Je laat zelf al merken dat het een 'misschien, misschien'-kwestie is. Het begrip van het bewustzijn groeit alsmaar sneller, dat is slechts een kwestie van tijd. Je tweede argument kan ik heel eenvoudig tegenspreken met allerlei simpele voorbeelden van technologie, die menselijke functies en kunnen beter doen, langer volhouden, en efficiënter uitvoeren. Van weegschalen tot hijskranen en videocamera's en computers; allen zijn ze verlengstukken van het menselijk vermogen. Bovendien zijn die meestal eenvoudiger te repareren.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:54 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Gelukkig is dat alleen jouw mening zeg.
Ten eerste weet niemand eigenlijk wat ons bewustzijn precies is (het kan dus aardig complex zijn), ten tweede laten computers het misschien wel vaker afweten dan ons biologische systeem.
Op zich natuurlijk prima als jij een computer zou worden, ik bedank er graag voor.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:05 schreef Gray het volgende:
[..]
Je laat zelf al merken dat het een 'misschien, misschien'-kwestie is. Het begrip van het bewustzijn groeit alsmaar sneller, dat is slechts een kwestie van tijd. Je tweede argument kan ik heel eenvoudig tegenspreken met allerlei simpele voorbeelden van technologie, die menselijke functies en kunnen beter doen, langer volhouden, en efficiënter uitvoeren. Van weegschalen tot hijskranen en videocamera's en computers; allen zijn ze verlengstukken van het menselijk vermogen. Bovendien zijn die meestal eenvoudiger te repareren.
Het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze en benadering, en verder niet interessant voor het onderwerp van dit topic. Verder voel ik ook niet de behoefte hier verder op in te gaan.
Voor lambiekje:
http://vorige.nrc.nl/wete(...)bij_kanker_duidelijk
Dat is de algemene term voor kanker. Wildgroei van cellen. HPV doet vrijwel niets in een lichaam. Een vrouw die het toch oploopt heeft een zwakke gezondheid. ~85% van de alle mensen is geinfecteerd. µ% dat je het op loopt. De kans dat je groen en geel of spontaan dood gaat door dat kutvaccin is velen malen hoger.quote:Het humaan papillomavirus (HPV) veroorzaakt baarmoederhalskanker doordat het virus een celgroeiremmend molecuul uitschakelt. Daardoor kunnen cellen ongeremd delen. Dat betekent dat er kanker ontstaat.
Je hebt overduidelijk m'n link niet gelezen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
Dat is de algemene term voor kanker. Wildgroei van cellen. HPV doet vrijwel niets in een lichaam. Een vrouw die het toch oploopt heeft een zwakke gezondheid. ~85% van de alle mensen is geinfecteerd. µ% dat je het op loopt. De kans dat je groen en geel of spontaan dood gaat door dat kutvaccin is velen malen hoger.
man wat hoop ik dat het een nieuwe des-debacle wordt.
quote:Baarmoederhalskanker is zeldzaam, maar er is altijd een besmetting met één van 15 typen kankerverwekkende HPVs voor nodig. Er zijn meer dan honderd typen HPV bekend. De meeste zijn onschuldig.
Bij een infectie van HPV dringt dat virus een levende cel binnen. De groeiremmer die het virus in de cel vervolgens weet uit te schakelen is, is een zogenaamd microRNA. Dat micro-RNAs een rol spelen bij het ontstaan van kanker door een virus was nooit eerder gezien. De belangrijke rol van micro-RNAs in de celhuishouding is pas sinds de eeuwwisseling duidelijk, nadat het eerste in 1993 was ontdekt. MicroRNAs blijken belangrijk. Ze controleren het aflezen van genen en de celdeling.
Kankerverwekkende HPVs nemen met een zestal eigen genen de controle over de gastheercel over. Een van die genen maakt het eiwit E6. Dat is een kankerveroorzakend eiwit. Het vernielt het eiwit p53: dat is een bekend eiwit dat kanker onderdrukt. Als p53 is vernietigd, maakt de cel vervolgens geen microRNA-34a meer. Dat micro-RNA remt de celgroei als de cel op fouten wordt gecontroleerd. Valt die controle weg, dan dreigt kanker.
en de Gezondheidszorg is de firma Graai, list, bedrog en blij dat ik snij.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 07:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee flappie, wetenschappers komen naar buiten met gegevens dat niet klopt. Wanneer doorzie je nu eens dat wetenschap bedrijven met bigpharma-onderwerpen dat het firma List & Bedrog is.
dus jij wenst daadwerkelijk mensen kanker toe.... smerig mannetje ben je wel eigenlijkquote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:39 schreef Lambiekje het volgende:
Dat meen je hopelijk nietquote:Op vrijdag 20 mei 2011 22:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
[..]
Dat is de algemene term voor kanker. Wildgroei van cellen. HPV doet vrijwel niets in een lichaam. Een vrouw die het toch oploopt heeft een zwakke gezondheid. ~85% van de alle mensen is geinfecteerd. µ% dat je het op loopt. De kans dat je groen en geel of spontaan dood gaat door dat kutvaccin is velen malen hoger.
Volgens mij zijn er vrij veel mensen/instellingen die anderen daadwerkelijk kanker toewensen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:52 schreef Re het volgende:
[..]
dus jij wenst daadwerkelijk mensen kanker toe.... smerig mannetje ben je wel eigenlijk
praat het maar goed knul, daar kunnen jullie wel wat van... jullie zijn niets beter en misschien nog wel meer verdorven dan de restquote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:59 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er vrij veel mensen/instellingen die anderen daadwerkelijk kanker toewensen.
Wat dacht je van de voedingsindustrie, of hoogspanningsleidingen boven je huis?
Ach, als zo lang er in de krant staat het veilig is kan je in elk geval rustig slapen, niet?
Echt niet te geloven wat je hier schrijftquote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:59 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er vrij veel mensen/instellingen die anderen daadwerkelijk kanker toewensen.
Wat dacht je van de voedingsindustrie (e.g. aspartaam), of hoogspanningsleidingen boven je huis?
Ach, als zo lang er in de krant staat het veilig is kan je in elk geval rustig slapen, niet?
Ik wijs je er op dat je je pijlen best eens wat breder kan richten.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:02 schreef Re het volgende:
[..]
praat het maar goed knul, daar kunnen jullie wel wat van... jullie zijn niets beter en misschien nog wel meer verdorven dan de rest
Genoeg aanwijzingen dat aspartaam schadelijk is. Destijds waren diezelfde aanwijzingen er ook voor bijvoorbeeld loodhoudende benzine of electriciteitsmasten, het testen van medicijnen in derdewereldlanden, om maar een paar voorbeelden te noemen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt niet te geloven wat je hier schrijft
och och de bekende tactiek van de doemdenkers zoals jullie, Morele grenzen bestaan er alleen voor de grote boze wereld waartegen jullie vechten, die zijn in en in slecht, zo slecht dat jullie hopen dat er grote fouten worden begaan zodat jullie lekker in jullie knuistjes kunnen wrijven al gniffellend je volgende dosis risperdal vergetendquote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:04 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ik wijs je er op dat je je pijlen best eens wat breder kan richten.
Dat jij dat goedpraten noemt om het te kunnen negeren is je verdedigingsmechanisme, knul.
Je bent me valselijk aan het beschuldigen, en gaat daar mee door ook. Moet je niet doen, is niet netjes.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:08 schreef Re het volgende:
[..]
och och de bekende tactiek van de doemdenkers zoals jullie, Morele grenzen bestaan er alleen voor de grote boze wereld waartegen jullie vechten, die zijn in en in slecht, zo slecht dat jullie hopen dat er grote fouten worden begaan zodat jullie lekker in jullie knuistjes kunnen wrijven al gniffellend je volgende dosis risperdal vergetend
Ik heb het hele aspartaam-gedoe ooit een uitgezocht. Alle argumenten bekeken, inclusief onderzoeksresultaten en uit dat alles blijkt dat uit het afbreken van aspartaam methanol ontstaat, dat zoals alle alcoholen cellen kan doden. Echter, voordat het aantoonbaar schadelijk is moet men kilo's van het spul verorberen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:05 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Genoeg aanwijzingen dat aspartaam schadelijk is. Destijds waren diezelfde aanwijzingen er ook voor bijvoorbeeld loodhoudende benzine of electriciteitsmasten, om maar een paar voorbeelden te noemen.
Geloof het of niet, de feiten zullen er niet van veranderen, of wel?
Betichte jij niet net mensen en instellingen ervan anderen kanker toe te wensen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:10 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Je bent me valselijk aan het beschuldigen, en gaat daar mee door ook. Moet je niet doen, is niet netjes.
Onzinnig om hier om een voorbeeld in te gaan. Er zijn genoeg andere waar men ook mis zat. Zie het in of niet, hoe moeilijk kan dat nou zijn?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik heb het hele aspartaam-gedoe ooit een uitgezocht. Alle argumenten bekeken, inclusief onderzoeksresultaten en uit dat alles blijkt dat uit het afbreken van aspartaam methanol ontstaat, dat zoals alle alcoholen cellen kan doden. Echter, voordat het aantoonbaar schadelijk is moet men kilo's van het spul verorberen.
Het blijkt ook dat sommige mensen gevoeliger zijn voor de stof dan anderen, waardoor hoofdpijnen ed kunnen ontstaan. Deze mensen kunnen de stof ook daadwerkelijk proeven. Ikzelf kan het ook proeven, en omdat ik het niet lekker vind, gebruik ik geen producten die aspartaam bevatten.
Overigens is dat niets geks, aangezien deze overgevoeligheid ook al bij PKU was waargenomen, al is het voor aspartaam nooit bewezen (voor zover ik weet).
Dat veel instellingen niet het belang van hun klant of het milieu bovenaan hebben lijkt me inmiddels wel duidelijkquote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Betichte jij niet net mensen en instellingen ervan anderen kanker toe te wensen?
Je gaat meer en meer als een liefdesbaby van Lambiekje en Bankfurt klinken. Even kalmeren jij, want je lijkt te ontsporen.
Ik weet niet wat de eerste zin betekent, en kan daarom niet op de tweede reageren.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:17 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Onzinnig om hier om een voorbeeld in te gaan. Er zijn genoeg anderen waar men ook mis zat. Zie het in of niet, hoe moeilijk kan dat nou zijn?
kanariepietjes zijn ook geelquote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:10 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Je bent me valselijk aan het beschuldigen, en gaat daar mee door ook. Moet je niet doen, is niet netjes.
Dat ben ik met je eens. Het is echter een heel ander verhaal mensen kanker toe te wensen, of anderen daarvan te beschuldigen. Dat gaat te ver.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:19 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dat veel instellingen niet het belang van hun klant of het milieu bovenaan hebben lijkt me inmiddels wel duidelijk![]()
Ik kijk non-stop om me heen, mijn grootste hobby is als een spons informatie op te nemen. Op het moment ben ik dit aan het typen en tegelijkertijd een microfluidische chip aan het frezen, terwijl ik wacht op een thermische drukpers die mijn laatste creatie voltooit. Tussendoor probeer ik een cover voor een tijdschrift te designen in m'n hoofd.quote:En ik doe het doorgaans vrij kalm aan maar wil het best nog wat rustiger doen, als jij dan eens wat meer tot actie komt en om je heen gaat kijken.
Je begon er zelf mee, dat besef je wel toch? Dat zie je wel in?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:26 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Je was aan het generaliseren ('jullie') en beschuldigingen aan het verzinnen.
Je hoeft mij niet aan dat verhaal van toewensen te linken hoor, ookal deed die andere knul dat wel.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:26 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Het is echter een heel ander verhaal mensen kanker toe te wensen, of anderen daarvan te beschuldigen. Dat gaat te ver.
Niet met het doel om mensen persoonlijk te raken. Ik wilde iemand juist op een maatschappelijk fenomeen wijzen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:27 schreef Gray het volgende:
[..]
Je begon er zelf mee, dat besef je wel toch? Dat zie je wel in?
ik vind het gewoon misselijkmakend dat iemand bewust anderen kanker toe wenst en nog misselijkmakender dat mensen dat proberen te verdedigen met drogargumenten. Dus ja, iemand die zoiets probeert te verdedigen vind ik persoonlijk iemand met een inferieur moraalquote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:26 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Je was aan het generaliseren ('jullie') en beschuldigingen aan het verzinnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |