Nah, zolang de administratieve procedure nog open staat zal de rechter je niet-ontvankelijk verklaren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 07:59 schreef pimn het volgende:
Daarnaast zou je verwachten dat DUO de mensen informeert over dit vonnis en voor ieder gedupeerde de vordering controleert en indien nodig corrigeert. En dat middels een brief. Niet via foldertjes op het postkantoor
Indien ze willens en wetens toch meer geld vragen dan ze mogen, kan je een claim bij ze neerleggen.
Maar is het beroep wel gegrond als het niet overeenkomt met de inhoud van je bezwaarschrift? Mijn bezwaar was al lang de deur uit voor ik over dit vonnis hoorde en gaat dus niet over de wetgeving.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nah, zolang de administratieve procedure nog open staat zal de rechter je niet-ontvankelijk verklaren.
Met andere woorden: beroep aantekenen mensen.
In een beroepsschrift mag je nieuwe gronden aandragen waarom de vordering niet klopt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:11 schreef Odin83 het volgende:
[..]
Maar is het beroep wel gegrond als het niet overeenkomt met de inhoud van je bezwaarschrift? Mijn bezwaar was al lang de deur uit voor ik over dit vonnis hoorde en gaat dus niet over de wetgeving.
Ik had op 1 oktober 2008 mijn ov kaart ingeleverd maar was toch 100 euro te laat (+ov kaart heel jaar). Als reactie kreeg ik ook de standaardbrief van het opsturen van loonspecificaties maar gezien ik in oktober, november en december gemiddeld minder verdiende dan de maanden ervoor kan dat alleen maar ongunstig uitpakken.
(In mijn bezwaar ging ik naast de gebrekkige communicatie met name in op dat je je ov recht over de afgelopen maanden behoudt wanneer je deze op tijd stop zet, maar geheel verliest wanneer je hem te laat inlevert terwijl je in beide gevallen over de grens gaat. Natuurlijk kreeg ik hier geen reactie op.)
Je beroep hoeft gelukkig niet identiek te zijn aan je bezwaar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:11 schreef Odin83 het volgende:
[..]
Maar is het beroep wel gegrond als het niet overeenkomt met de inhoud van je bezwaarschrift? Mijn bezwaar was al lang de deur uit voor ik over dit vonnis hoorde en gaat dus niet over de wetgeving.
Ik had op 1 oktober 2008 mijn ov kaart ingeleverd maar was toch 100 euro te laat (+ov kaart heel jaar). Als reactie kreeg ik ook de standaardbrief van het opsturen van loonspecificaties maar gezien ik in oktober, november en december gemiddeld minder verdiende dan de maanden ervoor kan dat alleen maar ongunstig uitpakken.
(In mijn bezwaar ging ik naast de gebrekkige communicatie met name in op dat je je ov recht over de afgelopen maanden behoudt wanneer je deze op tijd stop zet, maar geheel verliest wanneer je hem te laat inlevert terwijl je in beide gevallen over de grens gaat. Natuurlijk kreeg ik hier geen reactie op.)
Het vonnis pakt inderdaad voordelig voor jou uit, je hoeft nu nog "maar" 1800 te betalen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:57 schreef kipkorneierbal het volgende:
Woww dit is goed nieuws!! Ik had me er al bij neergelegd... Voor mij scheelt het zo'n 900euro als ik het goed begrijp:
Ontvangen basisbeurs en aanvullende beurs: 3000
OVkaart: 900
Teveel verdiend: 1800
Momenteel moet ik 2700euro terug betalen. Klopt het dat ik met deze uitspraak 'maar' 1800 hoef terug te betalen?
Op 17mei is echter mijn bezwaarschrift afgewezen. Daar moest ik binnen 6 week op reageren, maar ik ben al 10 week verder. Kan ik nu nog wel opnieuw bezwaar maken?
Thanks! Ik denk dat ik maar even langs het juridisch loket ga, heb hier zelf niet voldoende kennis van. Voor 900euro heb ik het er wel voor over, helemaal omdat het eigenlijk ook een principekwestie is geworden.quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het vonnis pakt inderdaad voordelig voor jou uit, je hoeft nu nog "maar" 1800 te betalen.
Dat de beroepstermijn verstreken is, kan wel een probleem opleveren aangezien je nu in principe niet-ontvankelijk bent.
Wellicht dat je een beroep kan instellen gestoeld op 6.11 awb, dat het verzuim niet aan jou te wijten is, maar dat zal je aan een bestuursrechtexpert moeten vragen.
Ja dat is inderdaad heel vreemd. Helemaal voor een overheidsinstelling. Dat een bedrijf stilzwijgend blijft na zo'n rechterlijke uitspraak ok, maar van de DUO mag toch wel een voorbeeldfunctie worden verwacht. Misschien dat het nog komt? Anders maar de politiek, media, geenstijl, etc inschakelen. Neem aan dat er nu voor alle studenten een herbereking gaat komen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 18:33 schreef j1985j het volgende:
Mensen ik snap hier 1 ding niet, als een rechter de ov boete na die wetswijziging dus onzin vindt, waarom worden alle ov boetes dan niet ingetrokken? Die ov boete bovenop het teveel verdiende bedrag geldt toch voor iedereen? En waarom springt de politiek hier niet bovenop, zij kunnen (zich concentrerend op deze uitspraak) toch enorm veel studenten helpen?
Mijn situatie: e14 teveel verdiend, alle fok topics goed gevolgd, na alle afwegingen de e951 maar betaald (zelfs pvda fractie vertelde me dat die wet v plasterk niet met terugwerkende kracht kon worden geinterpreteerd), maar nu lees ik dus die laatste ontwikkelingen en die uitspraak. Voel me (wederom) zwaar genaaid. Waarom sommigen wel een ov boete anderen niet??
Ps kep nooit bezwaar gemaakt bij duo. Niet gedaan omdat ik weet hoe hard duo is en omdat ik geen argumenten had om bezwaar te maken
Ik heb hem toen ook ergens stopgezet maar ik heb dit via de site en een 088 nummer gedaan.quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:27 schreef CodeCaster het volgende:
Kan íemand bevestigen dat hij of zij in de maanden mei, juni of juli 2010 zijn studentenreisproduct van z'n OV-studentenkaart heeft kunnen verwijderen? Mij is dat namelijk niet gelukt, pas in augustus, en dat kost me nu 136 euro...
Niet dat ik in beroep ga voor dat bedrag, maar ik wil gewoon even zeker weten dat ik niet gek word.
Zomer recess.quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:36 schreef j1985j het volgende:
Dhr. De Rouwe (CDA) en diens medewerkster (mevrouw D. Wisse) ook gemaild over de OV-boete en de rechterlijke uitspraak. Reactie zal wat langer duren denk ik, ik kreeg twee automatische out-of-office antwoorden.
Die staan achter de uitspraak. Zie vorige topique.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:54 schreef j1985j het volgende:
@ kipkorneierbal, dat lijkt me niet meer dan logisch zo'n herberekening, maar mn vertrouwen in de overheid is vooralsnog te laag om te geloven dat dat gaat gebeuren.
ik heb overigens wel zojuist 3 pvda fractieleden gemaild over deze kwestie, zij waren tijdens eerdere correspondentie erg behulpzaam.
Iemand de ombudsman al gemaild? Of andere instanties / media / politici?
De oppositie zou hier toch makkelijk op in kunnen springen en met weinig moeite (immers: focus op de relevante uitspraak) enorm veel studenten kunnen helpen.
Daar is iedereen het wel zo'n beetje mee over eens. De wijze waarop het gecommuniceerd is, is belachelijk en voor wie is het nu echt duidelijk wat je mocht verdienen?quote:DUO heeft gewoon de wet niet nageleefd en op onrechtmatige wijze geld geeist en gekregen van hardwerkende studenten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |