Ze zitten eraan vastgenietquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zou ik dan toch maar even laten vastleggen. Leuk dat die meneer de verkoper heel aardig was en zo, maar voor je EIGEN gemoedsrust zou ik toch maar zorgen dat ze straks achteraf niet ineens met een verhaaltje aan kunnen komen waarmee ze zich daar onderuit wurmen.
Nederlanders en hun smaakquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:18 schreef CoolGuy het volgende:
http://drimble.nl/bericht/1316574
In het eerste halfjaar van 2010 werden er in totaal 320.203 nieuwe personenwagens ingeschreven, 17,2 procent dan tijdens de eerste zes maanden van verleden jaar. Renault is het best verkochte automerk, terwijl Maybach geen enkele nieuwe klant mocht verwelkomen.
Inschrijvingen automerken januari tot en met juni 2010
1.Renault (34.156)
2.Peugeot (32.400)
3.Volkswagen (30.412)
4.Citroën (28.968)
5.Opel (24.037)
6.Ford (21.420)
7.Audi (17.846)
8.BMW (17.328)
9.Toyota (12.533)
10.Mercedes (11.537)
11.Volvo (10.143)
12.Fiat (9.469)
13.Nissan (9.072)
14.Skoda (8.676)
15.Seat (5.806)
16.Kia (5.743)
Ik zeg niet dat een Kia troep is. Ik zeg dat het niet het meest geweldige merk is dat je had kunnen kopen. Meer niet.
Dat.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mensen die de smaak van anderen niet respecteren.
Tja, ik weet niet hoe het zit met die oude folder, of dat Kia op die 1.6 vroeger wel 4wd leverde, maar ik vind dat ook een raar verhaal. Overigens, als je een SUV koopt (of welke auto dan ook, maar vooral bij een SUV lijkt me omdat het daar echt een item is) dan weet je toch wel of je 4wd hebt of 2wd? Even los van wat het boekje zegt (zou het daar echt fout in hebben gestaan?) roept de verkoper daar toch ook iets over? Je wéét toch wel of je auto 4wd heeft?quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:54 schreef DS4 het volgende:
Ik heb een beetje het idee dat TS ons voor het lapje houdt... Eerst roepen dat hij hem de dag na bestellen gaat betalen (hetgeen onjuist bleek te zijn, verderop wordt er gepind), de auto die is gekocht heeft 2wd, dan weer 4wd en als de inconsequentie boven tafel komt toch maar weer 2wd. Vervruikscijfers die TS noemt kloppen niet. Het verhaal dat Kia een van de 3 beste merken is... omdat Kia het zegt... zo naief is niemand...
I call bullshit!
Het is al langer bekend dat VW een heel betrouwbaar imago heeft maar dit lang niet altijd waarmaakt.quote:Opvallend is verder dat Volkswagen het niet zo heel best heeft gedaan, slechts vijf merken bleken onbetrouwbaarder.
Nee natuurlijk maken ze dat lang niet altijd waarquote:Op donderdag 19 mei 2011 11:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
Coolguy, misschien moet je, je mening over de VW betrouwbaarheid maar eens heroverwegen.
[..]
Het is al langer bekend dat VW een heel betrouwbaar imago heeft maar dit lang niet altijd waarmaakt.
Lekkere test ook. Ze tellen het aantal problemen dat een auto heeft, niet het aantal auto's met een probleem.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
Coolguy, misschien moet je, je mening over de VW betrouwbaarheid maar eens heroverwegen.
[..]
Het is al langer bekend dat VW een heel betrouwbaar imago heeft maar dit lang niet altijd waarmaakt.
Dat vind ik een rare conclusie. Ze kijken gewoon naar hoeveel problemen er zijn op 100 auto's. Als 1 op 10 auto's van VW elk 10 problemen heeft is er volgens jou niks aan de hand. Nou als ik op voorhand wist dat 10% kans had op een wrak dan kan de dealer de auto ook houden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Lekkere test ook. Ze tellen het aantal problemen dat een auto heeft, niet het aantal auto's met een probleem.
Als namelijk lincoln bij elke auto 1 probleem heeft en VW 10 problemen per auto, dan is VW nog steeds betrouwbaarder.
Volgens mijn redenering zou je met een lincoln 100% kans hebben dat je langs de kant stil komt te staan. Bij VW maar 10%. Waar zou jij dan voor kiezen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:30 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Dat vind ik een rare conclusie. Ze kijken gewoon naar hoeveel problemen er zijn op 100 auto's. Als 1 op 10 auto's van VW elk 10 problemen heeft is er volgens jou niks aan de hand. Nou als ik op voorhand wist dat 10% kans had op een wrak dan kan de dealer de auto ook houden.
Ach, in veel betrouwbaarheidsonderzoeken staan ze weldegelijk bovenaan. De Golf is samen met de 1 serie de top in het belangrijkste segment als het om betrouwbaarheid gaat. En dat verbaast mij niets: de 1 serie van mijn vrouw heeft in 265K km's alleen een kapotte DVD lezer en een niet goed terugverende handgreep gehad en de GTI van mijn moeder heeft een sensor in het verwarmingssyteem moeten laten vervangen en dat was het dan.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
Coolguy, misschien moet je, je mening over de VW betrouwbaarheid maar eens heroverwegen.
[..]
Het is al langer bekend dat VW een heel betrouwbaar imago heeft maar dit lang niet altijd waarmaakt.
Het voordeel is dan dat je de Lincoln maar 1x hoeft te fixen terwjil je met je VW nog 9x terug mag... En dit onderzoek zegt wel degelijk iets; namelijk dat je op 100 VW's 191 problemen tegen komt. Bij Lincoln maar 101 op de 100 auto's. De kans op een probleem is bij VW dus gewoon hoger. Per individueel geval kan het nog steeds zo zijn dat jouw VW het perfect doet en geen defecten kent maar over 100 auto's gezien is de kans groter.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgens mijn redenering zou je met een lincoln 100% kans hebben dat je langs de kant stil komt te staan. Bij VW maar 10%. Waar zou jij dan voor kiezen?
Zolang je niet alle getallen weet (wat je nooit krijgt bij statistieken), kun je elk resultaat maken wat je wilt.
Edit: Oh, en ik zeg niet dat er niets aan de hand is, maar dat de kans dat het je eigen auto is gewoon kleiner is. Deze test Dit onderzoek zegt dus gewoon echt helemaal geen zak...
De kans op een probleem is dus niet hoger. De kans dat je meerdere problemen tegelijk hebt wel. Dat probeer ik je net uit te leggen...quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:42 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Het voordeel is dan dat je de Lincoln maar 1x hoeft te fixen terwjil je met je VW nog 9x terug mag... En dit onderzoek zegt wel degelijk iets; namelijk dat je op 100 VW's 191 problemen tegen komt. Bij Lincoln maar 101 op de 100 auto's. De kans op een probleem is bij VW dus gewoon hoger. Per individueel geval kan het nog steeds zo zijn dat jou VW het perfect doet en geen defecten kent maar over 100 auto's gezien is de kans groter.
Allemaal leuk en aardig, maar er is nog wel een kanttekening te maken en dat is: welk probleem? Een van de ledjes van de dagrijverlichting stuk is toch net van een andere orde dan krukas gebroken...quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:42 schreef MrFl0ppY het volgende:
Het voordeel is dan dat je de Lincoln maar 1x hoeft te fixen terwjil je met je VW nog 9x terug mag... En dit onderzoek zegt wel degelijk iets; namelijk dat je op 100 VW's 191 problemen tegen komt. Bij Lincoln maar 101 op de 100 auto's. De kans op een probleem is bij VW dus gewoon hoger. Per individueel geval kan het nog steeds zo zijn dat jouw VW het perfect doet en geen defecten kent maar over 100 auto's gezien is de kans groter.
Dat dus.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar er is nog wel een kanttekening te maken en dat is: welk probleem? Een van de ledjes van de dagrijverlichting stuk is toch net van een andere orde dan krukas gebroken...
Onderhoud is natuurlijk een belangrijke factor. Maar wat te denken van gebruik? Iedere ochtend met koude motor in de toeren stampen levert fors meer slijtage op dan een rustig begin. Veel stadsverkeer levert meer slijtage op dan veel snelwegverkeer. Enz. enz.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:10 schreef Opa_vertelt het volgende:
Onderhoud is imho toch echt wel het toverwoord hoor. Dingen gaan heus niet zomaar kapot,
of je moet (zoals ik al eerder zei) de pech hebben dat je net een maandagochtend-auto treft.
Als je je auto goed onderhoud laat je dat soort dingen wel.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onderhoud is natuurlijk een belangrijke factor. Maar wat te denken van gebruik? Iedere ochtend met koude motor in de toeren stampen levert fors meer slijtage op dan een rustig begin. Veel stadsverkeer levert meer slijtage op dan veel snelwegverkeer. Enz. enz.
Reeds daarom vergelijkt men per definitie appels met peren.
Ja Nederlandse schijnen inderdaad van franse auto's te houden.quote:
Ik heb een Renault Laguna GT DCi gehad met 6bak, heerlijke auto om veel snelwegkilometers meequote:Op donderdag 19 mei 2011 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ja Nederlandse schijnen inderdaad van franse auto's te houden.
Ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden.
Maargoed, ieder zijn meug. Zolang ik er maar niet in hoef te rijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |