abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101948392
IB Groep is in hoger beroep gegaan. Dat moeten we afwachten.
pi_101983744
Handig dat je je beroepschrift online kan indienen :)

Ik heb een pro forma beroepschrift ingediend dus verder nog geen motivering.
pi_102016919
Hoeveel mag je nou eigenlijk bijverdienen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_102016953
2011 ¤ 13.215,83
2008 ¤ 12.916,17
Facts don't care about your feelings
pi_102017101
:@ Had zelf ook even kunnen zoeken.
Ik zal alleen eens uit moeten zoeken hoe het zit mijn bedrijf (vof). Hier ben ik mede-eigenaar van en daar komt best wat geld op binnen. Ik betaal het echter gewoon nooit uit naar mijn eigen rekening. Wel handig om even te checken of dat niet allemaal meetelt als ' inkomsten'. Hoewel, het lijkt me niet, ik betaal daarover al omzetbelasting.
pi_102018586
IB heeft niks met OB te maken. Al je winst uit de VOF (gedeeld door aantal eigenaren) telt mee als inkomsten of je het nou uitbetaalt of niet.
pi_102018858
Dan herinvesteer ik alles wel weer lekker in december.
pi_102018969
Investeren heeft ook geen zin dan moet je afschrijven over meerde jaren :P Alleen echte kosten zullen je winst drukken. Je moet nou eenmaal belasting betalen als je geld verdient vriend :P

Zo te horen heb je nooit een aangifte inkomstenbelasting ingevuld voor je onderneming?
pi_102019606
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 15:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Investeren heeft ook geen zin dan moet je afschrijven over meerde jaren :P Alleen echte kosten zullen je winst drukken. Je moet nou eenmaal belasting betalen als je geld verdient vriend :P

Zo te horen heb je nooit een aangifte inkomstenbelasting ingevuld voor je onderneming?
Nope, ik doe de boekhouding niet bij de ene VOF en de andere VOF is vrijgesteld van belasting middels de kleine ondernemersregeling.

Maar ik moet dus omzetbelasting en daarnaast ook nog inkomstenbelasting betalen blijkbaar? Gierige rotverheid met hun vieze vingertjes.
pi_102021279
Nogmaals... kleineondernemersregeling geldt alleen voor de OB en dat is heel wat anders dan IB, dat moet gewoon betaald worden bij die VOF ook. Omzetbelasting zit op de omzet die je maakt, maar kan je ook weer aftrekken van kosten. In principe heb jij daar niet zoveel mee te maken, dat betalen je klanten. Jouw winstmarge zit al in je berekende tarief excl. btw (als het goed is ;) ). Maar goed, dat weet je boekhouder allemaal wel. Dus je kan het beste aan hem vragen of je over de bijverdiengrens heen gaat of niet.
pi_102933392
Inmiddels heb ik vandaag opnieuw DUO gebeld omdat ik moest gaan beginnen met afbetalen van mijn schuld. Ik wilde hier iets meer over weten.

Ik heb direct ook de gelegenheid genomen om te vragen wanneer dit hoger beroep nu gaat plaatsvinden. Na enig aandringen doorgeschakeld te worden en daarna nogmaals doorgeschakeld te worden had ik iemand aan de lijn die mij kon vertellen hoe alles precies in elkaar zat. En dan nu het antwoord:

Afgelopen vrijdag 7 Oktober heeft de zitting plaatsgevonden. Echter met nog geen uitspraak. Het was onbekend wanneer de rechter uitspraak deed. Maar de verwachting was binnen 6 weken.. We moeten dus nog even geduld hebben. In de tussentijd heb ik maar mijn gehele schuld afbetaald om van het gezeur af te zijn. Maar zodra wij winnen zal ik uiteraard weer bij ze gaan zeuren :)

Kent iemand nog iemand die hier achter kan komen wanneer die uitspraak volgt? Of weet waar er iets van terug te vinden is?
pi_103061691
Lijkt me logisch dat de uitspraak op dezelfde site geplaatst wordt als de eerste uitspraak. Die in de gaten houden dus. Als de uitspraak opnieuw in het nadeel van de staatssecretaris is, dan komt ie misschien in de media? Vragen of reeds ingeschakelde journalisten ook willen opletten? Politieke partijen op de hoogte brengen van de naderende uitspraak zodat ze zelf kunnen informeren?
pi_103108495
quote:
Afgelopen vrijdag 7 Oktober heeft de zitting plaatsgevonden. Echter met nog geen uitspraak. Het was onbekend wanneer de rechter uitspraak deed. Maar de verwachting was binnen 6 weken.. We moeten dus nog even geduld hebben. In de tussentijd heb ik maar mijn gehele schuld afbetaald om van het gezeur af te zijn. Maar zodra wij winnen zal ik uiteraard weer bij ze gaan zeuren
Interessant.. :) Hou ons op de hoogte.
pi_103596558
Ik heb vandaag bericht ontvangen dat mijn bezwaarschrift is toegewezen! Hebben meer mensen dit bericht ontvangen?

Mijn bezwaar was aanvankelijk afgewezen. Ik heb vervolgens beroep ingediend en nu trekt DUO de oorspronkelijke beslissing in!
pi_103596717
Overigens moeten ze bij DUO echt fatsoenlijk leren schrijven. Ik heb inmiddels 2 beslissingen die voor geen meter te lezen zijn!

Ik begrijp niet waarom er eerst wordt gezegd dat mijn bezwaar wordt toegewezen en er vervolgens 1,5 pagina wordt geschreven om uit te leggen waarom ik geen kostenvergoeding krijg. Een uitleg over toewijzing van het bezwaar ontbreekt evenals de melding hoeveel geld ik terug kan verwachten.
pi_103618393
Hoera. Gaaf voor je. Waarom hebben ze het nu wel toegewezen?

In mijn brief heeft DUO het trouwens over de uitspraak van de rechtbank in Den Haag :/ Foutje bedankt?
pi_103630602
Ik heb ook beroep ingesteld, maar verder nog niets gehoord.

De ib groep heeft wel een verweer ingediend waar ze uiteraard herhalen wat ze eerder al gezegd hebben en weer om de hete brei heendraaien. Ze gaan niet in op mijn argumenten mbt de wetsgeschiedenis etc.

Ben benieuwd!
pi_103631793
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 20:19 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Ik heb vandaag bericht ontvangen dat mijn bezwaarschrift is toegewezen! Hebben meer mensen dit bericht ontvangen?

Mijn bezwaar was aanvankelijk afgewezen. Ik heb vervolgens beroep ingediend en nu trekt DUO de oorspronkelijke beslissing in!
Wat voor bezwaar had je dan?
pi_103733002
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 17:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Daar ben ik ook erg benieuwd naar, zoals iemand hierboven schreef. Er stond wat in over de uitspraak van de rechter? Is dit de oude zaak? Of de nieuwe hoger beroep zaak? Ik heb namelijk nog nergens gevonden of er al een uitspraak is van het hoger beroep.

Iemand anders nog met hun gebeld met de status hierover? We zijn inmiddels toch 3-4 weken verder.
pi_103782485
Gasten,

Ik moet helaas ook terug betalen aan DUO:(, maar wil wel graag een verzoek doen tot het ambtshalve wijzigen van mijn aangifte 2008:).

Echter snap ik helemaal niks van die berekening van de normbedragen, het is inderdaad erg ingewikkeld. Wat is het beste om te doen?

Gewoon een verzoek doen tot ambtshalve wijziging van mijn aangifte? Met daarbij vermeld wat mijn daadwerkelijke studiekosten zijn over dat jaar (dus zonder aftrek van stufi)? Of moet ik het hele verhaal over die normbedragen ook opnemen?

Heeft een van jullie geen voorbeeld brief?

Ik hoor het wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door klawa op 31-10-2011 13:15:23 ]
  dinsdag 1 november 2011 @ 08:14:54 #246
58560 Oksel
Gezellig.
pi_103819965
Hoe gaat het met de uitspraak van het hogere beroep?
pi_103831897
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 08:14 schreef Oksel het volgende:
Hoe gaat het met de uitspraak van het hogere beroep?
Ik zou zeggen bel ze even :) Zo ben ik er de vorige keer ook achter gekomen. Op internet is nog niets te vinden dus ik verwacht dat er nog geen uitspraak is.
pi_103842071
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 17:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Bij mij gaat het eigenlijk om heel specifiek geval.

Ik heb netjes aangegeven dat ik in 2008 over de bijverdiengrens heen ben gegaan per een bepaalde maand. Volgens de berekening van de IB-Groep zou dit op basis van mijn aanslag over het jaar 2008 echter een maand eerder zijn geweest dan ik had aangegeven op het formulier.

Later bleek dat ik geen rekening had gehouden met mijn studiekosten van mij en mijn fiscaal partner en deze heb ik alsnog verwerkt in mijn aangifte. Vervolgens is mijn aanslag door de Belastingdienst aangepast. Met die aangepaste aanslag was ik per de oorspronkelijk aangegeven datum over de bijverdiengrens heen gegaan. Hierdoor was het oorspronkelijke formulier dus (achteraf gezien) juist ingevuld.

In eerste instantie was mijn bewaarschrift door DUO vreemd genoeg afgewezen en ben ik in beroep gegaan. Ik kreeg vorige week een brief dat DUO alsnog aan mijn bewaar tegemoet komt.
  donderdag 3 november 2011 @ 16:47:25 #249
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_103919192
Slecht nieuws voor jullie:

Studenten moeten geld terugbetalen

` Er komt geen coulance-regeling voor
studenten die in 2008 te veel hebben
bijverdiend.Staatssecretaris Zijlstra
wil dat ze het te veel verdiende geld
gewoon terugbetalen.

Veel studenten wisten in 2008 niet dat
de regels voor bijverdiensten veranderd
waren.Het aantal overschrijdingen steeg
daardoor fors.Zijlstra vordert daarom
van 18.700 studenten geld terug.

Op verzoek van de Tweede Kamer heeft
hij berekend dat 5100 van hen onder de
oude regels niet te veel zouden hebben
bijverdiend.Maar omdat de voorlichting
volgens Zijlstra voldoende was,moeten
ook zij het geld terugbetalen.
  vrijdag 4 november 2011 @ 09:01:25 #250
168739 Red_85
'echt wel'
pi_103947665
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:47 schreef PLAE@ het volgende:
Slecht nieuws voor jullie:

Studenten moeten geld terugbetalen

` Er komt geen coulance-regeling voor
studenten die in 2008 te veel hebben
bijverdiend.Staatssecretaris Zijlstra
wil dat ze het te veel verdiende geld
gewoon terugbetalen.

Veel studenten wisten in 2008 niet dat
de regels voor bijverdiensten veranderd
waren.Het aantal overschrijdingen steeg
daardoor fors.Zijlstra vordert daarom
van 18.700 studenten geld terug.

Op verzoek van de Tweede Kamer heeft
hij berekend dat 5100 van hen onder de
oude regels niet te veel zouden hebben
bijverdiend.Maar omdat de voorlichting
volgens Zijlstra voldoende was,moeten
ook zij het geld terugbetalen.
KK lijers. Hoezo goed voorgelicht? Het bewijs is er toch van een bizarre stijging van probleemgevallen? Passief informeren kan ik ook erg goed. 'Dan had je maar naar me toe moeten komen en mij vragen'.

Zo onterecht dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')