Recente bronnen zijn geeneens nodig. Kijk eens om je heen naar 2dehandsquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:36 schreef RiftNL het volgende:
Wil graag recente bronnen zien dat de inruil aanzienlijk lager is voor een auto met dezelfde aankoopwaarde.
Dat kan zeer zeker kloppen. Daarom heeft Kia ook die 7 jaar garantie geintroduceerd. Dat straalt vertrouwen uit, zodat kopers overstag gaan. Het is nu nog te vroeg om iets te kunnen zeggen over die stap die ze genomen hebben, want als straks blijkt dat er toch binnen 7 jaar allerlei gebreken optreden en die moeten allemaal binnen de garantie opgelost worden dan is het zo datquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:19 schreef RiftNL het volgende:
Misschien omdat mensen de ''indruk'' hebben dat het slecht is? Verrassend dat Renault hoog staat (Franse auto's fail). Opa komt zo met een voorbeeldje waaruit blijkt dat inruil tussen VW en Kia geen fuck uitmaakt.
Denk je niet dat ze dat allang getest hebben etc? Je gaat toch niet eerst een garantie introduceren en dan afwachten etc... Zoiets test je vantevoren, zeker bij 2252 auto's die zoals hierboven staat al verkocht zijn x 30.000 gemiddeld per stuk.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat kan zeer zeker kloppen. Daarom heeft Kia ook die 7 jaar garantie geintroduceerd. Dat straalt vertrouwen uit, zodat kopers overstag gaan. Het is nu nog te vroeg om iets te kunnen zeggen over die stap die ze genomen hebben, want als straks blijkt dat er toch binnen 7 jaar allerlei gebreken optreden en die moeten allemaal binnen de garantie opgelost worden dan is het zo dat
1. de praktijk uitwijst dat de autos kwalitatief toch niet zo goed zijn en
2. als dat allemaal binnen de garantie opgelost moet worden genereert dat geen omzet, wat niet goed is voor Kia.
Jij bent echt een beetje naief is 't niet?quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:24 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Denk je niet dat ze dat allang getest hebben etc? Je gaat toch niet eerst een garantie introduceren en dan afwachten etc... Zoiets test je vantevoren, zeker bij 2252 auto's die zoals hierboven staat al verkocht zijn x 30.000 gemiddeld per stuk.
Kleine Franse auto's zijn probleemloos en goedkoop.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:19 schreef RiftNL het volgende:
Verrassend dat Renault hoog staat (Franse auto's fail).
Je zegt dat het afwachten is wat de toekomst gaat brengen omtrend de garantie etc. Denk je niet dat ze de auto's jaren aan een stuk getest hebben alvorens ze dit hebben ingevoerd? Natuurlijk wel anders zouden ze zichzelf in de vingers snijden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij bent echt een beetje naief is 't niet?
VW heeft van de Golf dit jaar al 5.703 auto's verkocht, dus ik weet niet zo goed wat je punt daarmee is.
100% waar alhoewel ik met de dealer heb afgesproken dat ik er binnen 3 jaar minimaal 20k voor terug krijg, dit wordt aankomende week ongeveer op papier vermeldquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:28 schreef Opa_vertelt het volgende:
Het is gewoon een kwestie van smaak, mensen. Ik ben zelf van mening dat er geen écht slechte
auto's meer zijn. Je kunt natuurlijk altijd een "maandagochtend" model treffen (zoals mijn neef
wiens versnellingsbak (automaat) van zijn 6 weken oude Bora 1.8T totaal naar de filistijnen ging
of mijn rampen-GTi van een jaar oud waar alles aan kapot ging wat maar kon. Maar over het
algemeen zijn de auto's wel goed, mits ook goed onderhouden natuurlijk. Wat overblijft is de
keuze. Wil ik in een model rijden wat ik zelf ontzettend mooi vind met als bijkomstigheid dat hij
bij inruil iets minder waard is of wil ik een auto rijden waar ik niets mee heb maar na 3 jaar een
kleine duizend euro hogere inruilwaarde mee haal. Het is allemaal de keuze van de koper zelf..
Omdat we het geld kunnen missen en hem binnen 3 jaar willen inruilen (voor dat geld koop je gewoon weer een splinternieuwe of je legt laten we zeggen 5k bij wat makkelijk haalbaar is) en ik genoeg had van al die malafide garagisten (ook BOVAG garages!) en de kosten van 2de hands auto's.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:31 schreef flap_konijn het volgende:
ik weet niet of de vraag al voorbij gekomen is maar waarom het besluit om voor een hagel nieuwe wagen te gaan?
Zo, dat is best netjes. Ford doet volgens mij ook zoiets. Dacht dat ik dat ooit eens had gelezen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:30 schreef RiftNL het volgende:
[..]
100% waar alhoewel ik met de dealer heb afgesproken dat ik er binnen 3 jaar minimaal 20k voor terug krijg, dit wordt aankomende week ongeveer op papier vermeldDus een waarde behoud van 70% ongeveer.
Dan zou ik de voorwaarden wel even heel goed in de gaten houden, want het is denk ik niet zo dat als jij die auto in die 3 jaar tot op de draad op rijdt, je vervolgens nog vrolijk minimaal 20k terug krijgt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:30 schreef RiftNL het volgende:
[..]
100% waar alhoewel ik met de dealer heb afgesproken dat ik er binnen 3 jaar minimaal 20k voor terug krijg, dit wordt aankomende week ongeveer op papier vermeldDus een waarde behoud van 70% ongeveer.
Van: http://www.topgearmagazin(...)utomaat-test-drives/ maar wordt niet als vervelende auto gezien.quote:Tot zover lijken we niet erg te spreken over de Sportage, maar niets is minder waar. Ondanks het feit dat de auto in Duitsland is ontworpen en een paar landen verderop wordt gemaakt, is ie simpelweg niet zo verfijnd als andere Europese producten. Dat weet je van tevoren; je shopt immers bij de Kia-dealer omdat je een aardige auto wil voor een schappelijke prijs. Zocht je meer verfijning, dan kocht je wel een Volkswagen Tiguan of BMW X1, waarvoor je tevens een stukje dieper in de buidel zou moeten tasten.
Was een tip van mn pa die zei dat ik dat zeker moest aanhalen of anders de auto ergens anders moest kopen. Op papier kunnen ze je niks maken als je hem komt inruilenquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:33 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Zo, dat is best netjes. Ford doet volgens mij ook zoiets. Dacht dat ik dat ooit eens had gelezen.
Voorwaarden? Heb gewoon een A4 papier waarop vermeld staat dat ze dat teruggeven easy as thatquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan zou ik de voorwaarden wel even heel goed in de gaten houden, want het is denk ik niet zo dat als jij die auto in die 3 jaar tot op de draad op rijdt, je vervolgens nog vrolijk minimaal 20k terug krijgt.
[..]
Van: http://www.topgearmagazin(...)utomaat-test-drives/ maar wordt niet als vervelende auto gezien.
Nou het lijkt me dat dat verhaal van 'uiteraard moet je niet aankomen met een gare motor' wel wordt opgenomen als uitzondering, en ik denk dat er zo nog wel heel wat uitzonderingen zijn. Dat lijkt me logisch, want anders snijdt die verkoper zichzelf in de vingers. Rij jij in 2,5 jaar die auto finaal maar dan ook finaal op, en dan kom je terug bij de dealer en dan moet ie voor een bak die rijp is voor de sloop nog 20k terug geven.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:35 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Voorwaarden? Heb gewoon een A4 papier waarop vermeld staat dat ze dat teruggeven easy as thatUiteraard moet je niet aankomen met een gare motor etc maar als je er gewoon normaal mee rijd (laten we zeggen 10-20k p jaar) geen probleem
dus over 3 jaar weer een kia als ik het goed begrijp dat is nog eens klantenbindingquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou het lijkt me dat dat verhaal van 'uiteraard moet je niet aankomen met een gare motor' wel wordt opgenomen als uitzondering, en ik denk dat er zo nog wel heel wat uitzonderingen zijn. Dat lijkt me logisch, want anders snijdt die verkoper zichzelf in de vingers. Rij jij in 2,5 jaar die auto finaal maar dan ook finaal op, en dan kom je terug bij de dealer en dan moet ie voor een bak die rijp is voor de sloop nog 20k terug geven.
Ik denk wel dat daar nog wat haakjes en oogjes aan zitten.
Gewoon dezelfde voorwaarden als op de garantie chefquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou het lijkt me dat dat verhaal van 'uiteraard moet je niet aankomen met een gare motor' wel wordt opgenomen als uitzondering, en ik denk dat er zo nog wel heel wat uitzonderingen zijn. Dat lijkt me logisch, want anders snijdt die verkoper zichzelf in de vingers. Rij jij in 2,5 jaar die auto finaal maar dan ook finaal op, en dan kom je terug bij de dealer en dan moet ie voor een bak die rijp is voor de sloop nog 20k terug geven.
Ik denk wel dat daar nog wat haakjes en oogjes aan zitten.
Zien we dan wel weerquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:39 schreef flap_konijn het volgende:
[..]
[..]
dus over 3 jaar weer een kia als ik het goed begrijp dat is nog eens klantenbinding
quote:Jeep levert je een Patriot-instapper voor net onder de dertig mille. Daar krijg je een 170-pk sterke viercilinder voor die permanent alle vier de wielen aandrijft. Geen slechte aanbieding. Voor ruim dertig mille levert Jeep je ook een Compass met dezelfde specificaties, alleen heeft die z’n uiterlijk tegen. Bij Kia krijg je voor 33.995 euro een Sorento met 240-pk sterke V6 en inschakelbare vierwielaandrijving. Een zeer goede aanbieding, niet? Je kunt bij Kia ook een tree lager instappen, maar dan krijg je een Sportage. Dat wil je niet.
Dat zou ik dan toch maar even laten vastleggen. Leuk dat die meneer de verkoper heel aardig was en zo, maar voor je EIGEN gemoedsrust zou ik toch maar zorgen dat ze straks achteraf niet ineens met een verhaaltje aan kunnen komen waarmee ze zich daar onderuit wurmen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:39 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Gewoon dezelfde voorwaarden als op de garantie chef
Ze zitten eraan vastgenietquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zou ik dan toch maar even laten vastleggen. Leuk dat die meneer de verkoper heel aardig was en zo, maar voor je EIGEN gemoedsrust zou ik toch maar zorgen dat ze straks achteraf niet ineens met een verhaaltje aan kunnen komen waarmee ze zich daar onderuit wurmen.
Nederlanders en hun smaakquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:18 schreef CoolGuy het volgende:
http://drimble.nl/bericht/1316574
In het eerste halfjaar van 2010 werden er in totaal 320.203 nieuwe personenwagens ingeschreven, 17,2 procent dan tijdens de eerste zes maanden van verleden jaar. Renault is het best verkochte automerk, terwijl Maybach geen enkele nieuwe klant mocht verwelkomen.
Inschrijvingen automerken januari tot en met juni 2010
1.Renault (34.156)
2.Peugeot (32.400)
3.Volkswagen (30.412)
4.Citroën (28.968)
5.Opel (24.037)
6.Ford (21.420)
7.Audi (17.846)
8.BMW (17.328)
9.Toyota (12.533)
10.Mercedes (11.537)
11.Volvo (10.143)
12.Fiat (9.469)
13.Nissan (9.072)
14.Skoda (8.676)
15.Seat (5.806)
16.Kia (5.743)
Ik zeg niet dat een Kia troep is. Ik zeg dat het niet het meest geweldige merk is dat je had kunnen kopen. Meer niet.
Dat.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mensen die de smaak van anderen niet respecteren.
Tja, ik weet niet hoe het zit met die oude folder, of dat Kia op die 1.6 vroeger wel 4wd leverde, maar ik vind dat ook een raar verhaal. Overigens, als je een SUV koopt (of welke auto dan ook, maar vooral bij een SUV lijkt me omdat het daar echt een item is) dan weet je toch wel of je 4wd hebt of 2wd? Even los van wat het boekje zegt (zou het daar echt fout in hebben gestaan?) roept de verkoper daar toch ook iets over? Je wéét toch wel of je auto 4wd heeft?quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:54 schreef DS4 het volgende:
Ik heb een beetje het idee dat TS ons voor het lapje houdt... Eerst roepen dat hij hem de dag na bestellen gaat betalen (hetgeen onjuist bleek te zijn, verderop wordt er gepind), de auto die is gekocht heeft 2wd, dan weer 4wd en als de inconsequentie boven tafel komt toch maar weer 2wd. Vervruikscijfers die TS noemt kloppen niet. Het verhaal dat Kia een van de 3 beste merken is... omdat Kia het zegt... zo naief is niemand...
I call bullshit!
Het is al langer bekend dat VW een heel betrouwbaar imago heeft maar dit lang niet altijd waarmaakt.quote:Opvallend is verder dat Volkswagen het niet zo heel best heeft gedaan, slechts vijf merken bleken onbetrouwbaarder.
Nee natuurlijk maken ze dat lang niet altijd waarquote:Op donderdag 19 mei 2011 11:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
Coolguy, misschien moet je, je mening over de VW betrouwbaarheid maar eens heroverwegen.
[..]
Het is al langer bekend dat VW een heel betrouwbaar imago heeft maar dit lang niet altijd waarmaakt.
Lekkere test ook. Ze tellen het aantal problemen dat een auto heeft, niet het aantal auto's met een probleem.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
Coolguy, misschien moet je, je mening over de VW betrouwbaarheid maar eens heroverwegen.
[..]
Het is al langer bekend dat VW een heel betrouwbaar imago heeft maar dit lang niet altijd waarmaakt.
Dat vind ik een rare conclusie. Ze kijken gewoon naar hoeveel problemen er zijn op 100 auto's. Als 1 op 10 auto's van VW elk 10 problemen heeft is er volgens jou niks aan de hand. Nou als ik op voorhand wist dat 10% kans had op een wrak dan kan de dealer de auto ook houden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:27 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Lekkere test ook. Ze tellen het aantal problemen dat een auto heeft, niet het aantal auto's met een probleem.
Als namelijk lincoln bij elke auto 1 probleem heeft en VW 10 problemen per auto, dan is VW nog steeds betrouwbaarder.
Volgens mijn redenering zou je met een lincoln 100% kans hebben dat je langs de kant stil komt te staan. Bij VW maar 10%. Waar zou jij dan voor kiezen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:30 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Dat vind ik een rare conclusie. Ze kijken gewoon naar hoeveel problemen er zijn op 100 auto's. Als 1 op 10 auto's van VW elk 10 problemen heeft is er volgens jou niks aan de hand. Nou als ik op voorhand wist dat 10% kans had op een wrak dan kan de dealer de auto ook houden.
Ach, in veel betrouwbaarheidsonderzoeken staan ze weldegelijk bovenaan. De Golf is samen met de 1 serie de top in het belangrijkste segment als het om betrouwbaarheid gaat. En dat verbaast mij niets: de 1 serie van mijn vrouw heeft in 265K km's alleen een kapotte DVD lezer en een niet goed terugverende handgreep gehad en de GTI van mijn moeder heeft een sensor in het verwarmingssyteem moeten laten vervangen en dat was het dan.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:23 schreef MrFl0ppY het volgende:
Coolguy, misschien moet je, je mening over de VW betrouwbaarheid maar eens heroverwegen.
[..]
Het is al langer bekend dat VW een heel betrouwbaar imago heeft maar dit lang niet altijd waarmaakt.
Het voordeel is dan dat je de Lincoln maar 1x hoeft te fixen terwjil je met je VW nog 9x terug mag... En dit onderzoek zegt wel degelijk iets; namelijk dat je op 100 VW's 191 problemen tegen komt. Bij Lincoln maar 101 op de 100 auto's. De kans op een probleem is bij VW dus gewoon hoger. Per individueel geval kan het nog steeds zo zijn dat jouw VW het perfect doet en geen defecten kent maar over 100 auto's gezien is de kans groter.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgens mijn redenering zou je met een lincoln 100% kans hebben dat je langs de kant stil komt te staan. Bij VW maar 10%. Waar zou jij dan voor kiezen?
Zolang je niet alle getallen weet (wat je nooit krijgt bij statistieken), kun je elk resultaat maken wat je wilt.
Edit: Oh, en ik zeg niet dat er niets aan de hand is, maar dat de kans dat het je eigen auto is gewoon kleiner is. Deze test Dit onderzoek zegt dus gewoon echt helemaal geen zak...
De kans op een probleem is dus niet hoger. De kans dat je meerdere problemen tegelijk hebt wel. Dat probeer ik je net uit te leggen...quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:42 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Het voordeel is dan dat je de Lincoln maar 1x hoeft te fixen terwjil je met je VW nog 9x terug mag... En dit onderzoek zegt wel degelijk iets; namelijk dat je op 100 VW's 191 problemen tegen komt. Bij Lincoln maar 101 op de 100 auto's. De kans op een probleem is bij VW dus gewoon hoger. Per individueel geval kan het nog steeds zo zijn dat jou VW het perfect doet en geen defecten kent maar over 100 auto's gezien is de kans groter.
Allemaal leuk en aardig, maar er is nog wel een kanttekening te maken en dat is: welk probleem? Een van de ledjes van de dagrijverlichting stuk is toch net van een andere orde dan krukas gebroken...quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:42 schreef MrFl0ppY het volgende:
Het voordeel is dan dat je de Lincoln maar 1x hoeft te fixen terwjil je met je VW nog 9x terug mag... En dit onderzoek zegt wel degelijk iets; namelijk dat je op 100 VW's 191 problemen tegen komt. Bij Lincoln maar 101 op de 100 auto's. De kans op een probleem is bij VW dus gewoon hoger. Per individueel geval kan het nog steeds zo zijn dat jouw VW het perfect doet en geen defecten kent maar over 100 auto's gezien is de kans groter.
Dat dus.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar er is nog wel een kanttekening te maken en dat is: welk probleem? Een van de ledjes van de dagrijverlichting stuk is toch net van een andere orde dan krukas gebroken...
Onderhoud is natuurlijk een belangrijke factor. Maar wat te denken van gebruik? Iedere ochtend met koude motor in de toeren stampen levert fors meer slijtage op dan een rustig begin. Veel stadsverkeer levert meer slijtage op dan veel snelwegverkeer. Enz. enz.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:10 schreef Opa_vertelt het volgende:
Onderhoud is imho toch echt wel het toverwoord hoor. Dingen gaan heus niet zomaar kapot,
of je moet (zoals ik al eerder zei) de pech hebben dat je net een maandagochtend-auto treft.
Als je je auto goed onderhoud laat je dat soort dingen wel.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onderhoud is natuurlijk een belangrijke factor. Maar wat te denken van gebruik? Iedere ochtend met koude motor in de toeren stampen levert fors meer slijtage op dan een rustig begin. Veel stadsverkeer levert meer slijtage op dan veel snelwegverkeer. Enz. enz.
Reeds daarom vergelijkt men per definitie appels met peren.
Ja Nederlandse schijnen inderdaad van franse auto's te houden.quote:
Ik heb een Renault Laguna GT DCi gehad met 6bak, heerlijke auto om veel snelwegkilometers meequote:Op donderdag 19 mei 2011 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ja Nederlandse schijnen inderdaad van franse auto's te houden.
Ik zou er nog niet dood in gevonden willen worden.
Maargoed, ieder zijn meug. Zolang ik er maar niet in hoef te rijden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |