abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97017579
Morgen ga ik hem betalen bij de Kia garage :) Heb de 1.6 met alle opties genomen zoals achteruitrij camera en navigatie aan boord :)

  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 01:18:00 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97017608
http://drimble.nl/bericht/1316574

In het eerste halfjaar van 2010 werden er in totaal 320.203 nieuwe personenwagens ingeschreven, 17,2 procent dan tijdens de eerste zes maanden van verleden jaar. Renault is het best verkochte automerk, terwijl Maybach geen enkele nieuwe klant mocht verwelkomen.

Inschrijvingen automerken januari tot en met juni 2010
1.Renault (34.156)
2.Peugeot (32.400)
3.Volkswagen (30.412)
4.Citroën (28.968)
5.Opel (24.037)
6.Ford (21.420)
7.Audi (17.846)
8.BMW (17.328)
9.Toyota (12.533)
10.Mercedes (11.537)
11.Volvo (10.143)
12.Fiat (9.469)
13.Nissan (9.072)
14.Skoda (8.676)
15.Seat (5.806)
16.Kia (5.743)

Ik zeg niet dat een Kia troep is. Ik zeg dat het niet het meest geweldige merk is dat je had kunnen kopen. Meer niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97017635
Misschien omdat mensen de ''indruk'' hebben dat het slecht is? Verrassend dat Renault hoog staat (Franse auto's fail). Opa komt zo met een voorbeeldje waaruit blijkt dat inruil tussen VW en Kia geen fuck uitmaakt.
pi_97017636
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:36 schreef RiftNL het volgende:

Wil graag recente bronnen zien dat de inruil aanzienlijk lager is voor een auto met dezelfde aankoopwaarde.
Recente bronnen zijn geeneens nodig. Kijk eens om je heen naar 2dehands
prijzen van Sportage's en (bijvoorbeeld) Golfjes van 2.5 tot 3 jaar oud.. Het
scheelt tegenwoordig echt zoveel niet meer. De waardevastheid-hoogtijdagen
van (o.a.) Volkswagen zijn echt voorbij hoor. Van de meeste modellen tenminste.

Laten we 2 auto's nemen welke beide zo goed als hetzelfde kostten toen ze nieuw waren.
1. Kia Sportage 2.0 uit 2009 - 141pk - ca. ¤22k
2. VW Golf 1.4 TSi uit 2009 - 122pk - ca. ¤22k

Kijk nu eens wat de waardebepaling van zo'n auto nu is. 2.5 jaar later en met 50.000km op de teller..
1. Kia Sportage 2.0 uit 2009 - 141pk - ca. ¤13k
2. VW Golf 1.4 TSi uit 2009 - 122pk - ca. ¤14k

Scheelt op zich niet eens zo veel toch? Inkoopwaarde van de Golf is maar ¤1k meer.

Weet je wat? Het is natuurlijk geen vergelijk, zo'n SUV met een Golfje.
Laten we het eens doen met 2 dikke SUV's. De één van Kia, de ander VW.

1. Kia Sportage 2.7 V6 uit 2009 - 175pk - ca. ¤37k
2. VW Tiguan 2.0 TFSi uit 2009 - 170pk - ca. ¤37k

Ook nu weer eens kijken wat de inkoopprijzen zijn van deze 2 in na 2.5 jaar en 50.000km op de teller..

1. Kia Sportage 2.7 V6 uit 2009 - 175pk - ca. ¤20k
2. VW Tiguan 2.0 TFSi uit 2009 - 170pk - ca. ¤23k

Ook hier weer (imho) geen enorm verschil. Nu natuurlijk de hamvraag; Is het rijden in een Kia Sportage
je de meerprijs van ¤1000 (vergeleken met de golf) of ¤3000 (vergeleken met de Tiguan) waard? Tja.. :)
Nee.
pi_97017662
Opa is baas _O_
  donderdag 19 mei 2011 @ 01:21:35 #6
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_97017700
dit jaar zijn er al 2252 sportage's over de toonbank gegaan.

http://www.autoweek.nl/ve(...)&modelserie=Sportage
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 01:23:41 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97017742
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:19 schreef RiftNL het volgende:
Misschien omdat mensen de ''indruk'' hebben dat het slecht is? Verrassend dat Renault hoog staat (Franse auto's fail). Opa komt zo met een voorbeeldje waaruit blijkt dat inruil tussen VW en Kia geen fuck uitmaakt.
Dat kan zeer zeker kloppen. Daarom heeft Kia ook die 7 jaar garantie geintroduceerd. Dat straalt vertrouwen uit, zodat kopers overstag gaan. Het is nu nog te vroeg om iets te kunnen zeggen over die stap die ze genomen hebben, want als straks blijkt dat er toch binnen 7 jaar allerlei gebreken optreden en die moeten allemaal binnen de garantie opgelost worden dan is het zo dat
1. de praktijk uitwijst dat de autos kwalitatief toch niet zo goed zijn en
2. als dat allemaal binnen de garantie opgelost moet worden genereert dat geen omzet, wat niet goed is voor Kia.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97017762
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat kan zeer zeker kloppen. Daarom heeft Kia ook die 7 jaar garantie geintroduceerd. Dat straalt vertrouwen uit, zodat kopers overstag gaan. Het is nu nog te vroeg om iets te kunnen zeggen over die stap die ze genomen hebben, want als straks blijkt dat er toch binnen 7 jaar allerlei gebreken optreden en die moeten allemaal binnen de garantie opgelost worden dan is het zo dat
1. de praktijk uitwijst dat de autos kwalitatief toch niet zo goed zijn en
2. als dat allemaal binnen de garantie opgelost moet worden genereert dat geen omzet, wat niet goed is voor Kia.
Denk je niet dat ze dat allang getest hebben etc? Je gaat toch niet eerst een garantie introduceren en dan afwachten etc... Zoiets test je vantevoren, zeker bij 2252 auto's die zoals hierboven staat al verkocht zijn x 30.000 gemiddeld per stuk.
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 01:27:20 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97017807
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:24 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Denk je niet dat ze dat allang getest hebben etc? Je gaat toch niet eerst een garantie introduceren en dan afwachten etc... Zoiets test je vantevoren, zeker bij 2252 auto's die zoals hierboven staat al verkocht zijn x 30.000 gemiddeld per stuk.
Jij bent echt een beetje naief is 't niet?

VW heeft van de Golf dit jaar al 5.703 auto's verkocht, dus ik weet niet zo goed wat je punt daarmee is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97017827
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:19 schreef RiftNL het volgende:
Verrassend dat Renault hoog staat (Franse auto's fail).
Kleine Franse auto's zijn probleemloos en goedkoop.
pi_97017842
Het is gewoon een kwestie van smaak, mensen. Ik ben zelf van mening dat er geen écht slechte
auto's meer zijn. Je kunt natuurlijk altijd een "maandagochtend" model treffen (zoals mijn neef
wiens versnellingsbak (automaat) van zijn 6 weken oude Bora 1.8T totaal naar de filistijnen ging
of mijn rampen-GTi van een jaar oud waar alles aan kapot ging wat maar kon. Maar over het
algemeen zijn de auto's wel goed, mits ook goed onderhouden natuurlijk. Wat overblijft is de
keuze. Wil ik in een model rijden wat ik zelf ontzettend mooi vind met als bijkomstigheid dat hij
bij inruil iets minder waard is of wil ik een auto rijden waar ik niets mee heb maar na 3 jaar een
kleine duizend euro hogere inruilwaarde mee haal. Het is allemaal de keuze van de koper zelf..
Nee.
pi_97017854
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij bent echt een beetje naief is 't niet?

VW heeft van de Golf dit jaar al 5.703 auto's verkocht, dus ik weet niet zo goed wat je punt daarmee is.
Je zegt dat het afwachten is wat de toekomst gaat brengen omtrend de garantie etc. Denk je niet dat ze de auto's jaren aan een stuk getest hebben alvorens ze dit hebben ingevoerd? Natuurlijk wel anders zouden ze zichzelf in de vingers snijden.

@Piet Totdat er iets in het dashboard kapot gaat of daaromheen (meegemaakt met een Megane) dan wordt je niet vrolijk van het kostenplaatje.
pi_97017881
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:28 schreef Opa_vertelt het volgende:
Het is gewoon een kwestie van smaak, mensen. Ik ben zelf van mening dat er geen écht slechte
auto's meer zijn. Je kunt natuurlijk altijd een "maandagochtend" model treffen (zoals mijn neef
wiens versnellingsbak (automaat) van zijn 6 weken oude Bora 1.8T totaal naar de filistijnen ging
of mijn rampen-GTi van een jaar oud waar alles aan kapot ging wat maar kon. Maar over het
algemeen zijn de auto's wel goed, mits ook goed onderhouden natuurlijk. Wat overblijft is de
keuze. Wil ik in een model rijden wat ik zelf ontzettend mooi vind met als bijkomstigheid dat hij
bij inruil iets minder waard is of wil ik een auto rijden waar ik niets mee heb maar na 3 jaar een
kleine duizend euro hogere inruilwaarde mee haal. Het is allemaal de keuze van de koper zelf..
100% waar alhoewel ik met de dealer heb afgesproken dat ik er binnen 3 jaar minimaal 20k voor terug krijg, dit wordt aankomende week ongeveer op papier vermeld :) Dus een waarde behoud van 70% ongeveer.
  donderdag 19 mei 2011 @ 01:31:50 #14
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_97017914
ik weet niet of de vraag al voorbij gekomen is maar waarom het besluit om voor een hagel nieuwe wagen te gaan?
pi_97017935
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:31 schreef flap_konijn het volgende:
ik weet niet of de vraag al voorbij gekomen is maar waarom het besluit om voor een hagel nieuwe wagen te gaan?
Omdat we het geld kunnen missen en hem binnen 3 jaar willen inruilen (voor dat geld koop je gewoon weer een splinternieuwe of je legt laten we zeggen 5k bij wat makkelijk haalbaar is) en ik genoeg had van al die malafide garagisten (ook BOVAG garages!) en de kosten van 2de hands auto's.
pi_97017938
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:30 schreef RiftNL het volgende:

[..]

100% waar alhoewel ik met de dealer heb afgesproken dat ik er binnen 3 jaar minimaal 20k voor terug krijg, dit wordt aankomende week ongeveer op papier vermeld :) Dus een waarde behoud van 70% ongeveer.
Zo, dat is best netjes. Ford doet volgens mij ook zoiets. Dacht dat ik dat ooit eens had gelezen.
Nee.
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 01:34:07 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97017954
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:30 schreef RiftNL het volgende:

[..]

100% waar alhoewel ik met de dealer heb afgesproken dat ik er binnen 3 jaar minimaal 20k voor terug krijg, dit wordt aankomende week ongeveer op papier vermeld :) Dus een waarde behoud van 70% ongeveer.
Dan zou ik de voorwaarden wel even heel goed in de gaten houden, want het is denk ik niet zo dat als jij die auto in die 3 jaar tot op de draad op rijdt, je vervolgens nog vrolijk minimaal 20k terug krijgt.

quote:
Tot zover lijken we niet erg te spreken over de Sportage, maar niets is minder waar. Ondanks het feit dat de auto in Duitsland is ontworpen en een paar landen verderop wordt gemaakt, is ie simpelweg niet zo verfijnd als andere Europese producten. Dat weet je van tevoren; je shopt immers bij de Kia-dealer omdat je een aardige auto wil voor een schappelijke prijs. Zocht je meer verfijning, dan kocht je wel een Volkswagen Tiguan of BMW X1, waarvoor je tevens een stukje dieper in de buidel zou moeten tasten.
Van: http://www.topgearmagazin(...)utomaat-test-drives/ maar wordt niet als vervelende auto gezien. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97017955
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:33 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Zo, dat is best netjes. Ford doet volgens mij ook zoiets. Dacht dat ik dat ooit eens had gelezen.
Was een tip van mn pa die zei dat ik dat zeker moest aanhalen of anders de auto ergens anders moest kopen. Op papier kunnen ze je niks maken als je hem komt inruilen :)
pi_97017977
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan zou ik de voorwaarden wel even heel goed in de gaten houden, want het is denk ik niet zo dat als jij die auto in die 3 jaar tot op de draad op rijdt, je vervolgens nog vrolijk minimaal 20k terug krijgt.

[..]

Van: http://www.topgearmagazin(...)utomaat-test-drives/ maar wordt niet als vervelende auto gezien. :)
Voorwaarden? Heb gewoon een A4 papier waarop vermeld staat dat ze dat teruggeven easy as that :) Uiteraard moet je niet aankomen met een gare motor etc maar als je er gewoon normaal mee rijd (laten we zeggen 10-20k p jaar) geen probleem :)
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 01:38:12 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97018031
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:35 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Voorwaarden? Heb gewoon een A4 papier waarop vermeld staat dat ze dat teruggeven easy as that :) Uiteraard moet je niet aankomen met een gare motor etc maar als je er gewoon normaal mee rijd (laten we zeggen 10-20k p jaar) geen probleem :)
Nou het lijkt me dat dat verhaal van 'uiteraard moet je niet aankomen met een gare motor' wel wordt opgenomen als uitzondering, en ik denk dat er zo nog wel heel wat uitzonderingen zijn. Dat lijkt me logisch, want anders snijdt die verkoper zichzelf in de vingers. Rij jij in 2,5 jaar die auto finaal maar dan ook finaal op, en dan kom je terug bij de dealer en dan moet ie voor een bak die rijp is voor de sloop nog 20k terug geven.

Ik denk wel dat daar nog wat haakjes en oogjes aan zitten.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 19 mei 2011 @ 01:39:15 #21
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_97018049
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou het lijkt me dat dat verhaal van 'uiteraard moet je niet aankomen met een gare motor' wel wordt opgenomen als uitzondering, en ik denk dat er zo nog wel heel wat uitzonderingen zijn. Dat lijkt me logisch, want anders snijdt die verkoper zichzelf in de vingers. Rij jij in 2,5 jaar die auto finaal maar dan ook finaal op, en dan kom je terug bij de dealer en dan moet ie voor een bak die rijp is voor de sloop nog 20k terug geven.

Ik denk wel dat daar nog wat haakjes en oogjes aan zitten.
dus over 3 jaar weer een kia als ik het goed begrijp dat is nog eens klantenbinding :D
pi_97018052
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou het lijkt me dat dat verhaal van 'uiteraard moet je niet aankomen met een gare motor' wel wordt opgenomen als uitzondering, en ik denk dat er zo nog wel heel wat uitzonderingen zijn. Dat lijkt me logisch, want anders snijdt die verkoper zichzelf in de vingers. Rij jij in 2,5 jaar die auto finaal maar dan ook finaal op, en dan kom je terug bij de dealer en dan moet ie voor een bak die rijp is voor de sloop nog 20k terug geven.

Ik denk wel dat daar nog wat haakjes en oogjes aan zitten.
Gewoon dezelfde voorwaarden als op de garantie chef :)
pi_97018058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:39 schreef flap_konijn het volgende:

[..]

[..]

dus over 3 jaar weer een kia als ik het goed begrijp dat is nog eens klantenbinding :D
Zien we dan wel weer :)
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 01:41:15 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97018094
Hier. Dit is wel een interessant artikeltje, vergelijking tussen de VW Tiguan en vergelijkbare auto's van andere merken:

http://www.topgearmagazin(...)end-fun-test-drives/

quote:
Jeep levert je een Patriot-instapper voor net onder de dertig mille. Daar krijg je een 170-pk sterke viercilinder voor die permanent alle vier de wielen aandrijft. Geen slechte aanbieding. Voor ruim dertig mille levert Jeep je ook een Compass met dezelfde specificaties, alleen heeft die z’n uiterlijk tegen. Bij Kia krijg je voor 33.995 euro een Sorento met 240-pk sterke V6 en inschakelbare vierwielaandrijving. Een zeer goede aanbieding, niet? Je kunt bij Kia ook een tree lager instappen, maar dan krijg je een Sportage. Dat wil je niet.
:P

Ik plaag je maar wat. Ik blijf erbij dat het een leuke auto is, maar ook niet meer dan dat. Maar ik ga wel m'n nest opzoeken. Het is laat genoeg inmiddels zie ik.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 01:42:50 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97018125
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:39 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Gewoon dezelfde voorwaarden als op de garantie chef :)
Dat zou ik dan toch maar even laten vastleggen. Leuk dat die meneer de verkoper heel aardig was en zo, maar voor je EIGEN gemoedsrust zou ik toch maar zorgen dat ze straks achteraf niet ineens met een verhaaltje aan kunnen komen waarmee ze zich daar onderuit wurmen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97018147
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat zou ik dan toch maar even laten vastleggen. Leuk dat die meneer de verkoper heel aardig was en zo, maar voor je EIGEN gemoedsrust zou ik toch maar zorgen dat ze straks achteraf niet ineens met een verhaaltje aan kunnen komen waarmee ze zich daar onderuit wurmen.
Ze zitten eraan vastgeniet ;) Maak je niet druk dat zit snor :) Heb je er nog nooit van gehoord ofzo? Zoiets is std hoor als je een nieuwe auto koopt dat je dat laat vastleggen, doe je dat niet dan ben je dom bezig :D
pi_97021757
Ik heb een beetje het idee dat TS ons voor het lapje houdt... Eerst roepen dat hij hem de dag na bestellen gaat betalen (hetgeen onjuist bleek te zijn, verderop wordt er gepind), de auto die is gekocht heeft 2wd, dan weer 4wd en als de inconsequentie boven tafel komt toch maar weer 2wd. Vervruikscijfers die TS noemt kloppen niet. Het verhaal dat Kia een van de 3 beste merken is... omdat Kia het zegt... zo naief is niemand...

I call bullshit!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:04:41 #28
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_97022049
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:18 schreef CoolGuy het volgende:
http://drimble.nl/bericht/1316574

In het eerste halfjaar van 2010 werden er in totaal 320.203 nieuwe personenwagens ingeschreven, 17,2 procent dan tijdens de eerste zes maanden van verleden jaar. Renault is het best verkochte automerk, terwijl Maybach geen enkele nieuwe klant mocht verwelkomen.

Inschrijvingen automerken januari tot en met juni 2010
1.Renault (34.156)
2.Peugeot (32.400)
3.Volkswagen (30.412)
4.Citroën (28.968)
5.Opel (24.037)
6.Ford (21.420)
7.Audi (17.846)
8.BMW (17.328)
9.Toyota (12.533)
10.Mercedes (11.537)
11.Volvo (10.143)
12.Fiat (9.469)
13.Nissan (9.072)
14.Skoda (8.676)
15.Seat (5.806)
16.Kia (5.743)

Ik zeg niet dat een Kia troep is. Ik zeg dat het niet het meest geweldige merk is dat je had kunnen kopen. Meer niet.
Nederlanders en hun smaak :')_!
Op elke fokker past een bril.
pi_97022078
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:04 schreef Catch_me het volgende:

[..]

Nederlanders en hun smaak :')_!
Mensen die de smaak van anderen niet respecteren. :')
pi_97022352
quote:
6s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Mensen die de smaak van anderen niet respecteren. :')
Dat.

Mijn buurman heeft onlangs zo'n Daewoo chevy gekocht. Model weet ik even niet maar zo'n raar
smal en hoog ding. Ook nog eens in een afzichtelijke bruin-metallic kleur. Zo lelijk als je het maar
kunt bedenken, maar als je ziet hoe blij de beste man ermee is kan je niets anders dan ook weer
blij voor hém te zijn. Wat voor de één een gare bak is, is voor de ander wellicht een top auto'tje. :)
Nee.
pi_97023361
Zijn jullie nou nog steeds aan het bakkeleien over die Kia? :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:51:53 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_97023400
Tja KIA, ik heb er één gehad en ben er niet echt over naar huis te schrijven. Qua afwerking, motorisch (zuinigheid o.a.) en technisch gezien loopt het toch echt wel achter op bijvoorbeeld een Volkswagen.
pi_97023729
@ TS: Wanneer is de aflevering en wanneer ga je hem betalen?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 11:23:28 #34
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97024475
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:54 schreef DS4 het volgende:
Ik heb een beetje het idee dat TS ons voor het lapje houdt... Eerst roepen dat hij hem de dag na bestellen gaat betalen (hetgeen onjuist bleek te zijn, verderop wordt er gepind), de auto die is gekocht heeft 2wd, dan weer 4wd en als de inconsequentie boven tafel komt toch maar weer 2wd. Vervruikscijfers die TS noemt kloppen niet. Het verhaal dat Kia een van de 3 beste merken is... omdat Kia het zegt... zo naief is niemand...

I call bullshit!
Tja, ik weet niet hoe het zit met die oude folder, of dat Kia op die 1.6 vroeger wel 4wd leverde, maar ik vind dat ook een raar verhaal. Overigens, als je een SUV koopt (of welke auto dan ook, maar vooral bij een SUV lijkt me omdat het daar echt een item is) dan weet je toch wel of je 4wd hebt of 2wd? Even los van wat het boekje zegt (zou het daar echt fout in hebben gestaan?) roept de verkoper daar toch ook iets over? Je wéét toch wel of je auto 4wd heeft?
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:23:31 #35
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_97024477
Coolguy, misschien moet je, je mening over de VW betrouwbaarheid maar eens heroverwegen.

quote:
Opvallend is verder dat Volkswagen het niet zo heel best heeft gedaan, slechts vijf merken bleken onbetrouwbaarder.
Het is al langer bekend dat VW een heel betrouwbaar imago heeft maar dit lang niet altijd waarmaakt.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 11:25:37 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97024559
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
Coolguy, misschien moet je, je mening over de VW betrouwbaarheid maar eens heroverwegen.

[..]

Het is al langer bekend dat VW een heel betrouwbaar imago heeft maar dit lang niet altijd waarmaakt.
Nee natuurlijk maken ze dat lang niet altijd waar :D Wat me ook opvalt is dat als ik wel eens een auto langs de weg zie staan met een wegenwacht erbij, dat dat vaak een dure auto is, waarbij ik mercedes opvallend vaak zie staan.

Ik rij 70.000km per jaar, dus je ziet wel eens wat. Ik weet van mijn eigen auto dat ik 1x een lampje van de kentekenplaatverlichting kapot heb gehad, en 1x 1 koplamp, en that's it, en ik heb nu 141.000km gereden in iets meer dan 2 jaar.

Voor mij voldoet ie prima :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97024626
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
Coolguy, misschien moet je, je mening over de VW betrouwbaarheid maar eens heroverwegen.

[..]

Het is al langer bekend dat VW een heel betrouwbaar imago heeft maar dit lang niet altijd waarmaakt.
Lekkere test ook. Ze tellen het aantal problemen dat een auto heeft, niet het aantal auto's met een probleem.

Als namelijk lincoln bij elke auto 1 probleem heeft en VW 10 problemen per auto, dan is VW nog steeds betrouwbaarder.
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:30:34 #38
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_97024736
quote:
12s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:27 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Lekkere test ook. Ze tellen het aantal problemen dat een auto heeft, niet het aantal auto's met een probleem.

Als namelijk lincoln bij elke auto 1 probleem heeft en VW 10 problemen per auto, dan is VW nog steeds betrouwbaarder.
Dat vind ik een rare conclusie. Ze kijken gewoon naar hoeveel problemen er zijn op 100 auto's. Als 1 op 10 auto's van VW elk 10 problemen heeft is er volgens jou niks aan de hand. Nou als ik op voorhand wist dat 10% kans had op een wrak dan kan de dealer de auto ook houden.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_97024807
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:30 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Dat vind ik een rare conclusie. Ze kijken gewoon naar hoeveel problemen er zijn op 100 auto's. Als 1 op 10 auto's van VW elk 10 problemen heeft is er volgens jou niks aan de hand. Nou als ik op voorhand wist dat 10% kans had op een wrak dan kan de dealer de auto ook houden.
Volgens mijn redenering zou je met een lincoln 100% kans hebben dat je langs de kant stil komt te staan. Bij VW maar 10%. Waar zou jij dan voor kiezen?

Zolang je niet alle getallen weet (wat je nooit krijgt bij statistieken), kun je elk resultaat maken wat je wilt.

Edit: Oh, en ik zeg niet dat er niets aan de hand is, maar dat de kans dat het je eigen auto is gewoon kleiner is. Deze test Dit onderzoek zegt dus gewoon echt helemaal geen zak...
pi_97024859
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
Coolguy, misschien moet je, je mening over de VW betrouwbaarheid maar eens heroverwegen.

[..]

Het is al langer bekend dat VW een heel betrouwbaar imago heeft maar dit lang niet altijd waarmaakt.
Ach, in veel betrouwbaarheidsonderzoeken staan ze weldegelijk bovenaan. De Golf is samen met de 1 serie de top in het belangrijkste segment als het om betrouwbaarheid gaat. En dat verbaast mij niets: de 1 serie van mijn vrouw heeft in 265K km's alleen een kapotte DVD lezer en een niet goed terugverende handgreep gehad en de GTI van mijn moeder heeft een sensor in het verwarmingssyteem moeten laten vervangen en dat was het dan.

Wat daar ook van moge zijn: de bestuurder bepaalt voor het overgrote deel of een auto betrouwbaar is. Niet de auto... die zijn allemaal wel prima. Uitzondering daargelaten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:42:19 #41
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_97025188
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:32 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Volgens mijn redenering zou je met een lincoln 100% kans hebben dat je langs de kant stil komt te staan. Bij VW maar 10%. Waar zou jij dan voor kiezen?

Zolang je niet alle getallen weet (wat je nooit krijgt bij statistieken), kun je elk resultaat maken wat je wilt.

Edit: Oh, en ik zeg niet dat er niets aan de hand is, maar dat de kans dat het je eigen auto is gewoon kleiner is. Deze test Dit onderzoek zegt dus gewoon echt helemaal geen zak...
Het voordeel is dan dat je de Lincoln maar 1x hoeft te fixen terwjil je met je VW nog 9x terug mag... En dit onderzoek zegt wel degelijk iets; namelijk dat je op 100 VW's 191 problemen tegen komt. Bij Lincoln maar 101 op de 100 auto's. De kans op een probleem is bij VW dus gewoon hoger. Per individueel geval kan het nog steeds zo zijn dat jouw VW het perfect doet en geen defecten kent maar over 100 auto's gezien is de kans groter.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_97025307
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:42 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

Het voordeel is dan dat je de Lincoln maar 1x hoeft te fixen terwjil je met je VW nog 9x terug mag... En dit onderzoek zegt wel degelijk iets; namelijk dat je op 100 VW's 191 problemen tegen komt. Bij Lincoln maar 101 op de 100 auto's. De kans op een probleem is bij VW dus gewoon hoger. Per individueel geval kan het nog steeds zo zijn dat jou VW het perfect doet en geen defecten kent maar over 100 auto's gezien is de kans groter.
De kans op een probleem is dus niet hoger. De kans dat je meerdere problemen tegelijk hebt wel. Dat probeer ik je net uit te leggen...

En wat is een probleem? 1 probleem van 1000 euro vind ik erger dan 10 problemen van gezamelijk 400 euro. Zolang je niet alles weet, kun je niet oordelen hierover.
pi_97025543
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:42 schreef MrFl0ppY het volgende:

Het voordeel is dan dat je de Lincoln maar 1x hoeft te fixen terwjil je met je VW nog 9x terug mag... En dit onderzoek zegt wel degelijk iets; namelijk dat je op 100 VW's 191 problemen tegen komt. Bij Lincoln maar 101 op de 100 auto's. De kans op een probleem is bij VW dus gewoon hoger. Per individueel geval kan het nog steeds zo zijn dat jouw VW het perfect doet en geen defecten kent maar over 100 auto's gezien is de kans groter.
Allemaal leuk en aardig, maar er is nog wel een kanttekening te maken en dat is: welk probleem? Een van de ledjes van de dagrijverlichting stuk is toch net van een andere orde dan krukas gebroken... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97025705
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar er is nog wel een kanttekening te maken en dat is: welk probleem? Een van de ledjes van de dagrijverlichting stuk is toch net van een andere orde dan krukas gebroken... ;)
Dat dus.
Nee.
pi_97026183
Daarom vind ik het Dekra rapport ook zo mooi. Die maken onderscheid tussen de ernst van de problemen en ook in welke categorie de problemen vallen. Niet dat daarmee een perfect plaatje ontstaat (dat zal er nooit komen, want er zijn veel te veel variabelen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen), maar je kan er in ieder geval wat meer mee dan met de meeste van dit soort onderzoeken.

Deze onderzoeken hebben maar één nut en dat is dat het de industrie duidelijk heeft gemaakt dat men op kwaliteit moet letten.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97026348
Onderhoud is imho toch echt wel het toverwoord hoor. Dingen gaan heus niet zomaar kapot,
of je moet (zoals ik al eerder zei) de pech hebben dat je net een maandagochtend-auto treft.
Nee.
pi_97026693
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:10 schreef Opa_vertelt het volgende:
Onderhoud is imho toch echt wel het toverwoord hoor. Dingen gaan heus niet zomaar kapot,
of je moet (zoals ik al eerder zei) de pech hebben dat je net een maandagochtend-auto treft.
Onderhoud is natuurlijk een belangrijke factor. Maar wat te denken van gebruik? Iedere ochtend met koude motor in de toeren stampen levert fors meer slijtage op dan een rustig begin. Veel stadsverkeer levert meer slijtage op dan veel snelwegverkeer. Enz. enz.

Reeds daarom vergelijkt men per definitie appels met peren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97026848
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onderhoud is natuurlijk een belangrijke factor. Maar wat te denken van gebruik? Iedere ochtend met koude motor in de toeren stampen levert fors meer slijtage op dan een rustig begin. Veel stadsverkeer levert meer slijtage op dan veel snelwegverkeer. Enz. enz.

Reeds daarom vergelijkt men per definitie appels met peren.
Als je je auto goed onderhoud laat je dat soort dingen wel. ;) Hogere slijtage door stadsverkeer
kan je natuurlijk niet voorkomen. Maar je kunt er wel op tijd bij zijn om dingen te laten vervangen
(of repareren) zodat ze door die hogere slijtage niet kapot gaan en je langs de weg stil komt te staan.
Nee.
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:24:32 #49
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_97026853
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:04 schreef Catch_me het volgende:

[..]

Nederlanders en hun smaak :')_!
Ja Nederlandse schijnen inderdaad van franse auto's te houden.
Ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden.

Maargoed, ieder zijn meug. Zolang ik er maar niet in hoef te rijden :)
pi_97026924
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ja Nederlandse schijnen inderdaad van franse auto's te houden.
Ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden.

Maargoed, ieder zijn meug. Zolang ik er maar niet in hoef te rijden :)
Ik heb een Renault Laguna GT DCi gehad met 6bak, heerlijke auto om veel snelwegkilometers mee
te maken. Ook nooit echt problemen met dat ding gehad. Toen hij er 250k op had zitten maar ingeruild.
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')