Gut, één plagerige opmerking over badkamerventilatie wordt een halszaak!quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je kunt het wel leuk omdraaien, maar jij bent degene die opgefokt reageert. Hij maakt een opmerking, en jij vliegt er direct op in, want ow ow ow iemand zei iets negatiefs over ikea. Zoals ik al zei, prachtig voor jou, maar misschien ziet is hij wel kritischer, en kan hij niet leven met iets waar jij wel mee kunt leven. Kan toch?
Maar nee, het ligt aan de ventilatie, of hij is een zeur. Maar kom vooral niet aan de ikea kwaliteit, want dat kan niet, want hey, jij hebt ook iets van ikea en dat blijft wél goed!
Daarna reageer ik pas, dus je kunt 't wel omdraaien, maar die vlieger gaat niet op.
Een halszaak?quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gut, één plagerige opmerking over badkamerventilatie wordt een halszaak!
Dat was een reactie op jouw 'misschien is hij wel kritisch', als niet-serieuze voortzetting van de opsomming van mogelijkheden.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een halszaak?Kom op zeg, het is maar internet. Maar goed, het was denk ik niet plagerig bedoeld, want als je iets als een grapje bedoeld ga je daarna niet en passant nog iemand uitmaken voor zelfgenoegzame zeur
Oh maar ik was wel degelijk serieus. Misschien heb jij niet wat hij heeft, dat kan, of misschien zie jij niet wat hij wel ziet. In dat laatste geval is hij dus kritischer. Dat was gewoon een serieuze opmerking hoor.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat was een reactie op jouw 'misschien is hij wel kritisch', als niet-serieuze voortzetting van de opsomming van mogelijkheden.
Helaas ben ik vervolgens genadeloos ontmaskerd als kritiekloze IKEA-pauper. En nog iets met een hondje.
Het is echt allemaal helemaal niet belangrijk.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh maar ik was wel degelijk serieus. Misschien heb jij niet wat hij heeft, dat kan, of misschien zie jij niet wat hij wel ziet. In dat laatste geval is hij dus kritischer. Dat was gewoon een serieuze opmerking hoor.
Dat IKEA-pauper is toch echt iets wat jij zelf zegt nu hoor. Ik zou inderdaad eerder voor iets anders kiezen van voor Ikea, maar dat betekent niet automatisch dat mensen die wel iets van IKEA hebben ook direct paupers zijn.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is echt allemaal helemaal niet belangrijk.
Hij gaat een discussie aan waarin hij zelf de standpunten van de ander verwoordt. Ja, dan heeft hij gelijk, ja.quote:
Onzin. Een lening aangegaan met als doel aankoop of verbetering eigen huis is aftrekbaar. Enige nadeel is dat het een gewone lening is en het rente percentage dus veel hoger is.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:44 schreef LXIV het volgende:
Nee, je kunt dat geld niet aftrekken van je IB. Je kunt het wel wegstrepen tegenover je vermogen (als je dat hebt) waarover je belasting betaalt (boven de 42K)
In tegenstelling tot een hypotheek, waarbij je met HRA eigenlijk maar heel weinig betaalt, betaal je met een PL de volle bak. Hogere rente en ook nog geen aftrek.
Verder denk ik dat als je zo'n PL afsluit voor je hypotheek, je misschien wel eens minder zou kunnen lenen bij de bank.
Slecht plan. Ga liever 3 jaar sparen en doe het zolang met de oude keuken. Dan is die nieuwe keuken ook echt van jou.
2 inkomens, we hebben 300k minder geleend dan de maximale capaciteit. Echter (nog) geen spaargeld. In nieuwe regels zouden we zeer lastig een huis kunnen kopen. Werkelijk onzin als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:58 schreef traders het volgende:
[..]
En waarom vindt jij dat bij jou het risico zeer laag is? Net of goed betaalde functies niet overbodig kunnen worden. Verder kun je als je hoger in de boom zit verder vallen.
Als ik minimumloon verdien kan het niet veel lager. Als ik 8 keer modaal verdien en ik leen er maximaal op, kan ik nog ver vallen.
Het ergste vind ik dan mensen die een huis komen waar net 2 jaar daarvoor een keuken door de oude eigenaren erin is gezet. En die vervolgens met geleend geld er een nieuwe keuken inleggen omdat de kleur van de keukenkastjes ze niet aanstaat. Ik ken sowieso 2 stellen die dat gedaan hebben en niet snapten dat ik daar iets van zei.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:02 schreef Scorpie het volgende:
Sparen > lenen.
Coolguy heeft gewoon gelijk. Mensen die gaan lenen voor hun badkamer en hun keuken moeten eigenlijk gewoon per direct hun huis worden ontnomen en gedwongen worden te huren voor de rest van hun leven.
Wonen dient primair om je eigen leefgenot.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het ergste vind ik dan mensen die een huis komen waar net 2 jaar daarvoor een keuken door de oude eigenaren erin is gezet. En die vervolgens met geleend geld er een nieuwe keuken inleggen omdat de kleur van de keukenkastjes ze niet aanstaat. Ik ken sowieso 2 stellen die dat gedaan hebben en niet snapten dat ik daar iets van zei.
Woord omhoog.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het ergste vind ik dan mensen die een huis komen waar net 2 jaar daarvoor een keuken door de oude eigenaren erin is gezet. En die vervolgens met geleend geld er een nieuwe keuken inleggen omdat de kleur van de keukenkastjes ze niet aanstaat. Ik ken sowieso 2 stellen die dat gedaan hebben en niet snapten dat ik daar iets van zei.
OKe, ik kan niet goed begrijpen hoe je kunt genieten van dingen die je allemaal op de pof gekocht hebt. Bij een huis kan ik me iets voorstellen die uitgave is te hoog voor de meesten van ons om bij elkaar te sparen. Maar keukens, badkamers en uitzetten financieren is gewoon niet slim, vooral niet in de eerste paar jaar van een relatie.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:37 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Wonen dient primair om je eigen leefgenot.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |