als het zo erg is dat je al een jaar aan het smeren bent, kan je denk ik beter eens ten rade gaan bij een dermatoloog hoor! het hangt er een beetje van af welke fase hormoonzalf je hebt, maar het is best heftig spul. het werkt heel goed tegen de exceem, maar je huid wordt er ook erg kwetsbaar van (en dus vatbaar voor de exceem). ik zal straks ff kijken precies welke olie wij gebruiken, maar het gaat enkel om het vethouden. dat spul wat mikoxx noemt werkt ook prima voor dat doelquote:Op donderdag 19 mei 2011 20:41 schreef becky27 het volgende:
Simmu, ik smeer al bijna een jaar hormooncreme bij noortje. Ik moet dus op zoek naar olie? Ik heb die van de babylijn van weleda. Is dat ook wat denk je??
oke. Hier gaan ze om de dag, tenzij heel vies...quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:37 schreef becky27 het volgende:
Ik zal eens een doorverwijzing vragen.
Vicky, Noortje gaat twee keer per week in bad, we hebben een speciale olie van de huisarts voor in dat badje. Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat van de zomer moet doen op vakantie en zo.
ivm die exceemgevoeligheid: 1 a 2 keer per weekquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:23 schreef Vicky het volgende:
stomme vraag.. hoevaak gaan jullie kindjes in bad/onder de douche en wat voor wasmiddel/badschuim gebruik je?
Ik gebruik van alles wat eigk, ik heb niet de indruk dat Amelie last heeft van wasmiddel/zeep/parfum, maar ze heeft wel eczeem. Flink in de knieholtes met name en soms her en der een plekje. Ze gaat 2 keer in bad, verder s morgens wassen met een washandje en gewoon enkel water.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:23 schreef Vicky het volgende:
stomme vraag.. hoevaak gaan jullie kindjes in bad/onder de douche en wat voor wasmiddel/badschuim gebruik je?
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:32 schreef Sorbootje het volgende:
Even snel voor taxi mclaura voorrijdt.
Raadsel:
Het is 19 maanden, stapt op een stoeprand, geeft zichzelf een applaus en roept: "goesso meisje, jij kan goed lopen!"
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:32 schreef Sorbootje het volgende:
Even snel voor taxi mclaura voorrijdt.
Raadsel:
Het is 19 maanden, stapt op een stoeprand, geeft zichzelf een applaus en roept: "goesso meisje, jij kan goed lopen!"
Om de dag gaat Roy onder de douche, en wij gebruiken zwitzalquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:23 schreef Vicky het volgende:
Whehequote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:32 schreef Sorbootje het volgende:
Raadsel:
ja, met warm weer gaan wij ook vaker, aangezien ravi en ik allergisch zijn voor zweet.....quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Whehe
Hier gaat hij 1 à 2x per week in bad. Vaker is met zijn huid geen goed idee.
Bij heel warm weer trouwens wél vaker...
Klinkt goed Bar!!!quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:01 schreef _Bar_ het volgende:
Iris, al helemaal gewend aan je grote bed?
Gisteren een heel fijn moment gehad na het douchen, *knip* maar dit was zo fijn en gezellig!!!
Suf, ik bedoelde ook Tess.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 15:20 schreef Nijna het volgende:
[..]
Iris heeft nog geen groot bed, ze heeft alleen geslapen onder een dekentje en dat ging best wel goed!
Dat wil je echt niet, want normaal wordt hij minstens nog 1x per nacht wakker (en 1x per avond)...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 09:16 schreef Stiemie het volgende:
En Harry lekker doorgeslapen! Kun je dat hier even komen uitleggen?![]()
Nou jouw nachten zijn anders ook niet echt om jaloers op te worden hoorquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:01 schreef freecell het volgende:
Stiemie, wraaaaaah
Ik zou echt even ergens geschreeuwd hebben geloof ik
Hier gaat hummel héél langzaam de goede kant op.Koorts wordt minder en hij krijgt wat meer energie en meer korstjes.
Vannacht wakker geweest van 3-5 en om 2 uur en om 6 uur even voor Leander
Goed, Tara heeft me vanmorgen wat langer laten slapen wat het iets beter maakte, maar ik moet zeggen dat ik na 4 nachten geen nacht wel wat begin in te storten...
die heb ik ook maar die lektquote:Op zondag 22 mei 2011 09:42 schreef miss_sly het volgende:
huup, wij hebben de avent met antilektuit erop, en ik moet zeggen dat ik nooit natte plekken in Senna's bed tegenkom.
Ik heb er twee en nooit een probleem mee. Vreemd zeg, misschien idd een slecht exemplaar.quote:Op zondag 22 mei 2011 09:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]
die heb ik ook maar die lekt
misschien een slecht exemplaar dan.
Joh ik ben blij met alle tips hoor en als ik iets neit wil lezen, dan scrol ik er wel over heenquote:Op zondag 22 mei 2011 09:01 schreef Asyniur het volgende:
Stiemie, ik zag in het peutertopic dat jullie weer een vreselijke nacht achter de rug hebben?
Ik heb ook zulke avonden/nachten gehad hoewel ik niet zo lang op zat als jullie.
Ik heb toen duidelijk de grenzen afgebakend. Eerst voor jezelf beslissen wat je wil bereiken en ook wat je absoluut niet gaat doen. Zo had ik mezelf voorgenomen: Harry gaat niet meer mee naar beneden, gewoon niet. Later heb ik daar zelfs een tijdje aan toegevoegd: ik ga niet meer met hem van zijn kamer af (zodra ik zijn kamer op kwam en ik hem uit bed had getild, wees hij naar de deur en werd banaan zodra ik dat weigerde, dat was voor mij genoeg teken om niet toe te geven aan zijn dwingeland zijn).
Hoe hij ook krijste, gilde, brulde, huilde, kraste (ja echt) en banaande, ik hield voet bij stuk. Wel bleef ik al die tijd bij hem/hem vasthouden. Uiteindelijk viel het kwartje dan altijd na een paar dagen. Nu ben ik dan weer zover dat ik hem niet mee naar beneden neem, maar wel naar ons bed.
hmm, zit ik jou hier een beetje ongevraagd advies te geven. Nou ja, gewoon negeren als je het niet op prijs stelt...
quote:Op zondag 22 mei 2011 09:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Volgens mij heb ik ook antilek van avent, en die hebben ze in twee maten. Overigens heb ik hier regelmatig lekplekken hoor in het bedje. Niet heel erg, maar wel een beetje. Bij R dan hè, want S zet ze gewoon bnetjes rechtop tegenwoordig.
Mijn taktiek is altijd hetzelfde bij nachtelijke dingen. Afbouwen. Eerst nog aangeven, dan weer weglopen, tot uiteindelijk even om het hoekje spieken en zeggen 'pak je beker maar'. Op een gegeven moment werd ik er niet meer voor geroepen.
S heeft een tijdlang twee luiers om gehad 's nachtsen is vanaf haar 2de zindelijk.
quote:Op zondag 22 mei 2011 09:58 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Eigen schuld, had je er maar één als kraamcadeau moeten vragen.
Ach, vanavond is dan niet jouw probleemquote:Op zondag 22 mei 2011 09:47 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Joh ik ben blij met alle tips hoor en als ik iets neit wil lezen, dan scrol ik er wel over heen![]()
Gisteravond begon met 5 kwartier gillen, brullen, schreeuwen etc en vervolgens helemaal NIKS!!! Ze is vervolgens gaan slapen. En Asy precies wat je zegt hoor, ze wilde er gewoon uit om te spelen. Niet om bij ons te zijn. Dat dacht ik eergisteren eerst, maar als we haar eruit haalden wilde ze helemaal niet bij ons zijn, nee ze wilde alleen maar spelen. Dus afgelopen avond doorgezet en ze heeft weer normaal in haar eigen bed geslapen. Wel om 6.30 wakker, maar dat mag de pret niet drukken![]()
En nu maar hopen dat het komende nacht ook goed gaat want ze gaan een nachtje naar mijn schoonouders ivm een oppasprobleempje op maandag.
O ja lampje hebben we ook aangedaan, maar dat maakte dus niks uit helaas...
quote:Op zondag 22 mei 2011 19:40 schreef Incantrix het volgende:
Amélie, haha, ik zou bijna 'droog' zeggen, maarja
Ditquote:Op maandag 23 mei 2011 09:40 schreef miss_sly het volgende:
En natuurlijk ben je niet overal slecht inje bent een hartstikke lieve, fijne mama en voor Stef de aller-allerliefste, alleen ben je nu heel erg moe en zie je het allemaal niet meer helder. Heel logisch en hopelijk snel over
hihi...nuh, lijkt me niet handig.quote:
Hé ssst!quote:
Nou dat idd!quote:Trix, ik vind het zo rot voor je. Aanvullende tips heb ik niet, ik denk dat alles al gegeven is. Wat denk ik wel belangrijk is, is dat wat je ook probeert, je het op z'n minst een paar dagen (dag of vijf?) volhoudt. Stef lijkt me namelijk pienter genoeg om te beseffen dat een lange adem erg effectief kan zijn, vooral nu jij op te tandvlees loopt.
Sterkte!
Neequote:
jammer!quote:Op maandag 23 mei 2011 13:02 schreef Vlindur het volgende:
[..]
NeeDaar kijkt ie niet meer naar om
![]()
[ afbeelding ]
Dit Ikea konijn is zn grote maat
Spelen zij er wel mee? Rienk doet verder helemaal niks met knuffels. Ik ben benieuwd wanneer dat komtquote:Op maandag 23 mei 2011 13:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
jammer!
Tess en Amber hebben dat konijn ook
Ow ja heeft ze zoveel van die poezen, daar zijn ze dus allemaal, IKEA verkoopt ze niet meer en wij maar zoeken naar een reserve exemplaarquote:Op maandag 23 mei 2011 12:53 schreef Vicky het volgende:
Simmu
Tess heeft Ikeapoezen in bed, een stuk of 3, soms 4. Dan liggen Woezel en Pip in bed, soms een Rabobankrups die steevast Jupsje Nooitenoeg genoemd wordt, soms een muis, soms een cavia en standaard een fup of 3...
Omdat het bed een rustige slaapplek moet zijn en geen speelplek. Max aantal knuffels is 2.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:35 schreef mefke79 het volgende:
hier geen max aan knuffels en wel gewoon speelgoed op zijn kamer. Waarom zou je een max zetten op het aantal knuffels dan? Zolang ze er zelf bij passen...
Amber had ooit een grijze en mijn schoonmoeder had een bruin/witte. Amber gaf en totaal niet om en Tess is helemaal gek op die kat. Uiteraard vond Amber 'm ook ineens heel interessant en toen ben ik op MP gaan kijken en daar stonden 2 grijze. Die heb ik meteen gekochtquote:Op maandag 23 mei 2011 13:34 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ow ja heeft ze zoveel van die poezen, daar zijn ze dus allemaal, IKEA verkoopt ze niet meer en wij maar zoeken naar een reserve exemplaar![]()
Dat ligt toch meer aan je kind dan aan de hoeveelheid knuffels. Ik sliep vroeger met zusje in 1 bed (twijfelaar) en dan lagen er dus twee meisjes en over de 30 knuffels. En die moesten in een vaste volgorde liggen. We deden er ook niets mee, ze lagen daar maar. En nooit last van gehad.quote:Op maandag 23 mei 2011 13:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Omdat het bed een rustige slaapplek moet zijn en geen speelplek. Max aantal knuffels is 2.
Ligt in derdaad aan het kind vind ik! En bij Jaël is het zo dat als het in bed ligt dat ze ermaa mag spelen vind ze zelf.. En als ze gewoon ergens op de kamer liggen dan niet, want ze komt haar bed dus niet zelf uit om te gaan spalen, ze wacht netjes tot wij zeggen dat ze eruit mag ook al is ze al wakker (of nog wakker)quote:Op maandag 23 mei 2011 13:43 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Dat ligt toch meer aan je kind dan aan de hoeveelheid knuffels. Ik sliep vroeger met zusje in 1 bed (twijfelaar) en dan lagen er dus twee meisjes en over de 30 knuffels. En die moesten in een vaste volgorde liggen. We deden er ook niets mee, ze lagen daar maar. En nooit last van gehad.
Een fles lekt niet in bed?quote:Op maandag 23 mei 2011 13:49 schreef mefke79 het volgende:
Drinken in bed ben ik heel simpel over: dat mag van ons zolang het water is. Ik heb zelf ook een glas staan en drink zelf ook 's nachts, dus waarom hij niet? Ik wil er alleen wel een keer een tuitbeker oid van gaan maken terwijl het nu nog een fles is. Maar ja, hij duimt niet, heeft geen speen of niets, dus dit is het enige zuigen wat ie nog doet, mag nog wel vind ik.
Ik zit op mn werk, ik was van plan m thuis te kijkenquote:Op maandag 23 mei 2011 14:15 schreef Sorbootje het volgende:
Wat was voor jullie de reden om al over te stappen naar een peuterbedje? Van vicky weet ik het, maar 19 lijkt me zo vroeg. Kan me er bij isabeau nog niks bij voorstellen. Die zwerft 's nachts haar hele bed nog door.
Trix klinkt als een gedegen aanpak. Succes!
En jullie moeten echt even mijn lieve filmpje kijken hoor. Of ligt het echt aan mij dat ik het zo schattig vindt? ;-) geef daar maar geen antwoord op. ;-)
Ik heb net hetzelfde in hetpeutertopicquote:Op maandag 23 mei 2011 14:15 schreef Sorbootje het volgende:
En jullie moeten echt even mijn lieve filmpje kijken hoor. Of ligt het echt aan mij dat ik het zo schattig vindt? ;-) geef daar maar geen antwoord op. ;-)
Nou vooruitquote:Op maandag 23 mei 2011 14:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zit op mn werk, ik was van plan m thuis te kijken
Tegen mij? Amelie begon te klimmen.quote:Op maandag 23 mei 2011 14:15 schreef Sorbootje het volgende:
Wat was voor jullie de reden om al over te stappen naar een peuterbedje? Van vicky weet ik het, maar 19 lijkt me zo vroeg. Kan me er bij isabeau nog niks bij voorstellen. Die zwerft 's nachts haar hele bed nog door.
In feite wel, dan komt dat spul niet meer langs zijn tanden, hij krijgt natuurlijk 6x medicijn langs zijn gebit, het zit voornamelijk op zijn hoektanden en kiezen, het is ook echt troep, kreeg het een tijdje terug op kleding en dat krijg ik er ook niet makkelijk meer uitquote:Op maandag 23 mei 2011 14:19 schreef miss_sly het volgende:
Bar, wat rot zegt. Zou dat weer minder worden als de medicatie stopt? En het slaat hopelijk niet op zijn blijvende gebit als hij verder geen medicatie meer nodig heeft, he?
Fijn dat het wel goed gaat met hem.
Ja, oa tegen jouquote:Op maandag 23 mei 2011 14:21 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Tegen mij? Amelie begon te klimmen.
Amelie ging en gaat nog steeds t hele bed door, dat er geen zijkant inzit heeft ze ingecalculeerd blijkbaar.
19 is op zich best een mooie leeftijd ervoor dacht ik hoor, misschien zelfs nét wat laat..quote:Op maandag 23 mei 2011 14:15 schreef Sorbootje het volgende:
zie die beesten maar eens tegen te houden wanneer je met de peuter en de dreumes naar buiten wandeltquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |