ja W.O.2...makkelijker te schrijvenquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wilders is een persoon, de Tweede Wereldoorlog een gebeurtenis. Dat kun je toch niet vergelijken.
En: W.O.2?
Hoe zouden we omgaan met politieke bewegingen die een andere partij jodenpartij noemen?quote:Op zondag 1 mei 2011 15:27 schreef Monidique het volgende:
PvdArabieren? For real? Hoe oud is die vent?
Daarnaast lijkt het mij een lekker gevoel als je als Arabier (of als je je daarmee verbonden voelt) zo wordt gebruikt in deze context. Dit is gelijk de demonisering van joden voor de Tweede Wereldoorlog; het zou weinig opvallen als in de jaren twintig en dertig een tegenstander de jodenpartij of iets dergelijks werd genoemd.
Kinderachtig kortom en daarnaast extreem en gevaarlijk walgelijk.
Het wordt vaak gebruikt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wereldoorlog 2? Dat klinkt toch niet?
Het zou mij ergens wel hilarisch lijken als iemand hem in de kamer een keer kankermongool noemt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:43 schreef Tamashii het volgende:
Goede actie van de SP. Vind het geen nette opmerking van Wilders, maar om hem nou kankermongool te noemen. Ach, het is een vent met een mening, als we die nou eens meer hadden in Nederland was Wilders allang uit de kamer geweest.
Come again?!quote:Daarnaast lijkt het mij een lekker gevoel als je als Arabier (of als je je daarmee verbonden voelt) zo wordt gebruikt in deze context.
Het is een walgelijk Anglicismequote:Op donderdag 19 mei 2011 17:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wereldoorlog 2? Dat klinkt toch niet?
Dat begrijp ik.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is een walgelijk Anglicisme
Er is een verschil met in het cafe even je scheur open trekken uit frustratie en een kamerlid zijn van een regeringspartij.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:57 schreef Robus het volgende:
Guttegut wat een verontwaardiging weer. Je wordt doodgegooid met de term "stemvee" maar als Wilders het zegt dan kan het écht niet hoor!
Dat is een interpretatie. Je zou ook kunnen redeneren dat de PvdA, als arbeiderspartij bedreigd werd door het opgaan van de oorspronkelijke arbeidersklasse in de middenklasse. In plaats van het ideologische uitgangspunt te veranderen is de PvdA een arbeiderspartij gebleven. Veel allochtonen, althans dat deel dat het beeld bepaald bij de meeste Nederlanders, zijn laag opgeleid en staan laag op de sociaal-maatschappelijke ladder. Zij zijn 'thuis' bij de PvdA. Die redenatie volgend ontstaat kan je het beleid tav immigratie van de PvdA best koppelen aan electoraal opportunisme.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind het hetzelfde als mensen eikels noemen, en nog minder erg dan knettergek. Ik vind stemvee zelf niet het probleem, wel hetgeen hij ermee insinueert (dat moslims niet nadenken en de PvdA ze daarom expres binnen heeft gehaald).
Anglicisme spel je niet met een hoofdletter, verder heb je wel een punt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is een walgelijk Anglicisme
Hij is niet van een regeringspartij.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:02 schreef kingmob het volgende:
[..]
Er is een verschil met in het cafe even je scheur open trekken uit frustratie en een kamerlid zijn van een regeringspartij.
Ik vind dat wel heel optimistisch. Deze opmerking heeft maar 1 interpretatie, en die is ronduit absurd. Zeker omdat de PvdA de moslims niet eens heeft ' binnen gelaten' natuurlijk.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:03 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is een interpretatie. Je zou ook kunnen redeneren dat de PvdA, als arbeiderspartij bedreigd werd door het opgaan van de oorspronkelijke arbeidersklasse in de middenklasse. In plaats van het ideologische uitgangspunt te veranderen is de PvdA een arbeiderspartij gebleven. Veel allochtonen, althans dat deel dat het beeld bepaald bij de meeste Nederlanders, zijn laag opgeleid en staan laag op de sociaal-maatschappelijke ladder. Zij zijn 'thuis' bij de PvdA. Die redenatie volgend ontstaat kan je het beleid tav immigratie van de PvdA best koppelen aan electoraal opportunisme.
Dat dan weer wel, maar die liggen niet kreupel op de grond, dus dan is raakschoppen een stukje moeilijker.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:04 schreef eleusis het volgende:
De echte grap is natuurlijk dat ze door Wilders' goede vrienden de VVD zijn binnengehaald.
Vraag dat aan de regering zelf, die hebben ook moeite met deze schijnwerkelijkheid. Natuurlijk is hij een regeringspartij, hij heeft de verklaring ondertekend. Om in de regering te zitten heb je niet per se ministers nodig.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:05 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hij is niet van een regeringspartij.
Nee, hij heeft allean met ze onderhandeld over de vorming van de regering en overlegt elke week met de regering, verder is het Gewoon Een Partij Net Als Elke Andere Partij.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:05 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hij is niet van een regeringspartij.
jij kan in het hoofd van Wilders kijken en de enige, juiste, interpretatie duiden?quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:05 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik vind dat wel heel optimistisch. Deze opmerking heeft maar 1 interpretatie, en die is ronduit absurd. Zeker omdat de PvdA de moslims niet eens heeft ' binnen gelaten' natuurlijk.
Ja.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:07 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
jij kan in het hoofd van Wilders kijken en de enige, juiste interpretatie duiden?
Dat dus, volgens mij ronsel(d)t(e) de PvdA -vooral de allochtone kandidaten- stemmen in o.a. moskeeën en Islamitische scholen hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat had wat netter verwoord kunnen worden, maar de gedachte erachter klopt wel gewoon.
Jawel:quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:07 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
jij kan in het hoofd van Wilders kijken en de enige, juiste, interpretatie duiden?
Dat is gewoon ook een publiek geheim natuurlijk.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:09 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Dat dus, volgens mij ronsel(d)t(e) de PvdA -vooral de allochtone kandidaten- stemmen in o.a. moskeeën en Islamitische scholen hoor.
http://www.google.nl/#scl(...)&fp=33845b2594ee68a6
Dat ben ik ook, maar bij mij heeft niemand (behalve jij dan) het door.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:09 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat denkende vind ik jou enger dan Wilders.
Jij denkt serieus dat Wilders hetzelfde wil bereiken met moslims als Hitler met de joden?quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:53 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Het zegt een hoop over jou dat jij de overeenkomsten weigert in te zien.
Overigens dwalen we af. Degene waar ik eerst op reageerde wilde met zijn linkje aantonen dat "stemvee" blijkbaar geaccepteerd moet worden omdat het een gewoon woord is, op diezelfde wijze toonde ik aan dat het woord "nazi" blijkbaar ook te pas en te onpas gebruikt mag worden.
Maar dat blijkt toch wat gevoeliger te liggen, wat de PVV met anderen mag mag blijkbaar niet op de PVV toegepast worden
Misschien wel willen maar niet kunnen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:15 schreef Disorder het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat Wilders hetzelfde wil bereiken met moslims als Hitler met de joden?
Niet in alle opzichten, je mag gerust grapefruits lekker vinden of Apple een tof merk. Als je ontkent dat er inhoudelijke overeenkomsten zijn tussen de beginfase van de NSDAP en die van de PVV kan ik niet anders concluderen dat je of dom, of bewust fout bent.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Dus jij wilt zeggen als ik niet met je eens ben of eigen mening heb daarover ben ik bij voorbaat al fout. Over onderscheid maken gesproken. En als we toch bezig met vergelijken...de woorden die jij gebruikt waren ook de gedachtengang van Hitler.
Wilders wil dus alle moslims laten vergassen, okay.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
Misschien wel willen maar niet kunnen.
Als het doel is, alle moslims uit Europa, dat heeft Wilders zelf gezegd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:15 schreef Disorder het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat Wilders hetzelfde wil bereiken met moslims als Hitler met de joden?
En dat is dus heel wat anders dan wat Hitler wilde.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:18 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Als het doel is, alle moslims uit Europa, dat heeft Wilders zelf gezegd.
Niet als je zijn programma uit 1933 leest. Pas later draaide het op massamoord uit, voor WO2 waren het de gebruikelijke pesterijen, zwartmakerijen en leugens waar we nu (als we niet blind of dom zijn) ook al de voortekenen van kunnen zien, maar dan richting moslims.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:19 schreef Disorder het volgende:
[..]
En dat is dus heel wat anders dan wat Hitler wilde.
Tevens was Hitler een Duitser en Geert Wilders maar een Limburger. De vergelijking slaat als een tang op een varken, zeg ik je!quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:18 schreef Morendo het volgende:
Hitler was zelf (gedeeltelijk) joods, maar Wilders is niet gedeeltelijk moslim. De vergelijking loopt dus spaak.
HOAX!!!quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Tevens was Hitler een Duitser en Geert Wilders maar een Limburger. De vergelijking slaat als een tang op een varken, zeg ik je!
Dan ga je er dus al van uit dat we na het zwartmaken en pesten altijd verder gaan naar massamoord.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:22 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Niet als je zijn programma uit 1933 leest. Pas later draaide het op massamoord uit, voor WO2 waren het de gebruikelijke pesterijen, zwartmakerijen en leugens waar we nu (als we niet blind of dom zijn) ook al de voortekenen van kunnen zien, maar dan richting moslims.
Deze conclusie komt geheel voor jouw rekening.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:36 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dan ga je er dus al van uit dat we na het zwartmaken en pesten altijd verder gaan naar massamoord.
quote:
Roemer is net zo een populist als Wilders, ze hebben met deze act allebei hun aanhang een lekker momentje gegeven.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:48 schreef Whiteguy het volgende:
Gut gut, iemand zegt iets in de kamer, laten we weglopen.
Als Roemer elke keer dat er een politicus iets zegt wat niet in zijn straatje is wegloopt, kan hij beter gewoon thuis blijven.
Zeg gewoon dat het een ongepaste opmerking is en dat de SP zich hier niet in kan vinden. Gedraag je gewoon volwassen, en sta er boven.
Dit is gewoon sneu, kinderachtig en theatraal.
Vind je het geen trollen voeren?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |