abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97041313
@lotuss
één van mn amo instructeurs was commando(onze pc ook, nu korps adjudant) en die vertelde dat elke eco lichting gefilmd word door de instructeurs.

Daarnaast is het vreemd dat de gezichten van commando's geblurred worden, maar die van de leerlingen niet. onder hen zijn zeker een aantal die een groene baret gaan dragen en ik kan me voorstellen dat je dan niet op een fotograaf zit te wachten :X
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:57:41 #77
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_97041507
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:52 schreef Bouke-p het volgende:
@lotuss
één van mn amo instructeurs was commando(onze pc ook, nu korps adjudant) en die vertelde dat elke eco lichting gefilmd word door de instructeurs.

Daarnaast is het vreemd dat de gezichten van commando's geblurred worden, maar die van de leerlingen niet. onder hen zijn zeker een aantal die een groene baret gaan dragen en ik kan me voorstellen dat je dan niet op een fotograaf zit te wachten :X
Naar mijn weten zijn de foto's niet bedoeld om naar buiten te brengen.. maar ik denk dat Leo daar meer antwoord op kan geven.

Vorige zomer hebben ER en ik een bezoek gebracht aan Leo, en hebben toen een filmpje mogen zien van de ECO. Erg indrukwekkend!!!
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_97042963
Als ze niet bedoeld zijn voor buiten, dan is het toch vreemd dat ze op een website staan :P
pi_97044398
quote:
Daarnaast is het vreemd dat de gezichten van commando's geblurred worden, maar die van de leerlingen niet.
hier heb ik mij ook al over verbaast.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 19 mei 2011 @ 20:17:37 #80
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97045604
Net "Glory" maar weer een zitten kijken. Super film.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_97046179
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:56 schreef gerco94 het volgende:

[..]

hier heb ik mij ook al over verbaast.
Er word nooit gezegd wie het uiteindelijk heeft gehaald, ik denk dat het daarom kan. Maar ik wacht leo zijn antwoord wel af, er zal vast over nagedacht zijn.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_97046328
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 20:26 schreef m.k het volgende:

[..]

Er word nooit gezegd wie het uiteindelijk heeft gehaald, ik denk dat het daarom kan. Maar ik wacht leo zijn antwoord wel af, er zal vast over nagedacht zijn.
Ik neem aan van wel, aangezien de instructeurs wel geblurred zijn.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:36:49 #83
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_97046781
@rubje, als antwoord op je volgende vragen:

Vraag: Ik zie bijna alle commandos met 2 wings op hun dt rondlopen. Is dat een soort standaard traditie vanwege het commando zijn (trots?) of heeft dat meer te maken dat menig actieve commando naast het behalen van zijn standaardwing vaak nog doorgaat om een extra wing erbij te halen? :

Inderdaad, veel operators hebben meerdere para-wings. Op hun linkerborst dragen ze de Nederlandse die correspondeert aan het brevet dat ze bezitten. Daarnaast gebeurt het vaak dat ze met buitenlandse collega’s springen. Afhankelijk of ze bijvoorbeeld een minimaal vastgesteld aantal sprongen hebben gemaakt met het buitenlandse materieel (Chutes) en/of buitenlandse dispatchers en/of buitenlandse vliegtuigen krijgen ze een buitenlandse para-wing uitgereikt. Deze para-wing behorende bij het uitgereikete brevet mogen ze na het verkrijgen van officiële toestemming op het DT dragen. De buitenlandse wing wordt dan op de rechterborst gedragen. Veel operators, maar ook luchtmobiele militairen en mariniers hebben in de loop van hun loopbaan cq carrière zelfs meerdere buitenlandse para-wings uitgereikt gekregen. Desondanks mogen ze maar 1 van de buitenlandse para-wings die ze eventueel bezitten dragen. Voor sommige betekent dat dus kiezen. Desalniettemin heeft het overigens niets te maken met traditie of trots van bijvoorbeeld het commando zijn.

Vraag: In dit artikel ben ik benieuwd of er geen op of aanmerkingen komen( ja ik weet dat je toestemming hebt) op het aanwezig zijn bij het afmatten van deze nieuwe lichting cursisten in de ECO. Ik kan mij voorstellen dat de cursisten zoiets hebben van: " worden wij hier afgebeuld,staan een of andere malloot met een camera elke seconde *klik*klik* irritant te doen en word ik tevens met smoel en al op de digitale plaat vastgelegd terwijl ik het misschien helemaal niet wil. " Of geldt dat niet voor hun als in: "Hogerhand bepaalt wel wat wel of niet passend is en cursisten moeten gewoon hun smoel houden." Ik neem aan dat je ook met een telelens? van afstand fotografeert? aangezien de foto's soms erg close lijken alsof je naast hun loopt te fotograferen terwijl zij afgebeuld worden. :

Nee, behalve nu van jou of Bouke-p. Daar zijn heel erg goede onderlinge afspraken over. Als de foto’s erg close lijken, neem maar van mij aan dat ik dan ook met een groothoeklens heel erg close naast ze mee loop of op enkele centimeters naast of voor hun lig. De cursisten lopen geen rondjes om me heen en ze wachten ook niet op me. Als ik ze op de gevoelige plaat wil zetten zit er het grootst gedeelte van de tijd niets anders op om mee te lopen. Vinden ze het irritant? Wel in de trant dat zodra ik er telkens weer bij ben dat ik een voorbode ben dat het gas er weer ontzettend op gaat. Niet vanwege het feit dat ik er ben om foto’s van ze te maken…

@Bouke-p
Inderdaad, iedere ECO-lichting wordt gefilmd en op de gevoelige plaat vastgelegd. Na afloop krijgen alle cursisten, na het behalen van de groene baret, een DVD met een compilatie hiervan uitgereikt. Ook krijgen ze een DVD uitgereikt met alle foto’s die gemaakt zijn. Dat zijn er overigens veel meer dan de series die op de website gepubliceerd worden. Inderdaad van de commando-instructeurs wordt standaard de gezichten geblurred. Dit zijn immers vaak operators die elk moment weer ingedeeld kunnen worden als operationele operator. Uiteraard zitten er onder de cursisten (gelukkig) ongetwijfeld ook toekomstige operationele operators. Echter de herkenbaarheid voor de cursisten valt nu gelukkig mee. Ten eerste zijn de expressies op de gezichten vaak zodanig dat het haast onmogelijk is voor een vreemde – die bijvoorbeeld naast hem in de kroeg staat - een cursist te herkennen. Voor familie en vrienden is het natuurlijk altijd mogelijk de eigen relatie te herkennen, ongeacht de gezichtsuitdrukkingen. Specifiek voor relaties geld de regel immers ook niet dat de gezichten geblurred dan wel onherkenbaar gemaakt worden. Het is ervoor bedoeld dat vreemde lui de cursisten, dan wel uiteindelijk operationele operators, niet kunnen herkennen. Ik zou het knap van je vinden al jou dat lukt. Nu en vooral over en paar jaar.
Al tijdens de baretuitreiking worden ze dan ook niet meer herkenbaar in beeld gebracht. Niemand weet dus welke cursist de opleiding met succes heeft afgesloten. Vanaf die tijd worden ze dan ook altijd onherkenbaar – geblurred, camo, of andere gezichtsbedekking – in beeld gebracht. Dat kun je in alle publicaties zien op de website en in de diverse vakbladen. Daarnaast neemt de totale commando-opleiding zo’n zestien maanden in beslag. De toekomstig operators veranderen qua gezicht veel in die tussentijd. De haren groeien weer tot een weelderige haardos, ze komen weer enkele kilo’s aan spierweefsel aan en ook de mutsdas is verdwenen etc.
Maar natuurlijk, als een cursist van te voren aangeeft dat hij liever niet op de foto wil dan gebeurt dat uiteraard ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door leovanw op 19-05-2011 20:43:10 ]
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
http://www.dutchdefencepress.com
pi_97050804
Leo ik vond het wel grappig dat ik jongens van de eerste kct amo herkende. Toch tof om te zien dat er een paar in de ECO zaten!

Heb jij daar ook rondgelopen? (Amo kct) Heb ik je misschien nog gezien.
pi_97053028
Laatste schoten met leopard staan op www.defensie.nl
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:51:35 #86
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_97055127
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:44 schreef Thaboel het volgende:
Leo ik vond het wel grappig dat ik jongens van de eerste kct amo herkende. Toch tof om te zien dat er een paar in de ECO zaten!

Heb jij daar ook rondgelopen? (Amo kct) Heb ik je misschien nog gezien.
Meerdere malen
There is no 'I' in TEAM and life is way to short for only dreaming... So live it to the MAX! FOR THOSE WHO UNDERSTAND WHAT YOU DO, NO EXPLANATION IS NECESSARY. FOR THOSE WHO DON’T, NONE IS POSSIBLE.
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:55:39 #87
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_97055394
Stroopwafels zijn eigenlijk best lekker!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_97056924
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:55 schreef ErwinRommel het volgende:
Stroopwafels zijn eigenlijk best lekker!!
Eensch.
Blood Sugar Sex Magik
pi_97060679
Wie weet er meer webwinkels á Noorloos? Zoek namelijk nog een oude bruine KL baret. En vind het wel lache om daar rond te neuzen
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 20 mei 2011 @ 05:46:08 #90
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_97062199
Mogguh :W
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_97063723
Mogguh iedereen :W

Zometeen naar Eindhoven voor Havo examen engels, wish me luck :D
pi_97063971
Succes! Ik mag vanmiddag econome gaan maken ;(
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:44:08 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97064458
:D nederlands heb ik toch al gehad.
pi_97064722
Succes Braamyo en Gerco! :)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:13:31 #96
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_97065271
Succes!
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:14:27 #97
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_97065296
Braamyo en gerco94 :

Heel veel succes!
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:55:07 #98
304398 leovanw
No Message No Mission
pi_97066551
Braamyo en Gerco94 I have faith in both of you . You can do it... just set your mind to it. Good luck and thumbs up! ^O^
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:34:33 #99
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_97073976
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:34 schreef AchJa het volgende:
Vlb Leeuwarden had haast? 2 door de geluidsbarriere hiero.
weer een Bear in het luchtruim? :P

Gerco en braamyo succes!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')