SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude Helden & Antihelden :
Ephenlania
'De Surinaamse Zenuwpees'
Rico
'De Labiele Clown'
Ibrahim
'De Gepassioneerde Mocro'
Pascal
'De Slinkse Saboteur'
Eelco
'De De Goedlachse überbaas'
Vorige deeltjes:![]()
http://forum.fok.nl/topicchain/289
Uitzending terugkijken :
http://www.rtl.nl/xl/#/a/201243/
Paul-89Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Waarom?quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:35 schreef Drassss het volgende:
Ik vind het nu maar een achterlijk programma...
Het mag inderdaad wel een toontje lager allemaal. Dit lijkt wel Hells Kitchen...quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:35 schreef Drassss het volgende:
Een aflevering van Ramsey lijkt het welquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:35 schreef Drassss het volgende:
Dat is het ook.......quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:36 schreef zoem het volgende:
[..]
Het mag inderdaad wel een toontje lager allemaal. Dit lijkt wel Hells Kitchen...
quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:36 schreef zoem het volgende:
[..]
Het mag inderdaad wel een toontje lager allemaal. Dit lijkt wel Hells Kitchen...
Niet gehoord. Jij?quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:38 schreef zoem het volgende:
Zucht, komt Moniek weer met een antimannen opmerking
Viel mij ook op.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:38 schreef Sideshowbobbie het volgende:
De chef kon niet lachen om het grapje van Moniek
Het draait enorm op reputatie en een vaste standaard.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:33 schreef Starfish het volgende:
Qua tempo snap ik het, maar idd dat het altijd met gevloek moet.
Snap dat koken een erg mooi beroep kan zijn, maar wat ben ik blij met mijn baantje achter de computer vs de hele avond zo moeten schreeuwen en stressen.
Hoe rood sommige van die gezichten ook worden.
Ik zag de kop van die chef vertrekken terwijl ie met zijn rug naar de camera stond, best knap.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:38 schreef zoem het volgende:
Zucht, komt Moniek weer met een antimannen opmerking
Die zijn er voor het scheldenquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:39 schreef Karzai het volgende:
Wat doen al die Britten in de keuken? die kunnen toch helemaal niet koken?
Als je ze Frans leert koken kunnen ook Britten koken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:39 schreef Karzai het volgende:
Waarom trekt dat Britten en Schotten? Gewoon toeval?quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:40 schreef WaywardOne het volgende:
[..]
Als je ze Frans leert koken kunnen ook Britten koken.
Toen ik daar werkte was ik samen met een oud klasgenoot de enige Nederlander in de keuken.
Heel normaal daar, stikt er van de Britten en Schotten.
was dan ook niet grappig, was meer opschepperigquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:40 schreef zoem het volgende:
[..]
Chef: "Het is mooi gedetailleerd"
Moniek: "Dat weet ik. Ik ben een vrouw"
Die kunnen prima koken alleen is de Engelse keuken wat minder lekker.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:39 schreef Karzai het volgende:
Uhu. Ze doet wel vaker van die uitsprakenquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:42 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
was dan ook niet grappig, was meer opschepperig
Niet echt. Althans, ik weet niet hoe het nu zit. Ik werkte er 3 jaar geleden. En toen was de souschef van nu de chefkok. Het restaurant heette toen Cafe Roux, vernoemd naar Albert Roux die vaak koks uit zijn eigen restaurants naar Amsterdam stuurde.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:41 schreef Culthit. het volgende:
[..]
Waarom trekt dat Britten en Schotten? Gewoon toeval?
Het had nog meer baas geweest al had ie het in het Frans gezegdquote:
Haha ja nu je het zegtquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:50 schreef Starfish het volgende:
LOL! die fractie van een seconde die glimlach na die "so you are happy? yes!"
En dat Engels :x
hoop dat moniek wint. Gewoon omdat ze dan alle mannen heeft verslagenquote:
Ik hoop Jasper. Niet omdat ik hem een lul vind ofzo. Maar gewoon omdat ie het niet gaat redden. Zou niet eerlijk zijn tegenover een andere die zich daar wel staande kan houden.quote:
quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:54 schreef Apotheose het volgende:
[..]
hoop dat moniek wint. Gewoon omdat ze dan alle mannen heeft verslagen
hij ziet er dan ook uit als iemand die graag eetquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:54 schreef Drassss het volgende:
Jaspers stond te springen om een hap te nemen
Uiteraard!quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:54 schreef Drassss het volgende:
Ja met een paar schijnbewegingen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:54 schreef Drassss het volgende:
Daar moeten de chefs toch op gaan oefenenquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:55 schreef Dekatria het volgende:
I love it... I love this, especially this eh? I love it.
Echt, dat Engels
Zou debiel zijn om ze op dat laatste onderdeel erg zwaar te jureren.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:55 schreef Starfish het volgende:
Toch denk ik dat Ivan qua commentaar er het slechtste voor staat met niet genoeg inkt...
Mja, we hebben het eerder gezien..quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:56 schreef WaywardOne het volgende:
[..]
Zou debiel zijn om ze op dat laatste onderdeel erg zwaar te jureren.
Trendsetten heet dat jongeuhquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:00 schreef Karzai het volgende:
ze zijn wel fanatiek, ze doen zelfs de theedoekjes om hun nek
Ze waren in ieder geval in de omgeving van Toulouse.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:01 schreef SiGNe het volgende:
Nu vraag ik me toch af waar ze heen gaan, naar welke chef..
een tijdje geleden was Alain Ducasse in Nederland voor een college-tour, Kranenborg en Jaspers zaten toen ook in het publiek.
Zouden ze een dealtje hebben gemaakt om met de finalisten naar een restaurant van hem te gaan?
quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:02 schreef Paul-89 het volgende:
Iedereen van deze groep had het goed gedaan bij de patisserie, had je Moniek aan de warme kant gezet was ze door het ijs gezakt.
Tot Morgen.
Waar de mooie meiden zijn aldus Kraanquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:02 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ze waren in ieder geval in de omgeving van Toulouse.
Zal PRIS ook opduiken?quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:04 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Waar de mooie meiden zijn aldus Kraan
I zertunlie oop zoquote:
Liposuctie zou ik nog kunnen begrijpen, maar dit?quote:SchaamlipCorrectie TIP
Grote Schaamlippen? In Één Uur Voor Altijd Verlost. Tijdelijk ¤ 900,-
www.accz.nl/schaamlipcorrectie
dan weet je dat ze bij moniek tussen der knieen hangen hèquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:56 schreef SiGNe het volgende:
Aparte reclames komen er hier trouwens voorbij
[..]
Liposuctie zou ik nog kunnen begrijpen, maar dit?
Zou kunnen, ik dacht al Carcasonne te herkennen en het stond ook op een verkeersbord in het voorstukje.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:53 schreef SiGNe het volgende:
http://www.hoteldelacite.com/ , zou dit de lokatie van de finale zijn?
't is wel een 3 sterrenrestaurant...
Volgens mij zei hij 'wijnen', niet 'meiden'?quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:59 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Mooie meiden
Wat een baas die Kraan
donequote:Op woensdag 18 mei 2011 19:36 schreef Blistering het volgende:
Nummer fail, 55 ipv 54. Modje veranderen please?
Kloptquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:02 schreef Steeven het volgende:
[..]
Volgens mij zei hij 'wijnen', niet 'meiden'?
Ja over Moniek. Wat er vandaag gebeurde (inmiddels gisteren) was naar mijn mening niet helemaal eerlijk. Die 4 kerels stonden voorgerechten en hoofdgerechten te maken. Moniek stond desserts te bouwen. Dit betekent dat, als ik het goed heb, zij zo'n 20 tot 30 minuten meer tijd had voor haar mise en place. Wanneer die kerels aan hun eerste voorgerechten en hoofdgerechten begonnen hoefde zij zich nog niet druk te maken over haar eerste bestelling. Sterker nog, die was nog niet eens binnen. Ze had het dus een stuk relaxter vind ik. En dan nog een super chille chef de parti naast je die je ook nog eens een hoop helpt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:38 schreef padlarf het volgende:
Morgen Ivan en Jasper eruit. Vrijdag wint Youri, Youp wordt tweede, Moniek derde, maar krijgt alsnog een baan aangeboden als pattissier.
Bovendien had zij weinig last van al die chaos in de keuken en hoefde ze alleen samen te werken met die chef de parti.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:46 schreef WaywardOne het volgende:
[..]
Ja over Moniek. Wat er vandaag gebeurde (inmiddels gisteren) was naar mijn mening niet helemaal eerlijk. Die 4 kerels stonden voorgerechten en hoofdgerechten te maken. Moniek stond desserts te bouwen. Dit betekent dat, als ik het goed heb, zij zo'n 20 tot 30 minuten meer tijd had voor haar mise en place. Wanneer die kerels aan hun eerste voorgerechten en hoofdgerechten begonnen hoefde zij zich nog niet druk te maken over haar eerste bestelling. Sterker nog, die was nog niet eens binnen. Ze had het dus een stuk relaxter vind ik. En dan nog een super chille chef de parti naast je die je ook nog eens een hoop helpt.
Jep vond ik ook, ze hadden het anders moeten doen. Zoals zoveel dingen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:46 schreef WaywardOne het volgende:
[..]
Ja over Moniek. Wat er vandaag gebeurde (inmiddels gisteren) was naar mijn mening niet helemaal eerlijk. Die 4 kerels stonden voorgerechten en hoofdgerechten te maken. Moniek stond desserts te bouwen. Dit betekent dat, als ik het goed heb, zij zo'n 20 tot 30 minuten meer tijd had voor haar mise en place. Wanneer die kerels aan hun eerste voorgerechten en hoofdgerechten begonnen hoefde zij zich nog niet druk te maken over haar eerste bestelling. Sterker nog, die was nog niet eens binnen. Ze had het dus een stuk relaxter vind ik. En dan nog een super chille chef de parti naast je die je ook nog eens een hoop helpt.
En Poirot is een oud-leerling van Ducasse.quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:53 schreef megamandy het volgende:
[..]
Zou kunnen, ik dacht al Carcasonne te herkennen en het stond ook op een verkeersbord in het voorstukje.
Leuk feitje, Regis Chanel de chef de patteserie in dat hotel heeft bij Alain Ducasse, diehierboven ook genoemd werd, in een hotel gewerkt. En Ducasse heeft ook een restaurant niet zo ver van Carcasonne vandaan, in de provence.
Dat zei Kraan toch ook aan het einde? (wel met minder woorden)quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:46 schreef WaywardOne het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:37 schreef Tim86 het volgende:
Ben wel benieuwd hoe ons knaagdier het had gedaan als ze niet bij haar specialiteit stond though..
helemaal mee eens.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:46 schreef WaywardOne het volgende:
[..]
Ze werd totaal niet onder druk gezet, hoefde niet echt te communiceren/alles te onthouden wat werd geroepen en ze stond gewoon lekker te werken met een relaxte chef. Uit ervaring weet ik dat de desserts/patisserie kant toch wel prettiger is dan de warme kant imo. Al ligt het natuurlijk ook wel aan het gerecht.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:08 schreef keepoww het volgende:
Het is natuurlijk onzin dat Moniek meer tijd heeft gehad. Ze moet ook een stuk langer door werken als de andere al klaar zijn. En het werd met niet duidelijk of ze alle desserts heeft gemaakt voor alle tafels? Dat zou beteken dat ze juist meer gerechten heeft gemaakt.
Door het editten in de aflevering leek het alleen als ze het rustig had.
En waarom denk iedereen dat die chef van haar zoveel hielp? Redelijk wat aannames.
Ik vind trouwens dat Moniek eruit mag, ze ziet/zag er onverzorgt uit.
Volgens mij dat ze wel talent zou hebben voor patisserie.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:23 schreef hexje het volgende:
Wat zei Poitot over Moniek. Ik miste net dat stukje.
Heb jij mijn post wel goed gelezen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:08 schreef keepoww het volgende:
Het is natuurlijk onzin dat Moniek meer tijd heeft gehad. Ze moet ook een stuk langer door werken als de andere al klaar zijn. En het werd met niet duidelijk of ze alle desserts heeft gemaakt voor alle tafels? Dat zou beteken dat ze juist meer gerechten heeft gemaakt.
Door het editten in de aflevering leek het alleen als ze het rustig had.
En waarom denk iedereen dat die chef van haar zoveel hielp? Redelijk wat aannames.
Ik vind trouwens dat Moniek eruit mag, ze ziet/zag er onverzorgt uit.
Kan ie mooi met Ria gaan koken uit het vorig seizoenquote:
Ja wat een hoofdprijs hequote:Op donderdag 19 mei 2011 11:18 schreef arise het volgende:
Ik vind het echt knap dat de kandidaten zich staande hebben gehouden , dat waanzinnige geschreeuw en scheldpartijen ..
En de winnaar mag daar komen werken ????
Hemeltje lief...![]()
Die lopen na een paar maandjes geestelijk doorgedraaid weg, na uitgekafferd zijn door de baas en dat ene figuur met z'n gefuck.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:27 schreef WaywardOne het volgende:
[..]
Ja wat een hoofdprijs he
Je kan natuurlijk ook gewoon solliciteren want voor zover ik weet hebben ze daar al jaren een tekort aan personeel.
Hehe, dat denk ik van Jasper wel. Die red het daar nooit. Waar Moniek stond was een chille plek. In de oude keuken was het patisserie gedeelte veel erger en kleiner. De keuken ziet er nu veel beter uit.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:49 schreef female81 het volgende:
[..]
Die lopen na een paar maandjes geestelijk doorgedraaid weg, na uitgekafferd zijn door de baas en dat ene figuur met z'n gefuck.
Ik vind het ook wat simpel met dat schelden. Stemverheffing oké, maar zo overdreven 'hard' willen doen vind ik wat simpel.quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:49 schreef female81 het volgende:
[..]
Die lopen na een paar maandjes geestelijk doorgedraaid weg, na uitgekafferd zijn door de baas en dat ene figuur met z'n gefuck.
Hij word eigenlijk nooit boos, alleen teleurgesteld.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:32 schreef arise het volgende:
Ik kijk het nu weer , die Engelsman spant de kroon ..
Communicatie is HEEL belangrijk..![]()
als hij dat communiceren noemt , wil ik hem wel eens zien als hij boos wordt ...
Ik zou zelf helemaal flippen als iemand zo tegen mij zo praten. Ook al kan je achteraf een biertje met 'm drinken, ik ben toch je fucking hond nietquote:Op donderdag 19 mei 2011 12:35 schreef WaywardOne het volgende:
[..]
Hij word eigenlijk nooit boos, alleen teleurgesteld.
Ik heb daar 2 jaar gezeten waarvan 1 jaar als leerling kok. Hij is toen 1 keer tegen me uit ze plaat gegaan omdat ie echt boos op me was.
M'n mentor van school had gebeld dat ik me huiswerk en een gedeelte van m'n scriptie nog niet had ingeleverd.
Ik kwam de keuken binnen om goedemorgen te zeggen en toen kreeg ik de wind van voren. ''You need to shape the fuck up, get you head out of your arse and get your fucking shit done!''
Ik vergeet het nooit meer![]()
Later op de avond met z'n allen een biertje gedaan en dan is ie vet chill.
kloptquote:Op donderdag 19 mei 2011 10:52 schreef Casos het volgende:
[..]
Volgens mij dat ze wel talent zou hebben voor patisserie.
Draadstaal, altijd +1quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:06 schreef Paul-89 het volgende:
Nederlandse versie van Gordon Ramsey. (Klinkt ineens een stuk anders)
Je kookt ook op een fornuis, niet op een TV.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:11 schreef Paul-89 het volgende:
Youp in Dagblad de Limburger vandaag. (klik op de afbeelding voor een leesbaar formaat.)
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Je kookt ook op een fornuis, niet op een TV.
Op zo'n moment heeft ie het beste met je voor, wil dat je je opleiding haalt..quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik zou zelf helemaal flippen als iemand zo tegen mij zo praten. Ook al kan je achteraf een biertje met 'm drinken, ik ben toch je fucking hond niet
Hij gaat wekelijks tennissen met Jaspersquote:Op donderdag 19 mei 2011 13:38 schreef RanTheMan het volgende:
Ik lees in dat artikel dat hij nieuwe vrienden heeft over gehouden aan Topchef...
Leuk man een vent van 42 met vrienden van gemiddeld 22
quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:52 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Hij gaat wekelijks tennissen sumoworstelen met Jaspers
In menig ander bedrijf zal het er toch echt wel anders aan toe gaan. Maar goed, ies bedrijfskoeltoer denk ik dan maarquote:Op donderdag 19 mei 2011 13:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Op zo'n moment heeft ie het beste met je voor, wil dat je je opleiding haalt..
In feite kan je het zelfs opvatten als compliment: je werkt goed dus zorg dat je je opleiding haalt zodat je een echte kok bent.
Ja dat weet ik. Hij heeft mij ontzettend veel geholpen tijdens mijn opleiding. Hij lijkt misschien een enorme klootzak maar dat is ie alleen tijdens het werk. Daarbuiten is hij een toffe kerel met veel passie en ervaring die hij wil doorgeven aan elke leerling die daar in de keuken komt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Op zo'n moment heeft ie het beste met je voor, wil dat je je opleiding haalt..
In feite kan je het zelfs opvatten als compliment: je werkt goed dus zorg dat je je opleiding haalt zodat je een echte kok bent.
Als leerling trek je niet zo snel je bek open. Het is gewoon ''oui chef'' en doorgaan, geen tijd om te piepen. Voor jou 10 anderen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik zou zelf helemaal flippen als iemand zo tegen mij zo praten. Ook al kan je achteraf een biertje met 'm drinken, ik ben toch je fucking hond niet
Kan hij dus nog lering uit trekkenquote:Op donderdag 19 mei 2011 15:00 schreef WaywardOne het volgende:
[..]
Als leerling trek je niet zo snel je bek open. Het is gewoon ''oui chef'' en doorgaan, geen tijd om te piepen. Voor jou 10 anderen.
Toen ik daar eenmaal een baan aangeboden kreeg nadat ik geslaagd was heb ik wel vaker me bek open getrokken maar wel op een fatsoenlijke en respectvolle manier.
Heeft gewoon te maken met de hiërarchie in een keuken.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Kan hij dus nog lering uit trekken
Dat was me al lang wel duidelijk. Wat mij echter stoort is de communicatie binnen die hiërarchiequote:Op donderdag 19 mei 2011 15:38 schreef WaywardOne het volgende:
[..]
Heeft gewoon te maken met de hiërarchie in een keuken.
Mwah in elke zin fuck zeggen heeft niet zoveel met hiërarchie te maken, meer met de beperkte woordenschat van sommige mensen + een bepaalde opvoeding.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:38 schreef WaywardOne het volgende:
[..]
Heeft gewoon te maken met de hiërarchie in een keuken.
Daar gaf ik ook geen antwoord op.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:31 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Mwah in elke zin fuck zeggen heeft niet zoveel met hiërarchie te maken, meer met de beperkte woordenschat van sommige mensen + een bepaalde opvoeding.
Ik zie een Jonnie Boer nou niet de hele avond scheldwoorden gebruiken. Die zal ook best fel zijn maar wel op een andere manier.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:38 schreef SiGNe het volgende:
Nederlanders hebben gewoon meer variatie in hun scheldwoorden, wij noemen dingen kut, kak, klote, kanker, etc.
Als je alleen fuck zegt dan hoopt het al snel op.
Dus stel die Brit was een Nederlander, dan was het minder erg wanneer hij continue kut, kak, klote en kanker in één zin wist te proppen? Dat hoopt ook snel op hoorquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:38 schreef SiGNe het volgende:
Nederlanders hebben gewoon meer variatie in hun scheldwoorden, wij noemen dingen kut, kak, klote, kanker, etc.
Als je alleen fuck zegt dan hoopt het al snel op.
Dit en er is een hele dag gefilmd. Over de dag genomen valt het heus wel mee.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:57 schreef padlarf het volgende:
Wat een tere zieltjes hier joh. Daar heb ik als Rotterdammer gelukkig geen last van.
Totaal niet hoorquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:57 schreef padlarf het volgende:
Wat een tere zieltjes hier joh. Daar heb ik als Rotterdammer gelukkig geen last van.
Je zag toch ook dat het in het begin meer was dan daarna?quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:06 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Totaal niet hoor
Vind het slechts opmerkelijk dat mensen het leuk vinden om uitgekafferd te worden door hun baas
Ach dit is Fok!. Daar hebben de mannen zulke grote pikken dat het ook moeilijk is om daar niet op te trappen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:01 schreef megamandy het volgende:
[..]
Je zag toch ook dat het in het begin meer was dan daarna?
Ik vind dat jullie je inderdaad een beetje aanstellen. Ik vloek zelf ook vaker op een dag. Sommige mensen vloeken nou eenmaal vaker. Om je woorden meer kracht bij te zetten etc.
People, grow a pair of bullocks
Zonder geluk vaart niemand welquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:14 schreef roos85 het volgende:
Best bizar dat Youp nu bij de beste 5 zit, terwijl hij eigenlijk in het topchef restaurant was gestrand
Ja zelfde voor Stephany. Die is ook ver gekomen terwijl zij al gestrand was.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:14 schreef roos85 het volgende:
Best bizar dat Youp nu bij de beste 5 zit, terwijl hij eigenlijk in het topchef restaurant was gestrand
zeker, maar dit geeft ook maar weer aan dat ze teveel hun beoordeling van 1 opdracht laten afhangenquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:15 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zonder geluk vaart niemand wel
Driekwartier!
quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:01 schreef megamandy het volgende:
[..]
Je zag toch ook dat het in het begin meer was dan daarna?
Ik vind dat jullie je inderdaad een beetje aanstellen. Ik vloek zelf ook vaker op een dag. Sommige mensen vloeken nou eenmaal vaker. Om je woorden meer kracht bij te zetten etc.
People, grow a pair of bullocks
quote:TopChef laatste finaleweek, dag 3 - 19/05/2011 - Koken
En wat voor één. Om half 9 sharp draai ik het pleintje van The Grand op, 3 minuten later sta ik in de keuken die al in full swing is. We maken een tekstje, draaien een intro’tje en de dame en heren gaan aan het werk, allen onder de hoede van een eigen chef de partie. Opdracht is het voorbereiden en straks uitgeven van een 3-gangenlunch. A la carte, dus iedere kandidaat moet 3 gerechten voorbereiden en afmaken. De tijd vliegt, de chefs, executive chef Aurélien doet dit samen met zijn Bridges-chef Andrew, warmen de boel al een beetje op en om 12 uur sharp gaat het fluitsignaal, we gaan beginnen. Andrew annonceert elke bon en het gaat direct al veel te langzaam. Er wordt een mooi stukje toneel opgevoerd tussen beide heren, en de kandidaten schrikken zich helemaal rot. Holy cow, wat een geweld, en wat en tempo, en wat schreeuwen die kerels.
De eerste 30 minuten is iedereen van het pad af, niemand communiceert met elkaar, essentieel bij a la carte doorgeven, het is een chaos en Aurélien en Andrew nemen het een beetje over, want het zijn toch hun gasten binnen, en hun naam die ze hoog moeten houden. Om kwart voor 1 komt er rust in de brigade en om half 2 loopt het soepel. De laatste gerechten zijn eruit, er is 1 gerechtje, het lamsvlees van Youri, terug gekomen, te gaar, en ze moeten alleen nog allemaal een gerechtje voor ons maken, wat we versteend van de kou in de tuin opeten. Het is geweldig! De kandidaten zijn gesloopt maar hebben genoten, en de crew van Bridges is tevreden. Als wij de uitslag draaien, er valt vandaag niemand af, dit was meer een sollicitatieronde, wordt de keuken van Bridges alweer ingericht voor de avond. Volle bak en Pink Floyd komt vannacht na hun concert nog even een hapje doen…..
Geweldige dag….., morgen naar La Douce France met 22 man crew en onze 5 finalisten.
Alleen is het niet echt toneel. Andrew doet dat altijd. Non stop. Dagelijks.quote:
YOU NEED TO SPEAK LOUDER!!quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:59 schreef Dekatria het volgende:
Time to fuck it up with a pair of bollocks!
quote:
quote:
Hoge straatwaarde hoorquote:
En heel verfijnd!quote:
Lamsburger!quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:07 schreef roos85 het volgende:
wij houden niet van herhaling, komen ze met een witte asperge aanzetten
Er was gelukkig nog plek in het vliegtuigquote:
Dat dacht ik ook.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:07 schreef roos85 het volgende:
Dat zou toch de ultieme finaleopdracht zijnquote:
Respect voor het product hèquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:07 schreef roos85 het volgende:
Hét witte goud!quote:
quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:08 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat zou toch de ultieme finaleopdracht zijn
Weet ik wel zekerquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:09 schreef roos85 het volgende:
[..]
volgens mij heeft de lamsburger gezorgd dat ik dat boek gewonnen heb
quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:09 schreef Axia het volgende:
Ik baal nog steeds dat Jasper erin zit.
Ik mis MarkEelco.
of je charmes?quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:10 schreef roos85 het volgende:
[..]
of was het toch de oude kaas? of de dagverse groentjes?
ik ookquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:10 schreef Axia het volgende:
[..]
Moet altijd aan penissen denken bij asperges.
QFTquote:
Waar het hart vol van is hequote:
mommomommmoommmquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:11 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dus jij zegt tegen je vriend " Nee, niet weer de dagelijkse verse groentjes he!!! "?
Wat moet Vossius dan nog?quote:
quote:
YOU FUCK YOURSELF YOU FUCK EVERYBODY EH?quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:13 schreef roos85 het volgende:
[..]
KILL THE FUCKING CRAB! DON"T BE A PUSSY!
Gaan we nog eten met z'n allen in het topchef restaurant?quote:
Ja!!!quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:15 schreef hexje het volgende:
[..]
Gaan we nog eten met z'n allen in het topchef restaurant?
Er moet sowieso een meet komenquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:15 schreef hexje het volgende:
[..]
Gaan we nog eten met z'n allen in het topchef restaurant?
Regel ik de special gastquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
Fix dan even een meet in Bridgesquote:
quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Regel ik de special gastZeker voor haar melkfabrieken huh?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I feel you in the wind, you guide me constantly.
Zou daar ook Arla melk uitkomen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:17 schreef WaywardOne het volgende:
[..]
Zeker voor haar melkfabrieken huh?
Ach, een mooie bijkomstigheid zal ik maar zeggenquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:17 schreef WaywardOne het volgende:
[..]
Zeker voor haar melkfabrieken huh?
Puur biologischquote:
Ik ben er al 3 jaar wegquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:16 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Fix dan even een meet in Bridges
quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:18 schreef WaywardOne het volgende:
[..]
Ik ben er al 3 jaar wegEn heb er alleen gewerkt toen het nog Cafe Roux was.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:18 schreef WaywardOne het volgende:
[..]
Ik ben er al 3 jaar wegEn heb er alleen gewerkt toen het nog Cafe Roux was.
Kan ik me voorstellen, al dat gescheld enzoquote:
uiteraardquote:
Youp moet falenquote:
ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |