abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 19 mei 2011 @ 10:38:53 #1
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97022989
We zijn goed in het afkraken laatste inzendingen...maar als we ooit serieus kans willen maken, wie moeten we dan sturen?

Geef hier serieuze suggesties voor Nederlandse inzending... (dus geen Dries Roelvink e.d.)...
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:42:09 #2
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_97023073
Gewoon een ontzettend lekker wijf dat niet kan zingen en Armin van Buuren op de achtergrond.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_97023092
Ben saunders
pi_97023711
Die drie die nu aan X-Factor meedoen, hoe heten ze ook al weer? Die twee dames en die heer... Adlicious of zo? Ik denk dat je daar best iets leuks mee zou kunnen doen.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 19 mei 2011 @ 11:11:11 #5
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97024045
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:00 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Die drie die nu aan X-Factor meedoen, hoe heten ze ook al weer? Die twee dames en die heer... Adlicious of zo? Ik denk dat je daar best iets leuks mee zou kunnen doen.
Is inderdaad al een keer langsgekomen, vanmijn part mogen ze ^O^ ^O^
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:31:35 #6
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_97024771
K3, die ene is tenslotte Nederlands. En Eurovisie publiek is het Studio 100 kleuterniveau nooit ontgroeid. GEINTJE!

Van Halen - als je ziet hoe veel acts meermalen terugkomen en hoe vaak bekende bands mee doen, dan kun je best Van Halen een keertje sturen. Doen ze JUMP, klaar, gewonnen. (Voor wie het nog niet wist; Edward Lodewijk en Alexander Arthur van Halen zijn de Hollandse broertjes die die band oprichtten.)

WITHIN TEMPTATION. Stevige Nederlandse TOP band. En dan zo'n soort nummer; rustige opening met mooie zang.

MOOI WARK. Want streekproduct werkt :) en IN DE BLOTE KONT is gewoon een topnummer (iedereen kan het meebrullen! Heerlijk!)

GOD DETHRONED. Als je Mooi Wark (Drente) en Within Temptation (stevig) samenvoegt dan kom je hier op uit. Hee, als LORDI kan winnen... !

THE AMAZING STROOPWAFELS. Gewoon omdat. Desnoods met dat nummer over die haai in een nieuw jasje. Stuur je dus gewoon TWEE MAN die zingen en spelen. Kost niks. Waar voor je geld!

En ALS het zo nodig moet, meedoen door Nederland, en je stuurt een band die normaal in het Nederlands zingt; dan IN HET NEDERLANDS of in een lokale variant ervan. NIET in dat altijd en eeuwige Engels vertaald!

[ Bericht 1% gewijzigd door Beardy op 19-05-2011 11:38:06 ]
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 19 mei 2011 @ 11:36:45 #7
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97024957
Of Vanderbuyst:

Bestaat nog niet heel superlang, wel toffe muziek.
pi_97025042
WT heeft aangegeven het nooit te doen. En die zijn internationaal ook al stevig beroemd, dus sowieso geen juist materiaal...
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:42:04 #9
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_97025178

Er nog eens over nagedacht hebbende; WITHIN TEMPTATION. Serieus. Gewoon doen. Die kunnen laagdrempelig genoeg voor het typisch TROS publiek, met behoud van kwaliteit én hun eigen fans die weten wat deze band in huis heeft. TOP. Punt. Einde discussie.

( willen? Niks te willen! Moeten! WT of .... niks. Dat zou trouwens ook niet verkeerd zijn <gnif gnif> En al beroemd zijn MAAKT NIET UIT, bekende acts er - meermaals - heen sturen mag gewoon klaarblijkelijk. Deed Duitsland geloof ik dit keer toch weer (deelneemster die de vorige keer won er heen)? )
pi_97025364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:42 schreef Beardy het volgende:

Er nog eens over nagedacht hebbende; WITHIN TEMPTATION. Serieus. Gewoon doen. Die kunnen laagdrempelig genoeg voor het typisch TROS publiek, met behoud van kwaliteit én hun eigen fans die weten wat deze band in huis heeft. TOP. Punt. Einde discussie.

( willen? Niks te willen! Moeten! WT of .... niks. Dat zou trouwens ook niet verkeerd zijn <gnif gnif> En al beroemd zijn MAAKT NIET UIT, bekende acts er - meermaals - heen sturen mag gewoon klaarblijkelijk. Deed Duitsland geloof ik dit keer toch weer (deelneemster die de vorige keer won er heen)? )

Sharon heeft heel duidelijk gezegd op die specifieke vraag dat dat nooit gaat gebeuren. Dus, nee...
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:57:45 #11
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_97025839
Iets als Leaf (die ook al uit elkaar zijn trouwens :P) is ook wel een aardige optie, al is het misschien niet opvallend/gevarieerd genoeg.

Maar ik vind het zo leuk hoe dit nummer vanaf 2.00 uptempo wordt :D.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_97054246
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:31 schreef Beardy het volgende:

MOOI WARK. Want streekproduct werkt :) en IN DE BLOTE KONT is gewoon een topnummer (iedereen kan het meebrullen! Heerlijk!)
....

quote:
dinsdag 17 mei 2011
Afgelopen weekend hebben we besloten dat wij ons beschikbaar stellen voor het Eurovisie Songfestival voor 2012, in Azerbeidzjan. Door de overweldigende reacties via mail en tweets van fans. Maar ook dat mensen massaal bij Radio NL en Sterren.nl als suggestie Mooi Wark hebben aangedragen, heeft ons dit doen besluiten. Lordi is het een aantal jaren geleden ook gelukt, waarom Mooi Wark dan niet? En als jullie ons daar willen hebben? Dan gaan wij ons best ervoor doen……(wordt vervolgd
http://www.mooiwark.nl/2010/?page=11&item_id=266
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 19 mei 2011 @ 22:42:34 #13
163650 Greys
pi_97054566
Topic = reeks :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 20 mei 2011 @ 00:03:12 #14
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_97058789
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:46 schreef NeNuntiumNecare het volgende:

[..]

Sharon heeft heel duidelijk gezegd op die specifieke vraag dat dat nooit gaat gebeuren. Dus, nee...
Wat imo erg jammer is.

quote:
Toch sluit Den Adel een inbreng van haar metalband niet helemaal uit. "Ik zou het erg leuk vinden om iets voor een artiest te schrijven. We schrijven wel meer liedjes en denken in die zin out of the box van wat we zelf doen."
Lijkt me dan wel weer een goed alternatief. Dan moet de TROS alleen niet per se Thomas Berge of iets dergelijks willen sturen, want dat mengt natuurlijk niet lekker.

http://www.nu.nl/muziek/2(...)en-songfestival.html
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:20:19 #15
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_97067378
Ik ben ook wel voor Mooi Wark. Met de kanttekening dat het wel echt Mooi Wark moet zijn dus idd zoals al eerder gezegd, niet vertalen in het Engels.

Verder uiteraard wel gebruikmaken van alles wat je gegeven wordt. Het visuele aspect dus. Niet dat je meteen honderden vuurpijlen moet afschieten, maar in ieder geval wel bedenken dat het oog ook wat wil, het is immers geen radio-eurovisiesongfestival.

En kom op, het kan alleen maar beter worden, we waren nu de slechtste inzending. Doorgaan naar de finale zou al een groot feest moeten betekenen :) .
klerkje
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:57:02 #16
345170 Roger_Epiales
pi_97070842
quote:
Lordi is het een aantal jaren geleden ook gelukt, waarom Mooi Wark dan niet?
Omdat Lordi heel wat opvallender, spectaculairder en spraakmakender was dan deze gasten.

Zie ik persoonlijk liever zo iets gaan, als we het dan toch op rock gaan gooien.
Feel free to insult me.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:09:16 #17
345170 Roger_Epiales
pi_97071321
Of:

(WT wil er niet heen vanwege het verschil in fans, maar zo zal dat toch wel meevallen)
Feel free to insult me.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:15:38 #18
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_97118660
Zoiets had ik graag gezien. Act was hier helemaal bij in orde gekomen! En net voldoende zang (vgl Nocturne :D)

== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 24 mei 2011 @ 07:51:07 #19
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97235600
Jaaaa *O*!
http://m.dvhn.nl/nieuws/g(...)aar-het-songfestival
quote:
Mooi Wark wil naar het songfestival

GRONINGEN - "Slechter dan dit jaar kan het niet worden", zegt bassist William Bossong. Daarom wil hij met zijn band Mooi Wark namens Nederland meedoen aan het eerstvolgende songfestival in Azerbeidzjan. Met een heus boerenrockfeestnummer. "Desnoods treden we op in de blote kont, als het maar gek is. Want dat is ons motto: doe maar gek, dan ben je al gewoon genoeg."

We moeten volgens hem ophouden met het inzenden van serieuze liedjes. Die maken geen schijn van kans meer. "Een malloot met een Kabouter Plop-muts op die met een trompet staat te zwaaien, komt verder dan 3JS. Ik bedoel maar."
:D
  dinsdag 24 mei 2011 @ 07:52:22 #20
326442 Grunge.
Corvus corax.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 07:52:45 #21
326442 Grunge.
Corvus corax.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:49:20 #22
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_97237671
"Een malloot met een Kabouter Plop-muts op die met een trompet staat te zwaaien, komt verder dan 3JS

Hehe....hij verwoord het wel leuk
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 26 mei 2011 @ 10:46:01 #23
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97329369
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:00 schreef NeNuntiumNecare het volgende:

@2.39
pi_97340129
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:57 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Omdat Lordi heel wat opvallender, spectaculairder en spraakmakender was dan deze gasten.

Zie ik persoonlijk liever zo iets gaan, als we het dan toch op rock gaan gooien.
Ja Delain, maar bestaan die nog? :D Within Temptation wil toch een lied schrijven?
  donderdag 26 mei 2011 @ 15:45:01 #25
345170 Roger_Epiales
pi_97341258
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:15 schreef grazz het volgende:

[..]

Ja Delain, maar bestaan die nog? :D Within Temptation wil toch een lied schrijven?
Die bestaan zeker nog.
Als ik me niet vergis zijn ze net klaar met een Europese tour ter promotie van het nieuwe album. Gisteren (?) afgesloten in Zwolle volgens mij.
Feel free to insult me.
pi_97341360
Jaap Reesema _O_
pi_97342253
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
"Een malloot met een Kabouter Plop-muts op die met een trompet staat te zwaaien, komt verder dan 3JS
Hehe....hij verwoord het wel leuk
En hij heeft nog gelijk ook. Maar lang niet alle ludieke of humoristische nummers komen ver. En op een gegeven moment is alles ook wel een keer gedaan. Zie Dustin The Turkey, zie de act van Portugal dit jaar. Of die van Kroatië (?) met de goocheltrucs en de zangeres die 2 keer van jurk verwisselde tijdens het nummer.

Bij vlagen lijkt het meer op het Eurovisie Circusfestival dan op het Songfestival. En kijkers hebben het op een gegeven moment ook wel gezien.
pi_97342622
Overigens is er inmiddels ook een nogal opzichtige campagne begonnen om volgend jaar opnieuw Ronnie Tober te sturen.

pi_97343342
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:45 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Die bestaan zeker nog.
Als ik me niet vergis zijn ze net klaar met een Europese tour ter promotie van het nieuwe album. Gisteren (?) afgesloten in Zwolle volgens mij.
Oh daar was ik gister nog, heb ze nergens gezien ;( :D

Maar goed om te weten, al denk ik dat de TROS nog nooit van deze band heeft gehoord |:(
pi_97343367
quote:
15s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:20 schreef Boldface het volgende:
Overigens is er inmiddels ook een nogal opzichtige campagne begonnen om volgend jaar opnieuw Ronnie Tober te sturen.

[ afbeelding ]
hahah :D
pi_97343846
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 15:45 schreef Roger_Epiales het volgende:
Die bestaan zeker nog. Als ik me niet vergis zijn ze net klaar met een Europese tour ter promotie van het nieuwe album. Gisteren (?) afgesloten in Zwolle volgens mij.
Klopt ja. Ze stonden gisteren in Hedon.
pi_97351110
http://muziek.nieuws.nl/6(...)ongfestival_niet_uit

Nick en Simon zien we mogelijk in de toekomst eens terug :P
pi_97352425
Nick en Simon zijn op zich wel iets beter dan de 3J's, maar het is maar de vraag of ze een liedje kunnen vertolken dat indruk maakt op de stemmers van IJsland tot Azerbeidzjan.

Ik zou overigens werkelijk niemand kunnen bedenken binnen de TROS-stal die echt enorm geschikt zouden zijn voor het ESF. Het zijn er sowieso veel in het lalala-genre. Ook zijn er veel eendagsvliegen die maar een enkel goed nummer hebben, zoals dit nummer, dat ik onlangs tegenkwam en wel aardig vond:

Maar hier geldt ook weer het veel voorkomende probleem in die kringen dat het (subtiel gezegd) uiterlijk niet top is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_97352774
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:07 schreef Fred_B het volgende:
Nick en Simon zijn op zich wel iets beter dan de 3J's, maar het is maar de vraag of ze een liedje kunnen vertolken dat indruk maakt op de stemmers van IJsland tot Azerbeidzjan.

Ik zou overigens werkelijk niemand kunnen bedenken binnen de TROS-stal die echt enorm geschikt zouden zijn voor het ESF. Het zijn er sowieso veel in het lalala-genre. Ook zijn er veel eendagsvliegen die maar een enkel goed nummer hebben, zoals dit nummer, dat ik onlangs tegenkwam en wel aardig vond:

Maar hier geldt ook weer het veel voorkomende probleem in die kringen dat het (subtiel gezegd) uiterlijk niet top is.
Idd wel aardig..maar aardig is niet voldoende. Laten we nu eens voor die 100% gaan, dus dat alles klopt; leuk uiterlijk, een sterk lied en iemand die een nummer weet te verkopen/act.

Ik zou ook niemand uit de TROSstal/sterren.nl weten :{ Enige wat ons misschien kan redden is een NF met een open inschrijving en dan maar hopen dat er wat bij zit -O-
pi_97353550
Is Simone Nijssen al voorbij gekomen?

ze is nog jong, heeft een goede uitstraling, goede stem.. nu nog een top lied
pi_97355005
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:29 schreef grazz het volgende:
Is Simone Nijssen al voorbij gekomen?

ze is nog jong, heeft een goede uitstraling, goede stem.. nu nog een top lied
Lijkt me een eerste vereiste voor iedereen die hier genoemd is
pi_97361884
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:57 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Lijkt me een eerste vereiste voor iedereen die hier genoemd is
Hehe dat zeker, maar ik vrees dat we het in Nederland verleerd zijn. Misschien moeten we net als Azerbeidzjan buitenlandse componisten uitnodigen?
pi_97362292
Zou zoiets ook werken voor Nederland? Het heeft iets ehm..balkan-achtigs? :') weet ik veel hoe je het noemt! 8)7 :@

donderdag 26 mei 2011 @ 22:52:09 #39
345170 Roger_Epiales
pi_97362454
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:43 schreef grazz het volgende:

[..]

Hehe dat zeker, maar ik vrees dat we het in Nederland verleerd zijn. Misschien moeten we net als Azerbeidzjan buitenlandse componisten uitnodigen?
Probleem is dan nog steeds dat het, zoals het Nederland betaamd, niks mag kosten }:|
Feel free to insult me.
pi_97363126
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:52 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Probleem is dan nog steeds dat het, zoals het Nederland betaamd, niks mag kosten }:|
dan moeten ze dus creatiever wezen bij de TROS..

sponsorloop? *O* :O
pi_97371233
Gordon wil weer meedoen, nu met zijn LA Voices: http://www.nu.nl/muziek/2525584/gordon-wil-songfestival.html
pi_97371341
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:53 schreef CommanderKeen het volgende:
Gordon wil weer meedoen, nu met zijn LA Voices: http://www.nu.nl/muziek/2525584/gordon-wil-songfestival.html
LA Voices is wel KWALITEIT vooral die Remko en die oudere man, zou idd geen gek idee zijn alleen verzin maar eens een klasse liedje.
pi_97371943
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:57 schreef RiftNL het volgende:

[..]

LA Voices is wel KWALITEIT vooral die Remko en die oudere man, zou idd geen gek idee zijn alleen verzin maar eens een klasse liedje.
Ik wordt er persoonlijk niet warm van, die LA Voices. Ik denk ook niet dat het aanslaat op het ESF. Is toch weer een groepje wat oudere mannen* die een liedje over het algemeen te statisch brengen. Als ze wel gaan moeten ze wel een verdomd goed lied hebben om dat gebrek te kunnen compenseren op het ESF.

* Ja, ze zijn niet allemaal oud, maar kijk even naar die langhaar en dat beeld blijft toch het langste hangen.
pi_97377284
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:26 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Ik wordt er persoonlijk niet warm van, die LA Voices. Ik denk ook niet dat het aanslaat op het ESF. Is toch weer een groepje wat oudere mannen* die een liedje over het algemeen te statisch brengen. Als ze wel gaan moeten ze wel een verdomd goed lied hebben om dat gebrek te kunnen compenseren op het ESF.

* Ja, ze zijn niet allemaal oud, maar kijk even naar die langhaar en dat beeld blijft toch het langste hangen.
True that maar Remko zal bij de meeste dames wel in de smaak vallen en zeg eerlijk zingen kunnen ze ;)
  vrijdag 27 mei 2011 @ 12:43:28 #45
345170 Roger_Epiales
pi_97378835
Sorry hoor, maar om nu alweer Gordon op dat podium te planten lijkt me niet zo'n puik plan. Hij komt er net vandaan en zo sensationeel zijn die voices nu ook weer niet.
(plus dat ze live niet altijd allemaal even stemvast zijn en dat is, voor het soort muziek dat ze maken, wel erg belangrijk)
Feel free to insult me.
pi_97381991
Nee Gordon mag van mij wel thuisblijven...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_97396682
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:26 schreef CommanderKeen het volgende:

[..]

Die langharige heeft wel een goede kop vind ik. Ik vind ze persoonlijk als groep niet echt één geheel en dat komt met name door Gordon. Hij trekt eist te veel aandacht op :{ en dan zal ie tijdens het optreden wel weer iets geks doen ofzo waarmee we dit keer weer als laatst eindigen maar dan echt met zero points!! Goh, het kan nog slechter _O- :D

Ik vind hun muziek zeker niet slecht maar ik heb nog niets gehoord dat indruk op me maakte. Maar wie weet lukt dat nog..ze hebben nog een jaar ofzo. De TROS zou ze misschien kiezen omdat Gordon er wel veel geld in zal pompen, dan hebben we eindelijk weer eens een mooi achtergrondje enzo..jeuj *O*

Maar de TROS zou toch ook een NF kunnen organiseren? Laat ze daar dan eerst aan meedoen.
pi_97400762
Nou, Gerard Joling in ieder geval niet! w/ _O_

quote:
Gerard Joling ziet Songfestival niet zitten
Uitgegeven: 27 mei 2011 21:01
Laatst gewijzigd: 27 mei 2011 21:01
AMSTERDAM - Gerard Joling wil Nederland volgend jaar toch niet vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival.

© ANP
De 51-jarige zanger liet twee weken geleden nog weten dat hij een deelname helemaal zag zitten, maar zegt tegen RTL Boulevard dat hij hier toch van afziet.
Door zijn terugtrekken staat Joling niet tegenover mede-Topper Gordon.

Die heeft zich vrijdag officieel kandidaat gesteld met zijn groep Los Angeles, the Voices. Joling en Gordon staan vrijdag, zaterdag en zondag nog samen op de planken voor de Toppers-concerten. De 42-jarige Gordon neemt daarna definitief afscheid van De Toppers om zich op zijn mannengroep te richten.
Dat Gordon de Toppers verlaat is een grote eer voor de vier andere heren van Los Angeles, the Voices. "Toen ik dat hoorde, dacht ik: zo, die neemt ons serieus", glundert zanger Remko Harms. "Hij stopt met De Toppers voor ons."

Bron
pi_97400953
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:35 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Nou, Gerard Joling in ieder geval niet! w/ _O_

[..]

*O*
pi_97403142
Gordon mag van mij best nog eens naar het ESF. Ik denk niet dat er veel Nederlandse artiesten zo ambitieus zijn als hij. Dat moet dan echter wel via een normaal en open NSF. Als hij dan het beste liedje heeft met zijn groep, kunnen ze gaan.

Wat er absoluut niet moet gebeuren is weer zo'n nep-NSF met 5 liedjes van LA The Voices, waarbij de kans enorm groot is dat er helemaal niets heel geschikts is om te kiezen.
pi_97403475
We hebben dit triootje ook nog, al heb ik geen idee hoe ze live klinken en...of ze überhaupt nog bestaan :D

pi_97452042
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:23 schreef Fred_B het volgende:
Gordon mag van mij best nog eens naar het ESF. Ik denk niet dat er veel Nederlandse artiesten zo ambitieus zijn als hij. Dat moet dan echter wel via een normaal en open NSF. Als hij dan het beste liedje heeft met zijn groep, kunnen ze gaan.

Wat er absoluut niet moet gebeuren is weer zo'n nep-NSF met 5 liedjes van LA The Voices, waarbij de kans enorm groot is dat er helemaal niets heel geschikts is om te kiezen.
Gordon heeft in het verleden al eens eerder een gooi naar het Songfestival gedaan door met een liedje aan het NSF mee te doen. Dat lukte toen niet, in 2009 is hij met De Toppers geweest.

Muzikaal Nederland is groter dan de agenda van Gordon en ook groter dan Volendam. Van mij mag Gordon NIET nog een keer naar het Songfestival. Hij zou moeten beschikken over zelfkennis. Beste kerel, je bent gewoon te oud. Niet om met een mannengroep door Nederland te toeren, wél om hoog te scoren op een Songfestival.
pi_97465185
Rochelle van XFactor laat net weten dat als zij het aanbod zou krijgen om voor NL naar het ESF te gaan, dat ze dat zou accepteren. w/
pi_97466766
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:10 schreef grazz het volgende:
Rochelle van XFactor laat net weten dat als zij het aanbod zou krijgen om voor NL naar het ESF te gaan, dat ze dat zou accepteren. w/
Ik vind haar zo O+

En die stem _O_
  Redactie Sport / Supervogel zondag 29 mei 2011 @ 19:53:11 #55
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97466811
quote:
Wie?
pi_97467573
quote:
Het zou best wel eens goed kunnen gaan, maar ik zie het ook gebeuren dat het dan een scenario wordt à la Glennis Grace/Edsilia Rombley/Hind.
pi_97467649
Waarom heeft iedereen het trouwens altijd over Van Tijn? Vergeet niet dat we ook nog iemand anders hebben. Namelijk Tjeerd van Zanen, die de inzendingen van 1999 en 2003 componeerde.
pi_97467719
quote:
14s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:53 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Wie?
Lees jij wel? :P
  zondag 29 mei 2011 @ 20:35:17 #59
345170 Roger_Epiales
pi_97468930
quote:
14s.gif Op zondag 29 mei 2011 19:53 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Wie?

Die!

Mijn zege heeft ze! :Y
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 29 mei 2011 @ 20:41:58 #60
163650 Greys
pi_97469324
Zou de TROS dat dan ineens wél goed gaan vinden?
Het is niet bepaald een Muziekfeest op het Plein dame :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 29 mei 2011 @ 20:56:56 #62
345170 Roger_Epiales
pi_97470308
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 20:41 schreef Greys het volgende:
Zou de TROS dat dan ineens wél goed gaan vinden?
Daar zijn wij toch voor, om daar voor te zorgen? ;)
Feel free to insult me.
pi_97471315
quote:
2s.gif Op zondag 29 mei 2011 20:11 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Waarom heeft iedereen het trouwens altijd over Van Tijn? Vergeet niet dat we ook nog iemand anders hebben. Namelijk Tjeerd van Zanen, die de inzendingen van 1999 en 2003 componeerde.
Ook prima. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Liefst zie ik dat legio liedjesschrijvers met goede nummers op de proppen komen
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 29 mei 2011 @ 22:15:02 #64
163650 Greys
pi_97475257
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:13 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ook prima. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Liefst zie ik dat legio liedjesschrijvers met goede nummers op de proppen komen
Dit. Nog volslagen onbekende songwriters, van harte welkom.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97475675
Ik denk dat het wel een realistische optie is dat de TROS open inschrijving houdt, maar wel een artiest heeft gekozen. Dan is nog lang niet alle hoop verloren, tenzij diezelfde TROS gaat selecteren wat wél en wat niet naar de liveshow gaat.
  zondag 29 mei 2011 @ 23:04:58 #66
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_97478106
quote:
2s.gif Op zondag 29 mei 2011 22:21 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik denk dat het wel een realistische optie is dat de TROS open inschrijving houdt, maar wel een artiest heeft gekozen. Dan is nog lang niet alle hoop verloren, tenzij diezelfde TROS gaat selecteren wat wél en wat niet naar de liveshow gaat.
Als er al een open inschrijving komt, is het toch logisch dat de TROS daarin een voorselectie gaat houden voor wat er in de uiteindelijke show komt?
En die nummers moeten bij de "artiest" passen. En de "artiest" moet bij de TROS passen en bij de TROS weten ze nou eenmaal niet beter dat het een goed idee is om iemand als Thomas Berge te sturen. En dan krijg je dat Grad Damen of , godbetert, Marianne Weber het winnende nummer schrijft en ben je nog geen steek verder.

Overigens vind ik die Rochelle van hierboven een prettige verrassing! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Knutknuttsson op 29-05-2011 23:11:55 ]
pi_97480025
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 23:04 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Als er al een open inschrijving komt, is het toch logisch dat de TROS daarin een voorselectie gaat houden voor wat er in de uiteindelijke show komt?
En die nummers moeten bij de "artiest" passen. En de "artiest" moet bij de TROS passen en bij de TROS weten ze nou eenmaal niet beter dat het een goed idee is om iemand als Thomas Berge te sturen. En dan krijg je dat Grad Damen of , godbetert, Marianne Weber het winnende nummer schrijft en ben je nog geen steek verder.

Overigens vind ik die Rochelle van hierboven een prettige verrassing! *O*
Je zou ook kunnen hebben dat je je als artiest met een nummer mag inschrijven. Rochelle lijkt mij ook wel het overwegen waard.
pi_97485772
quote:
2s.gif Op zondag 29 mei 2011 20:11 schreef Maarten-Pieter het volgende:
En dat was een groot succes? Van Tijn werd tenminste nog 6e en 4e.
pi_97485874
Die twee nummers van Tjeerd van Zanen haalden tenminste nog de subtop. Eentje in de top 10 en eentje niet heel ver erbuiten.

En dat kan je van de inzendingen die erná zijn gekomen nou niet bepaald zeggen. Die zijn op die van Reunion na (die in de finale ergens achteraan eindigde) allemaal gestrand in de halve finale. _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2011 08:43:44 ]
pi_97486151
Oh, sorry, ik was in de war met Tjeerd Oosterhuis.
pi_97489796
Volgens mij was het in 1998 zo dat de NOS een aantal bekende componisten benaderde om een liedje te schrijven... die vormden de helft van het deelnemersveld... zij moesten er ook zelf een artiest bij zoeken. De andere helft van de inzendingen kwam via een open inschrijving.

Die finale van 1998 was in mijn ogen de sterkste die we ooit hebben gehad.

Zou fijn zijn als de TROS die blauwdruk eens van stal haalde
pi_97491750
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:30 schreef TheVulture het volgende:
Volgens mij was het in 1998 zo dat de NOS een aantal bekende componisten benaderde om een liedje te schrijven... die vormden de helft van het deelnemersveld... zij moesten er ook zelf een artiest bij zoeken. De andere helft van de inzendingen kwam via een open inschrijving.

Dit inderdaad. "Hee-ja hoppa-hee, ze kwamen overzee...". Die weet ik nog altijd, en die werd notabene vierde.
  maandag 30 mei 2011 @ 15:37:15 #73
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_97498098
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:30 schreef TheVulture het volgende:

Zo kom je nog eens ergens achter! Ik bekeek net even de voorronde uit 1998 en zie dat Charlie Lownoise en Mental Theo aan daarin meededen als componisten! Echt nooit geweten!

pi_97505805
Een goede componist is sowieso vele malen belangrijker dan wie het precies zingt (zolang het maar een beetje zuiver is). Uiteindelijk gaat het toch om het liedje.
pi_97519547
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:37 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Zo kom je nog eens ergens achter! Ik bekeek net even de voorronde uit 1998 en zie dat Charlie Lownoise en Mental Theo aan daarin meededen als componisten! Echt nooit geweten!

Dit was een van mijn favorieten toen :D

En werd volgens mij laatste... en Nubia O+

en Frederique Spigt _O_

en Nurlaila O+

pi_97521746
In 1999 schreven Fluitsma en Van Tijn overigens samen met Ewbank een inzending voor de nationale finale: Colors met Positivity.... met oud-soapie Juan Wells :')

Jammer dat het zo belabberd werd gebracht want ik blijf het een aanstekelijk liedje vinden:

pi_97522818
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 23:28 schreef TheVulture het volgende:
In 1999 schreven Fluitsma en Van Tijn overigens samen met Ewbank een inzending voor de nationale finale: Colors met Positivity.... met oud-soapie Juan Wells :')

Jammer dat het zo belabberd werd gebracht want ik blijf het een aanstekelijk liedje vinden:

Zo'n nummer zou nu totaal niet meer werken. Ik ben ervan overtuigd dat Fluitsma en Van Tijn nu met iets beters kunnen komen. Anders misschien toch eens een vooraanstaande dance-producer een goede track laten maken (daar hebben we er genoeg van in Nederland) en dat nummer laten zingen door een JONG persoon van hooguit 26-27 jaar; liefst nog een paar jaar jonger.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 31 mei 2011 @ 00:15:40 #78
163650 Greys
pi_97524044
Laat Lenny Kuhr en consorten maar een mooi liedje schrijven.
En dan zelf zingen. Met die stem O+
"Lenny Kuhr, 43 (!) jaar na de Troubadour". Dan heb je wel iets waar ze over lullen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 31 mei 2011 @ 00:19:35 #79
345170 Roger_Epiales
pi_97524179
Zou wel een stunt zijn!

Veel sympathy votes ook waarschijnlijk.
"Kijk, die arme Hollanders zijn nu echt wanhopig aan het worden ;( Laten we allemaal op ze stemmen."
Dan na het liedje: "Damn, dat was toch wel erg goed, hadden ze veel eerder moeten doen" _O-
Feel free to insult me.
pi_97524259
Ik kwam het bij toeval tegen, maar wat te denken van Boris?

In 2003 deed hij al eens aan het NSF mee.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 00:30:41 #81
345170 Roger_Epiales
pi_97524625
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 00:21 schreef Boldface het volgende:
Ik kwam het bij toeval tegen, maar wat te denken van Boris?

In 2003 deed hij al eens aan het NSF mee.
Ook een goeie :Y
Kan er ook een paar lekkere hoge nootjes ingooien.
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 31 mei 2011 @ 00:34:46 #82
163650 Greys
pi_97524794
Boris ben ik ook voor.
Als hij zijn attitude maar een beetje heeft aangepast sinds Idols, want anders kotsen ze hem al uit bij de media nog voordat hij een noot gezongen heeft :+

Maar het is wel een talentvolle motherfucker ^O^

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97546225
quote:
TROS-gezicht Tim Douwsma wil naar Songfestival
Geplaatst op Tue 31 May 2011 om 16:01

TROS-presentator Tim Douwsma hoopt dat zijn omroep hem vraagt om mee te doen aan het Eurovisie Songfestival in 2012. Het is een droom van de zanger, die bekend werd door het tv-programma Popstars. “Het is fantastisch om mee te maken. Ik zou enorm vereerd zijn“, zegt hij op de website Alleshow. Douwsma heeft zelfs al een liedje in gedachten. “Ik heb een heel mooi liedje, een ballad van Fluitsma en Van Tijn voor mijn album. Het zou uitermate geschikt zijn voor het Songfestival.”
Het lijkt Douwsma ook leuk om samen met zijn TROS-collega Monique Smit naar het liedjesfestijn te gaan. “Ze vertelde me dat op de een of andere manier het Songfestival haar niet zo trekt. Ik moet me daar dus bij neerleggen, maar als de TROS ons graag samen wil, dan ga ik het Monique toch nog eens vragen of ze er niet nog eens over wil nadenken.”

De TROS is momenteel op zoek naar een geschikte inzending voor het Eurovisie Songfestival 2012. De 3JS boekten dit jaar weinig succes op het festival.
http://www.mediacourant.nl/?p=106005

TROS gezicht + Interesse = Hij wordt gekozen door de baas van de TROS.
pi_97546650
Een ballad van F&vT lijkt me nog niet eens zo'n heel slecht idee.
pi_97550711
quote:
Het lijkt Douwsma ook leuk om samen met zijn TROS-collega Monique Smit naar het liedjesfestijn te gaan. “Ze vertelde me dat op de een of andere manier het Songfestival haar niet zo trekt. Ik moet me daar dus bij neerleggen, maar als de TROS ons graag samen wil, dan ga ik het Monique toch nog eens vragen of ze er niet nog eens over wil nadenken.”
Hmmmmmmmmm, ik weet niet of ik hier direct enthousiast van word. Nog even los van de personen in kwestie, is de kans dat een ballad van een man en een vrouw na dit jaar direct weer gaat scoren heel erg klein.

Maar goed, wederom geldt dat ze bij een open NSF altijd mee mogen doen met een goed lied.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 19:14:13 #86
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_97552136
Nou, hier word ik niet vrolijk van, want ik geloof NOOIT dat een ballad geschreven voor Tim Douwsma (wie??) hoge ogen gaat gooien. Ook al is het Fluitsma/ Van Tijn.
Sowieso een ballad sturen gezongen door een Nederlander, dan moet het wel een heeeeeele goede zijn.
Maar laat hem maar meedoen aan een voorronde, dan zullen we het zien.
pi_97553114
Ik ben geen voorstander van een ballad, maar voor de rest lijkt die jongen (ik ken hem niet) me een geschikte kandidaat. Toch blijf ik, tegen beter weten in, hopen op een OPEN inschrijving en een volwaardig Nationaal Songfestival. Die werkwijze bracht ons beduidend meer succes dan de resultaten sinds 2006.
pi_97554214
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:47 schreef Bundesrepublik het volgende:

[..]

http://www.mediacourant.nl/?p=106005

TROS gezicht + Interesse = Hij wordt gekozen door de baas van de TROS.
Hmz die kans zit er nu wel in...terwijl Rochelle ook heeft aangegeven open te staan voor deelname. Ik zou dan zelf voor Rochelle gaan omdat zij qua uiterlijk gewoon al opvalt (positief ;) ) en echt iets anders kunt brengen qua sound ook. Tim zal wel weer met een ballade of dertien in een dozijn lied gaan.
pi_97554254
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
Nou, hier word ik niet vrolijk van, want ik geloof NOOIT dat een ballad geschreven voor Tim Douwsma (wie??) hoge ogen gaat gooien. Ook al is het Fluitsma/ Van Tijn.
Sowieso een ballad sturen gezongen door een Nederlander, dan moet het wel een heeeeeele goede zijn.
Maar laat hem maar meedoen aan een voorronde, dan zullen we het zien.
Daar is maar 1 antwoord voor: GLENNIS _O_ :D
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 1 juni 2011 @ 14:24:22 #90
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97581659
Hoe zou dit het gedaan hebben?

pi_97596967
Ik word altijd een beetje huiverig van een ballad... op de een of andere manier krijgen wij het niet voor elkaar om een ballad zodanig neer te zetten dat we massa's stemmen trekken...

Wat misschien slimmer is is om uberhaupt te wachten tot er wat deelnemers bekend zijn... kijken welke stijl er overheerst en dan je keus maken... als er al veel ballads zijn, kies uptempo en andersom... Azerbaijan was dit jaar het allerlaatste land dat zijn lied bekend maakte... en hun liedje sprong er wel gelijk uit in samenstelling van act en liedje
pi_97597224
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:24 schreef Pino112 het volgende:
Hoe zou dit het gedaan hebben?

Het zijn De Toppers... dat blijven vier middelbare heren die te hip willen doen... dat moesten we maar niet meer willen :')
pi_97598852
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:19 schreef TheVulture het volgende:
Ik word altijd een beetje huiverig van een ballad... op de een of andere manier krijgen wij het niet voor elkaar om een ballad zodanig neer te zetten dat we massa's stemmen trekken...
In ieder genre, dus ook ballads, zijn er maar 1 of 2 nummers die in de top meedoen. De kans dat Nederland daar bijhoort is vrij beperkt, omdat er altijd wel iets verknald wordt in het optreden. Maar dat geldt natuurlijk bij elk type inzending.

quote:
Wat misschien slimmer is is om uberhaupt te wachten tot er wat deelnemers bekend zijn... kijken welke stijl er overheerst en dan je keus maken... als er al veel ballads zijn, kies uptempo en andersom... Azerbaijan was dit jaar het allerlaatste land dat zijn lied bekend maakte... en hun liedje sprong er wel gelijk uit in samenstelling van act en liedje
Dat voelt toch een beetje als Luxemburg dat afwacht hoe het Nederlands Elftal voetbalt, en daar op inspeelt om te winnen. Ik vind dat we niet meteen de underdog moeten spelen, en gewoon van eigen kracht uit moeten gaan. Als je wilt winnen, moet het nummer toch het beste van alles zijn.
pi_97600234
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:57 schreef Fred_B het volgende:

Dat voelt toch een beetje als Luxemburg dat afwacht hoe het Nederlands Elftal voetbalt, en daar op inspeelt om te winnen. Ik vind dat we niet meteen de underdog moeten spelen, en gewoon van eigen kracht uit moeten gaan. Als je wilt winnen, moet het nummer toch het beste van alles zijn.
Dat kan zijn maar als je even wacht met je inzending kiezen weet je in ieder geval wat veel trends zijn en dan kun je juist iets krachtigs unieks kiezen... als er 20 ballads zijn gekozen zou je wel gek zijn om ook nog eens een ballad te kiezen...
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:36:04 #95
345170 Roger_Epiales
pi_97600915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat kan zijn maar als je even wacht met je inzending kiezen weet je in ieder geval wat veel trends zijn en dan kun je juist iets krachtigs unieks kiezen... als er 20 ballads zijn gekozen zou je wel gek zijn om ook nog eens een ballad te kiezen...
Helemaal mee eens.
Liever beetje laf afwachten en met iets unieks komen dan heel moedig en op eigen kracht hetzelfde doen als 15 anderen :')
Feel free to insult me.
pi_97601115
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Als meerdere landen dat idee hebben schiet je er toch niks mee op. En dat het niet altijd goed gaat als Nederland op eigen kracht vertrouwt is de laatste jaren al genoeg gebleken :')

Wacht dan maar af. Je kan precies zien wat "in" is dat jaar en er songfestivalwatchers op zetten.
pi_97602428
Afwachten of niet, stuur gewoon geen ballad. Werkt niet voor Nederland.
pi_97602589
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:03 schreef Knutknuttsson het volgende:
Afwachten of niet, stuur gewoon geen ballad. Werkt niet voor Nederland.
Ik denk dat dat eerder aan Nederland zelf ligt.

Oh, wat schaam ik mij soms toch om Nederlander te zijn en in Nederland te wonen :')

Maar mij idee is toch om later naar Duitsland/Zweden/Canada/misschien Australië te verhuizen, dus daar hoef ik me dan ook geen zorgen meer over te maken.
pi_97622589
Gordon met die groep lijkt me een heel slecht idee. Zeker als ze zelf hun nummer 'schrijven'. Ik weet niet of jullie het nieuwe nummer al gehoord hebben dat ze onlangs hebben uitgebracht. Nou.... dat is werkelijk om te huilen zo saaaaaai, doods en totaal helemaal niks.
Die Gordon is niet in staat om een echt leuk nummer te maken en als er een leuk nummer is, dan is alleen al de wijze waarop hij het brengt goed om meteen spontane kotsneigingen te krijgen.
Als we gaan voor het record hoog houden om niet door te gaan en ook zelfs van Belgie niks meer willen krijgen, dan moeten we Gordon sturen.

Weer een vrouw van 10 in het dozijn met een slappe depri ballad in een stomme jurk gaat ook niet werken.
Het moet een artiest zijn met een eigen sound, een eigen act, internationaal van uitstraling. Iemand die authentiek is en met een uitstraling die je scherm afspat.
En dan ondersteund door een club professionals die zorgen voor een echte professioneel optreden.

Maar ja.. er schiet me helaas niemand in het hoofd die daaraan voldoet.. Dat hebben we niet.
Hooguit Marco Borsato, maar ja... die heeft toch ook wel heel Nederlandse liedjes en uitstraling.

Guus Meeuwis? Ook wel erg Hollands.. Maar wel erg authentiek.

Ik vrees dat we gewoon te weinig talent in huis hebben om nog een rol te kunnen spelen op het ESF.
We zijn al zo ver gezonken dat we echt met z'n allen geloven dat die bedroevende talentenjachten van ongekend hoog niveau zijn. Blijkbaar zijn we gebrainwashed door die jury's die zich elke week opnieuw overtreffen in superlatieven als een kandidaat 3 noten heeft weten te raken tijdens een knullig optreden.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_97624121
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 15:53 schreef Injetta het volgende:
Gordon met die groep lijkt me een heel slecht idee. Zeker als ze zelf hun nummer 'schrijven'. Ik weet niet of jullie het nieuwe nummer al gehoord hebben dat ze onlangs hebben uitgebracht. Nou.... dat is werkelijk om te huilen zo saaaaaai, doods en totaal helemaal niks.
Die Gordon is niet in staat om een echt leuk nummer te maken en als er een leuk nummer is, dan is alleen al de wijze waarop hij het brengt goed om meteen spontane kotsneigingen te krijgen.
Als we gaan voor het record hoog houden om niet door te gaan en ook zelfs van Belgie niks meer willen krijgen, dan moeten we Gordon sturen.

Weer een vrouw van 10 in het dozijn met een slappe depri ballad in een stomme jurk gaat ook niet werken.
Het moet een artiest zijn met een eigen sound, een eigen act, internationaal van uitstraling. Iemand die authentiek is en met een uitstraling die je scherm afspat.
En dan ondersteund door een club professionals die zorgen voor een echte professioneel optreden.

Maar ja.. er schiet me helaas niemand in het hoofd die daaraan voldoet.. Dat hebben we niet.
Hooguit Marco Borsato, maar ja... die heeft toch ook wel heel Nederlandse liedjes en uitstraling.

Guus Meeuwis? Ook wel erg Hollands.. Maar wel erg authentiek.

Ik vrees dat we gewoon te weinig talent in huis hebben om nog een rol te kunnen spelen op het ESF.
We zijn al zo ver gezonken dat we echt met z'n allen geloven dat die bedroevende talentenjachten van ongekend hoog niveau zijn. Blijkbaar zijn we gebrainwashed door die jury's die zich elke week opnieuw overtreffen in superlatieven als een kandidaat 3 noten heeft weten te raken tijdens een knullig optreden.
Lol Guus Meeuwis authentiek...

Wat artiesten die zeker kunnen scoren:

- Boris van Idols
- Ben Saunders
pi_97628350
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:48 schreef RiftNL het volgende:

[..]

- Boris van Idols
- Ben Saunders
Nee, ik denk dat Ben Saunders gigantisch af zal gaan. Hij past totáál niet bij het Songfestival.
pi_97630484
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:02 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat Ben Saunders gigantisch af zal gaan. Hij past totáál niet bij het Songfestival.
Ben Saunders zal zeker de aandacht trekken, maar dat is op zich niet voldoende. Hij heeft wel een uitstraling die opgemerkt wordt.

Toch denk ik niet dat het gaat werken.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_97630656
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:48 schreef RiftNL het volgende:

[..]

- Boris van Idols
- Ben Saunders
Je kunt van Guus Meeuwis zeggen wat je wilt. Maar hij heeft een geheel eigen stijl die al jaren en jaren stabiel is. Hij blijft gewoon heel erg zichzelf. Maar.. ik denk niet dat het wat is voor het Songfestival hoor. Daarvoor is het toch te onopvallend en te gewoon.

Boris vind ik zelf geweldig, maar ook daarvan verwacht ik niet vel van voor het ESF. Tenzij iemand een dijk van een nummer voor hem heeft. Iets dat helemaal bij hem en zijn stem past en dan nog steeds is een professionele act van belang. Hoe groot of klein ook. Het moet allemaal kloppen.

Als het allemaal voor niks moet en met een stelletje stagiaires en amateurs tja, dan mag je ook niet al te veel verwachtingen hebben.
pi_97793450
Waylon ziet Songfestival wel zitten

Waylon overweegt mee te doen aan het Eurovisie Songfestival, maar alleen als hij zijn eigen carrière ermee kan helpen.

"Je gaat dan wel voor Nederland, maar je hebt als ultieme doel je eigen carrière internationaal uit te bouwen", legt de zanger uit.

"Dan zou je je niks van de TROS en haar achterban aantrekken. Op die manier zou ik het ook wel willen. Dat is volgens mij de enige manier waarop het gaat werken. Anders niet", zegt Waylon die in 2005 meedeed aan het Nationaal Songfestival. Hij bleef toen in de voorronde steken.

Kritiek
Als ervaringsdeskundige snapt hij niet veel van de kritiek op de podiumprestaties van de 3JS, die vorige maand in de halve finale als allerlaatsten eindigden.

"Een liedje is toch je uitstraling? Het is een songfestival en toch geen circusfestival? Van de 3JS mag je niet verwachten dat ze een Toppers-pak aantrekken."

In 2008 werd de 31-jarige Waylon tweede bij Holland's Got Talent. Zijn grote doorbraak kwam het jaar daarop met de single Wicked Way en het bijbehorende album Wicked Ways

http://www.nu.nl/muziek/2(...)ival-wel-zitten.html
  maandag 6 juni 2011 @ 18:10:09 #105
345170 Roger_Epiales
pi_97795651
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:24 schreef Bundesrepublik het volgende:
Als ervaringsdeskundige snapt hij niet veel van de kritiek op de podiumprestaties van de 3JS, die vorige maand in de halve finale als allerlaatsten eindigden.
Ben je bij de TROS al ervaringsdeskundige als je een keer hebt meegedaan aan het NSF?
Verder heeft deze "ervaringsdeskundige" zeker niet naar het optreden gekeken tijdens de halve finale.
quote:
"Een liedje is toch je uitstraling? Het is een songfestival en toch geen circusfestival? Van de 3JS mag je niet verwachten dat ze een Toppers-pak aantrekken."
Heeft hij überhaupt de afgelopen jaren wel eens naar het ESF gekeken?
Feel free to insult me.
  maandag 6 juni 2011 @ 18:15:39 #106
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_97795879
Oh god, Waylon is een goede artiest hoor, maar iemand die zichzelf veel te serieus neemt ben ik bang.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 6 juni 2011 @ 19:06:39 #107
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97798694
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:02 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Met die logica (past het bij het songfestival) is het de laatste jaren wel steeds fout gegaan. Ik zou het met Ben Saunders wel aandurven.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 6 juni 2011 @ 19:50:36 #108
163650 Greys
pi_97801641
Honderd keer liever Waylon dan welke TROS muziekfeest artiest ook. Waylon zingt live prima en heeft de looks en uitstraling.
TROS, morgen nog contracteren graag voordat Geer zich bedenkt en toch weer mee wil doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 6 juni 2011 @ 19:52:35 #109
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_97801782
Mee eens hoor :D.
Hoogachtend,
Erik.
pi_97802997
Als hij niet snapt wat de kritiek is op de 3 J's. Dan houd ik me hart vast als hij zelf gaat, want dan snapt hij dus ook het songfestival niet.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 6 juni 2011 @ 20:17:37 #112
163650 Greys
pi_97803536
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 20:10 schreef Injetta het volgende:
Als hij niet snapt wat de kritiek is op de 3 J's. Dan houd ik me hart vast als hij zelf gaat, want dan snapt hij dus ook het songfestival niet.
Hij bedoelt denk ik dat als je een artiest 'kiest' die moet gaan, dat die artiest gewoon zichzelf moet kunnen blijven. Daarom zegt hij ook dat de Jees niet ineens in glitterpakjes a la de Toppers gaan staan. Kortom, dan had men de 3Js sowieso niet moeten sturen. Op het optreden zelf was niet zo heel veel aan te merken omdat de 3Js nou eenmaal zo zijn ;) Zo bedoelt hij het denk ik. Dat je het de 3Js zelf moeilijk kwalijk kunt nemen als ze zichzelf zijn daar.

Als Waylon zichzelf is op een Songfestival, is het een heel ander plaatje.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97812236
Ik denk dat Waylon inderdaad van zichzelf al meer uitstraling heeft als die hele 3 J's bij elkaar.
En je moet ook niet iets gaan doen dat helemaal niet bij je past. Daar heeft hij wel gelijk in.
Maar het kon ook bij de 3 J's toch wel professioneler hoor volgens mij. Of had dan iets gedaan met dat immense scherm, dat was nu ook het meest saaie wat je kon bedenken. Helemaal niks mee gedaan.

En het liedje was ook ruk.

Dus ik hoop dat Waylon die dingen ook wel heeft gezien en gehoord als zijnde 'ervaringsdeskundige'. :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 6 juni 2011 @ 22:17:09 #114
163650 Greys
pi_97812975
Het liedje is gekozen door de vakjury en het Nederlands publiek :P
En dat scherm, de TROS heeft 2 ton budget voor álles. Vervoer, artiesten, entourage, verblijfskosten, reclame uitingen (die enorme ballonnen van ze op die boot bv :') ) kleding etc. Ik denk dat er gewoon geen centen over waren en dat de TROS geen zin had om er veel moeite in te steken verder. Ik vind het niet echt aan de Jees om te zorgen dat er een flitsende achtergrond is, wellicht waren ze verkeerd geïnformeerd en dachten ze dat ze sowieso wel iets tofs zouden krijgen van de Duitse techniek.

Echt niet om alles goed te praten van het laatste optreden hoor :@
Maar ik denk serieus dat de 3Js er zelf heel weinig aan konden doen. Ze waren een van de weinigen die wilden gaan en deden gewoon wat ze altijd doen.

Waylon, Boris, Ben Saunders, het maakt mij weinig uit eigenlijk, lijkt me alledrie een goede keuze! w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97817620
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel budget de NOS heeft voor de dagelijkse live-uitzendingen tijdens de Tour De France.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 6 juni 2011 @ 23:15:17 #116
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_97817701
quote:
15s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:14 schreef Boldface het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel budget de NOS heeft voor de dagelijkse live-uitzendingen tijdens de Tour De France.
Dat is een ander potje.
pi_97817742
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:15 schreef Pino112 het volgende:
Dat is een ander potje.
Allemaal Publieke Omroep, allemaal keuzes.
pi_97818951
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:15 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Dat is een ander potje.
NSF/ESF moet uit hetzelfde potje komen als ander TROS amusement en tja.. Ledenreizen naar de sneeuw met fransje b. en muziekfeesten op het plein, daar kun je natuurlijk niet op bezuinigen :N.
dag
pi_98507565
Wibi Soerjadi met een zangeres.

Auditie organiseren om een zangeres te zoeken.
En een aantal componisten erbij zoeken voor een paar goede liedjes.
pi_98508595
Misschien moeten we ophouden met namen noemen. Doen ze in andere landen ook niet. Daar vullen ze eerst een procedure in. Ze kondigen aan op welke manier de selectiewedstrijden worden gehouden en wat daarvoor de regels zijn. Pas daarna komen artiesten in beeld.

In Nederland slaan we die stap doodleuk over, broedt de TROS-directeur deze zomer op een ei, totdat hij ergens in het najaar 'eureka' kraait en dan wordt er iets uit de hoge hoed getoverd waar we ons dan angstvallig aan vastklampen... - Zo gaat het nu al jaren.

Andere landen zijn alweer volop met 2012 bezig; in Nederland komen we niet verder dan wat amateuristisch gestuntel, cynisme en gekonkel. Het contrast is bijzonder groot.
pi_98516171
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:06 schreef Bundesrepublik het volgende:

En dan die Disney-knuffels van Wibi in het achtergrondkoor :D
pi_98518421
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Katrien, Oma Duck & Juffrouw Eugenia in het achtergrondkoor.
pi_98518629
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja....... dat lijkt me nu echt een wereldklapper........ _O- _O- _O-
pi_98520949
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:06 schreef Bundesrepublik het volgende:

Wieb mag van mij best gaan, maar het gaat in de eerste plaats om een goed liedje. Het is al een hele kunst om dat te maken, en als je dat dan hebt (en dan kom je in het gunstigste geval op iets uit als Italië dit jaar), moet het nog goedgekeurd worden door de deskundige jury.
pi_98521179
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:30 schreef Elfletterig het volgende:
Misschien moeten we ophouden met namen noemen. Doen ze in andere landen ook niet. Daar vullen ze eerst een procedure in. Ze kondigen aan op welke manier de selectiewedstrijden worden gehouden en wat daarvoor de regels zijn. Pas daarna komen artiesten in beeld.

In Nederland slaan we die stap doodleuk over, broedt de TROS-directeur deze zomer op een ei, totdat hij ergens in het najaar 'eureka' kraait en dan wordt er iets uit de hoge hoed getoverd waar we ons dan angstvallig aan vastklampen... - Zo gaat het nu al jaren.

Andere landen zijn alweer volop met 2012 bezig; in Nederland komen we niet verder dan wat amateuristisch gestuntel, cynisme en gekonkel. Het contrast is bijzonder groot.
De kans is, zoals het er nu naar uitziet, gigantisch dat het weer een goed bedoeld, maar amateuristisch geheel wordt. Enerzijds een artiest, die het optreden even tussen een paar andere schnabbels erbij doet. Anderzijds de organisatie die geen geld heeft en een gebrek aan organisatietalent. Dan krijg je dus, zoals dit jaar, dat iedereen een leuke act en achtergrond heeft bedacht, en dat de 3J's pas in de bus naar de repetitie samen met 1 of andere onduidelijke huppelkut gaan nadenken over de inrichting van het podium.
pi_98546450
* Boldface kijkt nog een keer op de kalender. Nee, het is vandaag toch echt niet 1 april.

quote:
Sieneke naar Duitsland
Sieneke Peeters richt haar pijlen op Duitsland. De 19-jarige zangeres, die vorig jaar voor Nederland meedeed aan het Eurovisie Songfestival met het nummer Shala Lie, geeft over drie weken een optreden voor de Duitse televisie.

"Ik ga daar mijn Songfestivalnummer zingen. Gewoon in de Nederlandse taal overigens", vertelt Sieneke aan het AD. "Een vertaling in het Duits zou de kwaliteit van het origineel en de herkenbaarheid van het nummer misschien te veel aantasten."

De Nijmeegse is nieuwsgierig naar wat haar te wachten staat. "De belangstelling voor mij als zangeres schijnt daar groot te zijn", zegt ze. "Ik ben benieuwd waar het tv-optreden toe zal leiden."
Bron: http://www.depers.nl/ente(...)-naar-Duitsland.html (Ja, het staat er gewoon echt. En nee, het is geen bijdrage van De Speld)

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen... _O-
pi_98548284
Leuk voor d'r.
pi_98549142
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:19 schreef Boldface het volgende:
[me=Boldface] kijkt nog een keer op de kalender. Nee, het is vandaag toch echt niet 1 april.
[/me]

[..]

Bron: http://www.depers.nl/ente(...)-naar-Duitsland.html (Ja, het staat er gewoon echt. En nee, het is geen bijdrage van De Speld)

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen... _O-
Het zou me niet eens verbazen als ze er daadwerkelijk voet aan de grond krijgt. Nee, echt niet.

In Duitsland, een land waar David Hasselhoff en Modern Talking groot zijn/waren, houden ze wel van een beetje volks met een lekker wansmakelijk sausje. Minstens zo erg als hier. :)

En toen Jan Smit nog een Jantje was, zong hij daar z'n mierzoete smartlappen in zalen met tienduizenden mensen. :)

Ze heeft ook typisch zo'n soort styling waarvan ik het vermoeden heb dat onze oosterburen het weleens heel leuk zouden kunnen vinden...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2011 12:45:00 ]
pi_98550542
Misschien kan ze dan emigreren ofzo...
pi_98574573
quote:
15s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:11 schreef Boldface het volgende:
Misschien kan ze dan emigreren ofzo...
Voor! :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: