan gemiddeld. En gezien het hoge nerd gehalte op FOK! is het niet geheel onmogelijk dat een groot aantal werkelijk bovenmodaal zit. En daarvoor hoef je echt niet ABN te kunnen schrijven...
Nerd gehalte op Fok? Ben je ooit wel eens op Tweakers geweest?

En heb ik ergens gezegd dat het een gemiddeld salaris is? Het is een modaal salaris (want dat zeg ik ook) wat inhoudt dat de meeste mensen in Nederland in principe op dat salaris zitten. Het CBR verkracht de term enigszins, maar dat mag je wel zo gebruiken voor een grove benadering hier op Fok!.

En je zal mij ook nooit horen zegen dat iets niet mogelijk is, er zijn genoeg mensen die 6k of meer netto verdienen. Ik ben er echter van overtuigd dat er meer zijn die 1700 netto verdienen. Dat strookt ook weer met het modaal verhaal.

Mensen die 6k netto verdienen zullen over het algemeen allemaal behoorlijk ABN kunnen lezen en schrijven, uitzonderingen daargelaten. En dat zijn meestal niet de vrachtwagenchauffeur, systeembeheerders of schoonmakers. Dan praat je over het hogere management of eigen bedrijfjes. Voor 6k netto moet je namelijk zo'n 11k bruto verdienen.

Ik zou voor de grap wel eens een serieus onderzoek op Fok! willen houden. Dat iedereen zijn laatste salarisstrook naar iemand stuurt die daar dan een Fok! Modaal of Fok! Gemiddelde Salaris over berekent. Ik ben benieuwd waar je dan op uitkomt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tha_Duck op 20-05-2011 09:21:18 ]
pi_97064070
Wordt 'modaal' ook niet vertroebeld door studenten/AOW-ers?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:30:54 #55
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97064082
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:15 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Modaal is een door het Centraal Planbureau geprikt inkomen (33.000 euro bruto). Vanaf een bepaalde leeftijd (30 jaar) zitten de meeste mensen daar wel boven. Als je in deeltijd werkt ligt in verband met kinderen, ligt het wel anders.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_97064244
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:30 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Modaal is een door het Centraal Planbureau geprikt inkomen (33.000 euro bruto). Vanaf een bepaalde leeftijd (30 jaar) zitten de meeste mensen daar wel boven. Als je in deeltijd werkt ligt in verband met kinderen, ligt het wel anders.
Vanaf 30 jaar kan zo'n bedrag wel kloppen ja, 33000 bruto per jaar komt neer op om en nabij de 2500 bruto per maand. Ik merk dat de realiteit hier op Fok! bij sommige users soms ver te zoeken is; het lijkt hier wel te stikken van mensen die als het ware nét de puberteit achter de rug hebben, en nu al duizenden euro's netto per maand naar binnen slepen. ;)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:38:53 #57
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_97064269
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:50 schreef Chef_M het volgende:
Wil je in Nederland blijven?
Ga bij defensie, onderofficier, verdien je iets meer per maand.

Zeg Chef, wanneer heb jij voor het laatst het nieuws gelezen ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_97064815
quote:

[..]

Waar vind je dat van die 'bepaalde' leeftijd terug?
pi_97064859
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:38 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Vanaf 30 jaar kan zo'n bedrag wel kloppen ja, 33000 bruto per jaar komt neer op om en nabij de 2500 bruto per maand. Ik merk dat de realiteit hier op Fok! bij sommige users soms ver te zoeken is; het lijkt hier wel te stikken van mensen die als het ware nét de puberteit achter de rug hebben, en nu al duizenden euro's netto per maand naar binnen slepen. ;)
2546 om precies te zijn, incl. vakantiegeld :)

Dat herhaal ik dag in dag uit, iedereen hier heeft het super voor elkaar. Maar ze zitten wel de hele dag op Fok!. Doe mij een directeur die 11k bruto stort en het goed vind dat ik de hele dag op Fok! zit :D
pi_97064952
Wel een goede site voor TS:
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/per-beroep.php

Wat opvalt is dat systeembeheerders gemiddeld 2933 per maand verdienen (waar is die josti die riep dat 3200 een schijntje is?) en een algemeen directeur 7113. Dat is gemiddeld, en er zijn natuurlijk altijd uitschieters mogelijk.

In de lijst vind je ook de best betaalde baan met VMBO terug:
Machinist ¤ 2.302 ¤ 13,29 ¤ 1.270 ¤ 2.750 VMBO

Ofwel TS, je weet nu wat je moet worden.
pi_97066433
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:00 schreef Tha_Duck het volgende:

Machinist ¤ 2.302 ¤ 13,29 ¤ 1.270 ¤ 2.750 VMBO

Ofwel TS, je weet nu wat je moet worden.
Bedoel je niet eerder deze: Ineens heb je het... :)
pi_97068539
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:51 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Bedoel je niet eerder deze: Ineens heb je het... :)
ROFL :)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:49:20 #63
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_97070567
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:38 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Zeg Chef, wanneer heb jij voor het laatst het nieuws gelezen ?
Zo'n 5 minuten geleden. Verklaar je nader?
Wat denk je? Dat niet alleen de tanks en lynx'jes, maar dat heel Defensie word opgeschort ofzo?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:05:45 #64
311014 IDisposable
GC.Collect();
pi_97071188
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:57 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

2546 om precies te zijn, incl. vakantiegeld :)

Dat herhaal ik dag in dag uit, iedereen hier heeft het super voor elkaar. Maar ze zitten wel de hele dag op Fok!. Doe mij een directeur die 11k bruto stort en het goed vind dat ik de hele dag op Fok! zit :D
Ik heb het wel goed voor elkaar (bovenmodaal), zit bijna de hele dag te internetten en heb nog steeds moeite met dt-regels...
Jeffster! _O_
pi_97071277
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:05 schreef IDisposable het volgende:

[..]

Ik heb het wel goed voor elkaar (bovenmodaal), zit bijna de hele dag te internetten en heb nog steeds moeite met dt-regels...
Dat kan goed, je zal mij niet horen beweren dat het niet mogelijk is. Echter, niet in de aantallen die hier op Fok! langskomen :)
pi_97071904
quote:

[..]

Wat is dit nu weer voor een onzin. Naar mijn weten is modaal de modus van alle inkomens. http://nl.wikipedia.org/wiki/Modus_%28statistiek%29
Dus het salaris wat het vaakst voorkomt. Heb je weleens de leeftijd gezien van de beroepsbevolking? Als je die kijkt en je weet wat modaal salaris is, dan klopt je uitspraak voor geen kant.

Ik ken zat mensen die 60+ zijn en ONDER modaal verdienen.

Het gemiddelde inkomen van NLers ligt echt een heel stuk hoger. Ik heb even geen zin om dit op te zoeken, maar dat komt omdat er een aantal mensen tonnen, wellicht zelfs miljoenen per jaar verdienen. Als je even het volgende voorbeeld ziet dan snap je dat gemiddeld leuk is, amar niet representatief is

voorbeeld:
Wat is het gemiddelde van de volgende reeks
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1000000
Gemiddelde is 10+1000000/11=90910
De modus is 1
Wat is nu representatiever?

Of mensen op FOK hun echte salaris geven weet ik niet. Je kan helaas niet zeggen dat modaal zoveel is en dat op FOK iedereen meer verdient en daaruit concluderen dat iedereen op FOK onzin vertelt. Mensen die op FOK komen zijn namelijk geen geldige representatie van de NLse beroepsbevolking.
Wellicht komen op FOK allemaal WO-ers?

[ Bericht 13% gewijzigd door sjorsie1982 op 20-05-2011 13:29:29 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_97095673
Mijn vriend is 21, heeft geen enkel diploma (ook geen VMBO) en werkt nu als Autocad - tekenaar. Hij verdient bruto 2800 pm. Met doorgroei mogelijkheden.
Ik zou alleen niet weten waar je moet starten.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 22:21:26 #68
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_97097564
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 21:48 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Mijn vriend is 21, heeft geen enkel diploma (ook geen VMBO) en werkt nu als Autocad - tekenaar. Hij verdient bruto 2800 pm. Met doorgroei mogelijkheden.
Ik zou alleen niet weten waar je moet starten.
Dan heeft jouw vriend een goede baan gevonden. Onze autocad-tekenaars van 21 jaar (met mbo diploma) zitten rond de 1800-2000 pm.

Ervaring is overigens wel erg belangrijk, dus als je aangeeft "Ik zou alleen niet weten waar je moet starten" zou dat suggereren dat je vriend al een aantal jaar werkervaring heeft.
If you can't beat them, join them.
pi_97102356
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:21 schreef 44pje het volgende:

[..]

Dan heeft jouw vriend een goede baan gevonden. Onze autocad-tekenaars van 21 jaar (met mbo diploma) zitten rond de 1800-2000 pm.

Ervaring is overigens wel erg belangrijk, dus als je aangeeft "Ik zou alleen niet weten waar je moet starten" zou dat suggereren dat je vriend al een aantal jaar werkervaring heeft.
Nu ongeveer 3 jaar.Wat ik wel weet is dat het heel erg een 'ons kent ons' wereldje is. Dus hard en goed werken loont wel.
pi_97113103
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 23:44 schreef Goodluck_Charm het volgende:

[..]

Nu ongeveer 3 jaar.Wat ik wel weet is dat het heel erg een 'ons kent ons' wereldje is. Dus hard en goed werken loont wel.
Ja, maar een salaris van dat formaat voor een autocad tekenaar is gewoon niet reeel, daar mag hij mee in zijn handjes knijpen en nooit naar een andere werkgever gaan... Kijk de CAO er maar op na, die zit ook lager (uitgaande van het feit dat hij onder de architecten CAO valt)..
  zaterdag 21 mei 2011 @ 12:53:37 #71
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_97113991
Op FOK verdienen wel allemaal minimaal 2x modaal, wel in de digitale wereld dan he.
pi_97114388
TS, mocht je wonen in de omgeving Rotterdam, kan je nog wel aan de slag in de logistiek.
Hell To The Liars
pi_97114919
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 12:24 schreef inXs het volgende:

[..]

Ja, maar een salaris van dat formaat voor een autocad tekenaar is gewoon niet reeel, daar mag hij mee in zijn handjes knijpen en nooit naar een andere werkgever gaan... Kijk de CAO er maar op na, die zit ook lager (uitgaande van het feit dat hij onder de architecten CAO valt)..
Dat klopt. Dat zeg ik hem ook altijd. Hij heeft ook een auto en telefoon van de zaak, en genoeg 13 atv dagen ofzoiets ( ik weet niet wat dat is) Ik weet eigenlijk ook niet of hij onder de CAO van de architecten valt. Hij was namelijk gevraagd voor deze baan, hiervoor verdiende hij 2500 bij een andere werkgever.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:01:50 #74
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_97116238
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor een onzin. Naar mijn weten is modaal de modus van alle inkomens. http://nl.wikipedia.org/wiki/Modus_%28statistiek%29
Dus het salaris wat het vaakst voorkomt. Heb je weleens de leeftijd gezien van de beroepsbevolking? Als je die kijkt en je weet wat modaal salaris is, dan klopt je uitspraak voor geen kant.

Ik ken zat mensen die 60+ zijn en ONDER modaal verdienen.

Het gemiddelde inkomen van NLers ligt echt een heel stuk hoger. Ik heb even geen zin om dit op te zoeken, maar dat komt omdat er een aantal mensen tonnen, wellicht zelfs miljoenen per jaar verdienen. Als je even het volgende voorbeeld ziet dan snap je dat gemiddeld leuk is, amar niet representatief is

voorbeeld:
Wat is het gemiddelde van de volgende reeks
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1000000
Gemiddelde is 10+1000000/11=90910
De modus is 1
Wat is nu representatiever?
Hoewel het niet helemaal logisch klinkt is het modaal inkomen in Nederland echt een geprikt inkomen. Anders levert het geen werkbaar referentiepunt op.

De rijksoverheid: http://www.rijksoverheid.(...)-modaal-inkomen.html
quote:
Of mensen op FOK hun echte salaris geven weet ik niet. Je kan helaas niet zeggen dat modaal zoveel is en dat op FOK iedereen meer verdient en daaruit concluderen dat iedereen op FOK onzin vertelt. Mensen die op FOK komen zijn namelijk geen geldige representatie van de NLse beroepsbevolking.
Wellicht komen op FOK allemaal WO-ers?
Nederlanders hebben sowieso al de neiging om het aantal uur dat ze werken en/of studeren enigszins aan te dikken, omdat veel en hard werken in hoog aanzien staat. Natuurlijk kan je ook je verdiensten op het internet enigszins aanpassen. Niemand die precies weet wat er op je bankrekening staat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_97140993
Zijn VMBO-ers de straks de nieuwe rijken en trekken ze straks een hele lange neus naar de hogeropgeleiden waarvan het inmiddels van stikt?
  zondag 22 mei 2011 @ 01:22:15 #76
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_97142134
VMBO? Probeer op z'n minst een havo diploma te halen( is in 1 jaar prima te doen), zorg dat je een flink netwerk hebt, en op het moment dat je praktijk met theoretische kennis weet te combineren kun je gouden eieren leggen.

quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 00:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Zijn VMBO-ers de straks de nieuwe rijken en trekken ze straks een hele lange neus naar de hogeropgeleiden waarvan het inmiddels van stikt?

Je hebt deels gelijk, maar je moet je moet op z'n minst engels en een fatsoenlijk ondernemersplan kunnen schrijven, helaas is dat niet mogelijk met een vmbo-diploma. Uitzonderingen daargelaten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_97151034
Als je een kantoor baan wilt en je bent sociaal goed vaardig en klantvriendelijk kan je proberen op een verkoop binnendienst te komen van een groothandel oid.
Misschien wel een groothandel in schildersbenodigdheden ?

Of begin aan een verkoopbalie als baliemedewerker.
Je gaat dan ongeveer hetzelfde verdienen maar je hebt wel iets meer doorgroeimogelijkheden.

Op een verkoopbinnendienst zal je op 2100 uitkomen als bruto startsalaris.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_97152212
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 00:50 schreef EchtGaaf het volgende:

Dit zal in zijn algemeenheid nooit gebeuren, en dit gaat ook alleen maar op voor 'creatieve' beroepen waarin je door ervaring en veel er mee bezig te zijn, 'goed' wordt. De meeste goedbetaalde soort banen zijn ook alleen maar weggelegd voor hogeropgeleiden, denk daarbij aan chirurgen of advocaten.

Ik ben ook één van die uitzonderingen; heb mijn MBO nooit afgemaakt (heb inmiddels wel al enkele zeer relevante certificaten op mijn naam staan) maar ben wel al bijna 14 jaren bezig met mijn vak, waardoor ik niet alleen veel ervaring en kennis heb, maar ook een groot portfolio heb opgebouwd en een flinke voorsprong heb op mensen die het via de 'typische' weg, MBO -> HBO -> eventuele Uni, doen en pas op hun 25ste/26ste klaar zijn met studeren. :) Toegegeven, het was voor mij in het begin moeilijk om aan een vaste baan te komen omdat ik geen papiertje had, maar het gaat nu des te makkelijker. :)
pi_97153585
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 01:22 schreef phpmystyle het volgende:
VMBO? Probeer op z'n minst een havo diploma te halen( is in 1 jaar prima te doen), zorg dat je een flink netwerk hebt, en op het moment dat je praktijk met theoretische kennis weet te combineren kun je gouden eieren leggen.

[..]

Je hebt deels gelijk, maar je moet je moet op z'n minst engels en een fatsoenlijk ondernemersplan kunnen schrijven, helaas is dat niet mogelijk met een vmbo-diploma. Uitzonderingen daargelaten.
Je hebt wel een punt: de succesvolle vmbo-ers moeten inderdaad wel een ondernemende eigenschap hebben. :)
  maandag 23 mei 2011 @ 00:56:45 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97185687
Mwah VMBO is wel erg karig. Het kan maar in deze tijd is de kans niet zo groot.

Ik zou de mogelijkheid om nog wat opleiding te volgen aangrijpen. Probeer een MBO-papiertje te krijgen.
pi_97185738
Vodden zijn niet veel waard hoor.
pi_97187353
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 00:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Vodden zijn niet veel waard hoor.
Correctie: met alleen een papiertje heb je het nog niet gemaakt, da's hooguit een startbewijs voor dat je in vakgebied x op niveau y of lager uit de voeten kan. Dus kruip g0dverd0mme eens uit die slachtofferrol 'n get urself a job o|O ; je bent er slim genoeg voor.

Terug ontopic: ook met alleen MBO kan je nog steeds leuk verdienen hoor. Moet je wel bereid zijn om fysiek zwaar / gevaarlijk / specialistisch (lassen is echt een tak van sport op zich, zeker onder water) werk te doen, het liefste buiten de reguliere daguren (ploegentoeslag / onregelmatigheidstoeslag FTFW *O* )
pi_97190990
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 04:47 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Correctie: met alleen een papiertje heb je het nog niet gemaakt, da's hooguit een startbewijs voor dat je in vakgebied x op niveau y of lager uit de voeten kan. Dus kruip g0dverd0mme eens uit die slachtofferrol 'n get urself a job o|O ; je bent er slim genoeg voor.

Als je het met slimheid alleen kon redden, dan was ik nu bedrijfsgoddelijk geweest. De werkelijkheid is heel anders. Aan werkelijkheden kan jezelf bitter weinig veranderen heb ik gemerkt.

Je suggestie van onwil geeft dus geen pas.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 01:19:25 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_97233898
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 14:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt: de succesvolle vmbo-ers moeten inderdaad wel een ondernemende eigenschap hebben. :)
En daar gaat het dus ook meteen mis, op het VMBO lig je gewoon in een gespreid bedje, kostenbesef, initiatief nemen, dat zou er eigenlijk met de paplepel ingegoten moeten worden maar dat gebeurd niet.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 24 mei 2011 @ 01:29:10 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97234028
Een van de beter verdienende MBO-banen is trouwens opticien. Waarom volg je daar geen opleiding voor? Volgens mij best leuk werk.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 01:32:31 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_97234066
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 01:29 schreef Hexagon het volgende:
Een van de beter verdienende MBO-banen is trouwens opticien. Waarom volg je daar geen opleiding voor? Volgens mij best leuk werk.
Het woord ''veel'' vind ik nogal arbitrair, wat versta jij daaronder? Ten tweede ben ik niet het stereotype vmbo'er/mbo'er noch een ras WO'er :')``
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 24 mei 2011 @ 01:35:05 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97234099
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 01:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het woord ''veel'' vind ik nogal arbitrair, wat versta jij daaronder? Ten tweede ben ik niet het stereotype vmbo'er/mbo'er noch een ras WO'er :')``
Heb het tegen de TS

Maar het verdient relatief veel voor een MBO'er heb ik gehoord.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 01:36:14 #88
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_97234113
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 01:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heb het tegen de TS

Maar het verdient relatief veel voor een MBO'er heb ik gehoord.
Indicatie? Ik ben eigenlijk wel benieuwd?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_97240319
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 01:29 schreef Hexagon het volgende:
Het zijn grote graaiers. Als je kijkt hoe hoe wonen. :N
pi_97240360
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 01:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En daar gaat het dus ook meteen mis, op het VMBO lig je gewoon in een gespreid bedje, kostenbesef, initiatief nemen, dat zou er eigenlijk met de paplepel ingegoten moeten worden maar dat gebeurd niet.
Voor mij ook totaal onbegrijpelijk. Maar ik zal niet de eerste zijn die het onderwijs gruwelijk slecht vind. Het sluit 0,0 aan op de beroepspraktijk.
pi_97240439
Ik heb bewust geen mobiele telefoon, want vrouwen willen altijd mannen die onbereikbaar zijn...
  dinsdag 24 mei 2011 @ 11:26:54 #92
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_97240767
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:49 schreef Chef_M het volgende:

[..]

Zo'n 5 minuten geleden. Verklaar je nader?
Wat denk je? Dat niet alleen de tanks en lynx'jes, maar dat heel Defensie word opgeschort ofzo?
Er moeten 12000 man uit, waarvan 6000 gedwongen. Denk je dat er nog veel plek is om als burger in te stromen?

Zelfs bij het KCT (prio 1 binnen de Landmacht om aan te vullen) heeft momenteel een stop voor burgers.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_97245882
VMBO?
Wil je redelijk geld verdienen ga dan werk zoeken bij de brandweer je krijgt natuurlijk wel school erbij.
Extreem veel verdien je niet maar je krijgt wel enorm veel respect.

VMBO?
Ga werken met levensmiddelen oa Sligro Deli XL een trucker die start met VMBO en in staat is om snachts te gaan werken verdien je meer dan een HBOer de 50+ generatie bij DeliXL verdienen vanaf 12:00 tot 6:00 200% van hun dag CAO loon.

VMBO is opzich niet slecht als je gewoon door gaat naar je vervolg opleiding en of gaat werken je verdient minder niks mis mee maar je moet dan geen wensen hebben om een villa met 10 slaapkamers en 3 autos voor de deur enzo.

Waar ik meer moeite mee heb zijn die VMBOers die wel Havo KUNNEN maar niet WILLEN :{
Interessant he ?
pi_97246424
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:05 schreef Zwolsboy het volgende:
Waar ik meer moeite mee heb zijn die VMBOers die wel Havo KUNNEN maar niet WILLEN :{
Waarom als ik vragen mag?

Uit enkele tests die ik gedaan heb en het werk dat ik doe, blijkt ook dat ik minimaal een HBO denk- en werkniveau heb. Als ik alsnog een HBO diploma wil behalen dan zal ik minimaal 2½ jaren weer in de schoolbanken moeten middels een verkort traject. 10 jaar geleden was dat nog erger; ik ging op mijn 15e met een grote passie voor (web)softwareontwikkeling naar het MBO, met het vooruitzicht dat ik eerst 4 jaar "ICT Beheer" zou moeten doen, en vervolgens nog eens 3 tot 4 jaar HBO "Hogere Informatica" moest gaan doen. Ik heb geen spijt van de keuze die ik gemaakt heb (op mijn 17e gaan werken); ik ben nu 24, heb al wat behoorlijke projecten op mijn naam, heb een allerminst leuk netwerk opgebouwd en ik heb een zee aan ervaring. Op 24 jarige leeftijd zitten veel softwareontwikkelaars nog in de schoolbanken, en die moeten nog beginnen aan hun carrière.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:40:13 #95
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_97247071
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:21 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Waarom als ik vragen mag?

Uit enkele tests die ik gedaan heb en het werk dat ik doe, blijkt ook dat ik minimaal een HBO denk- en werkniveau heb. Als ik alsnog een HBO diploma wil behalen dan zal ik minimaal 2½ jaren weer in de schoolbanken moeten middels een verkort traject. 10 jaar geleden was dat nog erger; ik ging op mijn 15e met een grote passie voor (web)softwareontwikkeling naar het MBO, met het vooruitzicht dat ik eerst 4 jaar "ICT Beheer" zou moeten doen, en vervolgens nog eens 3 tot 4 jaar HBO "Hogere Informatica" moest gaan doen. Ik heb geen spijt van de keuze die ik gemaakt heb (op mijn 17e gaan werken); ik ben nu 24, heb al wat behoorlijke projecten op mijn naam, heb een allerminst leuk netwerk opgebouwd en ik heb een zee aan ervaring. Op 24 jarige leeftijd zitten veel softwareontwikkelaars nog in de schoolbanken, en die moeten nog beginnen aan hun carrière.
Dat is ook meteen een valkuil. Hoewel je op je 24ste een voorsprong hebt op je leeftijdsgenoten die op hetzelfde niveau werken, kan je gebrek aan diploma's (erkenning van capaciteiten) je iets verderop in je carrière parten spelen. Hoewel het er ook vanaf hangt in hoeverre je carrière wilt gaan maken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_97248511
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:40 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is ook meteen een valkuil. Hoewel je op je 24ste een voorsprong hebt op je leeftijdsgenoten die op hetzelfde niveau werken, kan je gebrek aan diploma's (erkenning van capaciteiten) je iets verderop in je carrière parten spelen. Hoewel het er ook vanaf hangt in hoeverre je carrière wilt gaan maken.
Certificaten (en natuurlijk goede referenties en portfolio) zijn voor mij veel waardevoller en daar wordt ook naar mijn idee vaker naar gevraagd. Zo'n zeer specifiek/specialistisch MCTS of Zend certificaat zegt immers meer over mijn vakkennis als programmeur zijnde, dan een HBO diploma 'hogere informatica' dat aangeeft dat ik een beetje consultant, een beetje programmeur, een beetje manager en een beetje van alles en nog wat kan/ben. :)
pi_97253205
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:15 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Certificaten (en natuurlijk goede referenties en portfolio) zijn voor mij veel waardevoller en daar wordt ook naar mijn idee vaker naar gevraagd. Zo'n zeer specifiek/specialistisch MCTS of Zend certificaat zegt immers meer over mijn vakkennis als programmeur zijnde, dan een HBO diploma 'hogere informatica' dat aangeeft dat ik een beetje consultant, een beetje programmeur, een beetje manager en een beetje van alles en nog wat kan/ben. :)
Misschien voor de ICT. Kan me voorstellen dat als je de koksopleiding doet dat dat niet zo is. Heb zelf niet zoveel verstand van MBO maar kan me niet voorstellen dat je dan op hetzelfde uitkomt als totaal niet naar school enzo ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:33:44 #98
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97340794
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als je het met slimheid alleen kon redden, dan was ik nu bedrijfsgoddelijk geweest. De werkelijkheid is heel anders. Aan werkelijkheden kan jezelf bitter weinig veranderen heb ik gemerkt.

Een opleiding vergroot de kansen op goedbetaald werk flink. Het is maar een zeer kleine groep hoogopgeleiden (minder dan 2 procent?) die zich onvrijwillig aan de onderkant van de arbeidsmarkt bevinden. Meestal wegens sociaal-communicatieve vaardigheden.
pi_97341105
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als jij nu gewoon eerst eens gaat dealen met je zelfmedelijden dan kan je daarna ervaren dat het toch echt grotendeels aankomt op je herseninhoud om een succesvolle baan te kunnen krijgen.
pi_97341185
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als jij nu gewoon eerst eens gaat dealen met je zelfmedelijden dan kan je daarna ervaren dat het toch echt grotendeels aankomt op je herseninhoud om een succesvolle baan te kunnen krijgen.
Je zou ook gewoon kunnen besluiten om niet te reageren ipv dit getroll.
pi_97341249
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je zou ook gewoon kunnen besluiten om niet te reageren ipv dit getroll.
Dit is geen getroll, het wordt hoog tijd dat iemand je eens de waarheid verteld ipv dat je blijft hangen en zwelgen in dat zelfmedelijden. Het is al meer dan 2 jaar geleden, grow the fuck up, grijp je ballen bij elkaar en maak wat van je leven in plaats van dit geouwehoer. Als ik het kan, kan jij het ook.
pi_97341609
quote:
13s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dit is geen getroll, het wordt hoog tijd dat iemand je eens de waarheid verteld ipv dat je blijft hangen en zwelgen in dat zelfmedelijden. Het is al meer dan 2 jaar geleden, grow the fuck up, grijp je ballen bij elkaar en maak wat van je leven in plaats van dit geouwehoer. Als ik het kan, kan jij het ook.
ik vind het hoogtijd worden dat jij je toon is matigt. En natuurlijk ga je hier weer reageren door te blijven bashen. Want normaal reageren ligt kennelijk ver boven je macht.

:W
pi_97341682
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

ik vind het hoogtijd worden dat jij je toon is matigt. En natuurlijk ga je hier weer reageren door te blijven bashen. Want normaal reageren ligt kennelijk ver boven je macht.

Je kan mijn verhaal niet door prikken omdat je weet dat het waar is EG. Je weet het. De enige die iets valt te verwijten valt ben jij zelf.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2011 15:56:10 ]
pi_97342056
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan mijn verhaal niet door prikken omdat je weet dat het waar is EG. Je weet het. De enige die iets valt te verwijten valt ben jij zelf.
Nogal boude om je zo uit te laten over iemand die je niet eens ken. Beetje dom?

En bespaar gerust verder moeite, op verstand heb ik je nooit kunnen betrappen.
pi_97342147
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nogal boude om je zo uit te laten over iemand die je niet eens ken. Beetje dom?
Ik weet genoeg van je verhaaltjes om een aardig beeld te hebben van hoe je bent. Maar goed, ik moet dan ook geen wonderen verwachten van een autist. Enige vorm van zelfreflectie is hen vreemd.

quote:
En bespaar gerust verder moeite, op verstand heb ik je nooit kunnen betrappen.
Moet je nagaan, mij lukt het dus zonder verstand om wel een goede baan te krijgen. Blijkbaar faal je dus hopeloos op andere punten EchtGaaf. Denk er eens over na.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2011 16:09:36 ]
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:32:37 #106
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97343169
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Voor mij ook totaal onbegrijpelijk. Maar ik zal niet de eerste zijn die het onderwijs gruwelijk slecht vind. Het sluit 0,0 aan op de beroepspraktijk.
Slecht onderwijs? Onderwijs is sterk gericht op kennisoverdracht. Als ik even naar mijn eigen opleiding kijk (econometrie), had ik weinig te klagen over het niveau, dat in het eerste jaar zelfs nog aan de hoge kant was. Ook waren er regelmatig netwerkdagen met werkgevers.

In de beroepspraktijk komen veel communicatieve vaardigheden om de hoek kijken. Veel mensen leren hier min of meer van nature in groeien. Voor mensen waarvoor dit veel minder opgaat, kan de kloof tussen onderwijs en werk wat moeilijker te overbruggen zijn. Als ze op het onderwijs meer nadruk gaan leggen op sociaal-communicatieve vaardigheden (en tegenwoordig is dat al zo), dan is er weer de kans dat bijvoorbeeld mensen met autisme bepaalde vakken niet succesvol afronden.
pi_97343964
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:33 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Een opleiding vergroot de kansen op goedbetaald werk flink. Het is maar een zeer kleine groep hoogopgeleiden (minder dan 2 procent?) die zich onvrijwillig aan de onderkant van de arbeidsmarkt bevinden. Meestal wegens sociaal-communicatieve vaardigheden.
Helaas heb ik geen beschikking over statistieken die dat in kaart brengen. Het percentage is denk ik aan de lage kant, daar alleen ASS dat percentageglobaal bestrijkt?

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 26-05-2011 16:58:58 ]
pi_97344177
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:32 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Slecht onderwijs? Onderwijs is sterk gericht op kennisoverdracht. Als ik even naar mijn eigen opleiding kijk (econometrie), had ik weinig te klagen over het niveau, dat in het eerste jaar zelfs nog aan de hoge kant was. Ook waren er regelmatig netwerkdagen met werkgevers.

In de beroepspraktijk komen veel communicatieve vaardigheden om de hoek kijken. Veel mensen leren hier min of meer van nature in groeien. Voor mensen waarvoor dit veel minder opgaat, kan de kloof tussen onderwijs en werk wat moeilijker te overbruggen zijn. Als ze op het onderwijs meer nadruk gaan leggen op sociaal-communicatieve vaardigheden (en tegenwoordig is dat al zo), dan is er weer de kans dat bijvoorbeeld mensen met autisme bepaalde vakken niet succesvol afronden.
Als ze dat laatste wel zouden doen, dan was de aansluiting iig stukken beter geweest. Waarom een opleiding zo ongeveer puur op kennisoverdracht rust en mondjesmaat op communicatieve vaardigeheden, is voor mij met terugwerkende kracht een volledig raadsel. Kennelijk gaan ze vanuit dat eea natuurlijk is. Als blijkt dat dit niet zo is, dan botte pech.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 26-05-2011 17:10:39 ]
pi_97370085
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En toch heeft hij, ondanks dat populaire geschop en SGPVVD-istisch gebrul waar hij regelmatig op te betrappen valt, op het belangrijkste punt groot gelijk. Want zal ik je eens wat vertellen: Jij zit toch altijd te roepen dat sociale vaardigheden zo gehyped worden? Welnu, dat is ook mijn ervaring; dat een slimme kop/vakkennis, gezond boerenverstand (Occam's razor FTW *O* ) en een redelijke instelling ondergewaardeerd worden tov van zgn. sociaal vaardig popiejopie gedrag. Maar als ik ondanks dat gegeven, plus mn officieel niet al te hoge opleidingsniveau, en het feit dat veel niet geheel volgens het standaard boekje gaat bij mij, best op mn pootjes terecht ben gekomen, dan moet jij dat ook gewoon kunnen.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 13:14:42 #110
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97379922
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 04:41 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

En toch heeft hij, ondanks dat populaire geschop en SGPVVD-istisch gebrul waar hij regelmatig op te betrappen valt, op het belangrijkste punt groot gelijk. Want zal ik je eens wat vertellen: Jij zit toch altijd te roepen dat sociale vaardigheden zo gehyped worden? Welnu, dat is ook mijn ervaring; dat een slimme kop/vakkennis, gezond boerenverstand (Occam's razor FTW *O* ) en een redelijke instelling ondergewaardeerd worden tov van zgn. sociaal vaardig popiejopie gedrag. Maar als ik ondanks dat gegeven, plus mn officieel niet al te hoge opleidingsniveau, en het feit dat veel niet geheel volgens het standaard boekje gaat bij mij, best op mn pootjes terecht ben gekomen, dan moet jij dat ook gewoon kunnen.
Ik ken EchtGaaf al wat langer, en hij mij ook: hij heeft mij op LinkedIn gevonden. Een paar posts in een groep waar we allebei lid van zijn en even de naam werkgever checken en je bent gekiekt voor je het beseft.

De arbeidsmarktkansen hangen af van de opgebouwde afstand tot de arbeidsmarkt. Als mensen zeer lang (zeg langer dan 5 jaar) werkloos zijn, gaan ze ook geloven dat werk voor hen waarschijnlijk niet is weggelegd. Als je volledig arbeidsongeschikt bent (ook al ben je na een jaartje of 2 weer hersteld), heb je geen inspanningsverplichting, mits je geen herbeoordeling krijgt.
pi_97390163
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 04:41 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Met de SGP is niet eens zoveel verkeerd, zij het om andere redenen. En het optimisme dat de VVD uitstraalt is natuurlijk ook niks mis mee, zolang het allemaal natuurlijk wel reeel is.

Ik vind het geen pas geven om voor een ander conclusies te gaan trekken in de trant van "ik kan het, en dus kan jij het ook". Dat is veel te kort door de bocht, met een paar Fok postjes en zonder iemand irl te kennen vind ik dergelijke conclusies erg ver gaan, sterker nog ik vind het gratuit. Ik zou dat zelf nooit over een ander doen, al was het maar uit respect en nuance, al schijnen dat tegenwoordig vieze woorden te zijn.
pi_97390882
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:14 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ik ken EchtGaaf al wat langer, en hij mij ook: hij heeft mij op LinkedIn gevonden. Een paar posts in een groep waar we allebei lid van zijn en even de naam werkgever checken en je bent gekiekt voor je het beseft.
Ik wist het direct zeker dat je het was. :) Die werkgever was niet eens nodig om de match te maken, hooguit een extra bevestiging. ;) Het was ook niet moeilijk, iedereen heeft een zekere schrijftrant en redeneertrant en bovenal een unieke combinatie van interesses.

Mooi was ook dat jij mij ook op LinkedIn gevonden had, dus jij had mij weer gekiekt :) Vind ik geen probleem hoor, jij hopelijk ook niet, maar misschien schrok je wel... :{ . Als dat zo is, dan was dat natuurlijk niet de bedoeling, want hier blijf je gewoon Schaal_9 en op dat andere forum heet je anders. Ik vind het altijd een genoegen om met jou van gedachten te wissen, want anders dan vele anderen hier weet jij wel de goede toon aan te slaan. :Y
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:57:29 #113
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_97391427
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vind het geen pas geven om voor een ander conclusies te gaan trekken in de trant van "ik kan het, en dus kan jij het ook". Dat is veel te kort door de bocht, met een paar Fok postjes en zonder iemand irl te kennen vind ik dergelijke conclusies erg ver gaan, sterker nog ik vind het gratuit. Ik zou dat zelf nooit over een ander doen, al was het maar uit respect en nuance, al schijnen dat tegenwoordig vieze woorden te zijn.
Je valt inderdaad nooit iemand persoonlijk aan, maar nuance is je totaal vreemd.
If you can't beat them, join them.
pi_97405121
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 13:06 schreef Droopie het volgende:
TS, mocht je wonen in de omgeving Rotterdam, kan je nog wel aan de slag in de logistiek.
ik wou net zeggen: solliciteer bij een container terminal operator, als kraan machinist. verdient goed.
pi_97436149
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 17:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Met de SGP is niet eens zoveel verkeerd, zij het om andere redenen. En het optimisme dat de VVD uitstraalt is natuurlijk ook niks mis mee, zolang het allemaal natuurlijk wel reeel is.
Daar wringt nou juist de schoen; die twee partijen zijn verre van reëel. De een vanwege het halsstarrig vasthouden aan religieuze "principes" die door de wetenschap allang gedebunked zijn, de ander vanwege hun gegeil op het neoconservatieve beleid van de VS.

quote:
Beetje makkelijk van jezelf vind je niet? Je vergat, waarschijnlijk met opzet, het gedeelte "Jij zit toch altijd te roepen dat sociale vaardigheden zo gehyped worden? Welnu, dat is ook mijn ervaring; dat een slimme kop/vakkennis, gezond boerenverstand (Occam's razor FTW) en een redelijke instelling ondergewaardeerd worden tov van zgn. sociaal vaardig popiejopie gedrag" vet te drukken in je quote. Daarmee laat je al een hoop nuance weg. Voor zover ik het kan zien op fok! is je babbel snel/vlot genoeg, ben je hoog genoeg opgeleid (TU Electro iirc, duidelijk hoger dan wat ik momenteel heb), en heb je ruwweg dezelfde ervaringen tav menselijke sociale interactie. Dus als ik het wel voor elkaar kan krijgen en jij niet, wat is er dan zoveel anders voor jou?
  maandag 30 mei 2011 @ 21:35:05 #116
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97514288
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als ze dat laatste wel zouden doen, dan was de aansluiting iig stukken beter geweest. Waarom een opleiding zo ongeveer puur op kennisoverdracht rust en mondjesmaat op communicatieve vaardigeheden, is voor mij met terugwerkende kracht een volledig raadsel. Kennelijk gaan ze vanuit dat eea natuurlijk is. Als blijkt dat dit niet zo is, dan botte pech.
Ja, daar gaan ze toch wel min of meer vanuit, omdat voor de meeste mensen redelijk tot goed communiceren vanzelfsprekend is.

Een kennis van mij een hbo-studie gedaan, en daar waren een paar vakken die over competenties gingen. Daar kon hij wel de nodige begeleiding bij gebruiken. Het bestaat dus wel, risico voor mensen met Asperger is dat het moeilijker wordt om je diploma te halen.
pi_97516192
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:35 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ja, daar gaan ze toch wel min of meer vanuit, omdat voor de meeste mensen redelijk tot goed communiceren vanzelfsprekend is.

Een kennis van mij een hbo-studie gedaan, en daar waren een paar vakken die over competenties gingen. Daar kon hij wel de nodige begeleiding bij gebruiken. Het bestaat dus wel, risico voor mensen met Asperger is dat het moeilijker wordt om je diploma te halen.
Bij NT-ers is inderdaad communicatie min of meer vanzelfsprekend. :Y Een natuurlijke aanleg dat zich min of meer ook natuurlijk ontwikkelt door ervaringen die men opdoet, privé en zakelijk. En waarvan men kennelijk vindt dat extra veel aandacht tijdens opleidingen wellicht niet primair nodig is.... :{

In mijn tijd werd tijdens de opleiding daar geen aandacht aan besteedt, tegenwoordig gelukkig wat meer.

Je hebt helemaal gelijk dat dit wel degelijk een risico is voor de mensen met Asperger. :Y In die zin is het aan de ene kant gelukkig dat ik daar niet mee lastig gevallen werd en over had kunnen struikelen. Dat zou ook balen zijn geweest. Eerlijk is eerlijk. :)
pi_97518417
Tja dan kom je al snel op de leidinggevende banen met veel verantwoordelijkheid. en als schilder heb j eniet echt meer verantwoording dan je werk goed afleveren.
wat dacht je van de reclame branche.. daar is echt heel veel in te verdienen(geloof me ik werk erin als bijbaantje)
maar ik denk dat je verder wel blij moet zijn met een loon van 2000 euro per maand ongeveer hoor.
pi_97522059
Ga leren lassen!

(oeps..was al aangegeven) Goede lasser is goud waard. Mijn zwager pakt zo'n 5000 netto per maand. Hij zit wel in het midden oosten!

[ Bericht 44% gewijzigd door BeffJeck op 30-05-2011 23:41:06 ]
  zaterdag 4 juni 2011 @ 22:59:01 #120
285556 danny1988
pi_97716486
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:32 schreef KILOALFASIERRA het volgende:
Tja dan kom je al snel op de leidinggevende banen met veel verantwoordelijkheid. en als schilder heb j eniet echt meer verantwoording dan je werk goed afleveren.
wat dacht je van de reclame branche.. daar is echt heel veel in te verdienen(geloof me ik werk erin als bijbaantje)
maar ik denk dat je verder wel blij moet zijn met een loon van 2000 euro per maand ongeveer hoor.
Die 2000 euro is dan wel bruto want wat ik na me uren verdien kom ik dan rond de 2000 uit maar dan doe ik wel zeker 60 uur per week werken.
Maar kijk ik zou liever het gene wat ik nu verdien bij een baas kunnen verdienen omdat het gene wat je na je uren verdient eenmalig is dus heb ik een variabel loon.
pi_97716629
Je kan beter een vak leren dan in de mainstream van de hoger opgeleiden belanden. Daar sterft het van. :')
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:37:39 #122
285556 danny1988
pi_101388136
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:09 schreef Vinifera het volgende:

[..]

ik wou net zeggen: solliciteer bij een container terminal operator, als kraan machinist. verdient goed.
Ik woon in de buurt van het haven gebied in Zeeland en een klein half uurtje van de Antwerpse Havens en ook de Havens van Gent.
En bij een uitzendbureau vragen ze nog om havenwerkers + gratis opleiding van 2 weken dus ga ik eens informeren.
Wat het wel is het is dag en nacht buiten door weer en wind maar als ik dat papiertje heb kan ik misschien nog verder binnen een bedrijf leren bij de haven logistiek.
En het schijnt dat het als havenwerker ook niet slecht moet verdienen dankzij bepaalde toeslagen.

En de beveiliging zat ik ook nog aan te denken alleen moet ik dan weer stage gaan lopen dat bij veel bedrijven onbetaald is , Want ik moet wel maandelijks me rekeningen betalen.
De beveiliging is opzich wel een mooie baan zowel binnen als buiten maar dan zal ik ook maar ronde 1500 euro zitten.

Want als je een normaal leven wilt leiden en nog wat kunnen sparen dan moet je ongeveer 2.000 euro verdienen netto.
pi_101388729
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Je kan beter een vak leren dan in de mainstream van de hoger opgeleiden belanden. Daar sterft het van. :')
Ik vraag me serieus af hoe dat over pak 'm beet 10 jaren zal gaan. Ik ervaar het ook: het stikt overal waar ik kom van bijvoorbeeld IT`ers, financieel/commercieel managers, juristen, psychologen, consultants en andere banen op "HBO niveau". Het lijkt wel alsof iedereen van mijn generatie één van die algemene richtingen op is gegaan qua studie. Daarentegen lijken vakmensen als elektriciens, loodgieters, timmermannen en schilders wel uit te sterven. Niet vreemd ook, ik heb zelf ook een half jaar als elektromonteur gewerkt en mocht ondanks de (op zijn allerzachts gezegd) absurde en smerige werkzaamheden blij zijn als ik 1000 bruto op een maand tijd had. Het trekt niemand meer aan tegenwoordig, niet alleen omdat het niks oplevert, maar ook omdat het vaak zwaar en ondankbaar werk is.
pi_101391276
Heb je het nou over 1500 bruto of netto?
pi_101391738
Ik weet niet hoe goed de TS zijn vak als schilder uitvoert maar waarom begin je inderdaad niet voor jezelf? Wellicht dat je via je werkzaamheden als schilder al wat zinnige contacten (lees: mogelijke klanten) hebt opgedaan. Zelfstandig ondernemer is in ieder geval de enige 'baan' met onbeperkte doorgroei mogelijkheden ongeacht je opleidingsniveau!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:25:23 #126
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_101394254
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:00 schreef Elco.. het volgende:

[..]

quote:

[..]

Jullie hebben het beide fout, het is antwoord B.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_101403142
In mijn vriendenkring zitten ook mensen die in de fabriek werken, ze weten zelf het verschil tussen netto en bruto niet. Echter hoeven ze niet te liegen als ze zeggen 1600 netto te verdienen, dit komt door ploegentoeslag en overwerk terwijl het basis salaris tussen de 1200 en 1400 netto ligt. Dus met een VMBO diploma kan je echt wel redelijk verdienen hoor maar je moet er hard en veel voor werken en daar heb ik respect voor gekregen.
pi_101403738
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 21:48 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af hoe dat over pak 'm beet 10 jaren zal gaan. Ik ervaar het ook: het stikt overal waar ik kom van bijvoorbeeld IT`ers, financieel/commercieel managers, juristen, psychologen, consultants en andere banen op "HBO niveau". Het lijkt wel alsof iedereen van mijn generatie één van die algemene richtingen op is gegaan qua studie. Daarentegen lijken vakmensen als elektriciens, loodgieters, timmermannen en schilders wel uit te sterven. Niet vreemd ook, ik heb zelf ook een half jaar als elektromonteur gewerkt en mocht ondanks de (op zijn allerzachts gezegd) absurde en smerige werkzaamheden blij zijn als ik 1000 bruto op een maand tijd had. Het trekt niemand meer aan tegenwoordig, niet alleen omdat het niks oplevert, maar ook omdat het vaak zwaar en ondankbaar werk is.
Klopt. Sowieso worden technische beroepen - ook voor hoger opgeleiden - zwaar ondergewaardeerd. De beroepen zijn "weinig sexy" en dat vertaalt zich in een lage waardering en dito salaris. :{
pi_101404334
het is heel simpel, of je doet iets waar je wat aan hebt, of je blijft heel je leven struikelen over het feit dat je maar een vmbo diploma hebt. doorgroei mogelijkheden mag je vergeten, hogere salaris ook.

en wat betreft "5 jaar studeren zonder baan", je overdrijft. het is ten eerste 4 jaar (als je hbo doet) en je hebt recht op stufi. daarnaast kun je parttime gaan werken. combineer stufi met je parttime loon en je komt bijna aan die 1500 euro die je nu verdient door hard werken.

zo slecht is het dus niet allemaal. maar je moet het wel kunnen en de motivatie hebben. anders wordt het niks.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 12:03:27 #130
285556 danny1988
pi_101404753
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 22:40 schreef TheCrazy1One het volgende:
Ik weet niet hoe goed de TS zijn vak als schilder uitvoert maar waarom begin je inderdaad niet voor jezelf? Wellicht dat je via je werkzaamheden als schilder al wat zinnige contacten (lees: mogelijke klanten) hebt opgedaan. Zelfstandig ondernemer is in ieder geval de enige 'baan' met onbeperkte doorgroei mogelijkheden ongeacht je opleidingsniveau!
Zelfstandig ondernemen zou ik best wel zien zitten maar de klanten die ik tot nu heb gehad zeggen allemaal van kost een schilder zo duur ? En had ik wat van de prijs afgedaan want al het werk wat je kan doen kan goede reclame zijn voor jou.
En dan zeg ik van ja ik ben nog goedkoop, Ga maar eens een schildersbedrijf huren dan ben je de helft meer kwijt.
Ik heb al wat klanten in het zwart en zeggen van je hebt mooi werk geleverd en gaan reclame voor me maken.
En misschien op termijn zou ik dan een paar man kunnen aannemen om het werk te doen en dan zelf het werk gaan opnemen.
Maar aangezien het de laatste jaren steeds meer regen op komst is , Is het aan de ene kant niet rendabel om zelfstandig te werken.
Of veel mensen doen het allemaal zelf .
Wat ik bij me klanten in het zwart ben tegen gekomen is dat ze zelf begonnen zijn maar niet afgemaakt hebben omdat ze het niet konden of dat ze er geen zin meer in hadden.

Ook ben ik nog thuis wonend en een hypotheek aanvragen als zelfstandige is niet zo heel simpel of ik moet nog 3 jaar thuis blijven wonen en dan de omzet van 3 jaar laten zien
pi_101405051
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:03 schreef danny1988 het volgende:
Zelfstandig ondernemen zou ik best wel zien zitten maar de klanten die ik tot nu heb gehad zeggen allemaal van kost een schilder zo duur ? En had ik wat van de prijs afgedaan want al het werk wat je kan doen kan goede reclame zijn voor jou.
En dan zeg ik van ja ik ben nog goedkoop, Ga maar eens een schildersbedrijf huren dan ben je de helft meer kwijt.
Ik heb al wat klanten in het zwart en zeggen van je hebt mooi werk geleverd en gaan reclame voor me maken.
En misschien op termijn zou ik dan een paar man kunnen aannemen om het werk te doen en dan zelf het werk gaan opnemen.
Maar aangezien het de laatste jaren steeds meer regen op komst is , Is het aan de ene kant niet rendabel om zelfstandig te werken.
Of veel mensen doen het allemaal zelf .
Wat ik bij me klanten in het zwart ben tegen gekomen is dat ze zelf begonnen zijn maar niet afgemaakt hebben omdat ze het niet konden of dat ze er geen zin meer in hadden.

Ook ben ik nog thuis wonend en een hypotheek aanvragen als zelfstandige is niet zo heel simpel of ik moet nog 3 jaar thuis blijven wonen en dan de omzet van 3 jaar laten zien
Tja, zelfstandig worden is vooral in het begin ook niet altijd rozengeur en maneschijn maar kan wel uitkomst bieden. Je moet het wel kunnen en willen natuurlijk. Mensen/consumenten vinden altijd alles te duur, dat is een standaardreactie die ik ook maar al te vaak te horen krijg. De clou ligt hem dan in het kunnen overtuigen van die klant dat ze juist met jou zaken moeten doen.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 12:33:58 #132
285556 danny1988
pi_101405719
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:14 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Tja, zelfstandig worden is vooral in het begin ook niet altijd rozengeur en maneschijn maar kan wel uitkomst bieden. Je moet het wel kunnen en willen natuurlijk. Mensen/consumenten vinden altijd alles te duur, dat is een standaardreactie die ik ook maar al te vaak te horen krijg. De clou ligt hem dan in het kunnen overtuigen van die klant dat ze juist met jou zaken moeten doen.
Dat is zo dat geen rozengeur en maneschijn is, Want je moet je klanten een beetje opbouwen en dat heeft tijd nodig, Want als je even zonder werk zit ja dan gaat het hard naar beneden.
En kwa verzekeringen zit je ook niet al te best , Omdat die best prijzig zijn.
Maar opzich geloven ze wel in me want als ik iets klaar had gaven ze me nog extra, Zeiden ze van ja je hebt het zo mooi gedaan.
En 9 van de 10 keer kan je bij de grotere woningen gewoon normale prijzen hanteren of ze zeggen dan van ja je bent wel erg goedkoop.
Maar ik woon niet ver van Knokke(België) daar staan bijna alleen maar villa's en appartementen, Als ik daar tussen zou kunnen komen zit je wel goed.
En voor de rest zou ik best goed gevestigd zitten op een half uurtje van Gent,Antwerpen en Knokke en dan Middelburg,Vlissingen, Goes opzich zou er wel werk genoeg moeten zijn voor elke zzp'er.
pi_101408391
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 12:33 schreef danny1988 het volgende:

[..]

Dat is zo dat geen rozengeur en maneschijn is, Want je moet je klanten een beetje opbouwen en dat heeft tijd nodig, Want als je even zonder werk zit ja dan gaat het hard naar beneden.
En kwa verzekeringen zit je ook niet al te best , Omdat die best prijzig zijn.
Maar opzich geloven ze wel in me want als ik iets klaar had gaven ze me nog extra, Zeiden ze van ja je hebt het zo mooi gedaan.
En 9 van de 10 keer kan je bij de grotere woningen gewoon normale prijzen hanteren of ze zeggen dan van ja je bent wel erg goedkoop.
Maar ik woon niet ver van Knokke(België) daar staan bijna alleen maar villa's en appartementen, Als ik daar tussen zou kunnen komen zit je wel goed.
En voor de rest zou ik best goed gevestigd zitten op een half uurtje van Gent,Antwerpen en Knokke en dan Middelburg,Vlissingen, Goes opzich zou er wel werk genoeg moeten zijn voor elke zzp'er.
Zo te zien zit het qua vakkennis en het uitoefenen van je beroep wel snor, uitgaande van je posts. Verzekeren hoeft niet duur te zijn; ik heb voor mijn eenmansbedrijf een rechtsbijstands-, aansprakelijkheids- en arbeidsongeschiktheidsverzekering bij de Rabobank en betaal niet meer dan ¤ 70,- per maand, het duurste is dan de arbeidsongeschiktheidsverzekering, die kost me alleen al ¤ 35,- en daar heb ik heel lang zonder mee gedaan. Klantenkring opbouwen ("Netwerken") hoeft ook niet duur en moeilijk te zijn. Een kwestie van de juiste kanalen vinden en uitzoeken wat er zoal 'speelt' bij jou in de buurt/regio. Tip: probeer vooral achter grotere opdrachtgevers / bedrijven / projecten aan te gaan in plaats van alleen particulieren, laatstgenoemden zeuren namelijk inderdaad vaak over veel zaken, geld in het bijzonder.

Een bedrijf starten is minder 'eng' dan men af en toe doet denken, je moet natuurlijk wel voorbereid zijn, in het begin even investeren (bijv. materiaal, gereedschap, enz.) en jezelf kunnen presenteren. Ik ben nu sinds een half jaar zelfstandig en heb er zeer zeker geen spijt van.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 15:54:39 #134
285556 danny1988
pi_101412877
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 13:43 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Zo te zien zit het qua vakkennis en het uitoefenen van je beroep wel snor, uitgaande van je posts. Verzekeren hoeft niet duur te zijn; ik heb voor mijn eenmansbedrijf een rechtsbijstands-, aansprakelijkheids- en arbeidsongeschiktheidsverzekering bij de Rabobank en betaal niet meer dan ¤ 70,- per maand, het duurste is dan de arbeidsongeschiktheidsverzekering, die kost me alleen al ¤ 35,- en daar heb ik heel lang zonder mee gedaan. Klantenkring opbouwen ("Netwerken") hoeft ook niet duur en moeilijk te zijn. Een kwestie van de juiste kanalen vinden en uitzoeken wat er zoal 'speelt' bij jou in de buurt/regio. Tip: probeer vooral achter grotere opdrachtgevers / bedrijven / projecten aan te gaan in plaats van alleen particulieren, laatstgenoemden zeuren namelijk inderdaad vaak over veel zaken, geld in het bijzonder.

Een bedrijf starten is minder 'eng' dan men af en toe doet denken, je moet natuurlijk wel voorbereid zijn, in het begin even investeren (bijv. materiaal, gereedschap, enz.) en jezelf kunnen presenteren. Ik ben nu sinds een half jaar zelfstandig en heb er zeer zeker geen spijt van.
Ik heb al bijna alles kwa materiaal alleen nog een stelling die je toch wel hard nodig hebt.
Maar huren kan ook in het begin.
En ik heb al ongeveer 7 jaar praktijk ervaring bij veel schildersbedrijven gewerkt, Waar ik nooit iets goed kon doen en alles ging te langzaam voor hun dus zat ik altijd onder stress van zo'n collega die de hele tijd op loopt te jagen.
Ik heb bij alle schildersbedrijven waar ik gewerkt heb altijd met iemand moeten staan die vol stress zat.
Maar goed heb er wel veel geleerd.
Ook heb ik dan met wat campings contact gehad maar dat is misschien wat voor de winter, Als ze terug contact met me opnemen.
En ik zou dan niet alleen huisschilder willen doen maar ook epoxy en gietvloeren.
En dan misschien ook speciale coatings voor in vrachtwagen trailers.
Want met epoxy heb ik ook al veel moeten werken en je hebt er ook niet al teveel gereedschap voor nodig.

Maar hoeveel eigen risico betaal je dan voor je verzekeringen per jaar ?
En je pensioen opbouw ?
Want in het begin van het jaar was ik bij de Kamer Van Koophandel langs geweest en zei zeiden dat ik verplicht was om me bij het pensioen fonds voor schilders aan te melden.
Ook moest ik nog naar de gemeente gaan voor of ik wel het bedrijf mag vestigen terwijl ik alleen maar een offerte of factuur thuis moet maken.
Want een boekhouder heb ik al voor 150 euro per kwartaal.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:08:06 #135
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_101413285
Je wil niet gaan studeren maar als VMBOer in loondienst gaan. Wat denk je zelf? :')
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:12:48 #136
285556 danny1988
pi_101413405
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:08 schreef Catbert het volgende:
Je wil niet gaan studeren maar als VMBOer in loondienst gaan. Wat denk je zelf? :')
Ik zeg niet dat ik niet wil gaan studeren maar om een opleiding van 5 jaar te doen nee dat niet.
Kleinere opleidingen van een jaar dat zou nog wel gaan.
  donderdag 1 september 2011 @ 12:00:20 #137
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_101443949
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 16:12 schreef danny1988 het volgende:
Ik zeg niet dat ik niet wil gaan studeren maar om een opleiding van 5 jaar te doen nee dat niet.
Kleinere opleidingen van een jaar dat zou nog wel gaan.
We zitten op dit moment in een laagconjuctuur en dat betekent dat bedrijven kieskeurig kunnen zijn over wie ze aannemen, en dan heeft iemand met een gedegen ICT opleiding nogel een voorsprong op iemand die "wel handig is met computers en wel een cursusje wil doen".
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_101443975
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:00 schreef Catbert het volgende:

[..]

We zitten op dit moment in een laagconjuctuur en dat betekent dat bedrijven kieskeurig kunnen zijn over wie ze aannemen, en dan heeft iemand met een gedegen ICT opleiding nogel een voorsprong op iemand die "wel handig is met computers en wel een cursusje wil doen".
Mensen zonder HBO diploma worden voor relevante banen uberhaupt niet uitgenodigd voor een gesprek nowadays
pi_101444414
edit
  donderdag 1 september 2011 @ 13:03:48 #140
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_101445716
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 12:01 schreef Scorpie het volgende:
Mensen zonder HBO diploma worden voor relevante banen uberhaupt niet uitgenodigd voor een gesprek nowadays
Afhankelijk van je sector en je werkervaring natuurlijk, maar als er 2 gelijkwaardige kandidaten zijn zullen ze over 't algemeen voor die met de beste papieren gaan.
  dinsdag 6 september 2011 @ 18:11:51 #141
285556 danny1988
pi_101639013
Nou ik ga gewoon de stap overwegen om te gaan ondernemen.
Ik heb veel ervaring met schilderen en als het niks word ja dan word het niks jammer dan.
Maar als het gaat lopen de mensen zijn tevreden kan ik wel een mooie toekomst tegemoet gaan.
En omdat ik nog thuis woon heb ik weinig vaste lasten dus zal ik niet snel failliet gaan als ik een paar weken geen werk zou hebben.
En kan ik reserves opbouwen voor als ik op me eigen wil gaan wonen.
Hier heb ik het vandaag met een ondernemer over gehad waar ik nu aan het werk bij ben en hij zegt ook van ja je moet nu op je eigen gaan werken omdat je nu nog niet veel lasten hebt.
En dat had ik al vaker van een klant gehoord.

Dus als ik nu klaar ben bij me klant ga ik er gelijk werk van maken in laten schrijven , Folders maken en advertenties plaatsen in kranten.
En heb ik een klein startkapitaal om te beginnen en vanaf oktober geef ik dan gelijk 10% korting op offertes omdat dan de winterschilder weer in het land zit.
En dus kan ik op het gemakje klanten opbouwen.

En ik ben al sinds augustus weg bij me baas en ik heb altijd al door kunnen werken zonder thuis te zitten.
pi_101684377
Hmm, een goedbetaalde baan met enkel een VMBO diploma... hahaha ja, dat zijn dus geen banen die je WILT..
Zelfs voor schoonmaker vragen ze al een MBO diploma, succes ermee
pi_101684526
Studiefinanciering?
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')