Het zijn De Toppers... dat blijven vier middelbare heren die te hip willen doen... dat moesten we maar niet meer willenquote:
In ieder genre, dus ook ballads, zijn er maar 1 of 2 nummers die in de top meedoen. De kans dat Nederland daar bijhoort is vrij beperkt, omdat er altijd wel iets verknald wordt in het optreden. Maar dat geldt natuurlijk bij elk type inzending.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:19 schreef TheVulture het volgende:
Ik word altijd een beetje huiverig van een ballad... op de een of andere manier krijgen wij het niet voor elkaar om een ballad zodanig neer te zetten dat we massa's stemmen trekken...
Dat voelt toch een beetje als Luxemburg dat afwacht hoe het Nederlands Elftal voetbalt, en daar op inspeelt om te winnen. Ik vind dat we niet meteen de underdog moeten spelen, en gewoon van eigen kracht uit moeten gaan. Als je wilt winnen, moet het nummer toch het beste van alles zijn.quote:Wat misschien slimmer is is om uberhaupt te wachten tot er wat deelnemers bekend zijn... kijken welke stijl er overheerst en dan je keus maken... als er al veel ballads zijn, kies uptempo en andersom... Azerbaijan was dit jaar het allerlaatste land dat zijn lied bekend maakte... en hun liedje sprong er wel gelijk uit in samenstelling van act en liedje
Dat kan zijn maar als je even wacht met je inzending kiezen weet je in ieder geval wat veel trends zijn en dan kun je juist iets krachtigs unieks kiezen... als er 20 ballads zijn gekozen zou je wel gek zijn om ook nog eens een ballad te kiezen...quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:57 schreef Fred_B het volgende:
Dat voelt toch een beetje als Luxemburg dat afwacht hoe het Nederlands Elftal voetbalt, en daar op inspeelt om te winnen. Ik vind dat we niet meteen de underdog moeten spelen, en gewoon van eigen kracht uit moeten gaan. Als je wilt winnen, moet het nummer toch het beste van alles zijn.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat kan zijn maar als je even wacht met je inzending kiezen weet je in ieder geval wat veel trends zijn en dan kun je juist iets krachtigs unieks kiezen... als er 20 ballads zijn gekozen zou je wel gek zijn om ook nog eens een ballad te kiezen...
Als meerdere landen dat idee hebben schiet je er toch niks mee op. En dat het niet altijd goed gaat als Nederland op eigen kracht vertrouwt is de laatste jaren al genoeg geblekenquote:Op woensdag 1 juni 2011 21:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat voelt toch een beetje als Luxemburg dat afwacht hoe het Nederlands Elftal voetbalt, en daar op inspeelt om te winnen. Ik vind dat we niet meteen de underdog moeten spelen, en gewoon van eigen kracht uit moeten gaan. Als je wilt winnen, moet het nummer toch het beste van alles zijn.
Ik denk dat dat eerder aan Nederland zelf ligt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:03 schreef Knutknuttsson het volgende:
Afwachten of niet, stuur gewoon geen ballad. Werkt niet voor Nederland.
Lol Guus Meeuwis authentiek...quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:53 schreef Injetta het volgende:
Gordon met die groep lijkt me een heel slecht idee. Zeker als ze zelf hun nummer 'schrijven'. Ik weet niet of jullie het nieuwe nummer al gehoord hebben dat ze onlangs hebben uitgebracht. Nou.... dat is werkelijk om te huilen zo saaaaaai, doods en totaal helemaal niks.
Die Gordon is niet in staat om een echt leuk nummer te maken en als er een leuk nummer is, dan is alleen al de wijze waarop hij het brengt goed om meteen spontane kotsneigingen te krijgen.
Als we gaan voor het record hoog houden om niet door te gaan en ook zelfs van Belgie niks meer willen krijgen, dan moeten we Gordon sturen.
Weer een vrouw van 10 in het dozijn met een slappe depri ballad in een stomme jurk gaat ook niet werken.
Het moet een artiest zijn met een eigen sound, een eigen act, internationaal van uitstraling. Iemand die authentiek is en met een uitstraling die je scherm afspat.
En dan ondersteund door een club professionals die zorgen voor een echte professioneel optreden.
Maar ja.. er schiet me helaas niemand in het hoofd die daaraan voldoet.. Dat hebben we niet.
Hooguit Marco Borsato, maar ja... die heeft toch ook wel heel Nederlandse liedjes en uitstraling.
Guus Meeuwis? Ook wel erg Hollands.. Maar wel erg authentiek.
Ik vrees dat we gewoon te weinig talent in huis hebben om nog een rol te kunnen spelen op het ESF.
We zijn al zo ver gezonken dat we echt met z'n allen geloven dat die bedroevende talentenjachten van ongekend hoog niveau zijn. Blijkbaar zijn we gebrainwashed door die jury's die zich elke week opnieuw overtreffen in superlatieven als een kandidaat 3 noten heeft weten te raken tijdens een knullig optreden.
Nee, ik denk dat Ben Saunders gigantisch af zal gaan. Hij past totáál niet bij het Songfestival.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:48 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Lol Guus Meeuwis authentiek...
Wat artiesten die zeker kunnen scoren:
- Boris van Idols
- Ben Saunders
Ben Saunders zal zeker de aandacht trekken, maar dat is op zich niet voldoende. Hij heeft wel een uitstraling die opgemerkt wordt.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:02 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat Ben Saunders gigantisch af zal gaan. Hij past totáál niet bij het Songfestival.
Je kunt van Guus Meeuwis zeggen wat je wilt. Maar hij heeft een geheel eigen stijl die al jaren en jaren stabiel is. Hij blijft gewoon heel erg zichzelf. Maar.. ik denk niet dat het wat is voor het Songfestival hoor. Daarvoor is het toch te onopvallend en te gewoon.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:48 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Lol Guus Meeuwis authentiek...
Wat artiesten die zeker kunnen scoren:
- Boris van Idols
- Ben Saunders
Ben je bij de TROS al ervaringsdeskundige als je een keer hebt meegedaan aan het NSF?quote:Op maandag 6 juni 2011 17:24 schreef Bundesrepublik het volgende:
Als ervaringsdeskundige snapt hij niet veel van de kritiek op de podiumprestaties van de 3JS, die vorige maand in de halve finale als allerlaatsten eindigden.
Heeft hij überhaupt de afgelopen jaren wel eens naar het ESF gekeken?quote:"Een liedje is toch je uitstraling? Het is een songfestival en toch geen circusfestival? Van de 3JS mag je niet verwachten dat ze een Toppers-pak aantrekken."
Met die logica (past het bij het songfestival) is het de laatste jaren wel steeds fout gegaan. Ik zou het met Ben Saunders wel aandurven.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:02 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat Ben Saunders gigantisch af zal gaan. Hij past totáál niet bij het Songfestival.
Hij bedoelt denk ik dat als je een artiest 'kiest' die moet gaan, dat die artiest gewoon zichzelf moet kunnen blijven. Daarom zegt hij ook dat de Jees niet ineens in glitterpakjes a la de Toppers gaan staan. Kortom, dan had men de 3Js sowieso niet moeten sturen. Op het optreden zelf was niet zo heel veel aan te merken omdat de 3Js nou eenmaal zo zijnquote:Op maandag 6 juni 2011 20:10 schreef Injetta het volgende:
Als hij niet snapt wat de kritiek is op de 3 J's. Dan houd ik me hart vast als hij zelf gaat, want dan snapt hij dus ook het songfestival niet.
Dat is een ander potje.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:14 schreef Boldface het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel budget de NOS heeft voor de dagelijkse live-uitzendingen tijdens de Tour De France.
NSF/ESF moet uit hetzelfde potje komen als ander TROS amusement en tja.. Ledenreizen naar de sneeuw met fransje b. en muziekfeesten op het plein, daar kun je natuurlijk niet op bezuinigenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |